Mulla on myös speedohealeri, tosin edellinen omistaja oli jo asentanut, mutta ei ollut kuitenkaan kalibroinut. Välityksiä kun on vaihdettu, niin on erittäin hyödyllinen vehje.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Moottoripyöräihmisiä
Collapse
X
-
Mulla oli edellisessä pyörässä myös speedohealer ja hyvin se pelitti. Nykyiseen pyörään laitan ratastuksen yhteydessä. Vakiovälityksillä tuo kilozeta näyttää satasen vauhdissa n.5km/h liikaa, eli ei nyt mikään paha virhe.
Comment
-
Auttakaas miestä mäessä. Mopokuume puskee päälle, mutta ei oikein ole tietoa että minkälaisen haluan, ja mikä merkki olisi hyvä.
Joko katuraaseri se saisi olla, hyvät jytinät myös. Eli V2 kone voisi olla kiva, mutta nelarikin kelpaa jos pyörä muuten on hyvä. Kyykky taikka naku. Tehoakin saa olla riittävästi, mutta ei tarvitse olla kylän tehokkain.
Kaverilla on GSX-R 1000, ja se näytti ihan kivalta. Ducatikin voisi olla kiva, ehkä. Ja myös Yamaha... Entäs KTM Super Duke? Hintaluokka alle kymppitonnin.
Eli hyvällä pohjalla ollaan, lisäksi puuttuu ajokortti :)Viimeksi muokannut okkim; 8.7.2012, 22:38.
Comment
-
Ensipyörän valinta riippuu jonkinverran myös pyöräilytaustasta. Jos kokemusta ei ole kuin moposta, niin jokin 600-750cc laite voisi olla järkevä valinta.
V2 koneisia tulee ensimmäisenä mieleen Aprilia RSV, Suzuki SV, sekä Suzuki TL. Itsellä noista kokemusta ainoastaan SV 1000:sta. Äänenvaimentimien vaihdolla todellä räyhäkkäät äänet, eikä hassumpi ajoasentokaan, kun ei ole aivan niin makaava kuin kyykkypyörissä. Vääntöä riittää ja matkakin taittuu mukavasti, kunhan on korvatulpat mukana :)
Neloskoneisista voisin suositella Kawasaki Z750 ensipyöräksi. Ketterä nakupyörä, sopivan pysty ajoasento, eikä aivan niin korkeaviritteinen mitä sporttipyörät. Ehdottomasti harkinnan arvoinen vaihtoehto. Muissa kuussatkuissa sporttipyörissä ei nykyisin paljoa eroja ole. Ajoasennot ja alusta on myös melko hyvin säädettävissä kuskin pituuden ja painon mukaan.
KTM:stä ja Ducatista ei ole omakohtaisia kokemuksia, mutta mielikuvana että melko hintavia, suhteessa muihin vastaavanlaisiin.
Comment
-
Pyöräilytaustaa on, siis polkupyörällä, ja tietty mopolla on tullut kaahattua, ja kavereiden crossivehkeillä. Korttia kun ei tullut automaattisesti kun ajoin B-kortin, niin ei sitä ole tässä tullut hankittuakaan. Nyt olis vissiin vähän "pakko" kun laki muuttuu. Järkeä on jo (toivottavasti) päässä sen verran ettei isommankaan hallinta pitäisi olla vaikeaa.
Unohtui vielä speksata että kai se konekin saisi olla suht iso (+999 cc)
Onko eri merkkien tekniikan toimivuudessa isoja eroja? Ei kiinnostaisi isommin korjailla noita, kun on jo tuo Audikin... ;)
Comment
-
No sitten, jos jäät pysyy hatussa ja tuppi ei ole nurin ensimmäisen kurvin jälkeen, niin kannattaa kyllä tonnista katsella jo suoraa. Kuussatku käy kyllä auttamatta pieneksi turhan nopeasti.
Itse oon ollut tyytyväinen ainakin tohon mun Yamahaan, ei ole tekniikan osalta ollut mitään vikoja nyt kahden kesän aikana. Kymppitonnilla saat jo muutenkin sen verran uuden laitteen, että tekniikkamurheita ei pitäis tulla, kunhan öljyjä vaan vaihtelee tarpeeksi usein, ja muut perushuollot tekee.
Vanhemmissa Kawasakeissa on ollut kuulemma nokkavikoja, sekä vanhemmissa Yammuissa on tyyppivikana kakkosvaihteen siirtäjän hajoaminen, mutta tosiaan näissä uudemmissa (2000-luku) nekin pitäisi olla historiaa.
