Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Valokuvaus topic

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Metsässä
    vastasi
    Henrin kuvat on komeita, tuollaista taivasta ei näy täällä pk-seudun valosaasteessa.

    Leave a comment:


  • Lupe
    vastasi
    Yksi syksyinen otos ja pari joulukuulta.





    Leave a comment:


  • Kukke
    vastasi
    Joonaksen ykköskuvalle +1, me gusta!

    Leave a comment:


  • Jonzer
    vastasi
    Muutama räpsy viime vuodelta:


    Kotka by Jonss1, on Flickr

    Norssalmi by Jonss1, on Flickr

    Siikakoski by Jonss1, on Flickr

    Leave a comment:


  • Tomoo
    vastasi
    Pitipäs tuosta omastakin kulkineesta käydä nappaamassa kuva kun kerrankin oli puhdas.
    http://500px.com/photo/56985472

    Leave a comment:


  • quattro20v
    vastasi
    Ja Lux 2014


    Makasiini by s.autio, on Flickr


    DSC08317 by s.autio, on Flickr


    DSC08318 by s.autio, on Flickr

    Leave a comment:


  • toma-
    vastasi
    Joku kuvanräiskytin sullahan on, ei sen mukana olisi omaa softaa millä noi perusjutut luonnistuu? Picasa on myös kaiketi ihan hyvä niinkuin Ville mainitsi, ite kokeilin joskus sitä mutta en muista minkä takia en oikein pitänyt siitä.

    Leave a comment:


  • ahonen
    vastasi
    Picasa on aika kätevä perusjuttuihin ja sillä on helppo hallita isoja kuvamääriä.
    Nettiin jakokin on tehty helpoksi, kun googlen tuotehan tuo on.

    Leave a comment:


  • tuomos
    vastasi
    Mitä ilmaista kuvankäsittely ohjelmaa suosittelisitte ? Ihan perus valotus, kontrasti yms. juttuja pitäis päästä säätämään.

    Leave a comment:


  • J-M Koopikka
    vastasi
    Kovaa kans yritelly opiskella tuota, mutta enemmän menny aikaa kemaran asetusten kanssa tappeluun, varsinkin tuo venäjän kielinen manuaali ei helpota asiaa ;) (toki netistä sain suolenkielisenkin ladattua)

    Tuossa yks ekoista onnistuneista kuvista, toki kohde helppo, vaikka kaiken aikaa yrittikin tunkea nenäänsä optiikkaan :D
    Attached Files

    Leave a comment:


  • tommy.j
    vastasi
    mallina toimi henkensä menettänyt kärpänen, toivotaa et joskus oppis kuvia ottamaanki mut eihän tää eka järkkäri kyl vasta oo ollukkaa ku 2-3 viikkoa :)

    kovasti nyt ruvennut lueskelemaan noitten kaikkien valotusten ja aukkojen merkityksiä :)
    Attached Files

    Leave a comment:


  • TeroPee
    vastasi
    Hienoja luontokuvia ja varsin hauskoja kuvatekstejä tässä blogissa: www.titivituntyy.com

    Leave a comment:


  • quattro20v
    vastasi
    Pari joulu kuvatusta:


    After the christmas dinner by s.autio, on Flickr


    I wonder when santa comes by s.autio, on Flickr

    Leave a comment:


  • hopsis
    vastasi
    Jaahas, Win8.1 päivityksen jälkeen lakkasi D3100 tunnistumasta tietokoneessa. VMP, en olisikaan halunnut kuvia siirrellä kamerasta pois. Kortinlukijaa en ole tähän päivään mennessä tarvinnut enkä aio nyttenkään hankkia vain tämän takia. Onko muilla tullut vastaan samaa ongelmaa?

    Leave a comment:


  • omnitrio
    vastasi
    ^^Bad Gastein, nasta paikka :)

    Leave a comment:


  • toma-
    vastasi
    Muutama omasta mielestä onnistunut otos Itävallan reissulta.

    Jas:sta mulla taasen hyvä kokemus, asiallinen ja osaavan(tuntuinen) palvelu. Hinta piti kutinsa ja nopeesti tekivät työt.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Kukke
    vastasi
    Voi pyhä Pietari sentäs. Tuonkaltaista asiakaspalvelua saa nykyisin vähän turhan monesta paikasta. Missä on asiakkaan kunnioitus/palveleminen? Olisit voinut kysyä oliko gripit Sigman tuotteita ;) Taianpa siis pitäytyä pois JASsin palveluista.

    Leave a comment:


  • Repo/promo
    vastasi
    Jas tekniikasta sen verran, että mulla kävi onnettomuus viime talvena messuilla, joku käveli päin kun olin vaihtamassa linssiä ja perä sekä sigman linssi lentelivät pitkin betonilattiaa. No linssi tietenkin tuhannen soseena.

    Siitä sitten tein vakuutukseen ilmotuksen, ja sain korvauspäätöksen. Runko tarkastettavaksi ja korvaukseksi melkein täysi uuden Sigman hinta, koska lasi oli vajaa vuoden vanha.

