Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mistä beef Jerkyä edukkaasti?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    tulipa vedettyä just pari pussia lapin lihan iceman hot beef jerkyä. oli ihan hyvää ja sopivan mausteista. ei kylläkään mitään tulista, vaikka nimi väittääki. hinta oli 1 euron pussi (50g) ja vielä prismasta. jos sitä huomena hakis ainaki parilla kympillä "muutaman" pussin niin ei tarvis ihan heti alkaa tilailemaan.

    Comment


    • Jos joku on suunnitelmissa laittaa jostain päin tilausta niin voisin ottaa pussin tai pari, osallistuen tietty postikuluihin. Ota yhteyttä YV:llä vaikkapa.

      Comment


      • Alkuperäinen kirjoittaja Turre85 Näytä viesti
        tulipa vedettyä just pari pussia lapin lihan iceman hot beef jerkyä. oli ihan hyvää ja sopivan mausteista. ei kylläkään mitään tulista, vaikka nimi väittääki. hinta oli 1 euron pussi (50g) ja vielä prismasta. jos sitä huomena hakis ainaki parilla kympillä "muutaman" pussin niin ei tarvis ihan heti alkaa tilailemaan.
        MITÄÄÄÄÄÄ!?!??! Täällä se maksaa yli 4 euroa kaupassa!! Lähetä tännekkin.

        Comment


        • Tulipa ostettua pussillinen jerkkua. Tämä oli se smoked-maku, ja sanotaanko että ennen syö kuin selkäänsä ottaa. Mutta maku oli kyllä aika tylsä, lihaliemikuutiomainen. Myöskin mun makuun ehkä hivenen kuivakkaa. Kyllä mä sen pussin nyt kauppamatkalla söin, mutta täytyy pysytellä noissa itse kuivatuissa.

          Comment


          • Tuli pistettyä Lucasille taas tilausta vetämään: 1 pussi Blackpepperiä (hyväksi havaittua) ja uutuutena otin nyt Redpepperiä maisteluun :)

            Comment


              Tuli tilattua tuota melko iso satsi (2kg) joten saa nähdä läpäiseekö tullin.

              Comment


              • Seppoa komppaan, itekin tuli sitä savustettua pussi otettua ja kyllä se minun makuni taitaa sittenkin olla se tulinen.(hinta edelleen se 3,05 euroo euromarketissa)

                Lienenkö liian ahne vai pussit liian pieniä, eilen foorumia selatessa sormet nappas tyhjän pussin pohjaa ja vasta omasta mielestä olin pussukan avannu:)

                Comment


                • Se redpepper on aivan superherkullista! Eilen tilasin redpepperiä yhden ja habaneroa yhden.

                  Comment


                  • Kellään tietoa saako Wild Westin jerkyä tilattua jostain?
                    Ostin paikallisesta City marketista viimeks ja on tod.hyvää!
                    Mun mielestä peittoo ainakin Viron jerkin.

                    Comment


                    • Häröillään nyt taas Biltong aiheella, vaikkei se jerkkiä olekkaan. Tänään maistettu ensimmäinen pieni päätypala itsetehtyä, aivan kuin "aitoa" eteläafrikkalaista olisi syönyt. Vielä tarttee päivä odotella että on riittävän kuivaa kokonaisuudessaan.
                      http://mikaj.1g.fi/kuvat/seka/Bilton...PG/_medium.jpg
                      http://mikaj.1g.fi/kuvat/seka/Bilton...PG/_medium.jpg

                      Nyt sitten tilaukseen uusi hiljainen laitetuuletin, sekä lisää naudan persettä kaupasta :D Kuivurin hinta oli kympin luokkaa, suoraan tehty tuon kokoisista liimapuulevyistä, päätylevy+tuuletin+muuntaja miljoonalaatikosta löydettyjä. Niin ja roikutustikkuina varrastikut.

                      Comment


                      • Jaaha, uutta satsia tekemään, vanha on erinomaista syötäväksi. Tällä kertaa ei laiteta mitään naurettavaa 400grammaa testiksi, vaan kunnon määrä.
                        http://mikaj.1g.fi/kuvat/seka/Bilton...PG/_medium.jpg

                        Comment


                          Onko tuo biltong paistettua ja kuivattua naudanlihaa vai onko valmistusprosessi joku muu?

                          Comment


                          • -Naudan perseliha leikataan noin 2senttiä paksuiksi siivuiksi, syiden suuntaiseksi
                            -Marinoidaan 2-8tuntia (oman maun ja ohjeen mukaan) Mausteissa ja etikassa
                            -Laitetaan kuivumaan. Minun tapauksessa tuommoiseen yksinkertaiseen kuivuriin, missä syömäkelpoista tulee 1-6vuorokaudessa. Riippuen lihan paksuudesta, sekä millaisen kuivuusasteen syöjä haluaa. Kuivattustilan lämpötila mieluiten 10-15astetta, ettei liha rupea kypsymään kuivaamisen sijasta.

