Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6:sta (C5) ostamassa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viesti
    Ei saa ennen kevättä ajaa missään niin kovaa, motarilla sais mutta siellä ei saa pysähtyä lähtöruudukkoon :)
    OT:
    Keskikaiteellisilla ohituskaistaosuuksilla saa.

    Comment


      Alkuperäinen kirjoittaja jarpale
      Parempi jäähdytys radalla?
      C5 bitukka (ainakaan farkku) ei ole rata-auto. Paitsi jää-.

      Alkuperäinen kirjoittaja hopsis
      Ei saa ennen kevättä ajaa missään niin kovaa
      Meette Mikan kanssa sinne kuuluisalle suljetulle alueelle. :-p

      Comment


      • Alkuperäinen kirjoittaja 8866 Näytä viesti
        Pitäiskö kokeilla? :)
        Sanoisin, että tämä myytti on murrettu, jopa S6 jää facelift biturbo manuaalille ainakin omien kokemusten mukaan. Molemmat tullut omistettua.

        Lastutuksen jälkeen eroa on jopa vielä enemmän, ylläri. ;)

        Comment


        • Siis piti kommentoida tuota "hopsiksen" postia, ei Mikan. :)

          Comment


            Alkuperäinen kirjoittaja Allekirjoittanut Näytä viesti
            RNS-D -malliseen Navi Plussaan on ollut saatavilla Audin OEM-adapteria erilaisia iPodeja varten.
            Mulla on tuossa ylimääräisenä Dension ice>Link Plus, eli tuollainen iPod-kaapelilla ja ilman videoliitäntää. Sopinee muihinkin tuon aikakauden Audin orkkissoittimiin liittimen perusteella. Mikäli joku tarvitsee niin tarjouksia tulemaan.

            Comment


            • Tuollaisella välijohdolla tunnostaisi ulkomaisten nettifoorumien puheiden perusteella voivan yhdistää minkä tahansa ulkopuolisen audiolaitteen navi+:ssaan, jossa on TV.

              Mutta ettei menisi pelkäksi audiopuolesta keskusteluksi, niin palataanpa a/s6:siin.

              Miten käteväksi olette kokeneet joistakin yksilöistä löytyvän aurinkopaneelikattoluukun, joka kuumalla viilentää ja kylmällä lämmittää auton sisustaa? Nahkapenkkien kanssa kuulostaisi ihan houkuttavalta yhdistelmältä kesäkuumalla...

              Comment


              • Eihän se toki varsinaisesti viilennä tai lämmitä, pyörittää vaan puhallinta.

                Tottahan sekin auttaa kesällä hieman viilentämään ja talvella toimii taukolämmittimenä, niin kauan kun kennon vesi on lämmintä.

                Comment


                  Toimii ainakin mustien nahkajakkaroiden kanssa...

                  Comment


                  • Niin siis MANUAALIvaihteinen ässä on sekunnin nopeampi kuin A6 tiptronicilla ;) Kummankin ollessa automaattivaihteilla eroa onkin vaan pari kymmenystä (6,7s vs 6,9s).
                    Mistä tuo 4.2 A6:sen kiihtyvyyslukema on saatu/luettu? (6.9s.)

                    Comment


                    • Eri lähteiden mukaan vaihtelee 6.9, 7.0 ja 7.1s. - siis A6 kiihtyvyys 0-100km/h automaatilla.
                      Eipä kai sillä nyt merkitystä ole muuten kuin virtuaalista pippeliä kasvatettaessa Esson baarissa.
                      Faktaa on kuitenkin se, että 4.2 kelaa vauhtia hyvin eleettömästi ja huomaamattomasti tasaiseen tahtiin, oli sitten konsonantti tai vokaali kyseessä.
                      Viimeksi muokannut jarituru; 27.11.2011, 17:48. Perustelu: Tarkennus

                      Comment


                      • Juu ei sillä ole merkitystä, olen vaan aina ihmetellyt miten tuo ero on noin pieni? Omasta ex S6 manuaalista 0- 100kmh arvo löytyi ohjekirjasta ja pidin sitä sinä oikeana lukemana.

                        Comment


                        • Eroa on vain 40hp ja sekin kiskottu ilmeisesti sitten ihan ylärekisteristä, eli käytännön merkitys ei ole niin suuri. Jos nyt yhtään muistan ässän vääntökäyrää, niin miltei 1/1 mennään 6000rpm paikkeille.
                          Vissiin. En muista.

