Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Valokuvaus topic

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Lupe
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja Kukke
    Tulipa vaan mieleen, kuinkahan pitkällä valotusajalla Lupe tuon kuvan otit? Veikkaan että enemmän kuin 30 s on kestänyt. Ihan tajuttoman siisti kuva.
    Aika lähelle osuu, 20 sekuntia oli tuossa suljin auki. :)

    Leave a comment:


  • Kukke
    vastasi
    Tulipa vaan mieleen, kuinkahan pitkällä valotusajalla Lupe tuon kuvan otit? Veikkaan että enemmän kuin 30 s on kestänyt. Ihan tajuttoman siisti kuva.

    Leave a comment:


  • quattro20v
    vastasi
    Joo, ei mulla ollutkaan mitään kuvii. :) Kyllä toimii kaikki tossa Lupen kuvassa. Hieno.....

    Leave a comment:


  • pellepoliisi
    vastasi
    Törkeen upee revontulikuva. Värit ihan pirun mageet.

    Leave a comment:


  • kallel
    vastasi
    Järjettömän hieno repotulikuva etten sanois!

    Leave a comment:


  • Lupe
    vastasi
    Revontulikausi alkaa taas syksyn myötä heräilemään henkiin.


    Portfolio
    Viimeksi muokannut Lupe; 2.9.2013, 09:39.

    Leave a comment:


  • quattro20v
    vastasi
    Eilen ukosti ja samalla vanhalla kaavalla mentiin, pitkällä valoitus ajalla ampumaan taivaalle ja kyllä sinne parit tarttu mukaan. Kuvauspaikka olis vaan voinut olla jotain muuta. :)


    DSC08106 by s.autio, on Flickr


    DSC08111 by s.autio, on Flickr


    DSC08114 by s.autio, on Flickr

    Leave a comment:


  • HiTec
    vastasi
    Mulla näitä nelivetoja näkyy pihalla olevan ihan yhtenään. Ei kuvana niinkään häävi
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Kukke
    vastasi
    Tuli käytyä Levin ralleissa eli FutureCupin rallisprintiä kuvaamassa. Yksi ainoa Audi oli mukana tuplanolla-autona. Ja siistihän se S2 oli.



    Lisää löytyy jos kiinnostaa.

    Leave a comment:


  • Lupe
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja Razur
    Miten tai millä ohjelmalla Lupe käsittelet noita kuvia? Ei tuollaisia värejä taida tulla ilman jälkikäsittelyä? Tai sitten en vaan osaa :)
    Lightroomin kautta Photoshoppiin. Ei tuossa hirveästi oo väreille tehty. Pikkusen saturaatiota ja kontrastia lisää ja terävöitys. Ei mitään sen kummempia taikatemppuja. :)

    Leave a comment:


  • Razur
    vastasi
    Miten tai millä ohjelmalla Lupe käsittelet noita kuvia? Ei tuollaisia värejä taida tulla ilman jälkikäsittelyä? Tai sitten en vaan osaa :)

    Leave a comment:


  • Jargo
    vastasi
    http://500px.com/photo/43289858
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Lupe
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja Repo/promo
    Mä yritin kuvata niitä tähdenlentoja, en tähtiä. Satasen isolla ei välttämättä kerkeä tarttua kennolle mitään.
    Jos vaan on mahdollista saada ISOa pumpattua vähän ylöspäin, niin molempien kuvaaminen onnistuu yhtä aikaa. Ilman, että tähdistä tulee rumia viiruja. Makuasioita sanoi kettu...

    Salamoiden kuvaaminenkaan ei aina tarvi pitkää valotusaikaa, jos sopivasti osuu. Joskus sekunti riittää. :)

    17mm, 1s, f10, ISO100

    Leave a comment:


  • quattro20v
    vastasi
    Joo kakella tai jos kamerasta löytyy viivästetty laukaisin niin sillä. Meinasin vaan että pitkallä suljin ajalle voi tarttua yhteen kuvaan enemmän niitä tähden lentoja, esim. kun olen ukkosella koittanut saada salamaa ikuistettua niin se ei onnistu jos meinaa ottaa kuvan kun välähtää. Pitkä suljin aika vaan ja sitten toivoo että silloin välähtää kun suljin on vielä auki. :)

    Vähän niinkuin näin:


    Let there be light by s.autio, on Flickr

    Leave a comment:


  • Otto.
    vastasi
    Eipä tuota bulbia kannata muulla tavalla käyttääkään, kuin kaukolaukaisimella. Juuri tuosta syystä, että kamera tärähtää aina sen verran, että kuvista tulee epätarkkoja, kun nappia painaa.

