Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S6 C5 Sedan -00.

Collapse
X
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    S6 C5 Sedan -00.

    Taas mennään. Huusin huutokaupasta mysteerivialla höystetyn S6. Ideana fiksailla tekniikka, kori ja sisusta järkevään kuntoon. Kone ei kuulemma pyöri, mutta en ole ehtinyt asiaa toteamaan itse vielä. Jakohihna oli paikoillaan ja ihan järkevässä kireydessä. Kuulemma illalla ajettu parkkiin ja aamulla ei startti pyörittänyt konetta. Vikakoodeja älytön määrä, suurin osa alhaisesta jännitteestä johtuvia.

    Klubilaisen entisestä autosta kyse, aluset edessä ja takana.

    Varusteita on kohtalaisen mukavasti. Mustat nahat ja musta katto, kattoluukku aurinkokennolla ja perus ässän varusteet muutenkin. Ostopäätöksen kannalta tärkeimpänä varusteena manuaalivaihteisto.

    Kohtalaisen paljon autoa on laitettu ja huollettu, mutta paljon on tekemistäkin vielä. Sähköt vaativat aika reilusti huomiota. Johtosarja pitää rakennella ainakin puolien/sytkän osalta uudelleen. ECU on syystä tai toisesta vaihdettu jossakin välissä, vanha ECU löytyi takaluukusta.

    Käyn huomenna kokeilemassa pyörittää konetta käsin ja kuittaan vikakoodit pois. Pieni toivon kipinä takaraivossa, että auton saisi ajamalla tallille. Akun lepojännitteet olivat alle 10V, eli toinen akku on myös suotavaa olla mukana.

    Loppuun pari lainattua kuvaa autosta, eli ei itse otettuja.

    Click image for larger version

Name:	6ea7efdd-d3fe-4a0d-9316-e9f6349e8c9e-large__r_0.jpg
Views:	1906
Size:	174,2 Kt
ID:	1851514
    Click image for larger version

Name:	f8b312fd-b2a5-4a52-b867-78f211a0f9f2-large__r_0.jpg
Views:	1662
Size:	129,2 Kt
ID:	1851515Click image for larger version

Name:	e5798385-f13a-450f-8a80-46cace343574-large__r_0.jpg
Views:	1664
Size:	101,3 Kt
ID:	1851516

    #2
    Onko edes viitsitty testata ehjällä akulla? Luulisi että sellaisen ihminen jaksaisi tehdä ennen myyntiin laittoa... :D

    Comment


      #3
      En osaa sanoa. Kävin ennen huutamista tuota katsomassa, nappasin täyden skannin VCDS:llä ja tein "silmämääräisen" tarkastuksen, mutta en halunnut liikaa kokeilla tai koittaa diagnosoida mitään. Rikkinäisen hinta yleensä halvempi, kuin käyntikuntoisen.

      Comment


        #4
        Kyllä vähän vaikuttaa siltä että akku on kyykännyt. Mutta että noin äkkiä, yhdessä yössä, niin purkaako sitä sit rajusti johonkin vai onko laturi sökö.

        Comment


          #5
          Katselin itsekin tuota huutokauppailmoitusta vähän sillä silmällä, mutta jotenkin tuntui hölmöltä että autoon on laitettu niin paljon rahaa ja sen jälkeen laitettu "pikkuvian" takia halvalla myyntiin. Hienoa kuitenkin, että joku uskaltaa ottaa riskejä, ja toivotaan että siinä ei mitään isompaa ole :)

          Comment


            #6
            Tämä oli myynnissä noin kuukausi takaperin Rauman suunnalla katsastamattomana, 1.5v seisseenä ja hintapyyntiä noin 4000€. Oli tullut tuolta Tampereelle, katsastettu ja noin 200km jälkeen jäänyt edellä mainitusta syystä seisomaan ja päätynyt huutokauppaan. Myyjällä ei ollut tiloja eikä taitoa itse alkaa korjaamaan joten siinä mielessä ymmärrän myyntiin laiton ja omien tappioiden minimoimisen.

