Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6:sta (C5) ostamassa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Oletko tähän käyny tutustumassa? Paljonkohan verottaja tuosta vielä vonkuu?

    Comment


      Tää on varmaan ainoa paikka missä auton ostoa harkitsevaa ohjataan toistuvasti ja monelta taholta hankkimaan mallisarjan suurimmalla koneella oleva versio :)

      En mä sit ihan väärässä seurakunnassa ole.

      Comment


        Huomasin tuossa juuri, että C5:sta saa myös 3.0 V6:lla, eli jos V8 tuntuu liian isolle, niin sitten 2.7bit tai 3.0 vapari.

        Comment


          3 litrainen vapari on samanlainen nuhapumppu kun edeltäjänsä 2.8 ;)

          Comment


          • Mulla tuo 4.2 ryystää 12-13 lukemia seka-ajossa, laskettuna tankkauksista.
            Patahan tässä pitäisi olla ns. perusvarma, heikoin lenkki on se öljynlauhduttimen muovinen jäähdytysvesiputkenpätkä.

            Edelliseen C4 2.6 q Avant tomaattiin nähden hörppii litran tai vähän yli enemmän, mutta kulkupuoli onkin ihan muuta...

            Ihmetellään Mikko pellinalusta joku kerta kun tavataan ;)

            Edit: Hoff4:n linkittämästä autosta ei verojakaan pitäisi mennä hirmuisesti, verotus menee massan mukaan, ei päästöjen. Omaa metsästäessä pääsin arvioissa 3-4k€ maksimiverotasoon, mikäli verotetaan massan mukaisesti. Tästähän on yli vuosi jo aikaa, eli ei ne verot ainakaan nousseet ole.
            Viimeksi muokannut jarituru; 1.10.2011, 09:02.

            Comment


              Noin 200 hp kova-askidieseliä kokeillessa oli fiilis, ettei tämäkään mikään raketti ole. Tätä peilaten vapaasti hengittävä ja pienempi tehoinen bensakone ei anna ainakaan parempaa menemisen tuntua. Vielä jatkuu taistelu sen menemistunteen tarpeellisuudesta käyttöautossa. Ohihan sillä pitää ehtiä, jos niikseen tulee, mutta siihen riittänee .. mikä siihen sitten riittää.

              Comment


                Taitaa olla pellinaluset C5 sahapukeissa kautta linjan aika samannäköisiä. Neliön verran mustaa muovia jossa Audin rinkulat ja moottoritilavuus :)

                Comment


                • Ohihan sillä pitää ehtiä, jos niikseen tulee, mutta siihen riittänee .. mikä siihen sitten riittää.
                  Kai sillä V6 TDI:llä ny ohi sentään pääsee?
                  Mä oon joskus ohittanu jopa tolla mun Passatilla :D

                  Comment


                    Alkuperäinen kirjoittaja hoff4
                    Oletko tähän käyny tutustumassa? Paljonkohan verottaja tuosta vielä vonkuu?
                    En oo käynyt, mm. sen takia että pitää tuo b5 saada vaihtoon samalla ja veikkaa ettei viron poika tykkää ylihintaisesta suomessa verotetusta autosta :)

                    Mitä itse kattelin tullin autovero päätöksiä, niin päädyin samaan lukemaan kuin Jari, 3000€ hujakoilla pyörisi verot.

                    Alkuperäinen kirjoittaja jarituru
                    Ihmetellään Mikko pellinalusta joku kerta kun tavataan ;)
                    Tarvinee joku kerta kattella huvin ja urheilun vuoksi :)

                    Comment


                    • Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viesti
                      Taitaa olla pellinaluset C5 sahapukeissa kautta linjan aika samannäköisiä. Neliön verran mustaa muovia jossa Audin rinkulat ja moottoritilavuus :)
                      No joo, tarkoitinkin lähinnä vertauskuvallisesti. Sitäpaitsi sä unohdit 5V-merkinnän... :D

                      Tuohon kulkupuoleen: vauhtiahan tämä lotjake kerää hyvin eleettömästi ja kohtuullisen nopeasti, mistään raketista ei voida kuitenkaan puhua.
                      Ässässä sama juttu, se on muutaman sekunnin kymmenyksen rivakampi ja satasen tuollapuolen 40 lisäkaakkia toki avittavat menoa jonkin verran, mutta tässäkään ero ei ole kovin suuri.

