Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mitäs näit tänään liikenteessä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Itse olen pidemmän aikaa miettinyt, että pari talvea ilman suolaa, niin OIKEASTI näkis mitä siitä tulee. Tuleeko kaaos vai kuivat ja ravattomat tiet...

    Comment


      Joissain Itä- ja Pohjois-Suomen alueilla on suolausta merkittävästi vähennetty - aivan kriittisimmillä keleillä lähtee suola-auto liikkeelle. Ei kai noilla alueilla ole paukkunut peltiä keskimääräistä enempää?

      Comment


      • Eikös se mene suolauksen kanssa siten että kun sitä on kaikki valittaa ja sitten se kerta kun omalle kohdalle osuu et pelti rytisee ja ei ole suolaa nii sitten hirveä valitus päälle miksi EI ollut suolaa. Me ihmiset olemma vaikea rotu miellyttää. Jopa marsut saa hyvällä tuurilla tyytyväisiksi :P

        Comment


          Aamuisella työmatkalla keskellä kaistaa lohkolämmittimen tolppajohto. Ei siinä 90 vauhdissa ehtinyt huomaamaan oliko Defa vai Calix :)

          Comment


            Jos pk-seudun ruuhkaväyliä ei suolata, niin takuuvarmasti on luvassa kaaos. Ei ole tilaa/aikaa ajaa ennakoivasti. En tykkää suolakalvosta tuulilasissa ja alustassa, mutta periaatteessa on se paljon lunkimpaa ajaa työmatkat suolatussa ruuhkassa kuin jää-asvaltti-jää-ruuhkassa.

            Toki suola kerää vettä tien pintaan, mutta jäätymisen kannalta ei ole merkitystä, koska se ei pääse jäätymään.

            Comment


            • Kyllä se suolattukin tie jäätyy :) Ja sit ku se jäätyy niin kädettömät kuskit on kahta kauheemmassa liemessä :D

              Comment


                Muutama vuosi sittenhän se nähtiin, miten ihmiset osaa/voi, varsinkin noilla pääväylillä työmatka-aikaan, ennakoida ja säätää ajotapaansa kelin mukaan...

                http://www.oiko.phnet.fi/artikkelit/...-20050318.html

                Comment


                • Joku oli yrittänyt oikasta pienellä kauppakassilla portaista Itkonniemenkadulla. Hyvin oli jäänyt yläpäähän pohjasta keikkumaan :)

                  Comment


                  • Tuosta maantiesuolasta sen verran että on yksi asia jota itse olen inhonnut jo junnusta asti, ensimmäistä Audiani suihkuttelin tallin edessä painepesurilla ihan päivittäin. Mutta, mutta, joku saattaa tietää millaista on nousta esimerkiksi Mechelininkatua Marian sairaalan kohdalla raskaalla yhdistelmällä ruuhkassa kun mäki on jäässä ja jono pysähtelee, takuulla jää sutimaan ja menee helposti linkkuun. Kyllä se suolaus on lähinnä raskasta liikennettä varten, eihän henkilöauto suolaa tarvitse. Joskus aikoinaan hiekoitettiin mutta auton keula ja tuulilasi kiittää. Se on totta että suolan negatiivisia puolia on myös asfaltin pysyminen kosteana vaikka olisi muuten kuiva keli, sitoo ilman kosteuden tien pintaan.

                    Comment


                    • Joku pesi pullapoikien nesteen pihalla audiaan tuulilasin pesuun tarkoitetuilla välineillä. Ei se pikapesu paljoa olis maksanu...

                      Comment


                      • Tuli mieleen tuosta kun on nähnyt näitä suorituksia että pestään autoa tuulilasin pesuun tarkoitetulla lastalla, niin joku pesi eilen sillä peukkubaarin pihalla renkaan kylkeä.

                        Comment


                          Alkuperäinen kirjoittaja Sami
                          Joskus aikoinaan hiekoitettiin mutta auton keula ja tuulilasi kiittää.
                          Myös hengityselimet kiittää, sillä hiekka pakkaa jauhautumaan melko hienoksi pölyksi teillä.

                          Comment


                          • Paras mihin ite olen törmänny nii paikalliset nuoret pesi keskustan shellin vesiletkulla vespojaan ja mopo"autoa". Koko piha lainehti. Lähinnä sekin pikkuinen alle 1m letku on tarkoitettu et voi täyttää kannut ja laittaa vettä vaikka pissapoikaan yms ei vespojen pesuun...

                            Comment


                            • Ihanko oikein Vespoja oli, vai jotain vaan kiinaskoottereita?

                              Comment


                              • Tai sitten ne oli niitä b7 c4 a5 Audeja.

                                Näin kovasti mustaa asfalttia, milloin sen värin pitäis vaihtua valkoseen?

                                Comment


                                  Alkuperäinen kirjoittaja jarpale Näytä viesti
                                  Audi A6 (4f), jonka vilkut eivät toimineet. Turhan yleinen näky tämä tämmöinen.
                                  Sama, mutta Audi A4 (b8) Avant.