            Huutokaupan loppusumma oli 2680€, joka oli noin 200€ enemmän, mitä olin ajatellut tarjota, mutta edelleen sellainen summa että tarvittaessa voi vaihtaa vaikka koko moottorin toimivaan, loppusumman pysyessä suurinpiirtein siinä, mitä ehjistä pyydetään.

            Tässä vielä ydinkohdat VCDS:n tulosteesta:

            Saturday,25,May,2019,15:08:08:03035
            VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator Running on Windows 7 x64
            VCDS Version: 18.9.1.0 (x64) HEX-V2 CB: 0.4437.4
            Data version: 20190114 DS296.0
            www.Ross-Tech.com

            Dealer/Shop Name: LHRtec

            Mileage: 288410km-179209mi Repair Order:



            --------------------------------------------------------------------------------
            --------------------------------------------------------------------------------


            Chassis Type: XX (4B - Audi A6/S6/RS6/allroad C5 (1998 > 2005))
            Scan: 01 02 03 06 08 15 16 17 18 22 34 35 36 37 45 55 56 57 65 67
            75 76 77

            VIN: XXXXXXXXXXXXXXXXX Mileage: 288410km-179209miles
            -------------------------------------------------------------------------------
            Address 01: Engine Labels: Redir Fail!
            Part No: 4D0 907 559 D
            Component: 4.2L V8/5V G 0002
            Coding: 05712
            Shop #: WSC 87119
            VCID: 2F3B107F0E0DF1CF377-5160

            6 Faults Found:
            18010 - Power Supply Terminal 30
            P1602 - 35-10 - Voltage too Low - Intermittent
            16730 - Camshaft Position Sensor (G163)
            P0346 - 35-00 - Implausible Signal
            16486 - Mass Air Flow Sensor (G70)
            P0102 - 35-00 - Signal too Low
            16534 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S1
            P0150 - 35-10 - Malfunction in Circuit - Intermittent
            17539 - Oxygen (Lambda) Sensor; B2 S1
            P1131 - 35-00 - Internal Resistance too High
            17796 - Control Module Malfunction - DBW Throttle Monitoring
            P1388 - 35-10 - - Intermittent
            Readiness: 0000 0000

            -------------------------------------------------------------------------------
            Address 03: ABS Brakes Labels: 8D0-907-389.lbl
            Part No: 8D0 907 389 F
            Component: ABS/ESP allrad D36
            Coding: 06395
            Shop #: WSC 02325
            VCID: 3635251BF157C007741-5160

            1 Fault Found:
            18265 - Load Signal
            P1857 - 35-00 - Error Message from ECU

            -------------------------------------------------------------------------------
            Address 08: Auto HVAC Labels: 4B0-820-043-MY1.lbl
            Part No: 4B0 820 043 L
            Component: A6-Klimavollautomat D64
            Coding: 00080
            Shop #: WSC 02325
            VCID: 2313EC4F52C545AFA3F-25B6

            No fault code found.

            -------------------------------------------------------------------------------
            Address 15: Airbags Labels: 4B0-959-655-AI8.lbl
            Part No: 4B0 959 655 E
            Component: Airbag Front+Kopf 2001
            Coding: 00406
            Shop #: WSC 01432
            VCID: 323D190B1D3FDC27589-5184

            No fault code found.

            -------------------------------------------------------------------------------
            Address 16: Steering wheel Labels: 4B0-907-487.lbl
            Part No: 4B0 907 487
            Component: A Lenkradelektronik D 11
            Coding: 00400
            Shop #: WSC 131071
            VCID: 698FBE67F0695FFF293-4B7A

            1 Fault Found:
            01426 - Controls in Steering Wheel (E221)
            49-00 - No Communications

            -------------------------------------------------------------------------------
            Address 17: Instruments Labels: 4B0-920-xxx-17.lbl
            Part No: 4B0 920 936 SX
            Component: C5-KOMBIINSTR. VDO D17
            Coding: 01183
            Shop #: WSC 00186
            VCID: 0E45ADFBA947D8C71C1-513C
            XXXXXXXXXXXXXXXXX AUZ7Z0E2739358

            5 Faults Found:
            01039 - Coolant Temperature Sensor (G2)
            30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent
            00771 - Fuel Level Sensor (G)
            30-00 - Open or Short to Plus
            01177 - Engine Control Unit
            49-00 - No Communications
            01300 - Control Module for Navigation with CD-Rom (J401)
            49-00 - No Communications
            01304 - Radio
            49-00 - No Communications

            -------------------------------------------------------------------------------
            Address 35: Centr. Locks Labels:. 4B0-962-258.lbl
            Part No: 4B0 962 258 E
            Component: Zentralverrieg.,DWA D33
            Coding: 06731
            Shop #: WSC 02325
            VCID: 2B03046F3A158DEF1BF-4F2E

            2 Faults Found:
            01370 - Alarm triggered by Interior Monitoring
            35-00 - -
            01561 - Rear left door
            59-10 - Can't Unlock - Intermittent

            -------------------------------------------------------------------------------
            Address 37: Navigation Labels: 4B0-035-192-RNSD-37.lbl
            Part No: 4B0 035 192 E
            Component: Navigation 0004
            Coding: 00000
            Shop #: WSC 00124
            VCID: 1F1BE0BF7EAD614F877-4B00

            2 Faults Found:
            00854 - Radio Display Output in dash Panel insert
            49-00 - No Communications
            00862 - Antenna for GPS Navigation (R50/R52)
            36-00 - Open Circuit

            -------------------------------------------------------------------------------
            Address 45: Inter. Monitor Labels: 4B0-951-178.lbl
            Part No: 4B0 951 178 A
            Component: Innenraumueberw. D04
            Coding: 00101
            Shop #: WSC 02325
            VCID: 2615F55B21F7B087C41-51A8

            1 Fault Found:
            01349 - Alarm via Theft Warning System; Front
            35-00 - -

            -------------------------------------------------------------------------------
            Address 55: Headlight Range Labels: 4B0-907-357-DYN.lbl
            Part No: 4B0 907 357 C
            Component: dynamische LWR D03
            Coding: 00020
            Shop #: WSC 02325
            VCID: 2809FB632BE3A6F7F6D-4B9A

            2 Faults Found:
            00774 - Level Control System Sensor; Rear Left (G76)
            28-00 - Short to Plus
            00776 - Level Control System Sensor; Left Front (G78)
            28-00 - Short to Plus

            -------------------------------------------------------------------------------
            Address 56: Radio Labels: 4B0-035-192-RNSD-56.lbl
            Part No: 4B0 035 192 E
            Component: Radio 0004
            Coding: 00205
            Shop #: WSC 00124
            VCID: 1F1BE0BF7EAD614F877-4B00

            2 Faults Found:
            00856 - Radio Antenna
            36-00 - Open Circuit
            00854 - Radio Display Output in dash Panel insert
            49-00 - No Communications

            -------------------------------------------------------------------------------
            Address 76: Park Assist Labels: 4D0-919-283.lbl
            Part No: 4D0 919 283
            Component: Parkingsystem A6 RDW D07
            Coding: 00146
            Shop #: WSC 02325
            VCID: 6889BB63EB6366F736D-5184

            5 Faults Found:
            01543 - Parking Aid Warning Chime (H15)
            31-00 - Open or Short to Ground
            01545 - Sensor for Parking Aid; Rear Left (G203)
            31-00 - Open or Short to Ground
            01546 - Sensor for Parking Aid; Rear Mid-Left (G204)
            31-00 - Open or Short to Ground
            01627 - Sensor for Parking-Aid; Front Mid-Right (G253)
            31-00 - Open or Short to Ground
            01628 - Sensor for Parking-Aid; Front Mid-Left (G254)
            31-00 - Open or Short to Ground

            End----------(Elapsed Time: 04:56, VBatt start/end: 12.1V/12.1V)-----------

            On tuossa ihan riittävästi selviteltävää, mutta eiköhän tästä vielä hyvä tule.

