Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nettiauto yms -thread

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Tuo valkoinen saattais olla jo kerran kolarikorjattu yksilö.
    Oli pitkään kaupan pohjoisessa huonolla menestyksellä ja olisko päätynyt sitten lunastuksen kautta silputtavaksi.
    Tietoa ei siis ole, väri ja kilsat sopisivat siihen yksilöön.

    Comment


      Eiköhän tuo valkoinen ole kalleabban vanha.

      Comment


        Olisko tuo se joka oli KalleAbballa myynnissä ehjänä?
        Valkoisessa ei olisi kallis sisusta; 1500e.

        Alkuperäinen kirjoittaja Ilkka L Näytä viesti
        Olisiko joku ulkomaantuonti, josta ei ole veroja maksettu?
        Googlehaku (hieman puuttellisella) vin-koodilla kertoo, että auto olisi saanut korjatun verotuspäätöksen jo vuonna 2015.
        Viimeksi muokannut vV8m5; 20.1.2020, 17:13. Perustelu: e. Killeri ehti ensin!

        Comment


          Se se on,eikös esimmäinen omistaja taisi olla eräs kyläkauppias pohjanmaalta...eikös tuo mennyt kaiteeseen tampereen motarilla.Taka kylki on ainakin vaihdettu. Miksiköhön tuo myydään osiksi? Sehän oli ihan soiva peli oli pitkään myynnissa kun pyynti oli mun mielestä kolari autosta vähän kova.

          Comment


          • Alkuperäinen kirjoittaja tommi_n Näytä viesti
            Onko tämä jollekulle tuttu? Edessä clubin kilvenalunen. https://m.nettiauto.com/audi/a4/11055693
            Multa meni liikkeeseen vaihdossa, unohtu ottaa edestä alunen talteen.

            Comment


            • Tuosta mustasta oli mielestäni joskus foorumilla juttua. Joku varkaustapaus tms. ja meni lunariin? Vai oliko jo ulkomailla käynyt jotain. Mutua.
              Näyttää osina saavan paremman hinnan kuin ehjästä, voi vaan olla haaste saada osat myydyksi.
              Kone olisi kyllä kiva tallin nurkassa, mutta 9teur hinta vähän hillitsee.

              Comment


                Tästä kenelläkään tietoa? Tommoinen 3.0 tfsi moottori kuumotellut jo hetken aikaa ja 4G koppa alkaa istumaan ajatuksiin. Clubitarra näyttäisi olevan tuulilasissa.
                https://www.nettiauto.com/audi/a6/11067846

                Comment


                  Melkoisen täyteen ladattu A1:

                  https://www.nettiauto.com/audi/a1/10863311

                  Comment


                  • Hei,

                    Onko tästä a6 c5 2.7l biturbosta tietoa? rekkari GEL-232.

                    https://www.nettiauto.com/audi/a6/10178332
                    ja
                    nykyisemmin

                    https://www.nettiauto.com/audi/a6/10387054

                    tulisi vahdossa.

                    Jonkunverran huolettu suomiauto ( eli maalattu kerralleen mutta lokarit alkaa kukkia taas).

                    Lähinä onko tietoa ahtimen huoloista? Kun ei ole nykyinen vuoden verran omistajalla ole tietoa asiasta...

                    Comment


                    • Autokuumetta pukkaa ja tekisi mieli vaihtaa tuo dieselivehe johonki rivakkaan bensavehkeeseen. Eniten kuumottelisi nuo b7 korimallin RS4 avantit. Liekkö foorumilla enempi tietoa alla olevista laitteista ja onko ylipäätään enempi murhetta edessä noilla kilometreillä olevista..

                      https://www.nettiauto.com/audi/rs4/11044797

                      https://www.nettiauto.com/audi/rs4/10903277

                      Yritin tätä ketjua selailla josko olis aiemmin ollut jo noista puhetta vaan en äkkiseltään löytänyt.

                      Comment


                        Käsittääkseni JAP3 on vast'ikään hankkinut RS4 Avantin. Ehkä hänellä on tietoa tällä hetkellä markkinoilla olevista autoista.

                        Comment


                          Imusarjaviat, imuvenojen karstottuminen ja jakopää noissa taitaa suurimmat murheet olla. Jos löytää yksilön, johon on jakopää tehty, ei luulisi olevan kalliita yllätyksiä edessä.

