Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt ottaa päähän!!!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Eikös soodasta liiku nykyään paljonkin faktaa / huhua siitä, että se ei sovellu maalauksen pohjaksi koska sooda vain painaa kaiken pintamoskan huokosten sisään ja maali ei pintaan kunnolla tartu?

    Ottaa päähän -puolelle: Nyppäsivät tänään viisaudenhampaan ja nyt vähän jomottaa. Jospa se siitä...

    Comment


    • Viikko se alkoi taas maata hipoen, vaimo soittaa aamulla hysteerisenä töihin ja kertoo tosi-ikäviä uutisia.
      Erittäin hyvä Ystävä, meidän saunaseura Höyrypäitten kunniapuheenjohtaja ja muutenkin mies mitä parhain paikallaan (72). Jätti meidät ikiajoiksi.

      Pahalta tuntuu, mutta eilen puolenpäivänaikoihin soitin ja sovittiin ensilauantain saunaseuran ruokapuolesta, palvilihahernekeittoa ja pannukakkua. Hän tekee pannukakun, koska minä en kuulema osaa (vitsi häneltä).

      Ilta seitsemältä oli ikiuni tullut kuitenkin sotkemaan näitä suunnitelmia.

      Iloinen olen, että viimeinen kommunikointi oli kuitenkin mukavaa ja leppoisaa rupattelua ja lauantain odotusta.

      Kepeät löylyt ystäväni.

      Comment


        Alkuperäinen kirjoittaja turbokiisseli Näytä viesti
        Eikös soodasta liiku nykyään paljonkin faktaa / huhua siitä, että se ei sovellu maalauksen pohjaksi koska sooda vain painaa kaiken pintamoskan huokosten sisään ja maali ei pintaan kunnolla tartu?
        No tuollaista en ole kuullut. Mutta tuossa maalin tarttumattomuudessa on kyllä perää, tosin se johtuu hieman eri asiasta, sillä sooda jättää kappaleen pintaan kalvon (suojaa ruostumiselta/hapettumiselta) eli kappale täytyy pestä huolellisesti soodapuhalluksen jälkeen ennen pinnan maalausta. Jos sen jättää pesemättä niin ei varmasti tule hyvä.

        Comment


          Lahdessa puhaltavat hiekalla ja maalaavat pulverilla, ja ihan hyvää jälkeä tulee. Joskin on kaukana itärajalta mutta ei tarvi ajella ympäri kylää :D

          Comment


            Huomasinpa tuossa olevani vähän alkoholisoitunut kun kaikki menee perseelleen, mutta nehän menee enemmän persiilleen kun vetää pään täyteen.
            Nyt olisi sitten omalla päätöksellä tavoitteena olla loppuvuosi tipattomalla.

            Comment


            • Ihmisten liukuporraskäyttäytyminen. Mikä siinä on, että vaikka normaalisti siirrytään paikasta toiseen jalkoja liikuttelemalla, niin heti liukuportaisiin (tai varsinkin hihnamalliseen kuljettimeen) astuttuaan jokainen jämähtää paikalleen kuin tatti, ja nököttää siinä ikuisuudelta tuntuvan ajan kuljettimen madellessa eteenpäin?

              Mulle on ihan täysi mysteeri, että kokevatko ihmiset kävelemisen oikeasti niin uuvuttavaksi, että mieluummin käytetään nelinkertainen määrä aikaa(joka sanonnan mukaan on rahaa) paikallaan seisten. Tietysti kyseisissä tilanteissa myös mennään poikkeuksetta keskelle seisomaan ostoskassien kanssa, tai kaverin kanssa vierekkäin, mieluiten mukana vielä pari ostoskärryä ja seitsemän lasta tukoksen maksimoimiseksi. Koita siinä sitten kiireisenä yrittää puskea jostain kolosta ohi. Jos ohi pääsee, niin seuraava este löytyy puolen metrin päästä. Kaiken huippuna vielä joku v*tun teinilauma päättää satunnaisesti hätästopista pysäyttää koko laitoksen ihan vaan, koska *höhöhö snort*, jonka jälkeen jumitetaan 5min paikoillaan, koska ihmiset menettävät kaiken toimintakykynsä hihnan päällä. Joka ikisellä kauppareissulla saa jumittaa vehje otsassa noissa laitoksissa parkkihalliin pyrkiessään. Joku vähemmän kaunis päivä noiden kanssa vielä puhkeaa otsasuoni enemmän tai vähemmän fataalisti.