                                  Comment


                                    Jos nyt oikein silmäni näkivät, niin eilen Fisker Karma "Test Car"-tekstein varustettuna Turun linja-autoaseman kohdilla.

                                    Eli tuollainen:

                                    Comment


                                    • Alkuperäinen kirjoittaja -Maukka- Näytä viesti
                                      Tuli mieleen tuosta kun on nähnyt näitä suorituksia että pestään autoa tuulilasin pesuun tarkoitetulla lastalla, niin joku pesi eilen sillä peukkubaarin pihalla renkaan kylkeä.
                                      Meikäläinen, kun on tullut oltua 15 v. Essoilla töissä nuorena miehenä, avautuu kunnolla jos näkee moista tapahtuvan eli auton peltejä yms. pestään lasinpesuvehkeillä. Kaikki hiekka, piki ynnämuu sieneen tarttunut moska on sitten seuraavien autojen laseissa. Ja huoltoasemaa syytetään likaisesta pesusienestä ja naarmuuntuneesta tuulilasista.

                                      Viime vuoden syksyllä Haukiputaan Seolla joku äijä pesi valkoista Focustaan lasinpyyhkimen sienellä ja parin valikoidun tulikivenkatkuisen kommentin jälkeen häipyi korvat luimussa aseman pihasta.

                                      Comment


                                      • Noista tuulilasin pesutarvikkeiden väärinkäytöksistä pitäs kai aina käydä sanomassa aseman henkilökunnalle, eri asia sitten on että monenko aseman henkilökunta puuttuu ko. tilanteeseen...?

                                        Comment


                                        • En tänään, mutta eilen kotiin töistä ajaessa en melkein nähnyt venäläistä Fiestaa, jossa ei takana palanut ainuttakaan valoa. Kiva ylläri pimeällä tiellä vesisateessa.

                                          Comment


                                          • Lasinpesuvälineistön väärinkäytöstä vielä. Itseä ainakin ihmetyttää (ja nykyään naurattaa) eniten siinä hommassa se, että eikö näitä ko. ihmisiä haittaa ollenkaan (vai eikö tosiaan huomaa?!?) mitä se auton maalipinta tykkää tästä kura-hankauksesta? Niinkään en ole huolissani siitä että omat ikkunat naarmuuntuisi edellisen sankarin hiekottamasta sienestä, kyllä se lasipinta kuitenkin sietää hankausta ihan eri tavalla kuin maalipinta. Ja yleensä onneksi saa puhtaalla vedellä täytettyä sen kurasoikon kun oma vuoro koittaa.

                                            Comment


                                            • Positiivisen yllätyksen virkavallan toimesta. Nimittäin ainaisen pikku ylinopeuksien kyttäämisen sijasta pysäyttivät alinopeutta ajaneen. Partio kääntyi minun eteeni, ja vähän matkan päästä saavutimme edellä ajaneen. Nopeus laski pikkuhiljaa mittarin mukaan ajetusta 90km/h (rajoitus 80km/h) 80km/h, siitä kokoajan laskien noin 1,5km ajan, kunnes ajeltiin vähän alle 60km/h. Olin jo hyvän tovin kironnut, että tässä sitä sitten ollaan, kun ihmiset eivät enään uskalla edes suurinta sallittua ajaa mikäli virkavalta takana. Ja juuri kun olin menettänyt hermot, ja päättänyt polkaista ohi koko sakista, syttyi sinivilkut ja pysäytysvalo ohjaten tuon tulpan bussipysäkille jutulle. Hienoa!

                                              Comment


                                              • Alkuperäinen kirjoittaja Jondetski Näytä viesti
                                                Positiivisen yllätyksen virkavallan toimesta. Nimittäin ainaisen pikku ylinopeuksien kyttäämisen sijasta pysäyttivät alinopeutta ajaneen. Partio kääntyi minun eteeni, ja vähän matkan päästä saavutimme edellä ajaneen. Nopeus laski pikkuhiljaa mittarin mukaan ajetusta 90km/h (rajoitus 80km/h) 80km/h, siitä kokoajan laskien noin 1,5km ajan, kunnes ajeltiin vähän alle 60km/h. Olin jo hyvän tovin kironnut, että tässä sitä sitten ollaan, kun ihmiset eivät enään uskalla edes suurinta sallittua ajaa mikäli virkavalta takana. Ja juuri kun olin menettänyt hermot, ja päättänyt polkaista ohi koko sakista, syttyi sinivilkut ja pysäytysvalo ohjaten tuon tulpan bussipysäkille jutulle. Hienoa!
                                                Mahtavaa! On meinaan mukavia tapauksia kun itse yrittää 60 tonnilla tulla perässä..

