Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt ottaa päähän!!!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Ainakaan lähitapiolassa ikävähennystä ei tehdä osto- ja rikkoontumisvuodelta.

    Comment


      Kysykää miksi ostin telkkarin tammikuussa, puhelimen helmikuussa jne. Kyllä Tappiolan täti minulla vaan vähensi joka vuodelta prosentit kun edellinen telkkari hajos puoli vuotta takuuajan päättymisen jälkeen ja oli toki loppuvuodesta ostettu. Tonnin telkkari miinus 75% - 150€. Satanen jäi hyvää.

      Comment


        Liekkö sitten erilaiset vakuutukset.
        Itse hain joulukuun lopussa korvauksia 7/2015 ostetusta puhelimesta ja omavastuu oli ainoa vähennys.

        Comment


          Fenniassa myös lasketaan ikävähennyksessä ostovuosi. Jos vaikka ostat joulukuussa 2015 ja laite rikkoontuu tammikuussa 2016, niin se lasketaan vuoden ikäiseksi.

          Comment


            Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viesti
            Kysykää miksi ostin telkkarin tammikuussa, puhelimen helmikuussa jne. Kyllä Tappiolan täti minulla vaan vähensi joka vuodelta prosentit kun edellinen telkkari hajos puoli vuotta takuuajan päättymisen jälkeen ja oli toki loppuvuodesta ostettu. Tonnin telkkari miinus 75% - 150€. Satanen jäi hyvää.
            Minkä ikäinen tuo televisio oli ja mistä tuo 75% oikein tuli. Kun katsoin Tappiolan vakuutusehtoja, niin ikävähennys olisi 8% vuodessa ja ikävähennys tehdään käyttöönottovuotta seuranneilta täysiltä vuosilta. Joten aika vanha TV saisi olla että vähennys olisi 75%.
            Attached Files

            Comment


              No minulle se saatana laskettiin sit vissiin jonkun tietotekniikan prosentilla >:(

              Comment


              • Meillä alkaa esim. televisiossa ikävähennykset vasta viiden vuoden jälkeen. Puhelimissa kahden vuoden jälkeen.

                Comment


                  niin ja nuo vähennysrosentithan lasketaan kuten korko, eli edellisen vuoden arvosta vähenee se rosentti, ei suinkaan siten, että tietotekniikkalaitteen kohdalla 4v kohdalla olisi jo arvoton, vaan menee siihen sen 6 vuotta ainakin ;)

                  Comment


                  • Jännä nähdä miten menee. Ostettu tosiaan 25.11.2016 eli ikää reilut 2kk. Yhtiönä IF.
                    Mitähän tuohon ruudun eteen keksis kun meni todella helposti halki?
                    Lasi, polykarbonaatti?
                    Noh, nyt 24" makkarin vähä-älyisen telsun kautta...

                    Comment


                      Meillä oli aikoinaan videotykki. Screeniin sai muksut (tai isä) heittää tavaraa jos ohjelma ei miellyttänyt ja kuvankin sai about 100":n.
                      Nyt olen uskaltanut ostaa 75" led töllön kun muksut jo yli 10 vuotiaita :)

                      Comment


                      • Kodin automatiikka. Osa toimii hienosi, osa ei. Ja se mikä eniten ottaa päähän on käyttäjä jonka aivot menee solmuun kaikista mahdollisuuskista mitä järjestelmä antaa

                        Comment


                        • Hyvin meni lopulta. Ikävähennys 9% joka tosin laski korvausta mutta kuitenkin.
                          Itseltäni pisteet IF:lle.

                          Comment


                          • Koko perhe (pl. minä) kyttää telkusta tuota optis-akustista oksennusta eli Emma-gaalaa silmä kovana. Juuri niitä biisejä joita vältellessä on saanut olla silmä kovana ja sormi radion napilla herkkänä koko vuoden. Välillä mölytään mikkiin että "ööö..vi++u...jee..ollaan kovia" Kuinka alas voi ihmisrotu luisua?

                            Comment


                              No toiselta kanavalta samaan aikaan putousta. Pick your poison.

                              Comment


                                Kaikkea ne televisioonissa näyttää...

                                Comment


                                • Suomalainen viihde ylipäätään ei ole ikinä napannut ja nykyään muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta vieläkin vähemmän! Musiikissa olen kaikkiruokainen, mutta tämä nykysuuntauksen mukainen purkkapoppi-hiphop-ylituotettupaska ei vaan uppoa. Ei herneitä, mutta en ole ikinä ymmärtänyt ja en ikinä tule ymmärtämään "artisteja", jotka eivät tee omaa musiikkiaan. Robin, Isaac Elliot, yms. on vain PASKAA ja mielipiteeni ei tässä tule muttumaan. Sen sijaan osaan arvostaa myös heidän edustamansa musiikkigenren artisteja, joiden kappaleet eivät välttämättä ole omaan makuun, mutta artistina tekevät oman musiikkinsa kuten esim. Sanni.

                                  Putous on ehkä 2% hauskaa. Sami Hedberg on hauska.