              *edit*
              Aiheeseen liittyen pakko avautua myös toisesta asiasta, eli parkkihallien hidastetöyssyistä (niistä halkaistun ympyrälieriön muotoisista metallipaskoista). Ainakin ässän vakioalustalla jokainen irtonainen objekti autossa (kuski mukaan lukien) kirjaimellisesti pomppaa ilmaan noiden yli ajaessa, ellei vauhti ole alle 0.5km/h. Noiden tarkoitus tuskin kuitenkaan on pakottaa auto käytännössä pysähtymään paikoilleen 10m välein, ja kiihdyttämään uudelleen (tästä ei ainakaan takana tulevat löllöjousitetut perhemuovikipot näytä tykkäävän). Jos niitä hidasteita on sinne pakko työntää, miksi niistä ei voi suunnitella sellaisia, että niistä pääsisi edes jotakuinkin kaikilla autoilla normaalisti yli?
              Viimeksi muokannut hattis; 4.3.2014, 03:28.

              Comment


                Hiukan samaan aiheeseen liittyen, itselläkin on todella matala tuo oma ässä tällä hetkellä. Eräs isompi liikenneympyrätyömaa on tällä hetkellä aika karmea ajaa kun työmaa on juosten kusten tehty ja liikennejärjestelyt muuttuvat vähän väliä jolloin ajoväylät ei edes ehdi tamppautumaan tasaiseksi. Useita kertoja on kuitenkin ollut edessä joku tulppa joka könnää jollain katumaasturilla 4km/h nopeudella edessä. Eikö niillä juuri voisi päästää surutta sen työmaan läpi sitä sallittua kolmeakymppiä jos matalalla saksalaisella perhefarmarillakin pääsee?

                Comment


                • Eipä tarvi Lahden Launeen Prismassakaan enää käydä ko. hidasteiden takia ainakaan omalla autolla.

                  Comment


                  • Kotkan Prismassa sama juttu. -40mm h&r alustaisella b5:lla ei pääse pihaan. Mikäköhän noissa nappaa ekana kiinni kun heti kun etupyörät tippuu töyssyn yli niin molemmin puolin pamahtaa ihan saakelisti.

                    Comment


                      C5:ssa ottaa ainakin ihan rehellisen pohjakosketuksen. Pitkähkö akseliväli ja 15cm korkea hidastetöyssy on joskus niin että koko matkan raapii helma kiinni kun ei voi edes kulmittain ajaa viistosti yli.

                      Comment


                        Apurungon kiinnikkeistä nappaa yleensä ensimmäisenä, näin ainakin omassa ex-B5:ssa. Siis ne "lautaset", jotka siinä eturenkaiden takana on.

                        Comment


                        • Niitä lautasia mäkin veikkailin. Saa kyllä todella poikittain ajaa noihin töyssyihin jos ei meinaa yli päästä ilman pohjakosketusta.

                          Vkl pesty auto näyttää taas todella puhtaalta kun takana 400km moottoritietä..

                          Comment


                          • Kirjaimellisesti ottaa päähän. Sarjapäänsärky. ja kohtausten välillä ohimossa kuplii odottava kipu.

                            ja saabin sisempi vetonivel merkkiliikkeestä hulppeat 640e. jäi kauppaan.

                            Comment


                              Pari viikkoa köhinyt keuhkoja pihalle, viime viikolla otettu antibioottikuuri ei paljoa jeesannut. Jatketaan astma lääkkeillä.

