Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6:sta (C5) ostamassa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Toveri Salorinne:
    Veikkaan (ja väitän) tuon Bilstein/Eibach olevan aika mukava paketti lisättynä RS6 takavakaajalla ;) Jarrutkin on kunnossa.

    Onhan tuossa S:ssä jotain varusteita vakiona, mitä BiTukassa ei ole.

    Huonoja molemmat, osta tojota.... :p

    Comment


    • Mitäs muuten noissa ässissä on sellaista varustusta joita bitukoista ei löydy? Ja onko niitä samoja saanut bitukoihin edes (alunperin isolla) rahalla?

      Toisessa S-vaihtoehdoista joita olen tässä kysellyt kuulosti olevan KW1 alustasarja. Ainakin KW3 vakuutti kyllä minut ajettavuudeltaan. Liekö ykkönen lähelläkään sitä?

      Comment


        Kai ulkoiset erot on suurimmat, sisällä ja ulkona. Maski, lokarit jne. Sisällä sit mittaristo, penkit, ratti yms kamaa. Audilla toi vähän hämärtyy kun perinteisesti on vaikka 2.0 vapariin saanut lisävarusteena ässän kuoret ja sisätilat eli riippuu täysin siitä, miten ensiostaja on autonsa tehtaalta tilannut.

        Teknisesti ässä on aina nelikko, A6 2.7BiT on ehkä ollut mahdollista tilata etuvetona, tästä ei ole varmuutta.

        Comment


          On saanut vajokkina biturboakin. Ässän penkkejä tosiaan saa myös muihin, samoin navit jne. härpäkkeet. Oliko vokaali-V8:ssa läskit loksut, niinkuin ässässä?

          Ainut mitä muihin ei (tehtaan jäljiltä) löydy, on ne 40 hp ja lisäkasa vääntöä. Vapari kasin vääntöalueesta en tiedä, pre-facelift biturbossa (tip) pitäisi olla 310 Nm käytössä 1700 - 3500 (vai 4500). Ei paha minusta.

          Comment


          • Ok, eli ei ollutkaan mitään mitkä ei olleet vielä tiedossa. Paitsi tuo etuvetoisen bitukan mahdollisuus... :)

            Saako tuon ikäluokan Navigation Plussaan liitettyä mitenkään iPhonea tai iPadia musiikin kuuntelua varten, jopa niin että saisi soittimen kautta ohjauksen musiikille? Onko siis vakiona mitään audiosisääntuloa soittimessa? Entäpä saako navi plussan tv:n muutettua jotenkin toistamaan digilähetyksiä?

            Comment


              Onko tosiaan näin, että bitukkaa on saanut etuvetosena? Tämä ainakin olisi minulle uutta tietoa.

              Comment


                Eikös noi V8:t (A6V8/S6/RS6) ole tavallaan ihan omia korimallejaan:

                4B2/4B5 = A6 sedan/avant
                4B4/4B6 = A6V8 sedan/avant
                4BH = A6 allroad

                Comment


                  Ässässä on tyylikkäämpi, musta sisäkatto? Saiko tän ominaisuuden biturboon lisävarusteena? Jokatapauksessa löytyy ilmeisesti kuitenkin joka ässästä, erottaa perus A6:n ässästä ja tuo sporttisemman fiiliksen kabiiniin.

                  Comment


                    A6 4.2 on paksuilla lokareilla. Sitä en tiedä että onko tämä ollut nelos-/kutoskoneisiin edes optiolistalla, ainakaan ei ole tullut vastaan BiT-koneista jossa leveät kaaret. Nyt Okkimit ja muut macgyverit sitten hiljaa tästä asiasta :)

                    iPhonen saa kyllä liitettyä vaikka Solistolla Naviplussaan mutta ohjaus tuskin onnistuu. USB-tikkua pidin ite kiinni naviplussassa ennen soittimen vaihtoa.

                    Katon väri lienee ilman eri tilausta aina musta ässässä, samoin kuin mittariston pohjat jotka ovat tummat, eikös A6 ole vaalealla mittaristolla?

                    Comment


                      Sitä mäkin tuossa vähän hain, että leveälokarinen on oma korimallinsa. Myös keulan osissa oli kai jotain eroja, V8 ei ainakaan heittämällä taida sopia "tavan" A6:n konehuoneeseen.

                      Comment


                        Mittaristo on ainakin omassa yksilössä tumma. Tosin taitaa olla jokin sporttipaketti, koska on audin sporttipenkit myös ja kolmipuolanen ratti.

                        Comment


                        • Lieneekö Solistoa halvempaa ratkaisua olemassa? Ainakin slamitin sivuilla tuntuu olevan suht korkeat hinnat. Ei enää kauas jää hinnasta sekään että kannattaako ostaa suoraan 2-din soitin josta ohjaus onnistuisi sitten suoraan.

