Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt ottaa päähän!!!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • VWarre-00
    vastasi
    FACEBK arvonnassa osuma. Tosin jo viime kuussa. Vuotaako mobilepay, muuta en ollut käyttänyt. 70-luvun rakentamisestakin tuli arpavoitto. Asbestia lattialiimassa. €€€€ing!
    Viimeksi muokannut VWarre-00; 21.9.2020, 20:43.

    Leave a comment:


  • jannekk
    vastasi
    Kuten jo toisaalla on tullut todettua Saint-Gobain on yksi Audin alihankkijoista muiden ohella ja OEM:stä sen erottaa vain puuttuva Audi-logo.

    Leave a comment:


  • Ihmemies
    vastasi
    Lasi maksoi siis joku 230€, työ ja tilpehöörit karkeasti 250€. Lasivakuutuksen avulla säästi siis 280€ ja omiksi kuluiksi jäi 200€.

    Yllättävän halpaa marmorillakin tuo lysti. En nyt muista mitä edellisessä lasiliikkeessä maksoi, olikohan 350€ tms? Kolmosella alkava luku silti. Pitäisi penkoa vanhoja asiakirjoja. Ei kyllä mitään järkeä ole käyttää autoa tunaroitavana, jos näin edullisesti homma hoituu marmorillakin.

    Toki autoon laitettiin Saint-gobainin tarvikelasi, mikä on mulle täysin ok.

    10€ maksoi akkukaukalon putsaus roskista, jopa ecu-kotelon takaa olevat mullat imuroitiin veks. 25€ auton pesu. Kaikki oli viimeisen päälle eikä mistään ollut mitään moitittavaa. Kerrankin saa jostain hyvää palvelua.

    Leave a comment:


  • Ihmemies
    vastasi
    Juuh, no IF nyt sanoi että korvaavat tuon 150€ könttäsumman joka aiheutuu ruostevaurioiden korjauksesta. Lupasivat myös välittää palautetta eteenpäin aiemmin työn tehneeseen lasiliikkeeseen. Että loppujen lopuksi ei tässä sen kummempaa ongelmaa, asiat järjestyivät ja luotan siihen, että marmorilla tällä kertaa läntätään lasi kiinni vähän siistimmällä työjäljellä. Tai jos jotain menee pielee, niin sinne voi paremmilla mielin mennä kyselemään asian perään.

    Leave a comment:


  • jannekk
    vastasi
    Juuri tämän takia en vie autoani lasinvaihtoon mihinkään, jossa en itse saa katsoa kun vaihto tehdään. Onneksi on tuttava joka on niin tarkka omassa työssään kuin olla voi. Ei vetele puukolla kuten vanhanliiton lasimiehet ja josta juuri noita ongelmia tulee. Kyseinen henkilö on näitäkin nähnyt kyllin ja sanoi kerran, että on ikävää kertoa asiakkaalle, ettei sun autossas ole enää peltiä mihin liimata lasi.

    Leave a comment:


  • Ihmemies
    vastasi
    Olihan niitä tuulilasiaukon kehyksiä vedetty naarmuille edellisessä lasinvaihdossa, ja ruvennu ruostumaan. 150€ K-caara kertoi hinnaksi, kun hiotaan ruosteet pois ja maalataan. OK, täytyy neuvotella tästä lisäkustannuksesta IF:n kanssa, kun ei sitä peltiä ole tehtaallakaan naarmutettu - se olisi 21v:ssä ruostunut paljon pahemmin siinä tapauksessa. Eli pakko se on olla tapahtunut edellisessä lasinvaihdossa, eivät vaan ole jaksaneet korjata virheitään silloin, kuten eivät mitään muutakaan... onneksi lasi sentään ei vuotanut.

    ----

    Posti on välillä vähän tuollainen, kun työntekijän selkänahasta yritetään ottaa maksimit irti. Itsellä DPD on myös toiminut hyvin ja kamat on toimitettu mukisematta perille, vaikka olisi ollut kookkaampaa tai painavampaa osaa (apurunkoa, auton akkua yms.)

