Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Q7 3.0 TDI / 4.2 TDI ostoharkintaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Q7 3.0 TDI / 4.2 TDI ostoharkintaa

    Morjens, alkaa jäämään tuo vanha a4:nen pieneksi ja tuollainen maasturi harkinnassa jo ihan veneen hinaamisen takia. Kertokaas kokeneet hieman noista q7:kan tyyppivioista ja myös kiinostaa tuon 4.2:sen huoltovälit tms.
    Kiitoksia jo etukäteen.

    #2
    Iso vene ilmeisesti?

    Paljon ajetuista en tiedä, mutta kokonaisuutena Quuvaunu ollut mahdottoman varmatoiminen. Pahimmat lastentaudit ravisteltiin Cayennessa ja Touaregissa pois ennen Quun lanseeraamista. Molemmat omistaneena minulla on hyvä vertailupohja.
    Pikkudieselissä imusarjan kääntötankovikaa, suutinvikaa ym... kaikkia kolmelitraisia sivuavia. Isolohkossa hiukkasloukun tukkeumaa koska käyttäjät nyssyilevät. Avaimettoman systeemin mukana oven kahvat ovat tiuhaan vaihtotarpeisia.
    Kallis auto käyttää, mutta hieno ominaisuuksiltaan. Rouva ei suostu omastaan luopumaan.

    Comment


    • #3
      Alkuperäinen kirjoittaja oliver Näytä viesti
      Iso vene ilmeisesti?

      Paljon ajetuista en tiedä, mutta kokonaisuutena Quuvaunu ollut mahdottoman varmatoiminen. Pahimmat lastentaudit ravisteltiin Cayennessa ja Touaregissa pois ennen Quun lanseeraamista. Molemmat omistaneena minulla on hyvä vertailupohja.
      Pikkudieselissä imusarjan kääntötankovikaa, suutinvikaa ym... kaikkia kolmelitraisia sivuavia. Isolohkossa hiukkasloukun tukkeumaa koska käyttäjät nyssyilevät. Avaimettoman systeemin mukana oven kahvat ovat tiuhaan vaihtotarpeisia.
      Kallis auto käyttää, mutta hieno ominaisuuksiltaan. Rouva ei suostu omastaan luopumaan.
      Tässähän ne kaikki asiat tulikin.
      3.0TDI koneessa samat ongelmat kuin muissakin koreissa.
      4.2TDI ei juurikaan vikoja tuntunut olevan, tosin niitä vähän Suomen teillä, joten vaikea saada kuvaa vikatiheydestä.

      Juuri Q7 korimallia koskevia vikoja tuntuu olevan todella vähän.

      Comment


        #4
        Mites huoltokulut? Löpöä palaa ja kalliita renkaita kuluu mutta mitäs muuta?

        Comment


        • #5
          Mites tuo 4.2:sen jakopää, ketju siellä kulkee? ja paljon kestää ennen kuin alkaa rallattelemaan?

          Comment


            #6
            Jarrulevyt ja palat 80-100tkm uusintaan.
            Jakopäässä on ketju kaikissa koneissa. Jotkut rallattaa satasessa jotkut kahdessa.

            Comment


            • #7
              Entäs vakuutukset/autovero? Ja mitäs toi 4.2tdi käytännössä kuluttaa.

              Comment


                #8
                Dieselvero/käyttömaksu on 5,5/päivä/alkava 100kg joten se on Q:ssa varmaan ihan miehekäs (4F avantissa ~503€) Naftaa menee sekakulutuksessa kait jotain 11,5l/100km (IL koeajo).
                Viimeksi muokannut Rammo; 9.8.2012, 11:55. Perustelu: typo

                Comment


                  #9
                  Alkuperäinen kirjoittaja JusuPlus Näytä viesti
                  Entäs vakuutukset/autovero? Ja mitäs toi 4.2tdi käytännössä kuluttaa.
                  4.2TDI:llä paino 3250kg ja CO2 294 g/km

                  Veroihin tulee muutoksia 2013 alussa, joilloin ajoneuvovero on vuodessa kyseiselle autolle 423,765 euroa, ja käyttövoimavero 662,475 euroa, eli 1086 euroa vuodessa.
                  http://www.trafi.fi/tieliikenne/vero...voverolaskurit

                  Comment


                  • #10
                    Minulla on kolmen litran dieselillä ko. malli. perusvero tällä hetkellä 0,838€/pv tekee yht. 305,87€ ja käyttövoimavero 1,65 €/pv tekee yht. 602,25€ eli käyttömaksut tällä hetkellä 908,12€/vuosi. Naftaa palaa suunnilleen 10 litran paikkeilla satkulle.