                          Itsellä tuollaiseen riittäisi tosiaan jos navi plussasta löytyisi edes jokin äänen sisäänmeno, vaikka navi+:n takaa, jonka voisi yhdistää vaikkapa iPhonen kuulokeliittimeen. Pelkkä ääni ilman mitään muuta riittää siis aivan hyvin!

                          Ja ei, nykyisessä autossa ei siis ole navi+:saa, joten siksi tässä kyselen seuraavan auton varalta. Noissa parissa vaihtoehdossa kun tuo navi+ löytyy ja kaiken musiikin kuuntelen käytännössä nykyään autossa iPhonen Spotifyn kautta.

                          Comment


                          • Vakiona a6:ssa on tummat mittaripohjat.
                            quattro gmbh:n paketin mukana tulee vakiona/tai eri tilauksena valkoiset mittarin pohjat ja musta sisäkatto ja 30mm alusta eli matelempi kuin tehtaan sport alusta.

                            Comment


                              Kolmosessa oli juuri em. paketti. Samaan kuului puolinahkasportpenkit sillä sinisellä viivoituksella.

                              Comment


                                V8/S-korissa on paljon muutakin eroa kuin lokarit. Erot ovat pieniä, mutta mm. tuulilasi on toista senttiä tavan mallia korkeampi. Sitä en tiedä, tekeekö se autosta yhtään sen paremman. Isommat lokarit tietysti sallivat näyttävämmän rengastuksen.

                                Comment


                                • Koodi:
                                  Ainut mitä muihin ei (tehtaan jäljiltä) löydy, on ne 40 hp ja lisäkasa vääntöä
                                  Ööh, puhuuko Arto nyt A6/S6 V8-eroista? Eihän ässässä ole käytännössä yhtään enempää vääntöä, teho on otettu kierroksilla.

                                  A6 400nm 3000-4000
                                  S6 420nm 3400

                                  Comment


                                    Niin.. Sen eron tuntuvuus on varmaan persuksesta kiinni, mutta käytännössä siis konsonantin kone taitaa olla ainut, mitä ei vokaaleihin saa edes rahalla. Sitä koitin tuossa sanoa.

                                    Comment


                                      Varmaankin näin. Aika rankka ero on kiihtyvyydessä ainakin paperilla. Ässä on tehtaan mukaan tasan sekunnin nopeampi sataseen kuin V8 A6. Pikku googletuksella huomattu että facelift 2.7BiT on hyvinkin tasoissa A6 V8 kanssa, tehtaan ilmoittamilla lukemilla 0,1s hitaampi.

                                      Viriviriä ajatellen ahdettu on tietenkin ainoa vaihtoehto. Siitä pääsemmekin jouhevalla aasinsillalla 10 vuotta vanhan ahdetun auton ihanuuksiin, ei ole helppoa tämä :)

                                      Comment


                                        Iphoneen saa oman johtosarjan mikä kytketään cd-vaihtajan tilalle.

                                        Comment


                                          Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viesti
                                          Varmaankin näin. Aika rankka ero on kiihtyvyydessä ainakin paperilla. Ässä on tehtaan mukaan tasan sekunnin nopeampi sataseen kuin V8 A6.
                                          Niin siis MANUAALIvaihteinen ässä on sekunnin nopeampi kuin A6 tiptronicilla ;) Kummankin ollessa automaattivaihteilla eroa onkin vaan pari kymmenystä (6,7s vs 6,9s).

                                          Edit: Nämä oli siis lyhytkattoisten arvoja.

                                          Comment


                                            Lieneekö Solistoa halvempaa ratkaisua olemassa? Ainakin slamitin sivuilla tuntuu olevan suht korkeat hinnat. Ei enää kauas jää hinnasta sekään että kannattaako ostaa suoraan 2-din soitin josta ohjaus onnistuisi sitten suoraan.

                                            Itsellä tuollaiseen riittäisi tosiaan jos navi plussasta löytyisi edes jokin äänen sisäänmeno, vaikka navi+:n takaa, jonka voisi yhdistää vaikkapa iPhonen kuulokeliittimeen. Pelkkä ääni ilman mitään muuta riittää siis aivan hyvin!

                                            Ja ei, nykyisessä autossa ei siis ole navi+:saa, joten siksi tässä kyselen seuraavan auton varalta. Noissa parissa vaihtoehdossa kun tuo navi+ löytyy ja kaiken musiikin kuuntelen käytännössä nykyään autossa iPhonen Spotifyn kautta.
                                            Iphoneen saa oman johtosarjan mikä kytketään cd-vaihtajan tilalle.
                                            RNS-D -malliseen Navi Plussaan on ollut saatavilla Audin OEM-adapteria erilaisia iPodeja varten. IPodiin luodaan kuusi 99-biisistä soittolistaa, joita Navi+ käsittelee kuin CD-vaihtajan levyjä. Äänilähteen ohjaus on järjestetty siis Navi Plussan painikkeilla. Setti toimii oman kokemuksen perusteella hyvin myös iPhonen kanssa, mutta Spotify ei sitä kautta soi. Tämä adapteri ei ole kallis (nykyisestä saatavuudesta ei tosin ole tietoa), mutta CD-vaihtaja ei asentamisen jälkeen ole käytössä.