    Leave a comment:


  • hopsis
    vastasi
    Tilailin viime viikolla keskiviikkona varaosia, normaalisti ottanu DPD kuriirilla jolla on yleensä ollut toimitusaika sen 2-3 arkipäivää tavaran lähetyksestä, Posti lupasi toimittaa yhdessä päivässä. Maksoin sen kalliimman rahdin sitten kun oli muka olevinaan tarve saada viikonlopuksi osia. No, ei tullut osia yhdessä päivässä. Tänäpä maanantaina tuli sitten sähköposti ja tekstiviesti että paketin voi hakea jostain R-kioskista.

    Tässä on nyt pari juttua. Posti pikarahti kesti tasan yhtä kauan toimittaa kuin DPD normaalihintainen olisi ollut. Posti oli 25% kalliimpi kuin DPD olisi ollut. DPD toimittaa paketit kotiin kuten sovittu ja maksettu on, Posti ei toimita pakettia siihen osoitteeseen johon toimitus sovittu ja maksettu vaan vie sen jonnekin R-kioskiin josta saan sen sitten helposti ja joustavasti itse hakea. Itse asiassa tästä tulee vielä lisää kuluja ja lisää aikaa menee kun joudun sen paketin erikseen lähtemään ärrältä hakemaan.

    Laitan aivan vittuillaksenikin reklamaation. Jos ei muuta niin maksaapa se postin paskiaisille edes muutaman minuutin aikaa kun vastaavat siihen.

    "Sä tilaat, mä tuon". No ethän tuo, veit ihan väärään paikkaan ja lisäksi pyydät tästä huonommasta ja hitaammasta palvelusta merkittävästi enemmän rahaa kuin kilpailija. Haista posti v****.

    Leave a comment:


  • pta
    vastasi
    Omakohtaisesti olen huomannut, että esimerkiksi yläreunan tummennuksessa on eroja. Viimeksi en saanut Allroadiin alkuperäisenkaltaista loivareunaista tummennusta ja nyt ajan vaistomaisesti niska kyyryssä. Tuo hatuttaa, koska nimenomaan vaadin samanalista kuin vanha lasi oli. Olihan se samanmerkkinen, mutta leimatkin oli eri nurkassa kuin vanhassa.

    Kun selvittelin tätä asiaa, niin samalla valmistajallakin tuo vaihtelee vuosittain sen mukaan kuka kalvovalmistaja on onnistunut tekemään vuosisopimuksen juuri siksi vuodeksi. Tekevät sen yläreunan tummennuksen eri tekniikoilla.

    Leave a comment:


  • J.S.P
    vastasi
    Laseja on aikoinaan vertailtukin:

    https://tekniikanmaailma.fi/tm-vertailu-tuulilasit/

    Leave a comment:


  • jannekk
    vastasi
    Tämä taas riippuu siitä, miten lasi on leikattu ja missä kunnossa muotit tai taivutin on ja millaiset asetukset on taivutusuunissa. Toiset eivät huolehdi laitteistaan tai eivät panosta laadunvalvontaan ja jälki on sen mukaista. Mitä tulee optiseen laatuun, niin standardeissa sille on määritelty vyöhykkeet ja vyöhykkeille raja-arvot minkä verran optista vääristymää sallitaan. Reuna-alueilla ja varsinaisen näkökentän ulkopuolella vääristymälle on suuremmat raja-arvot. Standardi myös määrittelee miten usein tuotannosta tuleville laseille tehdään testit. Toki riippuu valmistajasta kuinka tarkkaan se noudattaa tuotannossaan standardeja.