            Iso osa koodeista häviää varmasti, kun pudotan toimivan akun tilalle, mutta hieman tuo viittaisi siihen suuntaan, että toinen nokkaketjun kiristäjä olisi pettänyt. Selvinnee kohta, kun lähden tuota paikan päälle ihmettelemään.

            Kävin hakemassa 24mm 12-kulmaisen hylsyn, josta pyöräytin sorvilla hieman pituutta pois. Tuon pitäisi mahtua vääntimen kanssa viskon ja koneen väliin, niin saan kokeiltua pyöriikö kone käsin.
            Click image for larger version

Name:	R0rElSABS2+XPAyHZQzHPg.jpg
Views:	1584
Size:	110,0 Kt
ID:	1851569

            Comment


              #7
              Isompi loota- tai moottoriremontti voisi hieman masentaa. Toivotaan parasta! Tepon varastosta taisi saada alle 400€/kpl vielä OE kiristimiä näihin...

              Comment


                #8
                Ei tuo moottori kovin paljoa jännitä. Osat näihin ei ole loppujen lopuksi kovin kalliita ja löytyy kuitenkin tilat, sekä työkalut tekemiseen. Edellinen vastaava moottori oli alle vuosi takaperin nippeleinä tallin pöydällä, eli ohjeetkin on vielä kohtalaisen tuoreessa muistissa.

                Comment


                  #9
                  Kyllähän manuaalivaihteinen ässä kannattaa vielä kuntoon laittaa. Niitä ei oo ihan joka päivä myynnissä ja autona aivan eri eläin kuin automaatti joka on suoraan sanoen melko laiskanpulskea.

                  Comment


                    #10
                    Nyt on auto kotona. Huonosti tuntuu kone pyörivän käsin ja apukuskin venttiilikoneistosta kuului hieman kyseenalaista ääntä, joten en viitsinyt käyntiin laittaa. Pitää ottaa venttiilikopat irti ja alkaa kasailemaan ostoslistaa Tepolle. Öljynpaluun takaiskut ja ainakin yksi kiristäjä pitää varmaankin uusia. Ja yläkerran tiivisteet luonnollisesti samalla.

                    Kansien välinen huohotusputki näytti olevan aika purkkaa ja venttiilikopat ovat vuotaneet hyvän aikaa sotkusta päätellen.

                    Joku tuolla myös vuotaa jännitettä, koska akku purkaantuu ilman virtoja huomattavalla tahdilla. Ihme tuo ei ole, kun sähköjä katsoo. Joku after market hälykin tuolla on..

                    Click image for larger version  Name:	17B0BE30-7CED-42D5-8066-3DEC30812573.jpeg Views:	0 Size:	163,6 Kt ID:	1851627
                    Click image for larger version  Name:	85D5D91D-3862-4351-8607-3D077BD4E4E4.jpeg Views:	0 Size:	258,3 Kt ID:	1851629
                    Attached Files
                    Viimeksi muokannut Randomi; 28.5.2019, 17:37. Perustelu: Lisätty kuvia.

                    Comment


                      #11
                      Jo on ranetukset. Voimia niiden siivoamiseen...

                      Comment


                        #12
                        Orggis häly hajonnut eikä olla viitsitty/osattu korjata? Tollasta sitten tapahtuu :D

                        Comment


                          #13
                          Ompa hieno asennus. Mulla saattais olla jossain jemmassa 40V johtosarja. Tarvii penkoa, noita liittimiä ja pinnejä ja työkalut saa toki kaupasta uusiakin ettei ihan tekemätön paikka oo korjata. Virtavuotoon liittyen, laita yleismittari laturilta tulevan johdon ja akun +-navan väliin. Mulla meni ex-cabriosta 4 ampeeria akusta laturille päin. Laturi ihan kuuma ja akku aina parin tunnin jälkeen tyhjä. Oli paskeentunut säätimestä diodisilta.