                              Comment


                                Eikös noista hidaste töyssyistä pitäs päästä aina yli säädösten vaatimalla 8cm maavaralla? Joku viranomanenhan siihen kai sillon voisi puuttua? Itekkä tehdas madallus jolla juurija juuri pääsee yli. Mutta veikkaisin että naapurin uudella A4 Slinellä ei tarvii edes yrittää. Infostahan voisi käydä kysäsemässä kehen ottaa yhteyttä, kun roikun mahasta kiinni tuossa teidän parkkihallissa :D

                                Comment


                                • Hidastetöyssyjen kanssa itsekki saanu välillä vähä jännitellä. Yleensä kuitenki selvii sillä, että roiskeläpät huutaa hoosiannaa. Merituulen ostoskeskuksen hidasteet oon ite havainnu varsin jännittäviksi:
                                  Materiaali - Asfalttia
                                  Korkeus - ~10cm
                                  Leveys - Molemmat ajokaistat
                                  Pituus - ~50cm

                                  HH2 Kuulemma pääsee niiden yli, itse en oo uskaltanu lähtee haastaa :D

                                  Comment


                                    Mä laitoin palautetta Launeen Prismaan, että auton kuraläpät raapii noihin hidasteisiin ja että onhan ne malliltaan äärimmäisen epämukavat.

                                    Hei Antti

                                    Kiitos palautteestanne

                                    Nopeushidasteet on laitettu turvallisuussyistä. Saimme monia asiakaspalautteita ja myös itse huomioimme ettei parkkihallissa aina noudateta nopeusrajoituksia.

                                    On kuitenkin hyvä tieto meille, että roiskeläpät saattavat ottaa niihin kiinni. Muita palautteita emme asiasta ole saaneet. Kyseiset hidasteet ovat laajalti käytössä eri puolilla Suomea.

                                    Mukavaa alkanutta viikkoa

                                    Terveisin,
                                    Xxxx Xxxxxx
                                    Prisma-ketjujohtaja

                                    Comment


                                    • Kasvattaneeko se nyt sitten turvallisuutta, että ihmiset vittuunnuspäissään koukkailevat esteiden ohi vastaantulijoiden kaistan puolelta (mikäli mahdollista), ja kiihdyttelevät lappu lattiassa (yli rajoitusten) seuraavalle esteelle asti? Tuo esteiden aiheuttama ärsyke luultavasti vain kasvattaa niiden välisiä nopeuksia, jonka lisäksi tavallisella henkilömaastoautolla(lue: mikä tahansa geneerinen perhekippo) noiden yli voi päästellä ihan surutta yli rajoitusten joka tapauksessa. Löysä jousitus kuitenkin syö vaikutteen tuollaiselta "terävältä" hidasteelta.

                                      Itsellä ei sentään auto raavi pohjasta kiinni, koska tuolla vakioalustalla on kuitenkin maavaraa, mutta alustan jäykkyys tekee lyhyiden ja korkeiden esteiden yliajamisesta erittäin epämukavaa. Minulle on ihan ok sen mallin hidastetöyssyt, joihin tosiaan se hidastaminen riittää, ts. ensin ylös ja vähän matkan päästä takaisin alas. Lienee taas vain säästösyistä laitettu noita rautamöykkyjä kunnon hidasteiden sijasta.

                                      Comment


                                        Sitähän vois kostoksi hakea jonkun 50€ Samaran, vetää rälläkällä jouset poikki ja ajaa mahastaan kiinni parkkihallin hidasteeseen. Siitä voikin sitten lähteä kävellen vaikka kahville.

                                        Comment


                                        • Eilen päivällä laittelin kovinkin optimistisena poikkeuslupahakemusta täysmoottorin vaihtamisesta tuohon A4:een, mutta jo illalla todellisuus läppäs suoraan pitkin poskia, kun klubilainen sattui kysymään, että mites toi tehopainosuhde? Niinpä niin... kaikessa tohinassa tommonen pikkuasia jäi selvittämättä, ja meneehän se sen 7kg/kW alle. Voihan ¤%&%(&¤#¤¤%&¤%&¤/!!!
                                          Ei muuta kuin odotellaan tuomiota, leukaa rintaan ja kohti uusia haasteita...