    Leave a comment:


  • Ilkka L
    vastasi
    No omalla kohdalla on tullut kaksi tapausta, kun tarvikelasi ei ole ollut ihan samaa laatua mitä rinkuloilla varustettu lasi on. Lähinnä ero on ollut lasin reunoissa (2-3cm tuulilasin ala tai sivureunasta) ja siinä miten se taittaa valoa/vääristää näkymää lasin lävitse. Ei tuo käyttöä haittaa yhtään mutta on ärsyttävä ominaisuus, kun sen huomaa.
    Viimeksi muokannut okkim; 7.9.2020, 08:03. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

    Leave a comment:


  • Subio
    vastasi
    Ei niissä laseissa mitään eroa ole, oli OEM tai tarvike. Tilaajan mukaan niihin leima laitetaan tehtaan linjalla, samaa lasia ovat. 15 vuotta niitä tuossa tuli väännettyä.

    Leave a comment:


  • Harjula
    vastasi
    Carlex näytti lukevan omankin auton lasissa rinkuloiden alla.

    Leave a comment:


  • jannekk
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja Ilkka L Näytä viesti
    Minulla vaihdettiin tuulilasi kesäkuussa Allroadiin, kun kiveniskusta tuli hämähäkinseitti tuulilasiin. Soitto IFille ja tiedustelu käykö korjaus Audicentterillä? Ehdottivat ensin muuta pajaa mutta pienen ämpyilyn jälkeen sanoivat sen olevan ok.

    AC:sta asiasta kysyessäni he sanoivat olevansa IFin tuulilasivaihtojen sopimuskumppani ja riittäisi, kun siellä kävisi ensin tekemässä vahinkoilmon jonka jälkeen AC hoitaa asiat IFin suuntaan.

    AC hoiti tuulilasin vaihdon hienosti mutta yllätys oli, ettei sieltä tullut autoon Audin alkuperäistä lasia vaan Saint Gobainin tarvikelasi. Tämä pikkuisen harmitti, kun olisin nimenomaan halunnut orkkilasin, joka oli myös syy siihen, että halusin AC:n tekevän vaihdon. Noh, tätä sitten ihmeteltyäni selvisi, että AC-käyttää Saint Gobaineja tuulilasivakuutuksella tehtyihin korjauksin.

    Tämän kun olisi tiennyt etukäteen niin olisin koittanut saada sen orkkislasin vaikka maksamalla sen ja SG-lasin erotuksen omasta pussista.
    Audi käyttää eri alihakiijoita lasien valmistukseen, ei se niitä itse tee. Audi on käyttänyt Guardianin ja Carlexin laseja (Carlex osti Guardianin jokunen vuosi sitten) sekä Saint-Gobainin laseja. Kaikki nämä, ja monet muutkin, ovat OEM valmistajia. OEM lasissa on vain autovalmistajan oma leima valmistajan leiman lisäksi. C5:een sain ihan korikorjaamona kautta OEM lasin, valmistaja Carlex ja myyjä Pilkington. Mutta se on ihan tuurissa saako OEM lasia vai ei, eikä sillä sinänsä ole käytännön merkitystä. Samaa lasia ne ovat, eri leimoilla vain.

    Edit:
    Vaimon A3 8V sai AC:lla Pilkingtonin "OEM"-lasin.

    Leave a comment:


  • Harjula
    vastasi
    Ilmeisesti tuulilasin tyyppi (eli auton varusteet) vaikuttaa asiaan, onko tarvikelasia saatavilla. Nimimerkillä toukokuussa vaihdettu samanikäiseen A6:een AC:lla vakuutuksen piikkiin alkuperäinen ruutu tilalle.

    Leave a comment:


  • jta
    vastasi
    Minkä automallin lasi?

    Useissa laseissa on vaikka mitä erikoisuutta, joten itse aina ac jos vaihtaa tarvii.

    Se tarvike saattaa olla silti sama kun audin orkkis.

    Leave a comment:


  • Ilkka L
    vastasi
    Minulla vaihdettiin tuulilasi kesäkuussa Allroadiin, kun kiveniskusta tuli hämähäkinseitti tuulilasiin. Soitto IFille ja tiedustelu käykö korjaus Audicentterillä? Ehdottivat ensin muuta pajaa mutta pienen ämpyilyn jälkeen sanoivat sen olevan ok.