                          Comment


                            S6: http://www.audi.de/etc/medialib/ngw/..._s6_c5_250.pdf

                            A6: http://www.audi.de/etc/medialib/ngw/..._42quattro.pdf

                            Vaikka noista :)

                            Hieno linkki, jonka joku aikaisemmin on tänne laittanut:
                            http://www.audi.de/de/brand/de/gebra...ermodelle.html

                            Comment


                            • Muotoilin ihmettelyni vähän huonosti. Ihmetykseni aiheena oli lähinnä se, että mun mielestä on ollu melko turhaa laittaa toi automaagi S6 markkinoille.. Saman ois melkeen saanu aikaan ruksimalla tohon A6:seen Recaroa yms.

                              Comment


                              • Erikoisinta siinä on vielä juurikin se, että automaatti tulee vakiona ja manuaali lisävarusteena. Itse puolisen vuotta etsin S6:sta manuaalia saksasta asti, vaan kun ei löytynyt sopivaa niin päädyin sitten toiseen malliin.

                                Comment


                                  Varmaan arkipäivän käytössä eli 60-120 tai 80-120 kiihdytyksissä automaatti on ihan yhtä pätevä kuin manuaali. Kick-downin kanssa hukkuu ensimmäinen sekunti ennen kuin lähtee kelaamaan mutta eipä se manuaalikaan parhainta kiihtyvyyttä tarjoa jos ei vaihda kutoselta alaspäin.

                                  Eihän tuo 0-100 ole mikään ratkaiseva tekijä jos liikutaan anyway alle 7 sekunnin suuruusluokassa. Rata-ajoon tai muuhun räppäilyyn vaikkapa jäällä saa varmaan paremman elämyksen manuaalin kanssa.

                                  Comment


                                  • Mistä voisi saada suomen tai englannin kielisen ohjekirjan A6/S6:sta varten? Auton mukana tuli ruotsiksi tavattu ohjekirja, jota ei kyllä kovin kummoisesti viitsi lukea erikoisen sanastonkin vuoksi.

                                    Netistä ladattuna, marmorilta, jäseneltä ylimääräinen?

                                    Lisäksi Alfamerilta ei taida löytyä korjausopasta tulevan varalle? Lieneekö tuo Bentleyn kallis opus ainoa vaihtoehto?

                                    Comment


                                      Bentley on ehkä kallis, mutta omien kokemusten perusteella hyvä.

                                      Comment


                                        Pikaisella lukasulla ei taida olla kovinkaan suurta eroa lastutetun bitukan ja S6:n välillä kulkupuolessa (kummatkin siis tomaatilla)? Mielessä kun kaivelee että jos kuitenkin ässä, mutta onko mitään käytännön kulkupuolen eroa? Toki V8 on aina V8, mutta kannattaako pelkästään sen takia vaihtaa? :/

                                        Ja minkäs verran biturbolla ajelee? Omassa kun on tuo maaginen 200 tkm menny jo rikki, niin lähinnä kilsojen takia vaihto kummittelee mielessä. Toki jokainen auto on yksilö, mutta missä vaiheessa esim. turbot rupeaa olemaan tiensä päässä noin yleensä?

                                        Comment


                                          Kulkupuoli ei varmaan suunnattomasti muutu. Alavääntöä on kasissa tietenkin rutkasti, manuaalilla saa ajaa kutosvaihteella taajamanopeuksia eikä tunnu ollenkaan pahalta. Hyvin jaksaa kiskoa 1000rpm mittarissa.

                                          Eiköhän tossa kohtaa ole parasta kun käyt jossain koeajamassa ässän tai pari. Siinä sen näkee aika hyvin että tuleeko se vaihtotarve vai ei.

                                          Comment


                                            Ihmetyttää kyllä toi, halutaan 2,5T painavat lahnat lähtemään kuin hauki rannasta. Siinä vain tulee fysiikan lait vastaan. Ilman Veyreonin moottoreita ei nää vaan kulje :) ja silloinkin hauskuus on vain kiihdytyssuoralla ja autobahnilla. Pidetään nää pehmoiset lullat vain lullina ja sitten lelut erikseen ;)

                                            Comment


                                              Ja minkäs verran biturbolla ajelee? Omassa kun on tuo maaginen 200 tkm menny jo rikki, niin lähinnä kilsojen takia vaihto kummittelee mielessä.
                                              Vai että maaginen 200tkm, mulla meni eilen 250tkm rikki :)

                                              Ja seuraavaksi joku riisseli mies ilmottaa +500tkm lukemia.

