Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt ottaa päähän!!!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Killeri
    vastasi
    TomVi foorumilta löytyy keskustelua niistä ajureista: https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...48#post1482548

    Olen ymmärtänyt että tuon AI-VCDS:n tuki on loppunut/loppumassa, saatan olla väärässäkin.

    Leave a comment:


  • TomVi
    vastasi
    dropbox esimerkiksi? Omani sain toimimaan, kun puukotti windowsin seuojausasetuksia.

    Leave a comment:


  • mikaha
    vastasi
    Miulla on koneella ajurin asennusfilu millä oma Ruotsi kaapeli on toiminut moitteetta. Aina kun Windows päivittyy joutuu asentamaan ajurin uusiksi.

    Tietääkö joku nettisivun jonne voisin tuon ladata ja jakaa muillekin kaapelin omistajille?

    Leave a comment:


  • TomVi
    vastasi
    Ruotsin vcds:n asennus... Miten voi olla näin vaikeeta. Saksan ajurit, asentuu oikein jne mutta silti interface not found.

    Leave a comment:


  • TomVi
    vastasi
    Kerrankin olisi aikaa vaihtaa alusta TT:n alle ja kiinnostus asiaa kohtaan pakkasella ja rajusti. Haluaako joku juhannus homman? :D

    Leave a comment:


  • Dumppi
    vastasi
    Käytin erään paikallisen autohuollon palveluita tällä viikolla kun piti etsiä jyrisevän äänen aiheuttajaa ja tehdä nelipyöräsuuntaus samalla. Äänen aiheuttajaa ei löytynyt, mikä nyt on ihan ymmärrettävää, eikä siinä mitään. Jälkeenpäin huomasin, että suuntaus oli tehty normaalialustan (1BA) spekseihin, vaikka autossa on sporttialusta (1BE). Lisäksi vanteissa oli selkeät pultinavaajan naarmut, mitkä erottuu varsinkin mustassa. Auton valmistumisesta ei myöskään kommunikoitu mitenkään asiakkaan suuntaan, vaan piti itse soitella perään puoli viiden aikaan, että mikähän mahtaa olla tilanne että vieläkö ehtii hakemaan tän päivän puolella.

    Ei nämä nyt mitään isoja asioita ole, mutta sellainen yleinen huolimattomuus ja välinpitämättömyys ottaa päähän. Tämäkin on hyvämaineinen liike mitä minulle suositeltiin.

    Leave a comment:


  • andre_
    vastasi
    Kolme päivää ennen ensimmäistä katsastusta auto päättää tunnustaa VAG-perintöään.

    Leave a comment:


  • T.Hell
    vastasi
    Ehkä ainoa asia mikä tuossa voisi vielä enemmän ottaa päähän, jos kyseessä olisi ollut oma auto...

    Leave a comment:


  • alpi
    vastasi
    All-season renkaat voisi tulla halvemmaksi.

    Leave a comment:


  • hopsis
    vastasi
    Tiiättekö kun joskus on joku semmonen ihan mitättömän pieni homma joka sitten lähtee eskaloituun. Tyyliin "laitampa sukat jalkaan" ja kaks tuntia myöhemmin huomaat olevasi indonesialaisessa homobaarissa laulamassa karaokea entisen astronautin kanssa.

    No, piti Touaregiin vaihtaa kesäpyörät alle. Tää on se tarinan mitättömän pieni yksinkertainen homma jossa ei pitäisi olla mitään ihmeellistä.

    Tänäpä niitä sitten pihalle vaihtamaan, hain kesäpyörät valmiiksi ja painoin kompurasta ilmat, kaikki ok. Sitten piti sitä autoo siirtää tuolta pihan perältä vähän parempaan paikkaan. Ei lähe käyntiin, akku tyhjä. Eskalaatio alkakoon.

    Hain tallista apukäynnistimen ja avasin konepeltiä, avauskahva jäi käteen. Nyt jo aisti että jonkunlainen karma rebalancing menossa universumilla.

    Sain sen korjattua ja konepellin auki, buusteri kiinni ja auto käyntiin. Siirsin pehmeältä soralta asfaltoidulle osalle pihaa, sammutin siihen ja laitoin kunnon akkulaturin kiinni siksi aikaa kun vaihdoin ne kesäpyörät. Ihmettelin vähän että mitenkä se noin yhtäkkiä tohon kuoli kun ihan normaalissa ajossa ollut että noinkohan on vaan akku hajonnut. Tuossa autossa on kaksi akkua, molemmat oli näköjään joskus vaihdettu ja molemmat on väärää mallia tuohon autoon. Huoh, helposta renkaanvaihdosta tuli just 400€ akkujen vaihto.