    AC:sta asiasta kysyessäni he sanoivat olevansa IFin tuulilasivaihtojen sopimuskumppani ja riittäisi, kun siellä kävisi ensin tekemässä vahinkoilmon jonka jälkeen AC hoitaa asiat IFin suuntaan.

    AC hoiti tuulilasin vaihdon hienosti mutta yllätys oli, ettei sieltä tullut autoon Audin alkuperäistä lasia vaan Saint Gobainin tarvikelasi. Tämä pikkuisen harmitti, kun olisin nimenomaan halunnut orkkilasin, joka oli myös syy siihen, että halusin AC:n tekevän vaihdon. Noh, tätä sitten ihmeteltyäni selvisi, että AC-käyttää Saint Gobaineja tuulilasivakuutuksella tehtyihin korjauksin.

    Tämän kun olisi tiennyt etukäteen niin olisin koittanut saada sen orkkislasin vaikka maksamalla sen ja SG-lasin erotuksen omasta pussista.

    Leave a comment:


  • Ihmemies
    vastasi
    Ihan varmasti olisi IF halunnut tarjota taas jotain jäätävää nyrkkipajaa, joka olisi kaiken lisäksi vienyt vielä bensat tankista. Ei kiitos enää niitä, ikinä. Varmaan sen vakuutusyhtiönkin kannattaisi ehdotella edes jotain säällistä jälkeä tekevää suht fiksua puljua, eikä haistatella pitkät asiakkaalle, niin voisi asiakaskin olla suostuvaisempi vakuutusyhtiön ehdottamien puljujen käyttöön jatkossa. Marmorilla on kolmeen kertaan autoa laitettu peltiä ja maalia 15v aikana vakuutuksen piikkiin, ja siellä on tehty kaikki aina viimeisen päälle.

    Leave a comment:


  • Harjula
    vastasi
    Kyllä se vakuutusyhtiö olisi silti halunnut suosia myös mun auton tapauksessa heidän sopimuskorjaamoa. Esitin silti kohteliaasti toiveeni, että josko kuitenkin saisin viedä marmorille.

    Leave a comment:


  • Styroks
    vastasi
    Toki tässä on se pieni ero, että Harjulan autoon voi olla kohtuu vaikeaa edes löytää lasia muualta kuin marmorilta... Tai ainakaan kaikista halvimmat puljut sitä ei varmaan edes tarjoa.

    Leave a comment:


  • Ihmemies
    vastasi
    IF:n vahinkoilmoitusrobotti käski viedä liikkeeseen, lasiliike hoitaa vahinkoilmoituksen ja laskutuksen ja maksan itse vain omavastuun. Soittelin Audi Centterille ja he sanoivat että lasivakuutus näkyy heillä kyllä, hoitavat homman mun puolesta, joten varasin ajan. En jaksanut sitten IF:iin soitella asian perään, odotella 20+min puhelimessa että pääsisi kyselemään, kuten viimeksi... Katsotaan kuuluuko sieltä mitään jälkikäteen. Toiveena on, että tällä kertaa ei tarvisi siivota kenenkään jälkiä.

    Leave a comment:


  • Harjula
    vastasi
    En tiiä miten muissa vakuutusyhtiöissä, mutta ainakin omassa tapauksessani vahinkoilmoitusta tehdessä jo sovittiin missä tuulilasi vaihdetaan. Ei tarvinnut sen kummemmin vääntää jälkikäteen, kun luvan sai jo etukäteen viedä marmorille.