                          edit: Onko tuolla paisarin huohotusletku korvattu kupariputkella, kunnon kyläseppä ollu asialla :|

                          Comment


                            #14
                            Juu, melkoisia patentteja ja ranetuksia tuolta löytyy. Onneksi melkein kaikki on vielä palautettavissa normaaliksi.

                            Jos johtosarja löytyy, niin voin sen varuiksi ostaa pois. ex-Avantin edellinen omistaja tarjosi yhtä vuosi takaperin, mutta ei tullut otettua kun juuri sillä hetkellä ei ollut tarvetta. Puolien liittimet otan varmaan suosiolla uutena finjectorilta. Oli jotain 5-7€ luokkaa / liitin, pinnejen kanssa. Suuttimet on kuulemma vaihdettu, mutta aika kovasti olivat hapettuneet imusarjaan kiinni, eli saattaisi olla aiheellista käyttää nekin varuilta testattavana/huollettavana.

                            Ja kyllä, kupariputkella on korvattu paisarin huohotusletku, varmaan samalla kun jäähdytysnesteen anturin liitin on korvattu abikoilla.. Aika kova tahtotila on saanut olla, että on valmis taivuttelemaan kupariputken tuohon paikkaan.

                            Comment


                              #15
                              Vika paikannettu. Bank1 ketjunkiristäjä on väsähtänyt.

                              Ostoslistalle molemmat kiristäjät, turha varmaan tässä kohtaa alkaa vain yhtä vaihtamaan. Pitää mittailla puristukset ja ohivuodot koneesta, kun nokat on irti ja puntaroida, käytänkö kannet pöydällä samalla.

                              Comment


                                #16
                                Uudet kiristimet 290e/kpl. Laita osalistaa vaan tulemaan.

                                Comment


                                  #17
                                  Hienoa! Kasailen osalistan tämän päivän aikana ja laitan tilauksen sisään huomenna.

                                  Molemmat kiristäjät, öljynpaluun takaiskut, venttiilikoppien tiivisteet, venttiilikopan pultteja, muutama nokkapukin/kiristäjän pultti ja jakopään pultit nyt ainakin.
                                  ​​​

                                  Comment


                                    #18
                                    Nokkien stefat. Mää vaihtaisin hytikatkin samalla jos noin paljon kumminkin purkaa.

                                    Comment


                                      #19
                                      Nokkien stefoja ostin edelliseen remppaan ylimääräisiä, eli ne löytyvätkin jo omasta takaa.

                                      Pitää katsoa miltä hytikat näyttävät/tuntuvat, kun saan nokat irti. Fiksuahan se olisi tässä vaiheessa kaikki vaihtaa, eikä tuo kansien irroituskaan työmäärällisesti enää olisi paljosta kiinni. Yhden harrasteyksikön verran saisi lisätä rahaa remppaan, jos kaiken kävisi läpi. Onko noita hytikoita järkeä alkaa putsailemaan esim. UÄ-pesurilla, mikäli tuntuvat jäykältä? Toki on olemassa aina riski, että eivät lähde keinusta irti ehjänä.

                                      Comment


                                        #20
                                        Mulla on Reinzin 40V V8 venakopan setit ylimääräisenä jos on käyttöä... puoli vuotta sitten hankittu, 20e/pari osanro 15-34292-01

                                        Jos kannet käyvät irti, niin reinziltä saa koko yläpään tiivistesettiä 02-33010-02 (marmori 077 198 012 E ) - elringin kannenpultit 215.000 ja reinz venttiilivarren kumit 20kpl/rasia 12-31306-03 lisäksi tarvii vielä kiristimien tiivisteet, ostin ne marmorilta. Toki parempaakin saa, itse lähdin kokeilemaan kestääkö reinzin tavara käyttöä :D

                                        Edit: tarkottaako "hytikka" siis niitä nokka-akselin ja venttiilin välissä olevia öljyllä täyttyviä välyksenpoistajia? Mikä lie niiden nimi nyt oli. Ne on aivan saatanan kalliita näihin 40V koneisiin, joku 200€/kpl ja tarvii 16kpl?

