Venttiilin jämät ne tosiaan ovat. On mahtanut aika komea kilkatus ja kalkatus kuulua, kun tuo on vastakarvaan lähtenyt kannen läpi imusarjan puolelle.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
S6 C5 Sedan -00.
Collapse
X
-
Tätä on tullut pikkuhiljaa valmisteltua koneen vaihtoa varten. Ilmastoinnin kompura pitäisi siirtää pois tieltä, ajattelin apinoida hopsiksen idean tässä, eli kompura kennoineen auton sivuun. Koitetaan pitää kylmäaineet kierrossa sisällä.
Imusarjan halkaisin, puhdistelin ja kasasin. Likaa, metallia ja öljyä oli ihan riittävästi sisällä. Suuttimet näyttivät ulkoisesti ehjiltä ja huhu kertoo, että ne olisi vaihdettu jossain.
Venttiilikopat tuli myös "pestyä". Pesuaineena motonetin myymä Car-rep wrinkle.
Lisää epämieluisia yllätyksiäkin löytyi alustan puolelta. Ihmettelin alustan heilahduksia/joustoja, kun takaluukun tai oven sulkee ja selitys näille taisi löytyä alustan valmistajasta.
Alla on siis joku FK G36 entry level coil over sarja. Aivan järjettömän vetelän tuntuinen ja ruosteen määrästä päätellen laadullisesti JOM/TA Technics luokkaa. Tehtävänsä tuo on tehnyt. Sisälokarit ympäri auton rikki/puhki.
Pitää lisätä alusta ostoslistalle. Jos nyt jotain hyvää, niin otteessa ei ole merkintää korkeuksista tai alustan valmistajasta. Onko täällä jollakin omakohtaista kokemusta BC:n alustoista? Budjetti ei anna tällä hetkellä myöden niin paljoa, että pystyisi KW:ta laittamaan alle.Viimeksi muokannut Randomi; 6.7.2019, 13:32.
Comment
-
Pitää miettiä tuo alusta vielä.
Hain toveri hopsikselta moottoriaihion toissapäivänä. Kyseessä 2001(?) A8 kone. Siirrän tuosta omasta koneesta nokat, suuttimet, venttiilikopat sekä imusarjan vaihtokoneeseen ja kasailen siitä aiemmin Tepolta ostettujen osien kanssa nyt toimivan kokonaisuuden, jolla saan auton liikkumaan taas omin voimin.
Ostin myös toisen moottorin "väliprojektiksi". Kyseessä B7 koppaisen S4 BBK-moottori. Noin 170tkm rullattu kone, josta on jakoketjun laahain pettänyt ja tästä johtuen "keskimmäisissä" imuventtiileissä hieman sanomista. Oli halpa ja järkevällä vaivalla vielä korjattavissa. Ajatus tuon kanssa lähinnä opetella ketjullisen jakopään tekeminen.
Comment
-
Siitä muuten kuitenkin kaikessa hässäkässä unohtui antaa ecu mukaan. Siinä se olis ollu purkuauton etupenkillä. Jos tarviit niin saat mutta saa sen tännekin jättää, noi 40V vaparien ecut on enemmän tai vähemmän vaihtokelpoisia raudan puolesta keskenään niin kyllä sille jossain vaiheessa jotain käyttöä jossain on.
Comment
-
Samaan kasaan vaan kaikki. Moottorin muoveja en tarvitse. Yhdet ehjät löytyy ja nekin jää hyllylle, kun innostuin nuo venttiilikopat siistimään. Alkaa kertymään tavaraa hyllyille niin paljon, että loppuu tila kesken kohta.. :D
Tällä hetkellä kolmen moottorin hilut tallissa. Pitää kehitellä joku fiksu systeemi säilytykselle, että muistaa mikä on mistä.
Comment
-
Ehdin tutkimaan BBK:n vaurioita hieman tarkemmin. 8 imuventtiiliä on solmussa, mutta kannet muuten virheettömät. Imuventtiilit ovat osanumeroiden perusteella samat, mitä jakohihnallisissa 40v V8:saa ja pihassa makaavassa S6:ssa on toinen kansi ja 12kpl imuvenoja ehjänä, eli suunnitelma on kierrättää osat tuosta tuhoutuneesta koneesta. Näillä näkymin selviää siis kansien oikaisulla, yläkerran tiiviste- ja jakopääsarjalla.