                                              Comment


                                                Alkuperäinen kirjoittaja Metsässä Näytä viesti
                                                Vai että maaginen 200tkm, mulla meni eilen 250tkm rikki :)

                                                Ja seuraavaksi joku riisseli mies ilmottaa +500tkm lukemia.
                                                Johan tuolla joku linkitteli jo 930 tkm ajetun satkun :D

                                                Alkuperäinen kirjoittaja J-M Koopikka
                                                Ihmetyttää kyllä toi, halutaan 2,5T painavat lahnat lähtemään kuin hauki rannasta. Siinä vain tulee fysiikan lait vastaan. Ilman Veyreonin moottoreita ei nää vaan kulje :) ja silloinkin hauskuus on vain kiihdytyssuoralla ja autobahnilla. Pidetään nää pehmoiset lullat vain lullina ja sitten lelut erikseen ;)
                                                Ei ole omaa tallia mihin vois parkkeerata harraste pelin, niin on sitten pakko hankkia käyttis millä pääsee eteen päin ;)

                                                Comment


                                                  Risto, mulla on 243 tkm ja ihan ok pelaa. Kopkop. Käsittääkseni turboihin ei ole koskettu. Lastutettu LMS:llä 2006 jossain 100 tkm tietämissä jos oikein muistan. Hyvä peli, mitä nyt pohjamuovit happanee. :-p

                                                  urÄssässä oli 362 tkm kun myin pois ja avaamaton kone.

                                                  Comment


                                                    Tulikin mieleen, että oliko biturbo omamassaltaan hieman raskaampi kuin alumiininen V8? Kummatkin taitaa jäädä silti avantteina ja manuaalina alle 1800 kilon?

                                                    Mulla lukee (2.8q Avantissa) tyyppitarrassa muistaakseni 1670 kg.

                                                    Comment


                                                      *köh* Meikäläisen manuaaliässän rekisterikirjassa seisoo muistaakseni 1925Kg... Ei ne kattoluukut ja sähkörecarot ihan kevyitä ole.

                                                      Comment


                                                        Suami-varusteltu invalidi-bitukka sedankopalla 17xx kg, ehkä 1730.

                                                        Ja väännöstä vielä, biturbolle luvataan 310 Nm välille 1700..4600 rpm, en ole mittauttanut. Ei paha minusta.

                                                        Comment


                                                          Alkuperäinen kirjoittaja RistoEe Näytä viesti
                                                          Ja minkäs verran biturbolla ajelee? Omassa kun on tuo maaginen 200 tkm menny jo rikki, niin lähinnä kilsojen takia vaihto kummittelee mielessä. Toki jokainen auto on yksilö, mutta missä vaiheessa esim. turbot rupeaa olemaan tiensä päässä noin yleensä?
                                                          Omassa oli turbot vaihdettu 232tkm kohdalla. Nyt mittarissa 265tkm.

                                                          Comment


                                                            Muistaakseni omassa oli jotain 18xx kg. Eikä tuossa omassa tosiaan muuta valittamista ole, kuin 0-40 km/h kiihtyvyys. Ripeetä liikkeelle lähtöä ei oikeen tunnu saavan tuolla vanhalla laatikolla ainakaan. Tiedä sitten, oisko se faceliftin laatikko parempi.

                                                            Toki pieniä "kauneusvirheitä" on kuten RNS-D-soitin (RNS-E ois mielusampi), sähkörecaroiden puute ja saman levyisten sivupeilien puute. Rahallahan noistakin selviäis, mutta oppinu jo elämään ilmankin :)

                                                            Comment


                                                              Alkuperäinen kirjoittaja hopsis
                                                              Alavääntöä on kasissa tietenkin rutkasti, manuaalilla saa ajaa kutosvaihteella taajamanopeuksia eikä tunnu ollenkaan pahalta. Hyvin jaksaa kiskoa 1000rpm mittarissa.
                                                              Vaadin faktoja pöytään. Voidaan verrata Tatecin vääntökäyrää, missä kohtaa sulla ylittyy 500nm?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X