    Soittelin siinä auton omistajalle että ei kannata tätä tulla hakeen pois ennenkun oon saanu akut tilattua ja vaihdettua. Laitoin kannet kiinni ja mittasin kumminkin vielä että kai tää auto edes lataa. No paskanvitut se mitään lataa. Laturi sökö jonka takia oletettavasti akutkin tyhjät. Ja huoh, helppo akkujen vaihto eskaloituikin just laturin vaihdoksi joka on huomattavasti suuritöisempi.

    Ja kierre syvenee. Minä sisälle ja tietokoneelle selvittään minkälainen laturi tonne sitten menee. 190A nestejäähdytteinen laturi, nousi jo vähän niskakarvat pystyyn koska noi ei yleensä oo ihan halpoja. Eikä ollu tälläkään kertaa, jotain 1600€ luokkaa semmonen laturi. Ja koska se on nestejäähdytteinen niin sitä ei oo ees ollenkaan helppo kunnostaa kuten perus ilmajäähdytteistä.

    Ja ettei mikään olisi koskaan yksinkertaista niin tsekkasimpa vielä korjausohjelmasta miten se laturi sitten vaihtuu. Rivi 1. "Irrota moottori"

    Että joo. Mites muilla menny kesäpyörien vaihto?​

    Leave a comment:


  • nomoreford
    vastasi
    Huomasin eilen että Yetin toinen etujarru jumittaa. Tänään töistä tullessa, osakuormaa Skodaan hakiessa, rupesi Audin aski kiukuttelemaan. Huomenna aamusta pitäisi jollain vehkeellä lähteä pääsiäisreissuun. No eipähän ole tylsää (kun omistaa pari VAG:ta)...

    Leave a comment:


  • jannekk
    vastasi
    Marginaaliveroaste kyllä huolehtii siitä, että palkankorotuksesta hyötyy enemmän valtio kuin palkansaaja. Toisaalta kasvaneen bruttotulon pitäisi nostaa eläkettä, mutta taitaa olla nyt niin, ettei eläkkeen suuruuden varaan enää kannata mitään laskea.

    Leave a comment:


  • hopsis
    vastasi
    Hinta tavaran kauppaa. Työnantaja alkoi täälläkin perseilemään viime vuonna, aiemmin monta vuotta sitten jo sovittu että työntekijät hoitaa asiakaskäynnit omilla autoilla. Sittempä tuo ilman ennakkovaroitusta yhtenä iltapäivänä ilmoitti että huomisesta alkaen kaikki ajot firman pakulla. Oli siinä kohtaa itsellä käsissä hiljakkoin ostettu yli 30k€ auto josta tietysti tonnin luokkaa kulut kuukaudessa. Ei muuta kun autovexiin ja päivää myöhemmin kaupat sovittu sillä hinnalla mihin markkinat auton arvosti (no, sain minä sitä vajaan tuhannen euroa vielä vedätettyä autovexin parhaasta tarjouksesta ylöspäin). Siinä tuli joku viitisen tonnia ehkä turskaa kun joutui liian nopeasti luopumaan. Jos olis saanu pidettyä alkuperäisen suunnitelman mukaan sen pari vuotta niin arvonalenema olis pikkuhiljaa tasaantunu ja olis ollu vähemmän tappiollista.

    Mutta nää on näitä. Myin sen marraskuun puolivälissä, jos olis vaikka tähän asti kytänny pari kuukautta että sais paremman hinnan niin olis pitänyt saada sitten jo pari tonnia enemmän, jossain vaiheessa vaan on järkevämpää realisoida se tappio nyt jos näyttää siltä.

    Onhan tää toisaalta omalla tavallaan vapauttavaa ajaa '12 vuosimallin 1200€ maksaneella Ford Focuksella. Ei tarvi miettiä rahoituskorkoa tai arvonalenemaa, ei tarvi koskaan pestä autoa tai muutenkaan välittää onko nyt ihan mintissä. Kunhan on sen verran teknisesti ehjä että liikkuu ja toimii.

    Leave a comment:


  • VWarre-00
    vastasi
    Palkka nousi, vähemmän jää käteen. Ja ei diesel autot myy oikeen enää...t: kahden auton loukussa.

    Leave a comment:


  • vier
    vastasi
    Siitä kun vielä pari vuotta odottelet niin voi pienemmällä vaivalla vaihtaa koko Yetin sellaiseen, missä tulee kaukosäädin mukana

    Leave a comment:


  • nomoreford
    vastasi
    Katsotaan nyt ensin saako pariin vuoteen laitettua tuon Webaston myyntiin, harkitaan sitten sitä kaukosäädintä uudestaan...