    Leave a comment:


  • Ihmemies
    vastasi
    A6:sta halkesi tuulilasi talvella. Se paikattiin idealla "kokeillaan josko pysyisi ehjänä", no ei pysynyt. Taas siis lasin uusiminen edessä, halkeama on edennyt kivasti jo kuskin näkökenttään. Viimekerralla vakuutusyhtiö IF suositteli jotain kusisinta rupuliikettä (=halvinta) mikä Tampereella oli, tietämättäni vein auton sinne. Ottaa päähän vieläkin ajatella koko casea:
    - tuulilasin sivulistat päin ******
    - tuulilasin alalistan kiinnitys päin ****** ja klipsit hukassa
    - tuulasin pyyhkimen varret laitettu päin ******
    - ******* lasinsirua joka puolella
    - liimaklönttejä lasin sisäpuolella reunassa joita sai itse rapsutella pois
    - tuulilasi aivan paskainen ja täynnä sormenjälkiä ja ties mitä likaa molemmin puolin

    Kun kävin reklamoimassa asiasta niin todella vastentahtoisesti suostuivat tekemään asialle mitään, sanoivat että "ei nää oikeestaan kuulu meille (me vaihdetaan vaan tuulilaseja)". Voi *******.

    Noh. Varasin nyt K-caara Hatanpään vauriokorjaamolle ajan, jos IF ulisee mitään laskusta tai haluaa jotain erotusta "yleisestä hintatasosta", niin väännän kyllä tällä vitutuksella loppuun asti asiasta niiden kanssa. En ikinä enää halua vastaavaa casea lasinvaihdon kanssa eteeni, joten vein auton liikkeeseen, jossa todennäköisimmin tehdään työ siististi ja asianmukaisin välinein.
    Viimeksi muokannut Ihmemies; 1.9.2020, 13:44.

    Leave a comment:


  • Outonaapuri
    vastasi
    Kesäautosta löytyi jostain päin voimansiirtoa sulake. Toisalta posia jotta ajokauden loppupuolella, toisaalta remontinkorjuuta edessä sataslappusten lennellessä lompakosta. Jos nyt tutkimatta edes ne satasetkaan riittää..

    Leave a comment:


  • hopsis
    vastasi
    Mjooh, sama täällä. Osia tullu eilen Suomeen, lähteny eilen vantaalta ja tänään Tampereelta. Kesken päivän tulee viesti että mihin haluat että nää maanantaina toimitetaan klo 16 mennessä.

    Se on kyllä paska lafka. Ja aina kun ei pääse vaikuttaan kun jostain jotain tilaa. eBay kamatkin tulee nykyään kaikki jonkun global shipping sydeemin kautta millon minkäkin firman kautta.

    Leave a comment:


  • pekxu
    vastasi
    Vaihteek Post Nord.. Audiin odotin osia että sais viikonlopuksi ajoon..ei tarvi:

    2020-08-21 06:12
    PostNord Tampere Suomi
    Lähetyksen toimitus on aloitettu

    2020-08-21 16:40
    PostNord Tampere Suomi
    Lähetys toimitetaan seuraavana jakelupäivänä ajanpuutteen vuoksi

    Ja paketin olisi saanut jättää ilman kuittausta.. HIENO FIRMA!!

    Leave a comment:


  • vV8m5
    vastasi
    Perkelevie kun pitää olla näitä kaikenmaailman pieniä ja isompia lentäviä demareita, jarisillanpäitä ja pekkahaavistoja joihinka ei edes myrkyt auta.

    Leave a comment:


  • markush
    vastasi
    Komppaan edellistä. Voisi nimittää varmaan tyyppiviaksi tai huonoksi tuuriksi kun itsellä meni 3v aikana noita 2 kpl enkä kuitenkaan mitenkään väkivaltaisesti ko. luuria käsitellyt.

    Leave a comment:


  • hopsis
    vastasi
    Välikaapeli rungon ja näyttösliderin välistä varmaankin poikki. Ei olisi ensimmäinen N95. Noihin saa edelleen varaosia, eikä edes maksa montaa euroa.

    Leave a comment:


  • bonus
    vastasi
    Uskollisena kakkosherätyskellona toiminut nokia n95 otti ja kuoli..... Tai oikeastaan kuva vaan hävisi..

    Leave a comment:

Working...
X