                      Tuossa näkyy suuntaa-antavasti A6:n menoa:
                      http://youtu.be/ViQdPgQMXNI

                      Ja S6 puolestaan tässä:
                      http://youtu.be/lcXSXJ-L2IM

                      Comment


                        No noi nyt oli jotain automaatinlussuja pappamalleja ;)

                        Comment


                          Kyllähän TDI:llä ohi ehtii. Verrokki vaan on jonkin matkee keveämpi tärpättipannu, jossa vetoauletta on jonnin matkaa enemmän. pitänee palata laksimen ja ruutuvihkon (Excelin) ääreen. Josko talousosastolta löytyisi riittävät perusteet.

                          Comment


                          • Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viesti
                            No noi nyt oli jotain automaatinlussuja pappamalleja ;)
                            Vai että pappamalli :D
                            A6:sta ei saa manuaalina tuolla padalla, joten pidetään kokoonpanot mahd. samankaltaisina jos vertaillaan tuolla tavalla.
                            Ässässä kierrosaluetta on sen tonnin verran enemmän käytettävissä, jonka näkee noista videoista selvästi.

                            Comment


                              No noi nyt oli jotain automaatinlussuja pappamalleja ;)
                              Tippilussuja joissa on jäähd.nesteet kaukana männistä.. Ei kun hetkinen, mistä meillä oli puhe :)

                              Comment


                              • Loistavasti käännetty veistä haavassa :-D

                                Artohan tuota mun kova-aski-tupaöljykutosta kävikin kokeilemassa. Kyllä sillä ohi ehtii, mutta 700-2000rpm on yhtä murhaa. Meni hermo ja hyvä ettei henkikin, kun ei alta pääse pois.

                                Tämä on hyvä vertaistukiryhmä meille mallisarjan isoimmilla ajaville, taas muistin miksi tiisseli sai lähteä huitsin nevadaan meidän pihasta...

                                Comment


                                  Nohnoh, haavat umpeutui kun joku muu maksoi kansirempan viulut. Jos se nyt seuraavat 250tkm taas kestää niin seuraava remppa pitää varmaan maksaa ite. Siihen asti, onnistuneita ohituksia :)

                                  Comment


                                    Loistavasti käännetty veistä haavassa :-D
                                    Noo, ei nyt mitenkään loistavasti, mutta pakkohan tuo oli lohkaista. Ja ideana oli puukottaa uusiks sillä olettamuksena oli se, että haavat alko olemaan ummessa jo pikku hiljaa :)

                                    Comment


                                      Mulla on vähän päälle 50 tkm sekalaisella ajolla keskikulutus nyt 12,4. Ei halvinta, mutta kaikki hauska maksaa. Varsinkin talvella. Maantiellä pääsee ysin vaiheille jos ajelee tasaista ysikymppiä, mutta ei oo mulla onnistunut kuin aniharvoin. MTM lastutettu manuaali biT avant siis kyseessä, jos nyt vaikka joskus tuo profiili taas muuttuu. :-p

                                      Comment


                                      • Hieman heikosti tuntuu löytyvän haulla tietoa S6 C5:stä. Itsellä kova S-kuume päällä ja kyselisinkin mitä kaikkea kannattaa nimen omaan ässässä ottaa huomioon ehdokkaita tarkastellessa?

                                        Paljonko tuolla 4.2 litraisella koneella on jakopään vaihtoväli?

                                        Comment


                                          Jakopään vaihtoväli on vissiin 120tkm. S6 koneissa on muutama (kallis) tyyppivika, alkavat tosin olemaan sen ikäisiä vehkeitä että harvassa lienee enää korjaamatta.

                                          Öljynjäähdyttimen ja moottorin välissä on öljyä vuotava paikka johon maksaa korjausosat parikymppiä mutta vaihtotyö on käytännössä nosturilla koko päivän homma. Kansipahveja on mennyt aika paljon, tietenkin leikkaa kuluista aika paljon pois saa tehtyä jakopään uusimisen aikaan samalla purkamisella.

                                          Comment


                                          • Onko tuota S6 C5:n jakopäätä jostain mallivuodesta alkaen saatavilla ketjulla? Itsellä siis lähinnä haussa 99-00 vuoden mallit, ihan jo hankintahinnan ja vuosittaisen verotuksen perustumisen painoon vuoksi. Näiden vuosien mallit taitaa kuitenkin ainakin olla hihnalla?