Pääsääntöisesti kaikki Yamaha, Suzuki, Honda, Kawasaki on laatumerkkejä, joten kannattaa valita vain sellainen pyörä mikä miellyttää silmää, korvia ja kroppaa. Kyykkypyörissä tulee ainakin aluksi kämmenet sekä alaselkä kipeiksi pidempään ajaessa, mutta siihenkin kyllä tottuu.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja ilyx Näytä viestiEnsipyörän valinta riippuu jonkinverran myös pyöräilytaustasta. Jos kokemusta ei ole kuin moposta, niin jokin 600-750cc laite voisi olla järkevä valinta.
V2 koneisia tulee ensimmäisenä mieleen Aprilia RSV, Suzuki SV, sekä Suzuki TL.
Tuohon V2 joukkioon lisäisin vielä tuon Honda VTR SP 1:en, oma valintani jäi roikkumaan Aprilian ja Hondan tuotoksien väliin, hieman kait riskillä loppulliseksi valinnaksi tuli tuo RSV, etenkin Factory-paketilla tosi nautiskeltava caferaceri, luokkansa keveimpiä, ultimo jousituksella ja todella kompaktin kokoisena tarjoaa nautintoa nurkkapyöritykseen, jos taas makusi menee enempi matkanteon puolelle voisi tuo VTR olla parempi vaihtoehto, menee kuin juna hieman painavampana, rasitteena ehkä vanhahko tekniikka.
En muita tonttusia kerennyt koeajamaan kuin RSV:n ja VTR:n mutta kyllä näiden voimantuotto on vaan niin paljon neutraalimpi kuin kokeilemani 600 kikserin, siinähän oli niin kauhia mekkalakin.
Olenkin sanonut että tuon Aprilian ajo on yhtä helppoa kuin Solifer Suzuki-mopedin, äärettömän helppoa kiihdyttelyä, ehkä isoin ero kumminkin on se että Apriliassa ( etenkin Factory-mallissa) on JARRUT. ;-)
Vakkaripöntöillä RSV tuhisee kuin nukkuva lapsi tasakaasulla ajessasi, ei tarvetta korvatulpille.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viestiAuttakaas miestä mäessä. Mopokuume puskee päälle, mutta ei oikein ole tietoa että minkälaisen haluan, ja mikä merkki olisi hyvä.
Joko katuraaseri se saisi olla, hyvät jytinät myös. Eli V2 kone voisi olla kiva, mutta nelarikin kelpaa jos pyörä muuten on hyvä. Kyykky taikka naku. Tehoakin saa olla riittävästi, mutta ei tarvitse olla kylän tehokkain.
Kaverilla on GSX-R 1000, ja se näytti ihan kivalta. Ducatikin voisi olla kiva, ehkä. Ja myös Yamaha... Entäs KTM Super Duke? Hintaluokka alle kymppitonnin.
Eli hyvällä pohjalla ollaan, lisäksi puuttuu ajokortti :)
Itsellä siis kokemusta 600 CBR:stä ja nykyisestä SP2:sta, lisäksi tullut koeajettua useampiakin kavereiden pyöriä (mm. 1000 gsx-r, R1, Z750, CBR1100 jne.).
Itse tykkään eniten tuosta nykyisestä V2:lla olevasta vehkeestä. On todella miellyttävä ajettava ja ei tuolla toistaiseksi ole jalkoihinkaan jäänyt liikenteessä. Tehoa on tarjolla tasaisesti eikä tarvitse vinguttaa ja plussana erittäin hienot äänet (ainakin omasta mielestä :).
tontsan kanssa olen hieman eri mieltä tuosta SP:n sopimisesta matkantekoon, ei nimittäin ole tuo ajoasento kovin hyvä pidemmän matkan tekoon.
En ole perehtynyt tarkemmin miltä osin olisi vanhahkoa tekniikkaa Hondassa verrattuna Apriliaan, mutta hyvin tuntuu Hondat toimivan mitä olen netistä lukenut (omia kokemuksia, kun on vasta reilun 2000 km:n matkalta). Toki kehitystä on varmasti tapahtunut matkan varrella, kun SP:n valmistus on lopetettu 2005.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja pide Näytä viesti
tontsan kanssa olen hieman eri mieltä tuosta SP:n sopimisesta matkantekoon, ei nimittäin ole tuo ajoasento kovin hyvä pidemmän matkan tekoon.
En ole perehtynyt tarkemmin miltä osin olisi vanhahkoa tekniikkaa Hondassa verrattuna Apriliaan, mutta hyvin tuntuu Hondat toimivan mitä olen netistä lukenut (omia kokemuksia, kun on vasta reilun 2000 km:n matkalta).
Ja kun ekat SP:t ovat ilmestyneet jo v. 2000 markkinoille niin tekniikka on peräisin viimevuostuhannelta, se onko se loppujen lopuksi huono vai hyvä asia onkin sitten taas toinen juttu - esim. itse pidän enempi audin tekosista/ varmuudesta/ valmistuksista viime vuostuhannen puolelta ( oma B7 polveutuu hyvin vahvasti B6:en joka on suunniteltu juurikin 90-l lopulla).