                    Comment


                    • #11
                      Eipä ole kauhea ero verossa 3.0 ja.4.2sen välillä. Mitäs tollaseen on verot jos saksasta hakee?

                      Comment


                        #12
                        Veropäätöksiä löytyy tulli.fi ja ottoauto.de sivuilta.
                        Saksasta hankintaan voin mahdollisesti auttaa.

                        Comment


                        • #13
                          Q7 4.2tdi ostamassa

                          Moro ,

                          ei kellään ole kokemuksia kyseisestä kamppeesta?
                          yksi 210tkm kampe on kiikarissa jossa täys huoltohistoria jne.
                          kaveri oli käynyt auton tsekkaamassa ja kylmiltään pukkasi hieman vaalean sinertävää joka lakkasi kuitenkin hetken kuluttua.
                          Auto oli seissyt pitkän aikaa paikallaan.
                          Viimeksi muokannut 8866; 26.9.2012, 20:28. Perustelu: Ei käytetä allekirjoituksia, nimi näkyy profiilissa.

                          Comment


                            #14
                            Hakua käyttämällä löytyy vaikka ja mitä:

                            http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...8&highlight=q7

                            http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...5&highlight=q7

                            Ja 4.2tdi:ssä jotain polttoainepuolen paineistusongelmaa http://forums.vwvortex.com/showthrea....2-Tdi-Problem
                            Muuten varmasti kestävä ja messevä peli, jossa kulutkin vähintään messevät...

                            Jakoketju taitaa tosin venyä kilometrien myötä ja tuossa yli 200tkm ajetussa se varmaan rallattelee.
                            Viimeksi muokannut Killeri; 5.1.2018, 15:50. Perustelu: Aiheet yhdistetty. Kiitos vinkistä!

                            Comment


                            • #15
                              Juu nuot löyty kyllä, alla mainitsin savutuksesta onko tuohon kellään antaa kommenttia kun ei ole kys. koneesta mitään hajua, että onko tuo ihan normaalia pölläyttelyä ?

                              Comment


                              • #16
                                Mitäs tuollaisen n.200tkm ajetun ostossa kannattaa huomioida? Onko jotain "vikoja" mitä ostaessa kannataa huomioida

                                Comment


                                • #17
                                  Kiinnostaisi tietää hieman enemmän Q7:n käyttökuluista. Verot ja polttoaineen kulutus ovat aika itsestään selvästi suuremmat kuin nykyisessä autossani (A6 3.0Tdi), painaahan tuo möykky aika kiitettävästi. Mutta onkohan se muuten kalliimpi ylläpitää? Edellä mainittu moottori ja sen viat ovat tuttuja, mutta mites muuten, onko esim. ilmajousituksesta ja sen luotettavuudesta & korjauskustannuksista kertynyt jo enemmän kokemusperäistä tietoa?

                                  Entäpä renkaat, pitääkö maasturiluokassa isoilla kiekoilla varautua samaan kuin aakutosessa 18" rengastuksella, eli menevätkö matalamman profiilin kesärenkaat vaihtoon pahimmillaan 15-20tkm välein?

                                  Comment


                                    #18
                                    Toki kantse muistaa, että matalaprofiilinen rengas tarkoittaa Q7:ssa vannekokoa 20+". Oisko ollut joku 265/45/20 pienin koko 20":na ja toiki on kyl aika muhku profiili vielä kyllä. :)

                                    Comment


                                      #19
                                      Kaikki on kalliimpaa Q7:ssa. Esim. öljyä menee 4.2 koneeseen yli 9 litraa... Ja jos Q7:n hankkii, niin ilmajousitus on parempi ajossa, kuin ns. tavallinen. Kulujen kannalta ei ole kovin suurta merkitystä onko bensa vai kiisseli, koska vero noin painavassa autossa on melko kova. 98E-vehkeen voi saada halvemmalla? Kitkat ei toimi noin painavassa autossa ollenkaan, joten ne voi unohtaa heti kättelyssä. 4.2 FSI kulutti minulla matka-ajossa pienimmillään n. 9l/100km ja kaupungissa saatoi mennä 18l/100km... Keskikulutus oli minulla kolmen vuoden aikana n. 14l/100km.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Jep, sehän siinä juuri mietityttää, kun Q7:ssa hyvältä näyttävä rengaskoko on 20+" :) Ei vain ole mitään kokemusta, että onko tämän koko- ja kantavuusluokan renkaiden kestävyys parempi tahi huonompi kuin pienemmissä sporttirenkaissa.

