Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt ottaa päähän!!!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    4F TDIq farkkuna hieman alkanut houkuttamaan, kun pitäisi vaimolle kuulemma löytää taloudellisempi työmatkakulkine. ;) Ässän jälkeen vain on melkoisen harvassa vaihtoehdot, jotka tyydyttäisivät varusteelliset tarpeet tai sitten vaihtoehtoisesti hinta olisi miellyttävä. Vaimollekaan ei enää kuulemma "saunanlauteet" kelpaa ja omaan silmään iskee pahasti jo punainen mittariston näyttö. Noh, kahtellaan.

    Comment


      Ihan kun se ei riittäisi, että Golfi on ollut kohta vuoden seisonnassa niin nyt sitten korjaamon pihassa ollessaan sisusta on mennyt kuvan kaltaiseen kuntoon. Tuota on ratissa, joka penkissa, turvavöissä, ovipahveissa jne.

      Mahtooko lähteä ihan vaan pesulla...
      Attached Files

      Comment


        Alkuperäinen kirjoittaja T.Hell Näytä viesti
        halusi, eli antaa periksi kiukuttelulle. Ja tämä sylissäpito oli kanssa jo niin väärin, että jo uhkailtiin ilmoituksella lastensuojeluun!
        Sukulaiselle voi kertoa, että sylihoito on ammattilaisten suosittelema tapa rauhoittaa lapsi. Meillä on lapsi, jolla on autismin kirjoon kuuluvia "oireita", ja meillekin suositeltiin sylihoitoa rauhoittamiseen, tosin onneksi nykyään moiselle ei ole edes tarvetta.

        Tuossa vielä yksi hyvä linkki vaikka näytettäväksi tälle idioottisukulaiselle.

        http://olotila.yle.fi/perhe/lasten-k...rauhoittaminen

        Comment


        • Meillä on ollut tapana kasvattaa vieraiden lapsia toimimaan kuten meillä toimintaan, jos vanhemmat eivät itse pysty huolehtimaan siitä, että lapsi käyttäytyy kuten sen ikäisten ja älyisten odotetaan toimivan. Joskus on jollakin herne käynyt nenänreiän suulla, mutta on se aina pois saatu niistettyä keskustelujen jälkeen.

          Oman kokemuksen perusteella voisin sanoa, että varhaislapsuudessa uhratut kasvatukset kasvavat korkoa melko hyvin murrosikään mennessä. Ajoissa kun viitsii nähdä vaivaa kasvattamisessa, selviää paljon helpommalla teinien kanssa.

          Comment


            Paras tapa on oppia sanomaan ei, ja pysymään siinä vaikka sitten tuntuu idioottimaiselta. Loppuun asti.

            Parhaat halit ja "isi minä rakastan sinua" on tullut sitten saman iltana sen jälkeen kun ollut sellainen kunnon riita ja on pysynyt ei (tai kyllä)-kannassaan.

            Lapselle ei-sanominen tarkoittaa välittämistä. Ne tietävät sen, vaikkakin vain alitajuntaisesti. Vai mitä te itse sanoisitte jos pienenä äiti olisi ollut sillai "vatevööö ei paljon kiinnosta"?

            Comment


              Alkuperäinen kirjoittaja 54mmy Näytä viesti
              Mahtooko lähteä ihan vaan pesulla...
              Helppo homma, kts vaikkapa tästä. :) !

              Ja ihan tältäkin.

              Comment


                Kaverilta löytyy tuollainen Kärcheri, täytyy sillä koittaa kunhan joskus saisi auton takaisin... Ei tuosta varmaan korjaamoakaan voi syyttää/velvoittaa putsaamaan? Ihan liian kauan auto on siellä tosin tehnyt, mutta tekeekin muiden töiden ohella tuota, koska ei ole rahaa maksaa normaali hinnalla.

                Comment


                • Työtahti ei taida olla kovin nopea, koska pilkkuja tuskin muodostuisi, jos auto olisi edes kerran parissa kuukaudessa muutaman päivän lämpöisessä tallissa. Vaikka loistava talvikeli muuten onkin, niin ulkona seisovien autojen sisustoille aika huonoa tekee kostea ja märkä keli ilman aurinkoa. Huomasin yhdessä seisovassa autossa myöskin alkavia pilkkuja ja kävi mielessä, josko laittaisi ilmankuivaimen muutamaksi päiväksi autoon. Fiksuin tapa poistaa homepilkut olisi kuitenkin valella verhoilut polttoöljyllä ja tikku perään. Homeiden kanssa ei kannattaisi leikkiä. Kuitenkin suunnittelen kuivaimen käyttöä ja sitten pöhistelee toisessa kohteessa niitä autosta tulleita homeitiöitä. - Ei hjyva.