                                  Comment


                                    Vähän sama juttu, että genrestä riippumatta hyvä musiikki on hyvää ja sen kyllä tunnistaa. Vaan artistit tekevät sitä showta elääkseen ja jos perse-viina-känni-krapula-vaikee elämä-poppi myy, niin tottakai sitä tehdään.
                                    Omaksi onneksi mm. Metallica jaksaa vielä työntää uutta musiikkia.

                                    Sami Hedberg on hauska, mutta ei niin hauska, kuin vahingon ilo Aku Hirviniemen ja Janne Katajan ollessa jumissa thaikuissa.

                                    Comment


                                      Oletteko olleet tietoisia, että televison katselu on vapaaehtoista? :) Omassa taloudessani ei ollut televisolähetystä vastaanottamaan kykenevää laitteistoa vuosina 2003-2015. En koe jääneeni erityisemmin paitsi mistään.

                                      Comment


                                      • Mitä jäbä duunas sillä aikaa? :P
                                        Ei vaan, eipä tuolta kyllä mitään katsomisen arvoista tule. Käytän ajan musiikkiin.

                                        Comment


                                          Ei oo meilläkään töllöä. Tai on, mutta ei siitä kukaan mitään kato, mitä nyt penskat harvoin jotain dvd:tä.

                                          Aika menee ihan värkätessä taloa, autoja, ruokaa millon mitäkin. Tai penskojen kanssa jotain härvätessä. Emmä nykyään ees osaa oikein keskittyä mitään kattomaan, töissä koettanut yövuoroissa jotain kattoa vaan ei jotenkin jaksa kiinnostaa.

                                          Penskat tabletilla jonkin verran lastenohjelmia kattoo ja vaimo joskus tuijottelee läpi sarjoja sillä. Ite jos jotain teen niin joko pelaan autotallissa ihan pöytäkoneella tai lueskelen ekirjoja/blogeja/uutisia puhelimella. Ja foorumeita toki

                                          Comment


                                            Televisi on hyvä unensaanti laite. Meet sohvalle tai sänkyyn niin siitä kun avaa töllön niin se on max. vartti kun on taju kankaalla vaikkei aiemmin olisi edes oikeestaan väsyttänyt. Loistava keksintö ja meillä asuva nainen on kateellinen nukahtamis ongelmineen.

                                            Comment


                                            • Mistä se tän kuumeen lykkäs. Tai no ei ole kun 37.6, mutta harvoin mulla ees kuume nousee. Sitten vielä toi alaselän kipu selkänikamissa melkeen estää kävelyn, liekö tää kuumekkin siitä johtuvaa eikä alkavaa tautia.

                                              Comment


                                              • Yllättävän kauanhan siinä meni kun ylimaalattuun autoon tuli ekat naarmut. 7kk jopa. Nyt on sumuvalon nurkilla köykäsiä naarmuja. Mistä lie tullut.. ei ainakaan perinteinen parkkipaikkakolhu. Ei näiltä voi välttyä mut on se merkillistä. Saanee suurimmat sentään myllytettyä.

                                                Comment


                                                  Tilasin internettikaupasta auton alkuperäisellä värikoodilla sellaisen kynsilakkapullon kokoisen pienen korjausmaalipurkin. Tuli tänään. Kuplamuovikuoressa postilaatikkoon. Ulkona 20 astetta pakkasta.

                                                  Comment


                                                  • Nam, eikä varmasti syväjäässä :D

                                                    Comment


                                                    • Mulla kävi taannoin sama juttu kuin Hopsiksella. Maali oli sulettuaan OK, mutta lakka meni pilalle. Siitä tuli hyytelöä.

                                                      Comment


                                                        89@80=140€

                                                        Ei tarvinnut kiistää...prkl.

                                                        Comment


                                                        • Vasen peili otti tallin ovenkarmista kiinni ja meni tuhannen palasiksi. Jostain pitäisi löytää hyväkuntoinen käytetty osa.

                                                          Onko muuten millainen homma itse vaihtaa koko roska?
                                                          Viimeksi muokannut MPK1; 8.2.2017, 20:59. Perustelu: Lisäys

                                                          Comment


                                                            Pura ja kokoa, pura uudestaan ja kokoa uudestaan. Ja huomaa, että vielä kerran tarvii tehdä....

                                                            Comment


                                                            • Tiistaina alkoi YT:t joiden lopputulema on selvä. Eli mitään todellisia YT:tä ei edes ole. Ulkomailta tullut määräys että IT toiminnot siirretään Puolaan. Mitä siinä sitten "neuvottelemaan".
                                                              Olen surutyötä tehnyt jo lokakuusta alkaen kun tämä kerrottiin, joten henkinen puoli on kunnossa, mutta kyllä se kuitenkin vituttaa kun tietää että on tehnyt hyvää työtä ja käyttäjät ovat tyytyväisiä, niin pitää tällainen sitten eteen tuoda.
                                                              Noh, mua se ei haittaa, velaton mies kun olen. Pääsempä tekemään remonttia oikein kunnolla, kun ei ole duunia sitä haittaamassa.
                                                              nimim: "Jouluksi uuteen kotiin"

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X