                                        No tuo on juuri se kommentti mitä kuulee, että "kaikki" on kalliimpaa, mutta nimenomaan kiinnostaisi että mitä tuo kaikki on :) On selvää, että kyseistä menopeliä ei osteta kulujen minimointi mielessä, mutta siitä huolimatta kiinnostaa jotta tuplaantuvatko käyttökulut A6:een verrattuna. Nykyisessäkin on kuitenkin jo kahden normikinnerin kulut yhdessä paketissa :)

                                        Öljyä menee 3.0Tdi:ssäkin yli 8 litraa, joten se ei ole oleellinen lisäkulu. Ilmajousituksen korjaaminen sen sijaan on, joten jos jollain on laajempaa tietoa nimenomaan Q7:n ilmasysteemin luotettavuudesta, niin aihe kiinnostaa.

                                        Onko tukivarsissa tai muussa alustaan liittyvässä todennäköistä vikaantumiskohdetta?

                                        Comment


                                          #21
                                          Pari talvea q7:lla ja Kumhon "Saksan kitkoilla" eikä valittamista. Yleisesti voi olla enemmän vikoja kuin vastaavissa a6:ssa, mutta muuten aivan mahtava auto!! Minulla ilmajousista ei negatiivista sanottavaa.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Q7 3.0 TDI / 4.2 TDI ostoharkintaa

                                            Ensimmäinen 1500km 3.0tdi möhköllä takana. Alla "saksan kitkat" koossa 265/35/22 tuntuvat hiukan liukkailta näillä keleillä. Annan kuitenkin vielä aikaa ja katson paraneeko tilanne. Vaihtoehtona olen miettinyt nastoja jossain sopivassa 21" koossa. Kulutus on ollut sekalaisessa ajossa n. 10l/100km. 4f 3.0tdi oli aiempi ja siihen verrattuna vero ja vakuutus eivät mielestäni mahdottomasti nousseet. Vuositasolla puhutaan muutamasta satasesta. Mukava on ollut ajella. :)

                                            Comment


                                            • #23
                                              Audi Q7 ostamassa. Kokemuksia ja kysymyksiä.

                                              Kävin tuossa koeajamassa lähes 200tkm ajettua Q7:aa vuosimallia 2010. Ihan jämäkkä tapaus mitä nyt panoraamakatto narisi koko ajan ja alla oli ruuvattu vääränkokoiset halpisrenkaat (kauhee jyrinä).

                                              Ihan hyvä fiilis, mitä nyt tunnoton ja kevyt ohjaus häiritsi hieman. Alusta ei kolissut (ilmajousitus) ja muutenki meni ihan nätisti.

                                              Millaisia kokemuksia Q7.sta löytyy? Itsellä tällä hetkellä MB ML ja vaihtoa tässä vähän harkitsen.

                                              Mitä tyyppivikoja löytyy moottorista (3.0 TDI) ja itse autosta?

                                              Mistä vuodesta lähtien löytyy pieniruokaisempi 3.0 TDI jossa 245hp?
                                              Viimeksi muokannut Killeri; 26.10.2018, 17:36. Perustelu: Aiheet yhdistetty.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Kai jollakin foorumilaisella on (ollut) Q7?

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Minkäs kokoiset renkaat siinä oli? Touareg josta tuo on kehitelty käyttää jo 255-285 renkaita jotka kyllä karkealla asfaltilla väkisinkin tekee ääntä, lisäksi niihin tuntuvat laittavan järjestään liian vähän painetta. 3 bar aikalailla vähintään pitää olla.

                                                  Alustassa kuluva osa on lähinnä vakaajan pystytangot, niissä päiden puslat väsyy melko nopeasti. Joillakin on takapään säätyvän iskarin sähköjohdotuksessa tullut pientä korjattavaa. Alusta on kyllä lujaa tekoa ja arnottilta saa uutta pussia ihan kohtuuhintaan.

                                                  Q7 on ehkä vähävikaisimpia ja luotetavimpia audeja, mikä on paljon kun ottaa huomioon tekniikan määrän ja koon. Tämän totesi eräs ystäväkin joka centerissä huoltaa näitä. Viat hiottiin aika tehokkaasti touaregilla pois.

