Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

TT RS

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • TT RS

    Eli pitkästä aikaa vitoskonetta olisi tulossa tarjolle audilta vuonna 2008.
    Kelpaishan tuommonen, vaikka vanha onki nätimpi omaan silmään, ainakin toistaseks :)

    http://www.worldcarfans.com/spyphoto...tos-audi-tt-rs

  • #2
    Tehtaan erikoisproto sport quattrossa oli twini sequential turbot 80-luvun alkupuolella. Hieman kesti saada ne tuotantoon 5 koneeseen.

    Joulupukille kirjettä, että josko TT:n rs-koneen saisi menenmään vaikka nykyvitosen tilalle 25v kannella.

    Comment


      #3
      "Twin sequential turbochargers". Siis kaksi turboa, miten tuo oikein tarkalleen toimii?

      Comment


        #4
        Äkkiseltään nimestä pääteltynä olis 2 aivan eri kokoista hyrrää, ja ne korvaavat toisiaan eri kierrosalueilla. Eli pikkuusen samaa maata kuin TSI koneet. Viisaammat korjatkaa.

        Comment


          #5
          Veikkaan siellä olevan ison ja pienen ahtimen. Pieni turbo pelittää alakierroksilla ja kun on hönkää tarpeeksi ohjataan pakokaasut jollain venttiilihässäkällä isolle turbolle, joka hoitaa loput.

          Comment


          • #6
            Kuulostaa kaksiportaiselta ahtamiselta nimen puolesta. Ensimmäinen jos vaikka nostaa 1 bar (abs) -> 2 bar (abs) ja toinen 2 bar (abs) -> 3 bar (abs) niin a vot! Tai sit 1 -> 2,7 -> 4,4 (bar abs) B-)

            Isommissa koneissa moista on käytetty.

            Comment


              #7
              ..tai sitten alakierroksilla vain toinen pelissä, ja molemmat kun on enempi jenkaa. Mene tiedä, wikipediasta tuollaista tuli vastaan.

              Comment


              • #8
                Harva turbo ahtaa 1,7 bar tyhjäkäynnillä;-)

                Voihan sitä noinkin ohjata, totta.

                Laivadieselpuolella joskus pyritty korkeisiin ahtopaineisiin. Viileää vettä saatavilla tarpeeksi välijäähdytykseen...

                Edit: Oleellista on, että tässä turbot sarjassa, ei rinnan, kuten esin 2,7 Bit ja 4,2 BiT.

                Comment


                • #9
                  Päivitystä vanhaan aiheeseen täältä

                  Comment


                    #10
                    Kuulostaa 5-sylinteriseltä. Ja ääni taustalla kertookin sen.Käsitinköhän oikein?

                    http://www.youtube.com/watch?v=ByZc2kiXGmQ
                    Viimeksi muokannut RS2; 4.9.2008, 09:37. Perustelu: 5-sylinteriä ?

                    Comment


                    • #11
                      Ja jatkoa seuraa...

                      Comment


                        #12
                        Ilmeisesti kahdella turbolla vielä. Mielenkiintoinen tehonlähde.

                        TFSI-tekniikkainen taitaa tuokin olla nykypäivän vaatimusten mukaan. Kannesta ja männistäkin ois "kaikki" viilattu valmiiksi.
                        Viimeksi muokannut RS2; 4.9.2008, 13:15. Perustelu: mietteitä tekniikasta

                        Comment


                          #13
                          Sitten vaan ensimmäisistä kolariraadoista moottoriswappia vanhojen 5-mukisten tilalle. :)

                          Comment


                            #14
                            Toivottavasti tuo etupuskuri vaihdettaisiin järkevämmän näköiseen...

                            Comment


                            • #15
                              Ihan mielenkiintosen olonen laite, katotaan taas vaan miten toikin hinnotellaan täällä Suomessa. Pitäis nimittäin hommata äitille uus TT...

                              Comment


                              • #16
                                Kyllä tollanen onkin oikein oiva laite äitille.