                                            Yhdellä S6:lla tulikin käytyä jo ajamassa, mistä sitten sainkin kipinän alkaa metsästämään itselleni ihan tosissaan seuraavaksi autoksi sellaista. Varsinkaan kun hellasäröäkään ei nyt tunnu kuuluvan kertomistani ässän kuvauksista huolimatta... :)

                                            Comment


                                              Hihnalla aina. Ketjua löytyy sit venttiilikopista nokka-akselien välillä.

                                              Vaikea siitä muuta pahaa on keksiä. Hiljainen, tilava ja mukava. Jos ei ihan vallattoman paljon aja niin ei edes poikkeuksellisen kallis ajaa. Omalla ajanut vasta noin 6tkm eikä yhtään talvea vielä takana mutta kulutus on asettunut kesäaikaan johonkin 11 litran yläpuolelle. Talvella on tietenkin jokunen kylmäkäynnistys joka nostaa kulutusta mutta toisaalta matkanopeudet ovat matalampia, pari tuumaa pienemmät renkaat alla eikä ilmastointi ole kuluttamassa niin perinteisesti vanhemmalla V8 S6:lla on jopa laskenut keskikulutus talvisin.

                                              Comment


                                              • Juuri lueskelin hopsis sinun S6 ranetus saneerauksista. Huh huh kun on ollut huonoa tuuria.... :) Ei tuo kuitenkaan itseä saanut vielä säikähtämään, onneksi (kai?).

                                                Pari ässää olisi kiikarissa, toivottavasti niistä jompi kumpi olisi sitten hyvä. Tympeätä lähteä täältä pohjoisesta autoa vain katsomaan etelään, kyllä siinä saa jo aika varma olla lähtiessään että uuden kanssa tullaan takaisin kotiin.

                                                Oliko sinulla tuo 11 litran päälle keskikulutus? Itse varauduin jo henkisesti 13-14 litran keskikulutus lukemiin, joten tuohan olisi jo suorastaan halpa ajella jos noin "pienellä" kulutuksella pääsisi!

                                                Comment


                                                  kulutus riippuu paljon ajosta. Varsinkin automaagilla kaupunkikulutus tuppaa olemaan kovahko. Isolla tiellä eroa ei sitten ole enää läheskään niin paljon. Mulla biturbon (tiptronic) kulutus pyörii siinä karvan yli 11. A3 vei samassa 9 ja V8 3.6 luokkaa 15.

                                                  Comment


                                                    Ei kai sitä nyt noin pienistä säikytä. Mulla on historiaa tuon S6 Plussan kanssa nyt neljättä vuotta ja sillä luottamuksella uskalsi ostaa vähän enemmänkin ajetun uudempikorisen. Jälkeenpäin ajatellen olisi ehkä kannattanut vielä katella vähän aikaa mutta kyllähän tämän kanssa nyt on ollut vallan mukava ajella.

                                                    Sitä 11L luokkaa se kulutus on ollut. Huomionarvoista on tietysti että minulla on manuaalilaatikolla oleva. Tippilaatikolla vie varmasti kaupungissa enemmän, maantiellä voi automaatti hyvin mennä vaikka vähän pienemmälläkin.

                                                    Mitä noihin kiikarissa oleviin autoihin tulee niin käytä vaan kerhoapua hyväksi. Ainakin päivänselvät asiat voi joku muukin käydä toteamassa. Näin minäkin olen molemmat autot ostanut, joku avulias paikallinen alkuasukas on käynyt koeajolla ja jos ei mitään hälyyttävää siinä vaiheessa löydy niin sitten itse lähtenyt ostohousut jalassa reissuun.

                                                    Comment


                                                      Jos ei ihan pakko ole ässää saada, niin foorumilla on manuaali biturbo kaupan. Kahden vuoden kokemuksella ihan mukava peli.

                                                      Comment


                                                        Ässän tehoilla, mutta isommilla väännöillä ;)

                                                        Comment


                                                          Ynnä pienemmillä jarruilla ja löysemmällä alustalla unohtui toveri Lehtosaarelta mainita? ;)

                                                          Comment


                                                            Tjaah.. Mun ratsussa on tehtaan sport-alusta, johon en nyt ainakaan vielä ole jämäköittämistä kaivannut. Kokemukset tosin vasta perusliikenteestä, johon auto toisaalta on myös hankittu..

                                                            Kolmosessa sport-alusta tarkoitti ässän alustaa, liekö noin Kutosessa?

                                                            Comment


                                                              Täältäkin löytyy tuo tehtaan sportti-alusta ja oon kyllä tyytyväinen parin vuoden kokemuksella. Sopivan kovunen arkikäytössä, ja silmäänkin sopiva korkeus.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X