                                                Comment


                                                  Eipä ole monesti aivan noin törkeää punaisia päin ajamista tullut todistettua, vaikka sitä Oulussa paljon tuleekin nähtyä.. Olin Joutsensillan risteyksessä, tulossa Nuottasaarentieltä päin. No, valot vaihtuivat ja jäin odottamaan vuoroani. Liikenne soljuu normaalisti keskustasta Kempeleeseen päin ja toisin päin. Valot vaihtuvat punaisiksi. Ihmettelen että miksei Nuottasaarentielle kääntymässä oleva auto aja kuin vähän eteenpäin. No, syy selvisi kun kohta keskustasta päin paahtaa Toytota Avensis risteyksen läpi punaisista välittämättä, aivan kääntyvän auton keulan edestä. Jos ei olisi ollut hoksottimia kääntyvän pösön kuskilla, niin olisi saattanut tulla aika rumaa jälkeä. Ei nimittäin tainnut ajaa ihan viittäkymppiä kyseinen Toyota.

                                                  Comment


                                                  • Ihan sama homma Lahdessa viikko sitten. Lasketeltiin kaikessa rauhassa Hollolan katua keskustaan Viiskulman liikenneympyrän kautta Lahdenkadulle kaupungista poispäin. Lahdenkadulla on kolme kaistaa suuntaansa ja jo Hollolankadulla oli jonossa parhaat päivänsä nähnyt turkoosi Vulva tulossa meidän muiden kanssa samaan suuntaan. Lahdenkadun ja Rauhankadun risteyksessä pysähdyin muiden kanssa punaisiin odottamaan. Itse oli keskimmäisellä kaistalla, oikeallakin kaistalla oli jo porukkaa. Sen sijaan vasen kaista oli ihan tyhjä. Jostain kumman syystä tää Vulva syöksähti sieltä kaikkien takaa järjetöntä vauhtia siitä vapaalta vasemmalta kaistalta risteykseen ja suoraan punaisia päin!
                                                    Jos Rauhankadulta tullut katumaasturin kuski ei ois ollu hereillä niin pahasti ois käyny. Siinä sitten kumpikin veti liinat kiinni niin että nastat vaan raapi paljaalla asfaltilla. Pikkusen muu porukka punaisissa valoissa katteli että what the hell, mikä tää kuski oikein on...
                                                    Siitä se sitten jatkoi eteenpäin ja kääntyi heti seuraavasta oikeelle, Päijänteenkadulle. Jos ois menny edelleen suoraan, niin takuulla joku ois soittanu sheriffit kattomaan ajokuntoa...

                                                    Comment


                                                    • Ajelin lähes pimeän aikaan tänään Nastola-Lahti leveäkaistatietä. Keli oli vesisuolasoossia. Ohitin vakkarilla samaa kaistaa käyttäen kuin ohitettava vakkarilla vähän päälle 90 todellista. Perässäni hinaa joku auto ja väläyttää kerran pitkiä. Kun olen suorittanut ohituksen rupean pikkuhiljaa palaamaan oikeaan reunaan etten heitä kaikkea paskaa ohitetun päälle. Viimehetkellä takaa tuleva V40 pyyhkäisee oikealta ohi kun olen itse sinne kokoajan kääntymässä ja oikeassa reunassa on kaide. Näin tuon auton vasta kun se oli rinnalla ja väliä jäi maksimissaan parisenkymmentä senttiä. Jos olisin palannut normaalisti oikeaan reunaan eli nopeasti siinä vaiheessa kun V40 oli keula mun rinnalla, niin ei siinä mitään että 100% varmuudella olisi osunut tuon auton vauhdin ollessa todellista 100+ sadekelillä, mutta luultavasti jompikumpi meistä olisi osunut vastaantulevaan liikenteeseen.

                                                      Comment


                                                      • Olin tässä risteyksessä ekana kääntymässä oikealle. Viereisellä kaistalla ekana Passat CC joka valutti autoaan hiukan tuon valkoisen viivan yli. Takapuskurista oli noin metri viivaan kun valo vaihtui.

                                                        Comment


                                                        • Siis se CC käänty myös oikealle viereiseltä kaistalta, vai enkö tajunnu pointtia..?

                                                          Comment


                                                            Noita vihreän valon vaihtumista odotellessa rullaavia näkee aina joskus. Kun risteävälle ladulle vaihtuu punainen niin hyvin näkee kuinka auto lähtee ryömimään D-asennolla jarrua vasten seisten. Luulevat vissiin saavuttavansa sillä ensimmäisen metrin matkalla jotain etua.

                                                            Comment


                                                              En tänään ja enkä liikenteessä, mutta tuohon ikkunapesurilla auton pesuun liittyen:

                                                              Taannoin olin pesemässä autoani itsepesulassa, sitten siihen tuli vanha pariskunta uudehkolla ja erittäin kuraisella autollaan. Olisi tehnyt mieli käydä huomauttamassa kun kyseiset henkilöt kastoivat pesusienensä kerran vedessä, ja vetelivät sitten koko auton läpi tuolla kerran kostutetulla sienellä:D Auto oli yltäpäältä hiekassa, joten on varmaan uuden auton maalipinta hyvässä iskussa heidän jäljiltä.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X