                                Comment


                                • #17
                                  Mun mielestä varsin passeli jos on tottunu ajeleen erikoisemmilla ja tavallista tehokkaammilla laitteilla... Tietysti taka-ajatuksena se, että itekkin pääsee sillon tällön puikkoihin ;)

                                  Comment


                                  • #18
                                    TTRS Julkistusajankohta?
                                    Paris, Mondial de l?Automobile (2008)

                                    Event Date
                                    October 2, 2008 to October 19, 2008

                                    Comment


                                    • #19
                                      1:llä turbolla. Mielenkiintoista. Meneeköhän vanhan 6 gang lootan eteen....
                                      edit: Kaikki 6 Gang vuoteen ~ 2003 ovat typpiä 01E.
                                      Viimeksi muokannut Tommy200rs; 8.9.2008, 13:19.

                                      Comment


                                        #20
                                        Saa nähdä ollaanko ajodynamiikassa vieläkään kaimaanin tasolla. Hinnan puolestahan tuo alkaa varmasti olemaan lähellä S-mallin Caymania. Painon pudotusta ainakin pitäisi jonkin verran saada aikaan vrt. TTS omamassa 1470kg ja Cayman S 1340kg. Lisäksi peruslähtökohtana Porschen alusta ja korirakenne on niiin paljon parempi, ettei henk.koht. tarvi ainakaan nykymalleilla miettiä valintaa. Toivottavasti Ingolstadissa saadaan aikaan muutakin kuin moottoripuolen muutokset ja RS-lätkä.
                                        Viimeksi muokannut Jede; 8.9.2008, 13:17.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Turbo

                                          RS:n turbo on k16 2480 bcd 7.88 Tuolle vielä paremmat tiedot ? Netti ei ihmeemmin tunne tuota varianttia. Kumma juttu. Noin 48-49mm imuaukko ja 7.88 pesällä. Vaikuttaisi olevan hieman isompi kuin RS2 ahdin ?
                                          Viimeksi muokannut Tommy200rs; 30.9.2008, 20:16.

                                          Comment


                                            #22
                                            Ihan inan isompi taitaa olla ja toki 15 vuotta tuoreemmat siipiprofiilit. Pakosiiven koko ei tuosta koodista selviä, mutta muutenhan siinä suunnilleen kiinnostavat tiedot onkin.
                                            Jännä nähdä tuleeko kolmiolaipalla, mahottoman hyvällä tuurillahan tuo sopii johonkin 1.8t kylkeen ja siinäpä se sitten on 350+ ahdin.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Kuvia ja ääntä räyhä TT:stä
                                              http://www.worldcarfans.com/9080822....sed-on-us-soil

                                              http://www.automotorsport.se/news/15...tan-maskering/

                                              TT RS radalla ( Auto Bild TV :n pätkä) http://www.youtube.com/watch?v=TgR2NlT-D3U
                                              Viimeksi muokannut Tommy200rs; 7.1.2010, 07:23.

                                              Comment


                                                #24
                                                Tuollainen TTRS hökötys näytti olevan Hannoverin lentokentällä kaikkien hämmästeltävänä, plakaatissa luki että engine on 2.5 litrainen vitonen yhdellä föönillä, 270hv. Nätti oli kuin sika pienenä!

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Jess! 5-mukinen on palannut takaisin. Kolariaihioita kyttäämään jossain vaiheessa ;)

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Kysymyshän kuuluu onko vieläkin pitkäiskuinen maamoottori vai joko on ymmärretty venyttää 88mm pyttyväliä että saataisiin isompia mäntiä...

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      tietoa tihkuu
                                                      http://www.worldcarfans.com/9081029....details-leaked

                                                      " The Audi TT RS will feature a new 5 cylinder, 2.5 liter TFSI mated to a 6-speed transmission churning out a remarkable 340 hp and 450 Nm of torque. The new engine will make the TT RS one of the most fuel efficient sportscars around. "

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Taas jotain pieniä tiedonmurusia. TT RS on ensiesittelyssä Geneven autonäyttelyssä. Mukana myös A4 Allroad. Kliks

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Jahas.

                                                          http://img.worldcarfans.com/2008/2/l...32.Mini1L2.jpg

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Ei kai ole Ford/Volvo konsernin kone?

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X