                          Comment


                            Samaan hintaluokkaan asettuu myös tuoreempi B8 S4, jossa on enemmän virityspotentiaalia, mutta vastaavat ongelmat. Onhan risassakin virityspotentiaalia, mutta aloituskustannukset remmiahtimen hankintahinnan muodossa hivenen suuret vrt. 3.0tfsi:n pienempi remmipyörä+ohjelmapävitys (n.450hp).
                            Se on sitten taas makuasia haluaako nauttia ennemmin vanhemman tuplakonsonantti-erikoismalli V8:n instant pauerista ja komeista äänistä vai tyytyykö tuoreempaan, kansanmallien rinnalla valmistettavaan yksöiskonsonanttiin. B8:ssa olisi kuitenkin jo tuoreempi ja monipuolisempi infotainment-puoli ja paremmin varustelluissa esim. sport differential.

                            Pari linkkiä aiheesta;
                            https://www.pistonheads.com/gassing/...f=86&t=1398045

                            https://www.audiworld.com/forums/s4-...7-rs4-2883302/

                            Lisäedit. Jos (ja oikeastaan kun) itse ajattelisin B7 risan tai B8 ässän hankintaa niin kävisin kokeilemassa vertailun vuoksi ainakin nämä:
                            https://www.nettiauto.com/audi/rs4/11076622
                            (plussaa: pirteä imola yellow, paremmat jakkarat ja tumma sisäkatto
                            miinusta: 1din soitin, tosin helposti päivitettävissä)

                            https://www.nettiauto.com/audi/s4/10678576
                            (plussaa: varusteet mm. sport diff, ja yleinen kunto
                            miinusta: shittronic)
                            Viimeksi muokannut vV8m5; 27.1.2020, 19:51.

                            Comment


                              B7 RS4 on varmaan auto jonka on ns. riitettävä sellaisenaan tehoiltaan koska tosiaan lisätehon hakeminen on kallista. Tuossa just oli videoklippiketjussa video josta selvisi ettei B7 RS4 ole kovin häävi kulkemaan uudempiin verrattuna.

                              Muutenkin tuollaisen ylläpito on varmaan aika tyyristä verrattuna huomattavasti moderimpaan B8 S4/S5-malliin. Se ei ole ihan tuulesta temmattua että Audilla on ylläpidossa S-kerroin ja RS-kerroin.

                              Kuten sanottua, kannattaa käydä kokeilemassa sekä B7 RS4 että B8 S4 ja tehdä valinta sen mukaan kumpi tuntuu enemmän omalta.

                              Comment


                              • Alkuperäinen kirjoittaja Randomi Näytä viesti
                                Imusarjaviat, imuvenojen karstottuminen ja jakopää noissa taitaa suurimmat murheet olla. Jos löytää yksilön, johon on jakopää tehty, ei luulisi olevan kalliita yllätyksiä edessä.
                                Taitaa jakopää-ongelmat kuulua S4:n BBK-mosaan. Mut tosiaan karstoittuminen, kytkin ja orkkis DRC-alusta ns. tyyppivikoina RS4 B7...

                                Comment


                                  Alkuperäinen kirjoittaja vvuori Näytä viesti
                                  Itse hankin tuossa alkutalvesta tuon oman B7 RS4, josta oli melkein vastikään tehty ketju 169tkm kohdalla. Ei mitenkään harvinaislaatuinen remontti loppujen lopuksi, huomasin kun itselle moista etsin. Aina löytyy Saksasta + pohjoisemmista maista muutama yksilö myynnistä, johon jouduttu tekemään. Alkoi jo melkein pakottaa ketjuremontoidun yksilön etsiminen kun perehdyin aiheeseen..

                                  Omassa Ruotsin Möller Bililtä kuitti 74000kr, ihanan kalliiksi käynyt aiemmalle omistajalle..
                                  Vahvemmat osat noissa risan BNS-koneissa on, mutta kyllä niistäkin aika-ajoin vikoja löytyy. Varmasti pitkät öljyvaihtovälit, koneessa käytetyn öljyn laatu ja se miten autoa on yleisesti käytetty on ratkaisevassa roolissa tässäkin.