                            Pari kiloa laitettu lisää kuivumaan, jos nyt jo saisi muuta kuin pienen suupalan ;)

                            Comment


                              Voi perkeleen jätkät, taas tässä kävi näin. Yksi uhri lisää ilmoittautuu, cittarista ostin yhden pussin kokeeksi kun vähän oli epäilyksiä että josko tykkään tästä yhtään.

                              Sairaan hyvää........

                              Comment


                              • Olisko innokkaita tilaamaan noita Viron Beef Jerkyä http://www.buybeefjerkyonline.com/catalog/index.php. Kävin keskustelua heidän kanssaan ja pystyisivät myymään 2,70€/pussi toimitettuna jos ottaa tuollaisen 50x50g laatikon . Maut saa päättää itse.

                                Jos innokkuutta olisi niin voisin avata kimppatilausaiheen tonne.

                                Ainut vain, että toimittavat yhteen osoitteeseen koko läjän eli pk-seudun liepeillä olevat voisivat osallistua ja toki lähetänkin jos joku lihanhimoinen haluaa!:)

                                Itse voisin ottaa 20-30 pussia.

                                Comment


                                  Minä voin lähteä mukaan kimppatilaukseen. Jos jaarli81 ottaa 20-30 pussia, niin minä voin ottaa loput 50kpl satsista tai sitten vaan 20-30 pussia, jos vielä muita ilmaantuu mukaan ja isompi erä lähtee tilaukseen.

                                  Yv:llä voitanee sopia yksityiskohdista.

                                  -Naudan perseliha leikataan noin 2senttiä paksuiksi siivuiksi, syiden suuntaiseksi
                                  -Marinoidaan 2-8tuntia (oman maun ja ohjeen mukaan) Mausteissa ja etikassa
                                  -Laitetaan kuivumaan. Minun tapauksessa tuommoiseen yksinkertaiseen kuivuriin, missä syömäkelpoista tulee 1-6vuorokaudessa. Riippuen lihan paksuudesta, sekä millaisen kuivuusasteen syöjä haluaa. Kuivattustilan lämpötila mieluiten 10-15astetta, ettei liha rupea kypsymään kuivaamisen sijasta.

                                  Pari kiloa laitettu lisää kuivumaan, jos nyt jo saisi muuta kuin pienen suupalan ;)
                                  Vaikuttaa tosi herkulliselta tämäkin. Miten pitkään kuivatut lihat muuten säilyvät jääkaappilämmössä?

                                  Comment


                                  • Moi,

                                    Juu...voihan näitä samalla tilata vaikka useamman laatikon.

                                    Yrittävät vain saada nettikauppaan jotenkin sellaisen ettei tule ollenkaan pk-kuluja...ne kuulemma tulivat automaattisesti eikä osannut vielä sanoa miten saavat ominaisuuden kytkettyä pois.

                                    Comment


                                    • Biltongin ja Jerkyn suurimmat erot on siinä että Jerky "paistetaan" osittain kypsäksi, Biltong tehdään vain ja ainoastaan kuivaamalla ilman lämpöä. Toinen ero on, että Biltongin kuivaaminen yleensä lopetetaan puolitiehen, eli sisältä se on vielä mehukas/kostea. Tämä jälkimmäinen johtaa tietenkin huonoon säilyvyyteen. Yleinen ohje tuntuu olevan että viikko huoneenlämmössä/jääkaapissa, 3kuukautta pakastimessa. Itse olen tähän mennessä turvautunut matkoiltani ostamaan aina useamman kilon, ja pakastamaan. Säilyy hyvin yli 3kuukautta, eikä tommoinen "kalikka" kauaa sula että siitä voi ruveta lastuja puukottamaan. Toki Biltongin jos kuivaa täysin läpikuivaksi, niin silloinhan se säilyy "isältä pojalle" kuten Jerkykin. Omasta mielestä puolikuivattu on parempaa kuin täysin kuivattu, vaikka täysin kuivattunakin se ajaa Jerkyn ohi koska vain.

                                      Mulla on Ilkka sulle vielä lähettämättä lupaamani Chilit (tajusin just että jotain on jäänyt tekemättä)i. Viivästetään vielä chilien lähettämistä ensi maanantaihin, niin saat kylkiäisenä maistiasen Biltongia.

                                      Comment


                                      • Vois kiinnostaa kimppatilaus myös. Ehkä jotain20 pussia aluksi :-)
                                        Laita ihmeessä tuonne ilmo asiasta, niin saadaan kerralla kunnolla Virolaista lihaa tänne ;-)

                                        Niin, mulle tosin joutuis varmaan lähettää, ellei satu Helsinki-Vantaalla olla liikkeellä jolloin pystyisin järjestämään vaihtoehtoisen kuljetusmuodon.

                                        Comment


                                        • Riku: Lähettäminen passaa, ellet satu täälläpäin pyörimään. Itsekkään ole tulossa Pohjanmaalle ihan lähiaikoina(kotopaikka Kaskinen).