                  Comment


                    Juu ei oo kyllä nopea työtahti, tuossa kohtaa seissyt kesästä lähtien. Kuukausi sitten ei noita pilkkuja vielä sisustassa näkynyt. Jos tuo ei nyt kohta lähde etenemään niin täytyy varmaan hakea auto takaisin itselleni ja koittaa keksiä jotain muuta, jos ei muuten niin vaikka tuossa parkkipaikalla sitten alkaa korjaamaan.

                    Comment


                      Iloiset asiat vai ottaa päähän osioonko kuuluisi.. Marraskuusta asti odotetut vannekeskiöt replicoihin saapuivat viimein. Ei löytynyt Audin merkillä, niin tuli sitten barzetan punaisella logolla. Kokeilin sitten laittaa paikoilleen ja totesin että härskiltä näyttää mustassa autossa. Täytyy varmaan jostain tarrat hommata tai sitten mustalla maalata. Eipä tuolla kuran keskellä varmaan kauan silmille hyppää, niin ajelee nyt sitten noilla renkaiden vaihtoon asti.

                      Comment


                      • No elä nyt maalaamaan ala, kyllä niihin tarrat saa teetettyä ihan helposti.

                        Ja samaan:
                        Uhkaus, kiristys ja lahjonta
                        Just tuossa vaimo totesi, että lastenkasvatusten kolmeperiaatetta.
                        No mulla nyt ei niin ongelmia ole ollu, kun oon samaa "kuria" pitäny täällä mummolassa noille pikkuisille, mitä pitävät kotonakin.

                        Hyvä kaveri toki oon noille "lastenlapsille", mutta kunnioitus on molemminpuolista.
                        Viimeksi muokannut kapaz; 14.2.2014, 19:24.

                        Comment


                        • Ostin xenonit mutta jostain syystä valojen sävy ja kirkkaus ei ollutkaan lähellekään mitä odotin. Mitkä lie kiinan paskat sit ostin

                          Comment


                            Alkuperäinen kirjoittaja 54mmy Näytä viesti
                            Ihan kun se ei riittäisi, että Golfi on ollut kohta vuoden seisonnassa niin nyt sitten korjaamon pihassa ollessaan sisusta on mennyt kuvan kaltaiseen kuntoon. Tuota on ratissa, joka penkissa, turvavöissä, ovipahveissa jne.

                            Mahtooko lähteä ihan vaan pesulla...
                            Sanoisin että sulla on akvaario lattialla.

                            Comment


                              Hyvin mahdollista. Mistähän tuollainen mk3 golfi päästäisi vettä sisään. Auto tosiaan HITAALLA korjaamolla, joten en oikein itse pääse tutkimaan.