    No siitä sitten soittelemaan Jas Tekniikkaan, keskustelu meni suunnilleen näin:

    Minä: Moro, kävi haaveri ja tippu runko ja linssi lattialle, nyt on linssi rikki ja runko kaipais tarkistusta
    JAS: Moi, Millanen runko ja millanen linssi
    M: No Canonin 60d ja Sigman lasi
    JAS: Voi kun me ei huolleta Sigmoja
    M: No rungon voin varmaan kuitenkin tuoda katottavaksi
    JAS: Joo, mutta linssiä et, kun me huolleta Sigmoja
    M: No jos mä kuitenkin annan sen olla tossa paikallaan kun mulla ei oo nyt muutakaan suojusta siihen runkoon laittaa, eikä oo korkkia siihen linssinkään puolelle
    JAS: Joo, mut me ei huolleta Sigmoja
    M: No se tuli jo selväksi, saako teiltä sitten uusia linssejä?
    JAS: Ei saa Sigmoja
    M: No sekin tuli tavallaan selväksi, entä onko Canonin linssejä?
    JAS: Sellasia saa, mutta Sigmoja ei
    M: Selvä, mä luulen, että alan uskoa, että teiltä ei saa Sigmoja eikä osia
    JAS: Meiltä ei saa Sigmoihin mitään osia
    M: huoh

    No, vein sitten kameran itse Jasiin.

    M: Moro, tässä olis tälläset, soittelin näistä eilen
    JAS: Voi kun meillä ei huolleta noita Sigmoja
    M: Joo, no se mulle tehtiin koko lailla selväksi, otatko kuitenkin tän rungon tarkastettavaksi, mä piilotan tän Sigman nyt tänne laukkuun ja laitan vetskarin kiinni, jottei se saa sua ihan tolaltas, kunhan myyt mulle tähän bajonettiin korkin, kun mulla ei ole sellasta
    JAS: Meiltä ei saa Sigmoihin mitään osia
    M: Argh, Se vitun korkki on Canonin osa

    No, ne teki kustarin, jossa siis rungon säätö, tarkistus ja puhdistus, sekä grippien vaihto.

    Kysyin, että miten tämä grippien vaihto nyt liittyy siihen, että kamera on tippunut maahan. Vastaus oli, että ne repsottaa vähän reunasta. Mä kysyin, että ootko sitä mieltä, että ne on irronnu siinä kun se kamera tippu lattialle. No se vastas, että ei, mutta kun tää nyt kerran menee vakuutukseen ni aateltiin, että jos ne uusis samalla.

    Kehotin poistamaan grippien vaihdon kustannusarviosta, koska en halunnut riskiä, että joudun ne itse maksamaan. Myöskään en ollut itse mitään repsottamista huomannut. Tämän jälkeen ilmoitin asiasta vakuutusyhtiöön.

    Saatanan naalit. Kuinkahan monet 180 euron gripit ovat vaihtaneet ja vakuutusyhtiö on kiltisti maksanut.

    Leave a comment:


  • turbokiisseli
    vastasi
    Antonin kuvissa ei rakeisuus haittaa lainkaan. Rohkeasti vaan herkkyyttä ylös, että saa valotusajan lyhyemmäksi ja pitkästä valotuksesta johtuvan pehmeyden pois.

    Leave a comment:


  • jasso
    vastasi
    Pari ajankohtaista räpsäisyä :) Vähän kohisevat, mutta minkäs teet.

    Vasen peilattu jälkikäteen dramatiikan vuoksi. EOS450D, 55mm, f/5,6, 1/6s käsivaralta, ISO 800. Oikea about samoilla räpsäisty, mutta valoisuudet jälkikäsitelty.
    Attached Files
    Viimeksi muokannut jasso; 6.12.2013, 22:29.

    Leave a comment:


  • Kukke
    vastasi


    Tuli käytyä perjantaina kuvailemassa kaverin Boraa.

    125 mm, 4s, F/11. ISO 200

    Leave a comment:


  • toma-
    vastasi
    Pistin kameran ja obiskan jas:lle puhdistukseen ja af:n säätöön.
    Viimeksi muokannut toma-; 12.11.2013, 19:21.

    Leave a comment:


  • toma-
    vastasi
    Kuvaa aamulta, ei ikävä kyllä oma peli...
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Kukke
    vastasi
    Täytyy sanoa että tuossa Urkissa on jotain alkuvoimaisen kaunista. En tiä mikä siinä iskee, mutta viivottimella vedetty autokin voi olla kaunis :D

    Leave a comment:


  • Repo/promo
    vastasi
    Noista on juttu nyt myynnissä olevassa Autobild Classicissa

    http://ylipaine.kuvat.fi/kuvat/urkit/

    Leave a comment:


  • Kukke
    vastasi


    Yöteemaa tässäkin. Meillä mitään Lintsejä täällä ole. Mutta pikkukujia löytyy.

    F3,5 18mm ISO 200 ja 2 sekuntia.
    Viimeksi muokannut Kukke; 21.10.2013, 19:56. Perustelu: Värkkäsi jotain kuvan kanssa.

    Leave a comment:


  • quattro20v
    vastasi
    Lisää lintsiä:


    DSC08246 by s.autio, on Flickr
    F13 iso 100 6s 17mm


    DSC08254 by s.autio, on Flickr

    F9,5 iso 100 3s. 28mm

    Klikkaamalla suuremmat. ;)

    Leave a comment:


  • nnnNigo
    vastasi


    Tuli käytyä kattelemassa Linnanmäkeä täydessä valaistuksessa ja tommonen tallentui muistikortille. f/25 ISO-100 ja valotus 41 sekuntia

    Leave a comment:


  • Johto
    vastasi
    Tulipa mieleen tuosta yhdestä ylempänä olevasta kuvasta oma vastaava otokseni mieleen :)

    Leave a comment:


  • Kukke
    vastasi
    Manfrottoa siis, tuosta olenkin lukenut että on laatukamppeiden merkki. Kahellaanpa mitä saahaan aikaan.

    Leave a comment:

Working...
X