                                          Comment


                                          • Hidastetöyssyjen kanssa itsekki saanu välillä vähä jännitellä. Yleensä kuitenki selvii sillä, että roiskeläpät huutaa hoosiannaa. Merituulen ostoskeskuksen hidasteet oon ite havainnu varsin jännittäviksi:
                                            Materiaali - Asfalttia
                                            Korkeus - ~10cm
                                            Leveys - Molemmat ajokaistat
                                            Pituus - ~50cm

                                            HH2 Kuulemma pääsee niiden yli, itse en oo uskaltanu lähtee haastaa :D
                                            Muistahhan henkka se et oli talvitassut alla jote sentin korkeempi tuo silloin on ku kesällä plus vielä se et sulla tais muutenki olla hiukan matalempi ja akseliväliki pitempi :D

                                            Comment


                                            • Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viesti
                                              Sitähän vois kostoksi hakea jonkun 50€ Samaran, vetää rälläkällä jouset poikki ja ajaa mahastaan kiinni parkkihallin hidasteeseen. Siitä voikin sitten lähteä kävellen vaikka kahville.
                                              Otetaanko sellanen kampanja ympäri Suomen? Joku perjantai iltapäivä Prismojen sisääntulo väylillä Lada poikittain etupyörät ilmassa :D

                                              Comment


                                                Tähän tyyliin?
                                                [ame]http://www.youtube.com/watch?v=SbP36mF3Gx0[/ame]

                                                Comment


                                                  Tuo nimenomaan oli inspiraationa.

                                                  Comment


                                                  • Hidastetöyssyjen kanssa itsekki saanu välillä vähä jännitellä. Yleensä kuitenki selvii sillä, että roiskeläpät huutaa hoosiannaa. Merituulen ostoskeskuksen hidasteet oon ite havainnu varsin jännittäviksi:
                                                    Materiaali - Asfalttia
                                                    Korkeus - ~10cm
                                                    Leveys - Molemmat ajokaistat
                                                    Pituus - ~50cm

                                                    HH2 Kuulemma pääsee niiden yli, itse en oo uskaltanu lähtee haastaa :D
                                                    Muistahhan henkka se et oli talvitassut alla jote sentin korkeempi tuo silloin on ku kesällä plus vielä se et sulla tais muutenki olla hiukan matalempi ja akseliväliki pitempi :D
                                                    Nii, no se voi kyllä pitää paikkansa! Enhän mä muistanu ottaa huomioon, että sulla oli talvitassut alla :D


                                                    Tossa ku oli puhetta noista Prismojen hidaresta, niin oon samaa oon huomannu täälläkin; Esim. Olarin Prisman kattoparkkipaikalla olevat hidarit on kans mallia korkee, jyrkkä ja kettumainen.

                                                    Comment


                                                    • Mikä idea tuollaisissa jousettomissa autoissa edes oikein on? Urpon näköisiäkin, kun näyttävät juuri siltä mitä ovatkin, eli jouset poikki.
                                                      Tiet on niin huonossa kunnossa, että luulisi kaipaavan jousia ja maavaraa muuallakin kuin hidastetöyssyissä?

                                                      Samaraa älkää ottako leikkeihinne, kun ihastuisitte kuitenkin sen luotettavuuteen ja ajo-ominaisuuksiin, mutta kantti ei kestäisi ajaa sillä, niin pahoittaisitte vain mielenne. Muutenkin Lada-vitsit on jo naurettu. :)

                                                      Comment


                                                        Alkuperäinen kirjoittaja AnaX Näytä viesti
                                                        Jarruletku halkesi palojen vaihdon jälkeisessä testausjarrutuksessa. Ei auta muu kuin mennä marmorille ja maksaa se 50€.
                                                        En ole siis ainut, leiman jälkinäyttöä varten tuli V8:n takasatula irroiteltua ja ilmatessa kävi sama :D
                                                        Urssin letkun sinne tosin laitoin, kun oli uusi hyllyssä.

                                                        Comment


                                                        • Tuulipukukansan Korolla/Anjovis voisi toimia paremmin?

                                                          Comment


                                                          • Toyotan pompottava jousitus on ehkä jopa lähempänä aitoa kohtukokemusta kuin jousettomat rinkulakeulat, tai Porschen verta suonissaan kirmaava Lada Samara.

                                                            Comment


                                                              Puhelin tippu näyttö edellä matolle ja lasi paskaks,eikä tietenkään toimi...ja auto ei ota kuntoutuakseen..alkaa pikkuhiljaa kyrsimään ihan huolella..

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X