                                  Comment


                                  • Kiitoksia vastauksista! Tuosta B8 S4 mallista tämä kuumeilu oikeastaan lähtikin liikenteeseen joten sekin vielä vaihtoehtona on ja varmasti järkisyillä perusteltuna fiksumpi vaihtoehto kenties. Tuota vV8m5 linkkaamaa S4 jo aiemmin kattelinkin joten vaihtoehdoissa pyörii. Nollakokemuksella vaan mietityttää tuo stronic, että millä viisiin nuo pelaa ja kestää..
                                    ​​​​​​

                                    Comment


                                      Järkisyillä ei voi perustella kumpaakaan. :D

                                      Ässän osalta kun varautuu siihen, että S-tronic menee rikki ja korjaus maksaa pari tonnia niin pääsee jo pitkälle. RS4:n osalta sitten isoilla kilsoilla ketjuremppa ja vähän pienemmillä imusarjan puhdistus. Eka on pari tonnia ja jälkimmäinen tonnin teetettyä.

                                      Comment


                                      • Ässä on nopea ja upea sporttiauto, räsä taas erikoisauto, joka vaatii omistajalta harrastuneisuutta ja paksumpaa lompuukkia.

                                        Comment


                                          B7 RS4 on hiukan pettymys, hieno auto, mutta itsekin kyllä katselisin jo uudempia esim. tuo S4 ei ollenkaan huono...

                                          Comment


                                            Alkuperäinen kirjoittaja jiitee Näytä viesti
                                            Kiitoksia vastauksista! Tuosta B8 S4 mallista tämä kuumeilu oikeastaan lähtikin liikenteeseen joten sekin vielä vaihtoehtona on ja varmasti järkisyillä perusteltuna fiksumpi vaihtoehto kenties. Tuota vV8m5 linkkaamaa S4 jo aiemmin kattelinkin joten vaihtoehdoissa pyörii. Nollakokemuksella vaan mietityttää tuo stronic, että millä viisiin nuo pelaa ja kestää..
                                            ​​​​​​
                                            B7 RS4 kustannuksia:
                                            - Jarruja saa tarvikkeena, Brembon levyt taitaa olla luokkaa 300€ jos jaksaa kaivella.Ei siis tonninkappale kuin marmorilla.
                                            - Kerran tai kaksi omistusaikana carbon clean, riippuen kauanko auto on omistuksessa.
                                            - Mahdollisesti kerran kaikki suuttimet
                                            - Kytkin kerran jos ei jo tehty. Ei muuten ole kallis remppa, orkkisosat taitaa edelleen olla luokkaa 450€
                                            - DRC poisto kun hajoaa, moni poistaa jo muutenkin kun pitää saada matalaksi ja vannetta alle, joten ei voi laskea kaikissa tapauksissa huolloksi vaan varusteluksi
                                            - Imusarja voi hajota, softalla saa läpät pois käytöstä ja ongelma poistuu.
                                            - Jakoketju ongelmat on kyllä harvinaisia, asiakkaiden autoja on mennyt hallista läpi toistakymmentä eikä yhdessäkään ole ollut oiretta. Toki on voitu jostain jo korjata mutta kilsoja on ollut autoissa 50-250tkm.

                                            B8 S4 kustannuksia:
                                            - Jakoketjun kiristimien ongelmat/ jakoketjut
                                            - S-tronic kaikkinen vikoineen, mitä tahansa tonnista aina uuteen/ rempattuun laatikkoon/ mekatroniikkaan, menee siihen kuitenkin tonneja. Recron korjauksetkaan ei aina onnistu.
                                            - Sähköisen alustan iskareita. Tässäkin voi huijata itseään ja ostaa coili sarjan, niin saan madallettua ja jämäkämmän tuntuman, miten kukakin haluaa itseään huijata ettei se tunnu korjauskululta vaan varustelulta.
                                            - Melko harvoin mutta myös ahtimia on hajonnut
                                            - Alkupään koneet voi syödä öljyä. Toiset enemmän, toiset vähemmän.

                                            Molemmissa on kulunsa. Kannattaa ajaa molemmat ja miettiä haluaako käyttöauton vai fiilistelyauton. B7 on vanhaa tekniikkaa ja on hyvin analogisen tuntuinen verrattuna B8. Toisaalta B7 on heittämällä hauskempi kuin B8.