                                                  Lähinnä mitä mieleen tulee on että saranat on kovilla, sillä luukut ovat raskaita, Jarruja saa varautua vaihtamaan tiheään ja ne maksaa kiitettävästi. Käsijarrua kannattaa ehdottomasti käyttää jos et halua takalevyjä ja käsijarrukenkiä rempata tarpeettoman usein. Kannattaa silloin tällöin jopa ajaa pieni matka käsijarru päällä että paikat pysyy hieman puhtaampana, lähinnä että ruoste pyyhkiytyy pois. Rengaskulut on suht suuret myös. Kuluminen ei mitenkään merkittävän paljon nopeampaa ole, mutta kantavuus ja koko tuo haasteita ja kaventaa valikoimaa.

                                                  Uudempi kone taitaa olla joskus 2008 lähimaastossa tullut. Ei kannata siltäkään mitään huikeita odottaa. 2,5 tonnia rautaa kirjahyllyn aerodynamiikalla tietää noin kympin keskikulutusta nintendon mukaan. Välillä enemmän ja välillä pitkällä matkalla jopa ysin luokkaa, jos malttaa pitää matkanopeuden matalana. Kulutusta hyödyllisempi ominaisuus on hieman suurempi vääntö uudemmassa koneessa. Tuo kone jaksaa kuitenkin suht ripeästi kuljettaa tuota möhköä kummallakin versiolla. Koneessa ei mitään ihmeitä valittamisia ole. Laatikko kannattaa huuhdella ja jatkaa sen huoltamista.

                                                  Kyllä Q7 on hyvä valinta, mutta kokonsa puolesta kaupungissa ja ahtaissa paikoissa, kuten myös parkkipaikoilla se on ei nyt kömpelö vaan hankalan iso. Lähinnä sikäli kun se ei meinaa mahtua mihinkään ja leveytensä takia käyttää useimmat parkkiruudut kokonaan. Itse hankin Touaregiin astinlaudat jossain vaiheessa, ihan vaan suojaamaan kylkiä toisten ovilta.

                                                  Kannattaa tosiaan huomioida että Touareg, Cayenne ja Q7 on pitkälti sama laite, Q7 näistä venytetty suurimmaksi ja eroaa kahdesta muusta muutenkin hieman enemmän materiaaleiltaan ja elektroniikaltaan. Peruspalikat ja iso osa rakenteen osista kuitenkin samoja kaikissa.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Jos vetää kärriä, niin Touareg:issä on isoin vetomassa 3500kg. Mä en ole nähnyt yhtään Q7:kaa, jossa olis yli 3200kg - tosin joku kertoi, että sellaisiakin olis olemassa. Korjatkoot, jos olen väärässä. Moottori on tosiaan kanssa yks VAG:n luotettavimmista - myös tuo uudempi 245 heppanen. Ainakin uudemmassa selkein tyyppivika on imusarjat, jotka menee vaihtoon yleensä siinä 200tkm kohdalla - vanhemmassa lienee samoin. Toinen mikä tulee mieleen, on EGR -jäähdytin.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Joo, egr jäähy on ikävä kötöstys. Samoin imusarjan kunnon kannalta koko egr. Itselläkin ohjelmointi mielessä. Painojen puolesta tosiaan menee aika jännästi. Q7 on kolmikon suurin, mutta runsaan alumiinin takia myös vastaavin varusteluin kevyin, ei tosin merkittävän paljon. Touaregin vetokyky on ylivoimaisin, olettaisin että kaikilla versioilla 3,5 tonnia, 2,5 tdi tapauksessa en ihan varma ole. Kärryt tulee kyllä nätisti perässä, pienien kärryjen kanssa ongelmaksi tulee ettei niitä näe peilistä kunnolla auton leveyden takia.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Pari juttua oman kokemuksen perusteella:

                                                        - ilman ilma-alustaa ei ole toimiva
                                                        - kitkat voi näin painavassa autossa unohtaa täysin
                                                        - ei kannata pelästyä bensavehkeitä, näin painavassa kiisselissä melkoinen vuosimaksu

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Minulla on nyt kolmas Q7 menossa. Aiemmat ovat olleet kolmen litran dieseleitä ja nykyinen on 4.2 litran diesel. Yksi oli välissä kierrejousilla ja sen kyydistä en pitänyt. Ilmajousilla kyyti on pehmeää. Minulla on kaikissa ollut vetopaino 3500kg ja 3200 kilon rajoitus koskee autoja, joissa on kolmas penkkirivi. Minusta oikein hyvä kottero käyttöautoksi.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Paljokos Petri veron suuruus oli 3l padalla varustetussa ja nyt tuossa 4.2 moottorissa?

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X