    Leave a comment:


  • marre
    vastasi
    Damn. Nytkö taas siirtyy parin vuoden päähän?

    Meillä on harjoiteltu sitä, että ”mies tekee sen minkä lupaa, tarpeetonta joka vuosi muistuttaa..”

    Leave a comment:


  • nomoreford
    vastasi
    Aikanaan ostin käytetyn Webaston saadakseni Yetiin kaukosäätimen. Nyt kun sitten heti parin vuoden päästä sitä sain aikaiseksi ruveta asentamaan, niin kävi ilmi, ettei se käy tähän.

    Leave a comment:


  • Kuppis
    vastasi
    No mä jo pelästyin.

    Leave a comment:


  • quattro20v
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja Kuppis Näytä viesti
    Sami jaa tästä nykyisestä hommasta?!
    Ei kun edellinen homma mitä tein.

    Leave a comment:


  • hopsis
    vastasi
    Jep. Ei onnistu omistajan ja operaattorin vaihto samalla kerralla. Mahdolliset avausmaksut sun muut tulee toki puhelinlaskulla, ei niitä siinä tiskillä kukaan maksa.

    Muuten prosessi menee just noin että siellä entisen operaattorin sisällä omistajanvaihdos ja sitten kun liittymä on sinun nimissä niin voit sille tehdä mitä haluat normaalisti. Omistajanvaihdos pitäis onnistua odotellessa.

    Leave a comment:


  • Benkku
    vastasi
    Jatkoa tuohon edellliseen: saan pitää puhelinnumeroni ja jop puhelinlaitteen. Mutta numeronsiirto nimiini vaatii että käyn fyysisesti DNA-kaupassa tunnistautumassa/tekemässä sopimuksen nimiini. Tein liittymäsopimuksen MOIn kanssa, siellä pyysin numeronsiirtoa ja pankkitunnuksila hyväksyin siirron. Sieltä lähti vastaava pyyntö ex työnantajalle - joka ilmoitti että siirto toiselle operaattorille ei onnistu suoraan.. DNAn asiakaspalvelu vahvisti tämän numeron omistusta ja operaattoria ei voida päivittää kerralla. Nyt sitten valtakirja kouraan ja poljen DNA kauppaan, ja lompakko esille koska tuskin he avaavat minulle liittymää ilman avausmaksua......

    Leave a comment:


  • Kuppis
    vastasi
    Sami jaa tästä nykyisestä hommasta?!

    Leave a comment:


  • quattro20v
    vastasi
    Mä olin reilut parikymmentä vuotta ja en saanut edes lämmintä kättä, ainut selitys oli et tää nyt vaan menee näin.

    Leave a comment:


  • Benkku
    vastasi
    28 vuotta ja yksi viikko samassa firmassa töissä- sitten tarjottiin joko irtisanomista tai irtisanoutumista paketilla. Otin jälkimmäisen.....

    Leave a comment:


  • hopsis
    vastasi
    Mulla on se meisseli, sopivasti muokattuna ettei tarvi pohjamuoviakaan irrottaa sutin vaihdon takia. Jos on jotain muuttohommia tms tännepäin niin joutaa lainaan.

    Leave a comment:


  • TomVi
    vastasi
    Heii kiitokset tästä! Pitää jostain metsästää se suodattimen avain.
    Viimeksi muokannut TomVi; 1.11.2024, 19:00.

    Leave a comment:


  • Killeri
    vastasi
    TomVi mene Muuralan Nestelle, siellä kaksi TSI-hallia ja 15euroa min.maksu (30min). Ammattitason painepesuri löytyy molemmista hallista. Jäteöljyn tyhjennyyssäiliökin löytyy.

    https://www.nestemuurala.fi/hallit/

    Leave a comment:


  • TomVi
    vastasi
    Se etten kerennyt tekemään öljynvaihtoa vielä ollessani vanhassa työpaikassa, kun oli pääsy nosturille. Moottoriöljy + suodatin ja haldexöljy + suodatin vaihdosta 4-450€ kuulostaa melko kovalta hinnalta.

    Leave a comment:


  • Styroks
    vastasi
    Meillä ei onneksi mitään kovin repiviä riitoja ainakaan vielä ole ollut, kummasti auttoi jo se kun vaihdoin omaan asuntoon. Tavoite ei ole alkaa riitelemään riidan vuoksi mutta kyllä tässä tarvii pitää puolensa että saa pidettyä suhteen tyttäreen kunnossa ja kehitettyä. Olisin kyllä ilman tätä kokemusta voinut elää mutta näillä mennään.

    Leave a comment:

Working...
X