    Leave a comment:


  • arto s
    vastasi
    Kaukolaukaisin voisi ratkaista sen ongelman, jos vaan tukee ko. ominaisuutta?

    Leave a comment:


  • Repo/promo
    vastasi
    Itse pitäisin tuota huonona ideana, koska silloinhan kameraan pitää koskea, kun suljin on auki.

    Leave a comment:


  • Otto.
    vastasi
    Bulb = suljin on auki niin kauan, kun laukaisunappia painetaan pohjaan. Vaihtoehtoisesti toiminta menee niin, että ensimmäisellä painalluksella suljin aukeaa ja toisella sulkeutuu. Voit siis itse määritellä valotuksen keston vapaasti.

    Leave a comment:


  • Repo/promo
    vastasi
    Mä yritin kuvata niitä tähdenlentoja, en tähtiä. Satasen isolla ei välttämättä kerkeä tarttua kennolle mitään.

    Pitäs olla parempi kamera, jotta sietäs noita isompia ISOja, mutta kun tollakin pärjää päätyön puolesta paremmin kuin hyvin, niin tolla mennään toistaseksi.

    e: mitä tässä yhteydessä tarkotetaan bulbilla?

    Leave a comment:


  • Otto.
    vastasi
    Tosiharrastaja rakentaa itselleen vielä startrackerin, jolla saa startrailit eliminoitua: http://www.diyphotography.net/create...y-star-tracker

    Leave a comment:


  • Merza
    vastasi

    Leave a comment:


  • quattro20v
    vastasi
    Joo, mut jos persedejä ampuu niin niitä on aika vaikeeta saada pysähtymään. :)
    Kattelin vaan noita nopeesti niin aika rakeista tulee iso400, sama homma kun mulla ja mun rungolla. Ei oikeen toi mun sony enään pysy muiden mukana.

    Ja, joo Oton linkki oli hyvä ja aikasta kivoja kuviakin siellä oli.

    Leave a comment:


  • Lupe
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja quattro20v
    Jyrki tiputa ne isot vaan sinne sataseen, sama se kun jalustalta ammutaan kuitenkin. Bulbilla sitten jos ei "aika riitä"
    Ajan lisääminen ei oikein tähtien kanssa auta, kun ne ei oikeen suostu pysyyn paikallaan. Minuutin valotusajassa alkaa tähdet oleen jo hieman viiruja.

    edit: Oton laittamassa linkissä on hyvät ohjeet.
    Viimeksi muokannut Lupe; 12.8.2013, 17:50.

    Leave a comment:


  • Otto.
    vastasi
    Tosta hyvä tutoriaali ilmaiseksi tähtitaivaan kuvaamista varten: http://500px.com/blog/738/tutorial-p...-the-night-sky

    Leave a comment:


  • quattro20v
    vastasi
    Jyrki tiputa ne isot vaan sinne sataseen, sama se kun jalustalta ammutaan kuitenkin. Bulbilla sitten jos ei "aika riitä"

    Leave a comment:


  • Repo/promo
    vastasi
    Kävin yrittämässä kaapata perseidejä. Yhden sain kennolle. Samaan aikaan suomenlahdella paukkui lujaa.

    Eka kerta yökuvausta, niin homma rajusti hakusellaan, tuossa kuitenkin yksi ruutu



    ja lisää tuolla:

    http://ylipaine.kuvat.fi/kuvat/taivaankantta/

    Leave a comment:


  • pellepoliisi
    vastasi

    Leave a comment:


  • JAP3
    vastasi
    Land of thousand lakes.



    Land of thousand lambs.

    Leave a comment:


  • RistoEe
    vastasi
    Viikonlopulta ehkä paras ilmakuva:



    Enempi kuvia kansioon ilmestyy jahka kerkiän käsittelemään.

    Leave a comment:


  • Johto
    vastasi
    Pari possukuvaa lauantailta Ahvenistolta.



    Leave a comment:

Working...
X