                              Comment


                              • Tuttavani on autokorjaamoyrittäjä ja hän kerran puhui että pahimpia asiakkaita ovat ne jotka yrittävät tuoda auton pihaan ja kertoa että korjaa sitten kun ei ole kiire, olettaen toki samalla että silloinhan korjaus on lähes ilmaista. Varauskirjassa on kokoajan autoja vähintään viikoksi eteenpäin, joten semmoista tilannetta ei synny milloin ei olisi töitä. Luonnollisesti nämä joiden autoilla ei ole kiire olettavat kuitenkin omassa päässään erinäisiä aikoja auton valmistumiseksi. Toisille kaksi viikkoa on liikaa ja toisille 2 kuukautta on kipuraja. Nämä ei kiireelliset autot pitäisi sitten tehdä puoli-ilmaiseksi joko ns ylitöinä iltahommina tai väkisin huhkia kasaan jossain välissä ja sitten ne pitäisi tehdä halvemmalla kuin muiden asiakkaiden autot. Viatkin on melkein poikkeuksetta mitä epämääräisimpiä, joten korjauskin vaatii paljon vianpaikannusta. Harvoin näissä on kyse perus öljynvaihdosta tai kausihuollosta. Edullisemmastakin hinnasta on vaikeaa päästä sopuun, koska viimeistään kulutetuista tunneista sitten pääsee riitelemään. Mikäli homma ei etene asiakkaan omasta mielestä riittävän nopeasti tai edullisesti, niin mainehan siinä kärsii kun se negatiivinen uutinen kantautuu aika monien korvaan.
                                Edellä mainituista syistä johtuen hän on ruvennut kieltäytymään "ei kiirellisten" autojen korjaamisesta kertoen että valikoimiin kuuluu vain normaalia korjaamotoimintaa, normaalilla veloituksella ja sovitulla aikataululla. Ymmärrän kyllä nyt tämän hyvin, mutta eipä ollut aikaisemmin tullut moinen asia mieleen.
                                Vielä helpompi asia on mieltää kun mietit omaa työtäsi ja miten sen hinnoittelet. Olisitko itse valmis tekemään töissä joku ilta puoleen hintaan töitä, jos saat itse valita mikä ilta tulet tekemään ne ei kiireelliset ylityöt. Toki meille kiinteällä kuukausipalkalla työskenteleville tämä on tuttua hommaa, mehän teemme ylityömme ihan puhtaasti ilmaiseksi.

                                Comment


                                  Ymmärrän kyllä täysin tuon. Tässä omassa tapauksessani korjaaja itse ehotti tätä toiminta tapaa enkä minä + vika on selvillä. Nyt olen noin 3kk odottanut, että hän pystyy ottamaa kuvat vakuutusyhtiötä varten, mutta eipä ole onnistunut. Muutenkin jos auto on ollut siellä nyt n. 10kk ja sinä aikana tehty auton parissa töitä ehkä tunti, niin mielestäni saan silloin puhua hitaasta toiminnasta? Vittumainen hommahan tuo johtosarjan vaihtaminen on, mutta jos joku asia luvataan hoitaa niin ainakin itse olen tottunut siihen, että se hoidetaan.

                                  Rahasta tietenkin opiskelijalla on pulaa ja sen takis tuo auto vielä tuolla onkin, koska luvannut myös, että voin maksaa korjauksen osissa, mitä en ainakaan parista muusta paikasta saanut mahdollisuudeksi.

                                  Comment


                                    Kuulostaa samalta ku aikoinaan tuotiin JAKKiin vakuutusyhtiöltä asiakkaan ostama b-mallin farmari omega jota sitte oppilaat veteli sinne sun tänne aina ku ehti. Banaanina se sitte luovutettiin asiakkaalle ku kukaa ei sitä suoraan saanu. B-pilarin muovi ei istunu mitenkää paikalleen. Enpä sitte puuttunu asiaan mitenkää ku ei ollu edes mun alan "puoli". Ei tuntunu sen puolen opettajaa vissiin kiinnostavan. Mutta taas yhen 760 vulvan etukulman vaihto tehtiin todella siististi. Mistää saumasta ei huomannu mitään. Ja sitte taas oikeen kunnon yön timo sai hitsata asiakkaan autoa kunnes opettaja huomas mitä jälkeä se teki ja laitto sen hitsaamaan opetuskappaleita.

                                    Comment


                                    • Itella. Itselleni tuli jäsenlasku eilen, eli 14.2. (eräpäivä 7.2.). Ei herneitä klubin suuntaan missään muodossa jäsenpuolelta luettujen viestien johdosta, mutta Itellan toiminta pistää taas mietityttämään. Useamman kerran on myös tullut toisen (omaa muistuttavan) osoitteen posteja omaan laatikkoon, olen vienyt niitä takaisin postille, jonka jälkeen nuo samat laput ovat ilmaantuneet vielä uudelleen omaan laatikkoon.

                                      Pistää hieman mietityttämään, kun postilähetyksinä kuitenkin toimitetaan esim. uudet luottokortit, verkkopankkien avainkortit, laskut ym. melko tärkeähköä materiaalia. Aiemman työkokemuksen perusteella kyseisestä firmasta tunnen nuo jakelupisteiden työmenetelmät, sekä niitä varsinaisia töitä tekevän henkilöstön yleiset asenteet töidensä suhteen; molemmissa voisi olla vielä "hitusen" kehittämisen varaa. Ehkä tuokin firma vielä joskus ymmärtää laatujohtamisen ja tulosten välisen korrelaation, mikäli ei kellahda nurin ennen sitä.

