Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Moottoripyöräihmisiä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    B-Type on pikkasen saanut uutta ulkonäköä tässä parin talven aikana. Tossa yks räpsy Mp-messuilta vielä pikkasen kesken eräisenä. Vielä tulossa lisää billettipalikkaa ym... Onko nää nyt sitten koskaan valmiita??
    ACS:ssä seuraavan kerran, toivottavasti jo tekniikkaa lukuunottamatta valmiina.
    http://puerco.kuvat.fi/kuvat/Tapahtu...pg?img=img1440

    Comment


    • Komea pärrä! Ottaa päähän kun omaa jammua oli yritetty pölliä talvisäilöstä. Lukittu autotalli (jossa ei väliseiniä eri osakkaiden välillä), lisäksi rattilukko ja erillinen kettinki. Silti oli virtalukossa selvät pihdin jäljet, yritetty varmaan vääntää rattilukkoa paskaksi. Nyt on lisäksi vielä erillinen jarrulevylukko, mutta eipä noita mikään pidättele jos päättävät pyörän joskus viedä. Sitä päivää sitten vain odotellessa.

      Comment


      • Olihan se taas kivaa käydä pitkästä aikaa vähä ajelemas.
        Attached Files

        Comment


        • Kesä tulee nopeammin mitä saa toisessa mopossa talvihuollon/tuunauksen tehtyä. Kävin prässäyttämässä oikeassa hydrauliliikkeessä (Wikro) tuommoisesta RST-putkesta sovittimet 950 SM:n y-putken ja sliparien väliin. Toki vielä katkaisu, tig-liimaus ja kiillotus... Kyllä menee hydrauliliittimien prässillä tuommoinen 2mm seinämällä oleva putki nätisti oikeaan mittaan. Mallina tuommoinen kuparinen suppari.
          Attached Files

          Comment


          • Päivitystä, Copper/silver vaihtui ahdettuun, leimattuun K4 Busaan

            https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/...80105671_n.jpg

            https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.n...33663765_n.jpg

            Comment


            • Näin 2 v. sitten motokantaan 1/4 vuossadan tauon jälkeen palanneena silmä ja etenkin perse on tykästynyt Ducati:n muotokieleen, sen penkki on (kyykyissä) muita inan edempänä ja enempi polkupyörän satulan oloinen, viime kesänä tein omaan 'wanna be' ducatiini (Aprilia RSV Factory R 2004) 2-osasta omalle perseelleni enempi alkuperäistä kulmikasta sopivamman penkin ja tiistainan itse Panigale 1199:n penkkiin istahtaessani tuli ahaa-elämys siitä että penkkini olikin jo ehkä esikuvaansa parempi :-) .

              Vaikka moottoripyörää ei ajetakaan jalkojen avulla B-) niin olen madaltanut laitettani n. tuuman horizontaalisesti (saadakseni jalkateräni nätisti maahan) miinus vielä 1-2 cm. satulasta niin painopiste ja pyörän käsiteltävyys ovat sen kun parantuneet siitä mitä se ostaessani oli ( 100% rata-ajossa ehkä kallistuskulma vähentynyt mutta sillä väliä kun tää on nurkkahäröilyssä käytössä). Pyöräni on jalalla ollessa varsin pystyssä vs. tuo 'räkä'testaamani Pani mutta yllätyin tuota Pani:a 'haltuunottaessani' sen raskaudesta. Mittasin kahvojen (keskipiste) korkeuden maasta, oma on 4 senttiä matalammalla ( 87 vs. 83), Panissa vielä 10 cm. leviämpi ote, jos tuon kaventaa ( säätövaraa näytti olevan) niin ero kasvaa + 5 senttiin.

              Mutta mikä eniten askarruttaa on tuon Ducati:n jatkuva 'huoltotarve', venoja saa olla katsomassa taajaan, remelien vaihtoja tms. siinä kun tuon Rotax:in koneen venojen säätö voi olla tarpeellinen vain kerran sen pyörän elämässä ( yksi jenkki oli ajanut + 80 000 km. yksillä säädöillä).