                                            Edit: STC:n autojen tuontimaa kannattaa aina tarkastaa. Tuovat autoja Virosta ja muualta idästä. Tuo Imola on Paavolan vanha auto, toki nähnyt jo muitakin omistajia. Kansiremppa siihen on tehty joskus 2010 tjsp.

                                            Comment


                                            • Lisätään edellisiin, että B8 S4:n painonjakauma on jonkin verran taaempana mitä B7 RS4 eli lienee radalla vähemmän aliohjaava...tosin en ole kummallakaan ajanut. Molemmissa taitaa olla jo sama uudemman sukupolven takapainotteisempi kruunuhammaspyörästö verrattuna tavallisiin 50/50 B7 Torsen-quattroihin.

                                              Comment


                                                Ja tuossa linkatussa B8 S4:ssä lisäksi sport diff (lisävaruste?), joka vähentää sitä aliohjaamista entisestään. Miinuspuoleksi B8:ssa voidaan kai laskea sähköinen ohjaustehostin ja sen mukana tuoma mutteriohjaus (ohjelmapäivityksellä/ tehostimen vaihdolla kuntoon). B7 RS4:ssä hydraulisen hammastangon ansiosta ehkä hivenen tunnokkaampi ohjaus.

                                                Comment


                                                  Meneekö täsaä jo hieman puuroja ja vellejä sekaisin? Ei kai uudemman sukupolven 40:60 torsenia pidä sekoitaaa crown geariin? Vai onko prefl B8 Ässässä jo sellainen? Olin siinä uskossa, että kummassakin linkatussa laitteessa on kyllä takapainoinen neliveto, mutta torsenilla. Sen lisäksi ei kai prefl B8 Ässässä ole sähköistä tehostinta, eikö se ole faceliftin kotkotuksia?

                                                  Comment


                                                    Näköjään vasta vuonna 2012 tapahtui hyppäys hydraulisesta sähköiseen, joten perun pahat puheeni. Kaikenlisäksi ero ohjaustuntumassa on kokemusten perusteella ollut olematon sähköinen vs. hydraulinen. Crown gear-keskitasauspyörästö esiteltiin B8 RS5:ssä ja sen jälkeen se oli saatavilla myös B8.5 S4:ään ja S5:een, mutta ilmeisesti vain kaksoiskytkinlaatikon parina.
                                                    Viimeksi muokannut vV8m5; 28.1.2020, 18:43.

                                                    Comment


                                                      Alkuperäinen kirjoittaja Kraftwerk Näytä viesti
                                                      Lisätään edellisiin, että B8 S4:n painonjakauma on jonkin verran taaempana mitä B7 RS4 eli lienee radalla vähemmän aliohjaava...tosin en ole kummallakaan ajanut. Molemmissa taitaa olla jo sama uudemman sukupolven takapainotteisempi kruunuhammaspyörästö verrattuna tavallisiin 50/50 B7 Torsen-quattroihin.
                                                      Silläkin uhalla että menee offtopic niin takavakaajan muutoksella saa B7 muutettua helposti ennemmän tail happyksi. Mutta ovat silti ideologialtaan eri autoja.

                                                      Comment


                                                        https://www.nettiauto.com/audi/80/10998742

                                                        Kolaroitu ja moottorivikainen coupe ehjän hinnalla. Kuka kerkeää hakea?

                                                        Comment


                                                          https://www.blocket.se/annons/stockh...450hk/86343012

                                                          Nardoharmaa b8.5 RS4 naapurissa. On vaan kuvien perusteella suhteellisen hurjaa appelsiinipintaa ettei tuo tehtaalta ole tuollaisena voinut tulla? Olisko maalattu jälkikäteen ("SVENSK NARDO")? Teippauksesta ei ainakaan mainintaa.

                                                          Comment


                                                            Jos tuon ilmoituksen rekkari on oikein, niin runkonumeron perusteella ollut alunperin Daytonagrau väriltään.

                                                            Comment


                                                              Onko tästä S4 B8 kellään tietoa? https://www.nettiauto.com/audi/s4/10763159

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X