                                      Comment


                                      • Minulle tuli jäsenmaksulappu myös myöhässä, taisi olla jopa eräpäivänä perillä.

                                        Comment


                                          Google ja sen +....

                                          Youtubesta katoin pätkää joka sitten vaati "iän vahvistamisen". Laitoin gmail osoitteen ja sitten tuli nippu kysymyksiä, varovasti niitä klikkailen siirryin videon ääreen.
                                          Hetken päästä tajusin että s-postiin oli tullu ilmoitus "tervetuloa Google+:aan"

                                          Comment


                                            Mitäköhän videoita siellä on taas katottu...

                                            Comment


                                            • Et sä siihen kuole ;)

                                              Selkäkipu ottaa pattiin, joka askelella vihlaisee miellyttävästi.

                                              Comment


                                                Nyt on kyllä videosisältö vienyt miestä jos ei huomannut rekisteröityvänsä google plussaan. :)

                                                Niin ja toi Kaj Kunnas ottaa päähän...

                                                Comment


                                                  Noihin kaikenmaailman tilien kysymyksiin. Teknisiin asioihin niitä ei tarvita, kaiken "tarpeettoman" datan hallinnointi maksaa. Miksi siis niitä kysellään? Tätä kannattanee miettiä kun milloin mihinkin rekisteröityy.

                                                  Comment


                                                    Mitäköhän videoita siellä on taas katottu...
                                                    Videoita jonka alussa kuuluu "pegi 18"

                                                    Et sä siihen kuole ;)
                                                    Se nyt vielä puuttuiskin hommasta :D

                                                    Hieman vituttaa vaan tuo googlen homma, väenväkisin työnnetään youtubea, gmailia sekä plussaa yhteen ja sitten tosiaan tuollain vahingossa pääsee liittymään tuonne plussaan. Useamman kerran oon noita klikkailuja näpytellyt, tällä kertaa astuin johonkin miinaan epähuomiossa.

                                                    Comment


                                                    • Onko sillä enää mitään väliä, jos kerran joku Google-tili on jo?
                                                      Eiköhän se kohta tule koko paketti samalla rekisteröitymisellä, käytti tai ei.
                                                      Ei siihen kuole, eikä sitä ole pakko käyttää.

                                                      Microsoftilla suuntaus on ihan sama.

                                                      Mulla on takavuosina ollut "foliohattu" päässä ja tiukasti, välttäen kaiken mahdollisen tiedon antamista ulospäin. Ja todellakin tiukasti, verkosta musta tuskin löytää yhtikäs mitään ennen vuotta 2008.
                                                      Nyttemmin olen sanonut, että "piupau" ja ottanut rennomman linjan, en jaksa enää välittää.
                                                      Miettii vaan ennen lähettämistä mitä on lähettämässä tai sanomassa, niin sillä pärjää.

                                                      Nyt sylettää aivan törkeän likainen auto ja massiiviset jonot joka ikiseen pesupaikkaan, jonka vierestä ajelin hetki sitten. Tänään ei ole aikaa jäädä jonottelemaan...olkoot sitten törkyinen vielä hetken.

                                                      Comment


                                                        Audista hajos lämppärinkenno ja sylkäs nesteet kabiiniin. Vissiin kaks vuotta kesti mätänetin kenno eikä nyt ois mielenkiintoa/aikaa ruveta tuota vaihtaa!

                                                        Comment


                                                          Joku munaton nyrkillätapettava ituhippi oli räkäissyt auton oveen. Vissiin provosoitunut takalasin provokatiivisesta tarrasta. Tuommoisen kun sais itse teosta kiinni niin en tiiä mitä tekis.

                                                          Comment


                                                            Paikallisen Prisman parkkihalliin on ilmestynyt nopeushidasteita... joihin ottaa auton kuraläpät kiinni. Täytyy sielläkin ruveta miettimään ajolinjoja tai vaihtaa kauppaa.

                                                            Comment


                                                            • Uusi duuni on liian ahdistava paikka, aloitan työnhaun uudestaan. Mikään palkka tai etu ei saa mua vaarantamaan mun henkistä tai fyysistä terveyttä

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X