              Oli miten oli tuommoinen Pani ja etenkin sen pikkuveli 899 kiinnostaisi (etenkin S-versiona) mutta kun ovat menneet kadottamaan sen twinin alkuperäisen tarkoituksen eli keskirekisterin ponnekkkuuden :-/ , tässä mielessä olisi hienoa päästä kokeilemaan perätysten v. 2011 1198 SP:tä ( bore 106 x stroke 67,x/ 170 hv.) vs. Pani 1199 ( 112 x 60,x / 195 hv.) saadakseni tuntuman miten tuo moottorin reakointi oikeastaan on muuttunut.

              Ja ehkä vielä isompi jekku tuossa olisi se että tuntisin mitä kohti olen menossa sillä yksi ruottalainen motskarivelho on lupautunut tietopankikseni aikomassani big bore-projektissa jossa jalkojen välissäni oleva ( 97 x 67,5) 998 cc:n kone muutetaan 1190 kuutioikseksi ( 106 x 67,5), tai siis ei se vaan toinen 'hyllyllä' oleva kone, täten kiirettä ei ole. Tämmösellä 'vanhalla' pelillä ajellessa on vain pyörä, tie ja mies jotka ratkaisevat eikä SPS TRACS SIPS ja mitä kaikkea niitä löytyykään :-P .

              Summa summarum, olen päivä päivältä ollut tyytyväisempi tähän 2 v. sitten tekemääni valintaani vaikka kaikenlaista PIENTÄ säätöä joutunut jo tekemäänkin.



              Viimeksi muokannut tontsa; 10.4.2014, 09:45.

              Comment


              • Stroukkaus / yksi kaula/ hinta/ jne.

                Menee yhteyksien ohi mutta kun täällä on paljon tekniikkaa tuntevia ajattelinpa laittaa tämän kyssärin tänne, itselläni tavoite muuttaa mp:ni twin-moottorin tilavuutta ( 998 - 1190) ja tuossa olisi kaksi mahdollisuutta, kettumainen ja suuritöinen ( mm. vesilinjoja joutuisi editoimaan :-/ ) pelkän sylinterimiten muuttaminen tai olemassa olevan big bore-kitin käyttö + 2 mm. stroukkaus ( eli + 4 mm. iskupituutta), mitä tuommoisen yksikaulaisen kampuran muutostyö maksaisi/ kuka tekee ?

                Stroukkaus merkinnee myös lohkojen rouhintaa mutta mikäs siinä kun se kone kumminkin olisi auki.
                Viimeksi muokannut Sleepy2; 14.4.2014, 10:30. Perustelu: Siirsin tänne jatkoksi, kun ei kuitenkaan auton moottorista ole kyse.

                Comment


                • Kokonaan uuden kampuranhan se käsittääkseni vaatii. Eihän sitä iskunpituutta sillä muuten saa lisää.

                  Comment


                  • Kangen kaulaa voi koneistaa epäikeskeisesti. Millin kaulan pienennys saa pari milliä lisää iskua aikaiseksi (jne). Se on sitten moottorikohtaista voiko siitä ottaa milliä pois, saako uusia kankia tai voiko laittaa/saako paksuja laakeriliuskoja alkuperäisiin kankiin.

                    Comment


                    • Ymmärrän moden tarpeen pitää asiat ruodussa mutta nyt n. 100 varmasti ne stroukkaus'velhot', jotka olisivat kenties nähneet tämän kyssärin moottori-osiossa' eivät asiaa tule näkemään/ kommentoimaan.

                      Sorry ot.

                      Kaulan hoikentaminen samalla kun paukku (= siis teho) lisääntyy (joskin 'normisti') on hieman riskaabelia ?

                      Comment


                        Onhan noita akseleita myös täytetty hitsaamalla ja koneistettu uudelleen haluttuihin mittoihin.