En tiedä mitä tuolle koneelle tekee, mutta eiköhän siitä omansa saa pois ehjänä. Nopeasti laskettuna tuolle jää kunnostettuna 1200-1300€ hintaa.
Comment
-
Tammer Diesel tai se Vammalan paikka on tässä lähimmät. Dieselistä on hyvät kokemukset ja saan sinne pienen alennuksen, kun ton oman firman kautta teetän työt.
Olen elänyt sellaisessa käsityksessä, että jos kannet on käytetty irti, ne pitää oikaista? Jos voi jotenkin mitata tai tai todeta että ei ole oikomiselle tarvetta, teen sen mieluummin.
Pari moottoria olen käyttänyt auki, eli melko aloittelija olen näissä moottoritöissä. Kaikki vinkit on ihan tervetulleita.Viimeksi muokannut Randomi; 30.7.2019, 08:53.
Comment
-
Minä olen koonnut pirun monta V6 konetta ja kansia ei ole ”oikaistu” kuin kerran. Eikä niissäkään mitään vikaa ollut, kunhan siistittiin pinnat. Eli ei se ole mikään pakollinen juttu. Kannet ei mene ”automaattisesti” kieroiksi kun ne irroittaa. Jollain suoralla linjaarilla niitä voisi katsoa.
Comment
-
Joo venat ja läppäyksen teen itse joka tapauksessa. Ja koneistuksille ei taida olla tarve. Pinnat on siistit, eikä näytä siltä että olisi saanut kuumaa. Mittailen vaikka metallisella viivottimella rakotulkkien kanssa pinnat.
Ohjurien kohtalo selviää kun saa vanhat venat irti, mutta lautasen luota nuo on kaikki antautuneet, eli oletettavasti ei ole ohjurit ottaneet kipeää.
Comment
-
Itse olen kanssa elänyt siinä käsityksessä, että suoraa kantta ei tarvitse oikaista. Jos jollain suoralla asialla, esim. metalliviivottimella tms. pystyy tsekkaan että kansi on suora, niin kyllä sen pitäisi sitten toimia. S8:n kansista rapsuttettiin vaan tiivisteet pois ja pestiin, ei oikaistu.
Comment
-
No näkeehän tuosta tosiaan että illalla ajettu parkkiin ja aamulla ei enää käynnistynyt. Se on jännä juttu, siitä oli SSP aikanaan, näissä oli semmoista ongelmaa että venttiili lähtee omia aikojaan kannesta irti ja hakeutuu imukanavan kautta imusarjaan. Ja aina nimenomaan yön aikana kun omistaja on itse nukkumassa.
Comment
-
Juu onhan tuo ihan normaalia. Ei ihan ensimmäisellä, tai toisellakaan osumalla tuollaista pääse tapahtumaan. Tiedä sitten onko tässä käynyt niin että kone on alkanut kilkattamaan, kaasu on survaistu pohjaan ja katsottu miten pitkälle päästään ennen täydellistä kiinnileikkaamista.
Saattais harmittaa, jos ostohinta ei olis ollut noin halpa. Nokat oli onneksi selvinneet ja kampura ehkä, tosin aika paljon tuolla on varmaan metallia liikkunut koneen sisällä. Pitää tehdä ruumiinavaus, kun saan koneen irti ja pukkiin kiinni.
Kannet saatan ennen moottorin irroitusts ottaa irti, ihan työskentelytilan lisäämisen takia.
Comment
-
Nyppäsin C5 kannet irti, moottorin irroitusta silmälläpitäen. Mukavampi nysväillä laatikon pulttien kanssa, kun ei ole ylimääräistä romua tiellä.
Aika komea näky oli vastassa Bank 2 kannen alla.
Vähän kiillotusta ja uudella tiivisteellä kasaan... :DViimeksi muokannut Randomi; 13.8.2019, 14:06.
Comment
-
Ei tuosta lohkosta paljoa ole jäänyt jäljelle. Aivan varmasti täydestä laulusta lauennut ja pidetty lappu lattiassa loppuun asti. Pitää alakerta aukoa vielä ihan mielenkiinnosta, kun saan moottorin irti. Sieltä tuskin enää mitään käyttökelpoista löytyy.
Bank1 kansi oli onneksi ehjä, saan kierrätettyä venttiilit hyötykäyttöön.
Comment
Comment