Alkaa eka tonni täyttymään Aprilian ratissa - on se hienoa se kyyti omaan makuun sopivalla (esim. julmetun mukavasti vääntävä moottori) motolla.Viimeksi muokannut tontsa; 2.8.2012, 11:40.
Comment
-
BMW-mopojen jälkimarkkinointia
http://gixxer.fi/foorumi/index.php?t...cseen#msg56761
Tuolla mainittiin lisäksi eräs Jklän Kuokkalan perällä toimiva mp-alan liike, ja huoltopuolesta onkin vähän negatiivinen kuva, mutta tarvike- ja varaosamyynnistä ja palvelusta muuten on vain positiivista sanottavaa. Hieman on kyllä mennyt persiilleen tuon R.M Heinolta BMW:n ostaneen kaupat.
Itseäkin tuollainen S1000RR kyllä kiinnostaa, mutta hinta ja sähkövermeitä pursuava tekniikka kammoksuttaa.
Comment
-
Eilen laitkoin oman Kawasikan talviteloille. 40km pikkulenkki tarakkaharakan kanssa alkuun juuri vesisade välttäen, pesu, akku pois ja pukeille.
Talvella pitäisi sitten ainakin etujarruja päivitellä, vaihtaa keulan öljyt ja stefat tietysti samalla ja päivittää putkisto vähän ärhäkkäämpään. Värinvaihtokin kävi mielessä, mutta saa nähdä tuleeko tehtyä.
Comment
-
Oma Aprilia saa viettää ainakin tän lokakuun vielä ulkosalla, ajelen kyllä aina jahka asfaltti on kuiva. Kun talviteloille niin mielessä muutama upgreidaus: kylkiin crashpad:it, 'musta' double boible screen, alakatteiden maalaus (muuhun pyörään sopivaksi) ja huolto (venttiilien säätöineen), uudet renkulat tullee alle ennen varastoon laittoa.
Eilen oli ainakin täällä etelässä ihan fantsu mopoilukeli - pärinäpoikia oli liikkeellä varsin paljon.
Comment
-
Juha, todennäköisesti 636:n keula vaihtuu kokonaan tuon nykyisen tilalle jos sille tielle lähden. Aika ankeat nuo Zetan pysäyttimet verrattuna entisen 636:n radiaalijarruihin. Toinen vaihtoehto on 10R:n keula, mutta se vaatisi jo keulakolmioiden koneistusta. Kilogixerin keula voisi myös sopia, mene ja tiedä.
Joka tapauksessa vähintään letkut ja levyt vaihtuu. Palat ovat jo sintteripalat.
Comment
-
Ei tässä kauaa enää itsekään aja, hakusessa oli ständi ja tämmönen asiallisen hintainen ( 40 e) löyty sakuista, olen tilaamassa tässä lähiaikoina joten jos esim. joku turunsuuntanen moista haluaisi niin tilauserän ollessa 3 kappaletta yksikkö hinnaksi jäisi vaivaiset 49 e/ turku.
Privaa tulemaan jos kiinnostaa.
http://www.youtube.com/watch?feature...&v=0KdvDxhd3dw
Comment
-
Vaihdossa edelliseen pyörään tuli "A motorcycle, but only smaller"
KTM Duke 2 SM
Näin hauskaa mopoillessa ei ole ollut aikoihin.
Comment
-
Juurikin viime viikonloppuna tuli vihdoinkin toteutettua yksi haave ja hankittua itselle pyörä. Kuume oli todella kova kesän jälkeen, kun kortti tuli ajettua vasta nyt. Nyt vaan saisi sitten lumet tulla ja mennä, jotta pääsisi tien päälle.
Eli Italialainen kaunotar, Ducati Monster S I.e 900 vuosimallia 2002, odottelee tallissa kevään koittamista.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja gedu Näytä viestiPyöräkelit on aina, paitsi pillumotoristeille ;)
Comment
-
täältäkin löytyy yksi prätkämimmi.. kawan kyykyllä tämä ajelee kesäsin, mutta mun kesä alkaa yleensä jo ennen pääsiäistä eikä tämä ajokausi ole vielä loppunut vaikka mustaa jäätä onkin aamusin...
Oma pyörä sai vähän uutta maalia pintaan viimetalvena, nykyään se on mattamusta (ja turun poliisi luuli sitä niitten siviilpyöräksi :D) konekin oli viimetalvena auki purettu atomeiksi, ja kasaankin sen vielä sain, mikä oli vähän yllätys :D
(kuvankin voisin lisätä jos jotakin havaintoa miten sen saisin puhelimelta tänne :P )
Comment
Comment