Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Valokuvaus topic
Collapse
X
-
Adobe lightroom on itsellä ollut nyt vuoden verran käytössä ja omaan käyttöön aivan passeli.
-
Kannattaa ihan vaan opetella sitä Gimpin käyttöä. Muistaakseni "Värit "valikon alta löytyy tärkeimmät korjaustoimenpiteet. Ensimmäisenä varmaan kannattaa säätää tasot (levels). Koita ekana automaattista toimintoa, useimmiten se toimii hyvin. Jos menee överiksi niin resetoi ja säädä käsin liukusäätimillä. Värit-valikosta löytyy myös valoisuuden ja kontrastin lisääminen, värikylläisyyden jne lisäys jne.
Leave a comment:
-
Asensin tuon Gimp:n, mutta omaan makuun liian sekava, enkä löytänyt helposti mitään värien kontrastin yms muokkausta. Onko mitään ohjelmaa, jossa painaisi vain nappia, että "paranna kuvaa" tai vastaavaa niin saisi kuvasta vähän alkuperäistä kuvaa paremman?
Leave a comment:
-
Itse olen käyttänyt semmoista kuin Gimp. En tiedä miten helppokäyttöinen tuo on aloittelijalle mutta itse tuota osaan käyttää ja olen aikalailla aloittelija noissa. Ylä-asteen tietotekniikan tunneilla opiskeltiin vähän kuvankäsittelyä ja niillä opeilla mennään :)
Leave a comment:
-
Mitä kuvankäsittely ohjelmaa suosittelisitte sellaiselle joka ei ole ikinä kuvia käsitellyt? Tarvis löytyy jokin hyvä, mutta ilmainen ja helppo käyttöinen ohjelma, jolla voisi parantaa kuvien värejä ja mahdollisesti lisätä myös jotain suodattimia, kuten mustavalkoiseksi kuvan tai muuten musta valkoinen, mutta esim. jos kuvassa omena niin omenassa olisi värit. Onko mitään tälläistä ohjelmaa? Ja kun ei tosiaan ikinä ole tuollaista tehnyt niin jokin sellainen mihin ei ihan heti turhaudu :).
Leave a comment:
-
Kala löytyi airiston vierasvenesatamasta, tarkemmin koristeallaasta ravintolan yhteydestä jossa oli kymmenkunta fisua. Vesihän siinä mukavan kirkasta eikä kalat säikkyjä joten pientä fuskua ;)
Leave a comment:
-
Ensimmäisiä pyöröpola suotimen kokeiluja..
Leave a comment:
-
-
Juu komea on halo, täällä näkyi selvästi loivempana eikä tullut läheskään tuon tasoista kuvaa. Osin varmasti myös kalustosta ja kuvaajasta kiinni :D
Muuten, tuossa Kuppiksen kuvassa on kyllä minustakin "sitä jotain".
Leave a comment:
-
Kiiltomato otti rennosti tallin edessä :D
http://hlehto.kuvat.fi/kuvat/Satunna...IMG_6049-2.jpg
Canon EOS 70D
Sigma 17-70 f72.8-4
ISO 500
70mm
f/5,6
25sec
Leave a comment:
-
Ei lähellekkään sitä, mitä täällä on esillä, mutta jotenkin omaa silmää miellyttää tämä kuva. Aihe sinänsä ei ole se herkullisin, mutta ehkä siinä on se juju.
Leave a comment:
-
-
Toi on omalla tapaa ihan kova juttu että rapakon takaa olla huomattu suomalaisen tuotoksia.
Tai jos ei muuten, niin itse ainakin olen yllättynyt.
Leave a comment:
-
Lupesta tulee seuraava Kielinainen, muuttaa kohta Jenkkeihin ja saa oman ohjelman.:)
Leave a comment:
-
Edellisestä postauksesta on taas aikaa, joten laitetaampa jotain. [edit: eipä olekkaan, kun steffu ehti ensin :) ]
Kyseessä Star Trail kuva johon käytetty 4h edestä kuvia. Klikkaamalla kuvaa löytyy lisää.
Timelapse pätkä noteerattiin valtameren takana NBC Newsin toimesta perjantaina. :)
http://www.nbcnews.com/science/space...-lights-n78316
Leave a comment:
-
Leave a comment: