Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Q7 3.0 TDI / 4.2 TDI ostoharkintaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Sattuneesta syystä on isompi auto hakusessa. Nykyisen Kodiaqin (2018) tilalle pitäisi hankkia joku 6-8 -paikkainen vehje ja lyhkäseen speksilistaan (neliveto, automaatti, muistipenkit, peruutuskamera) osuu hinnaltaan lähinnä Q7, Sharan/Alhambra ja Multivan (tietyt tapaukset).

    Nyt on Skodan kanssa käytössä Connect, jotta näkee puhelimella auton tilatietoja ja saa mm. webaston päälle.
    Miten tuo menee audissa? Mitä PR-koodia pitäisi löytyä? Riittääkö EL3? Skodassa on ainakin EL5, mutta nämä ei tietenkään ole yksi-yhteen merkkien välillä.
    Missä vaiheessa näissä oli vielä käytössä 3G-moduulia ja milloin LTE-palikat tuli käyttöön?

    Toki jos noita muita autoja tulee mieleen, niin pitäisi huomioida mm. keskipaikalla isofix takana jne.
    Tällöin laskuista tipahtaa pois mm. Caddy Maxi, XC90, Kodiaq ... ja moni muu.

    Saa myös kommentoida jos tulee Q7:n osalta mieleen jotain negatiivista (7-paikkaisen osalta)

    Comment


      Tuo 3G romujen käyttö on tosi validi pointti tarkistaa. Volvo tunki vielä 2017 valmistettuihin 3G motukkaa eikä mitään tietoa päivitysmahdollisuudesta.

      Comment


      • Tässähän kävi sit sillain, että hankin 2015 valmistetun Q7:n jossa EL3 ja IT1. Ei etäkäyttömahdollisuuksia, eikä retrofit ole ilmeisesti mahdollista. Mutta eipä näitä olisi muissakaan vaihtoehdoissa ollut tarjolla - eikä budjetti olisi riittänyt 2018+ malliin

        Comment


          Jos polttoainelämmittimen komentaminen on päälimmäinen tarkoitus Audin tarjoamassa etäkäytössä, niin siihen saa workaroundina vaikka Danhagin tekemän mokkulan ohjaamaan lämmitintä. Tuo esimerkin tuote ei tosin ole mikään mediaseksikäs nykypäivänä, kun ohjataan tekstareilla tai puheluilla. Mutta ei ole kyllä sitten kiinni millään lailla siitä, miten Audin tarjoamat palvelinyhteydet toimivat.

          Comment


            Nostetaas tätä ketjua pitkästä aikaa. Aiemmin ollut 3.0TDI 2006 vaihtui loppukesästä vuodelta 2011 olevaan 4.2 V8 TDI -versioon. Moottorin sylinterimäärän lisäksi laatikon pykälät lisääntyivät myös kahdella.

            En ole koskaan kulutuksia katsonut tai laskenut tankkausten perusteella mutta ei tämä nykyinen kyllä edes maantiellä mene vähemmällä polttoaineella kuin vanha. Osasyynä on varmasti rengaskoko, vanhassa oli kesät talvet 18" vanteet ja 235 tai 255 -leveät kumit. Uudemmassa talvella on 20" ja 275 ja kesällä 21" ja kumin leveys on 295. Jousittamatonta massaa on todella paljon enemmän ja saa auton tuntumaan aika tahmaiselta etenkin pienissä nopeuksissa. Vastaavasti isommissa vauhdeissa meksikolaisella takapihalla kasin 340hv/760Nm (näitä on myös 800Nm) peittoaa softatun pikkukoneen n. 290hv/650Nm lukemat. Kesän Saksan reissua silmällä pitäen täytyy vielä tehdä retki Lemille ja tarkoitus on mitata auto ennen ja jälkeen sen käynnin.

            Mutta oikeastaan edelleenkin olen sitä mieltä että edullisimman pään 3.0TDI antaa eniten vastinetta rahalle, mutta ei tällainen keskikokodiesel ole ihan pöllö vaihtoehto.

            Comment

            Working...
            X