                                          Comment


                                            Mulla on Ilkka sulle vielä lähettämättä lupaamani Chilit (tajusin just että jotain on jäänyt tekemättä)i. Viivästetään vielä chilien lähettämistä ensi maanantaihin, niin saat kylkiäisenä maistiasen Biltongia.
                                            Pikkuisen jo epäilin, onko postimies syönyt mun chilit :) Mutta ok, viivästetään vain. Mielelläni otan biltongista maistiaiset, kiitos etukäteen :)

                                            Comment


                                            • Voisin osallistua myös kimppatilaukseen vaikka 15 paketilla.

                                              Comment


                                              • Avasin tonne kimppatilausosioon oman aiheen asialle....

                                                Comment


                                                  Melko nopeasti tuli viimeisin tilaus:
                                                  www.beefjerky.com siis.

                                                  Tilauksen laiton vetämään 16.9.2010 ja posteljooni toi paketin tänään (22.9.2010). Mikä parasta, paketissa oli näytteenä/kaupantekijäisinä 4 tankoa fishjerkyä (2 x trout + 2 x salmon:)

                                                  Fishjerky oli muuten hyvää, voin suositella, reunaehtona se, että normijerkyt maistuvat.

                                                  Salmon- ja Troutjerkyt siis koeponnistettu, mutta en niissä makueroja juuri havainnut. Molemmat yhtä hyviä tai siis samanmakuisia, kuten arvata saattoi. Tosin välissä maistoin Ring of Fireä joka saattoi hieman polttaa makuaistia pois...

                                                  Ring of Fire oli muuten juuri niin tulista, kuin odotinkin. Nähtäväksi jää, käynnistyykö afterburner huomennna:)

                                                  Muita uusia makuja eli teriyakia ja hickoryä en vielä maistanut, kun ei viitsi korkata joka pussia samantien. Laitetaan näistä makuarvostelut myöhemmin.

                                                  Comment


                                                    Ilkka, Arvaappa mistä se ring of fire nimi tulee...
                                                    Tarpeeks kun vetää noita, niin jälkipeleissä ei voi mitään muuta ku pitää kiinni ja nauttia kyydistä :D

                                                    Sama ku blairin habanerolastujen kanssa :D

                                                    Comment


                                                    • Alkuperäinen kirjoittaja Hammu Näytä viesti
                                                      Ilkka, Arvaappa mistä se ring of fire nimi tulee...
                                                      Tarpeeks kun vetää noita, niin jälkipeleissä ei voi mitään muuta ku pitää kiinni ja nauttia kyydistä :D

                                                      Sama ku blairin habanerolastujen kanssa :D
                                                      Tulivuorisipsejä!! Laava tulee perseestä...

                                                      Comment


                                                      • Mulla olis tollanen 500g avaamaton pussi jonka voisin myydä Jerky Chew 1/2 KG Bulk Pack Smoked Ei ollut omaan makuun. 10 eur sis. postit.

                                                        Tavoittaa yv:llä

                                                        Comment


                                                        • Ring of Fire oli muuten juuri niin tulista, kuin odotinkin. Nähtäväksi jää, käynnistyykö afterburner huomennna:)

                                                          Muita uusia makuja eli teriyakia ja hickoryä en vielä maistanut, kun ei viitsi korkata joka pussia samantien. Laitetaan näistä makuarvostelut myöhemmin.
                                                          Jep, tulista oli ja afterburner efekti on väistämätön. Teriyaki on tosi hunajainen, makea ja pehmeä liha.

                                                          Ilkka: Jos Ring of Fire on liian tulinen niin laita samaan aikaan suuhun Teriyaki niin loiventaa tulisuutta...omasta mielestä ainakin maistu hyvältä tuo yhdistelmä.

                                                          Comment


                                                            Ilkka: Jos Ring of Fire on liian tulinen niin laita samaan aikaan suuhun Teriyaki niin loiventaa tulisuutta...omasta mielestä ainakin maistu hyvältä tuo yhdistelmä.
                                                            Ei tuo Ring of Fire liian tulista ole. Juuri sellaista kuin odotin, toiveena extreme makuelämys. Juuri sopivaa, kun vaan rapsuttelee ne chilin siemenet pois lihan pinnasta.

                                                            Pitää myös tehdä Teriyaki + Ring of Fire hybridejä. Vaikuttaa mielenkiintoiselta yhdistelmältä.

                                                            Comment


                                                            • Samaa minäkin teen kun olen niin samettivatsa, että raavin chilin siemenet pois.

                                                              Saiko muut Ring of Firen mukana puhallettavan uimarenkaan...ei polttele persuksiin niin kovaa seuraavana aamuna kun koittaa istua after burnerin jälkeen...vitsi, huono vitsi.

                                                              Tulisiin ruokiin jää kyllä koukkuun...ensin tuntuu liian tuliselta, mutta silti pakko ottaa aina uudestaan ja uudestaan...extreme koukuttaa.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X