                                        8x imupuolelle 077109417N AQH,AVP,BCS, AQJ,ANK koneisiin (mikä tässä S6:ssa on?)
                                        8x pakopuolelle 077109417M ... hih heh noiden hinnalla saa pari vaihtomoottoria varaosiksi ;-)
                                        Attached Files
                                        Viimeksi muokannut Ihmemies; 30.5.2019, 20:40.

                                        Comment


                                          #21
                                          Ne keinut on todella kalliit, mutta niihin pystyy vaihtamaan Compensating Piece nimellä kulkevat osat (077 109 320 CB) joita tässä tapauksessa tarkoitetaan. Nuo maksavat vähän alle 20€/kpl, jokaiselle venttiilille on omansa, eli yhteensä 40kpl.

                                          Reinzin sarjalla kasasin edellisen koneen, ihan hyvä kokemus oli pääosin. Venttiilikopan tiivisteet vaativat hieman ylimääräistä säätöä, että alkavat pitämääpitämään. Ajattelin siltä osin käyttää tälläkertaa OEM tiivistettä.

                                          Comment


                                            #22
                                            Jaa tollaset mokkulat saa niihin vaihdettua erikseen :) 40kpl ei ole edes kauhean kalliita, ainakaan ulkomailla. Siinä kyllä sitten menee tunti jos toinenkin hipelöidessä, jos noita, venttiilivarren kumeja ym rupeaa vaihtelemaan.

                                            Mikäs niissä venakopan tiivisteissä oli? Ei pysynyt paikallaan tms?

                                            Comment


                                              #23
                                              Nurkat piti leikata auki ja pistää pienet nökäreet tiivistettä, niin pysyivät paikoillaan ja tiiviinä.

                                              Comment


                                                #24
                                                Eikös sitä tiivistettä pidä ihan työohjeenkin mukaan laittaa neljään eri nurkkaan? Tällainen muistikuva mulla asiasta on. Oma yläpää on ainakin pysynyt hyvin tiiviinä viime syksyn huollosta lähtien. Anyways turha tästä jankata kun en sinullekaan saa noita myytyä :-(

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Yllättävän tiukassa Bank2 venttiilikopan taaimmainen pultti "alanurkassa". Pitää koittaa lämmitellä ja varovasti vääntää, että ei pyörähdä kanta rikki. Kaikki muut lähtivät aika kivuttomasti auki.

                                                  Uusi paisari pitää lisätä ostoslistalle. Näyttäisi olevan hyvän tovin vuotanut venttiilikopan päälle, valkoisesta kerrostumasta päätellen. Venttiilikoppien puhdistus ja maalaus pitää lisätä työlistalle.

                                                  ​​​​​​Aivan ihana viri-ilmansuodatin löytyi boksin sisältä. On se varmaan kaikki oravaa suuremmat objektit pitänyt pois koneen sisältä... :/

                                                  Click image for larger version

Name:	IMG_20190531_193255__01.jpg
Views:	1090
Size:	333,7 Kt
ID:	1852005 Jotenkin tuo löytö ei yhtään ihmetytä..

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Jos suodatin on öljyttävää mallia niin kannattanee myös puhdistaa tai vaihtaa MAF.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Kuiva tuo oli, mutta öljyttävältä mallilta näyttää..

                                                      Putsailen MAFfin joka tapauksessa. Vaihto saa odottaa siihen asti, että saan koneen käymään ja näkee grammat.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Kympin mann-filter on parempi, se esim. suodattaa paskat pois imuilmasta :) Tostahan paistaa päivä suoraan läpi :D

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Jep! Pitää nostaa tuo tallin hyllylle "ei näin"-kokoelman jatkeeksi.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Ompa orggis kiristimien hinnat nyt kohdillaan. Omassa AQJ rempassa en raaskinut uusia niitä ennakoivasti. Vaihdoin vain liukupalat. Tekisi mieli ostaa jo tuohon hintaan hyllyyn varalle...

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X