                                            Halvin vaihtoehto lienee FM-lähetin, jos ajoittaiset pikku häiriöt äänentoistossa eivät haittaa...

                                            Comment


                                              Alkuperäinen kirjoittaja alpi Näytä viesti
                                              Niin siis MANUAALIvaihteinen ässä on sekunnin nopeampi kuin A6 tiptronicilla ;) Kummankin ollessa automaattivaihteilla eroa onkin vaan pari kymmenystä (6,7s vs 6,9s).
                                              Tottahan tuo on kun oikein asiaa jäi miettimään. En taas muistanut että A6 V8 on aina tipillä.

                                              Comment


                                                Mites muuten noiden navien kanssa, istuuko muista aikalaisista kikaleet tähän? Koitin perhealbumia plärätä, mutten löytänyt kun johtosarjan ja jotain asennusosia..

                                                Comment


                                                  Alkuperäinen kirjoittaja hopsis
                                                  Ynnä pienemmillä jarruilla
                                                  No kun noilla pienemmillä levyillä (320) ja redstuffeilla kuivalla asvaltilla kovemmissa jarrutuksissa tuppaa ABSit rutisemaan, niin mitä niillä isommilla tekee kun ei sitä pitoa saa tien pintaan? Jos nyt ei mitään ylileveitä renkaita ala alle sovittelemaan.

                                                  Comment


                                                    Alkuperäinen kirjoittaja Ipsi Näytä viesti
                                                    No kun noilla pienemmillä levyillä (320) ja redstuffeilla kuivalla asvaltilla kovemmissa jarrutuksissa tuppaa ABSit rutisemaan, niin mitä niillä isommilla tekee kun ei sitä pitoa saa tien pintaan? Jos nyt ei mitään ylileveitä renkaita ala alle sovittelemaan.
                                                    Parempi jäähdytys radalla?

                                                    Comment


                                                      Juurikin näin, ässän vakiokokoa isompiakin jarruja saatu radalla savuamaan, ei tietenkään ole showstopper jos ei aio radalla veivata.

                                                      Comment


                                                      • RNS-D -malliseen Navi Plussaan on ollut saatavilla Audin OEM-adapteria erilaisia iPodeja varten. IPodiin luodaan kuusi 99-biisistä soittolistaa, joita Navi+ käsittelee kuin CD-vaihtajan levyjä. Äänilähteen ohjaus on järjestetty siis Navi Plussan painikkeilla. Setti toimii oman kokemuksen perusteella hyvin myös iPhonen kanssa, mutta Spotify ei sitä kautta soi. Tämä adapteri ei ole kallis (nykyisestä saatavuudesta ei tosin ole tietoa), mutta CD-vaihtaja ei asentamisen jälkeen ole käytössä.

                                                        Halvin vaihtoehto lienee FM-lähetin, jos ajoittaiset pikku häiriöt äänentoistossa eivät haittaa...
                                                        FM-lähetin ei ole vaihtoehto jos haluaa vähänkään tasokkaampaa äänenlaatua. Spotify ajaa jo itselle autokäytössä tarpeeksi häiriöttömän nautinnon.

                                                        Eikö tuolle navi+:lle ole sitten olemassa ihan vain AUX-adapteria jolla äänen saisi sisään? Ei tarvitse siis olla erityisesti iPodeille yms, vaan ihan yleismallinen. Kunhan nyt alle satasella vaikka saisi niin voisin olla jo tyytyväinen hintaan.

                                                        Audeihin nyt liittymättä, tietääkö muuten joku onko yhtään automankkaa vielä olemassa, joka tukee iPhonesta löytyvää Airplay-ominaisuutta? Saisi oikeasti hyvälaatuisesti langattomasti tuon äänen ja tätä nykyä myös videon puhelimesta sitten automankalle. Kotona sama systeemi on jo käytössä iPhone -> AppleTV2 systeemin kautta.

                                                        Comment


                                                          Löytyyhän noita esimerkiksi pioneerilta. Äänenlaatu on kyllä kohdallaan.

                                                          Comment


                                                            Alkuperäinen kirjoittaja hopsis
                                                            Pikku googletuksella huomattu että facelift 2.7BiT on hyvinkin tasoissa A6 V8 kanssa, tehtaan ilmoittamilla lukemilla 0,1s hitaampi.
                                                            Pitäiskö kokeilla? :)

                                                            Comment


                                                              Ei saa ennen kevättä ajaa missään niin kovaa, motarilla sais mutta siellä ei saa pysähtyä lähtöruudukkoon :)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X