                        Comment


                        • Esim. GT Motor tekee prätkiin stroukkeja hitsaamalla. Hayabusan +5 mm hitsi/stroukki akselit on ainakin toiminut hyvin

                          Comment


                          • Kiitos vinkeistä, jotain tämmöistä mä otaksuin olevankin

                            Comment


                            • Alkuperäinen kirjoittaja JuizeR Näytä viesti
                              Vai menit semmosen tempun tekemään.
                              Välivuosi nyt ainakin kannattaa lytätä het alkuunsa, eihän tässä enää oo ku muutama kk niin pääsee taas radoille konttailemaan. :P
                              Uus 636 vaan äkkiä talliin. :)
                              Looks who's talking. Itsekin laitoit pyörän myyntiin ;)

                              Comment


                                Näin tein, tunnustan. :) Osta pois? :D

                                Comment


                                • http://www.nettimoto.com/triumph/street-triple/1621366

                                  Minunkin olisi kaupan. Hakekaa hyvä pyörä pois.

                                  Paljonkos muille on tullu jo kilometrejä tälle vuodelle?

                                  Comment


                                    0 km. :)

                                    Comment


                                      Kokonaiset 10 km.

                                      Comment


                                      • Ensimmäiset ja viimeiset 500km tälle kesälle takana kun ajoin pyörän Kuusamoon uudelle omistajalle.

                                        Comment


                                          Mullapas onkin jo 502km, huomenna mopo jo ehkäpä uudella omistajalla.
                                          Mopoilu jatkukoon ehkä jo ensikesänä.

                                          Comment


                                            Akkiähän niitä kilometrejä tällä keskinopeudella tulee ;)
                                            Attached Files

                                            Comment


                                              Mulla on pelkästään tänään tullut mittariin 805 km, huomiselle luvassa yhdeksisensataa. Ei pääse saamattomuudesta syyttämään. Ruotsin läpiajorangaistus ei muuten muutu yhtään viihdyttävämmäksi sillä, että sen suorittaa katkeamattomassa kaatosateessa.

                                              Comment


                                              • Nyt jäädään busallakin kauas taakse tuolla keskinopeudella :)

                                                Comment


                                                • Onhan tuota tullut Busalla päästeltyä jo reilu 700 km "nurkka-ajoja", kelit ei vaan kyllä enää näytä liian hyviltä, ainakaan seuraavaan 10 päivään.

                                                  Comment


                                                  • Ohessa mun omani pieni video :)[ame="http://www.youtube.com/watch?v=pkzHM_BBEnM"]http://www.youtube.com/watch?v=pkzHM_BBEnM[/ame]

                                                    Comment


                                                      Eilen pääsi viimeinkin avaamaan ajokauden n. 100 km lenkillä. Ja nyt on kyllä keli kohdallaan, niin on lähdettävä joku lenkki heittämään.

                                                      Comment


                                                      • Tälle kaudelle säälittävät 2000km, viikonloppuna oulu-kuopio-oulu, paikan päällä 100km lenkki. Yhteensä 900km. Alkaa jo tuolla kyykkypyörällä ajelemisen jälkeen paikat olla hellänä. Saispa tuohon jonkunlaiset laukut, ei tarvis kaikkia romuja pitää selässä.

                                                        Onko kokemuksia tästä laukusta.http://www.rmheino.fi/product_info2....oducts_id=5056
                                                        Viimeksi muokannut Artsi; 3.6.2014, 00:19.

                                                        Comment


                                                        • Tuli käytettyä oma gikseri k6 1000 penkissä säädössä. Koneelta 178.8hp ja takaselta 157.3hp ihan hyvin "vakio" pyörästä

                                                          Comment


                                                          • Alkuperäinen kirjoittaja mikaj Näytä viesti
                                                            Kangen kaulaa voi koneistaa epäikeskeisesti. Millin kaulan pienennys saa pari milliä lisää iskua aikaiseksi (jne).
                                                            Tai tarkemmin sanottuna pienennys= iskun kokonaislisäys, eli jos kaulastani (alk.p. koko 42 mm.) otetaan pois 4 mm. saadaan keskipistettä siirrettyä kaipaamani 2 mm., se tarkoittaa että mäntä tulee sekä alas- että ylöspäin 2 mm. enemmän eli iskupituus lisääntyi 4 mm. mutta vaikuttaako noinkin 'iso' pienennys heikentävästi tehonkestoon samalla kun sitä yritetään jopa lisätä (siis sitä tehoa) ?

                                                            Comment


                                                            • Yamahaa käyty ulkoiluttamassa 2 vuoden tauon jälkeen, kyllä kelpas.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X