Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B6/B7 ostoa harkitsemassa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • niksu
    vastasi
    Mulla oli tuollainen BFB ~115tkm / 6,5v ajan. Huolto-ohjelman lisäksi koneeseen liittyviä huoltoja/korjauksia sekalaisessa järjestyksessä:
    - "J"-tulppa
    - termostaatti
    - öljysihti
    - pari puolaa
    - G86-anturi
    - öljynlauhdutin
    - jäähdytysnesteen vuoto (ei tarkempaa syytä tallessa, tästä tuli muistaakseni myös pakokaasun hajua sisälle kun auto paikallaan)
    - moottorin käyntinopeusanturi

    Leave a comment:


  • Suom1 Aud1
    vastasi
    Jaksoin lukea. Vois noita kommenteja lukea enemmänkin tuosta konemallista.

    Leave a comment:


  • jta
    vastasi
    Jaksoitko lukea mm. tämän viestiketjun?

    Ollut aikanaan hyvä ja luotettava laite, nyt jo vanhimmat 15v VAG, joten...

    Leave a comment:


  • Suom1 Aud1
    vastasi
    Kokemuksia A4 1.8T bfb, 01-04 moottorista ja korista.

    Esim. tyyppivikoja ym. vikoja, tai muuta hyvää...

    Leave a comment:


  • Wezq-Ape
    vastasi
    3.0 vapari on vähän harvinaisempi ja siitä on suhteellisen vähän tarinaa, mutta tuossa on esimerkiksi yksi ketju. Mukava kone ajaa, omasta en olisi luopunut ellei vuosittaiset kilometrimäärät olisi nousseet niin korkeiksi ettei isolla bensalla raaskinut enää ajella.

    Huoltokulut luonnollisesti vähän kovemmat kuin nelisylinterisissä. Esimerkkinä jakopäärempalle tarjottiin hinnaksi muistaakseni 1300 €.

    Leave a comment:


  • McJones
    vastasi
    B6 3.0 kone on mallia ASN, ainakin omassa yksilössä ja tykkään kyllä, että 3-litrainen pata, quattro ja tippiaski on ihan miellyttävä kombo ajella. Kulujen puolesta hieman ohuet vertailukohdat, mutta työtunteja tuntuu menevän herkästi melko paljon. Poikkeuksellisen kalliista osista tulee mieleen öljypumppu, mutta sitä harvemmin tarvitsee vaihtaa.

    Huolto-ohjelma tuossa on long-life -tyyppinen, joten täydellisellä huoltokirjallakin oleva yksilö voi helposti olla aika tukossa öljykanavien ja huohotusjärjestelmän osalta. Näiden diagnosointi voi olla hieman haastavaa.

    Ylipäätään tuollainen B6 3.0q tippi antaa kyllä hyvän vastineen rahalle. Hieman vaihtokuumetta on kyllä luopua omastani, mutta en ole vielä keksinyt mihin vaihtaisi järkevällä välirahalla.

    Leave a comment:


  • hopsis
    vastasi
    Tuossa koneessa on monta omituisuutta verrattuna muihin aikakauden bensakutosiin. Esmes se mainittu jakopää ei onnistu samoilla kaluilla kuin 2.4, 2.7 ja 2.8 koneisiin. Se on jotenkin vähän outolintu eikä välttämättä ihan kaiken luotettavimman koneen maineessa. Jälleen kerran toki kerrattava että ~15 vanhat autot joka tapauksessa ovat yksilöitä ja huoltokulut sitä myöten täysin tapauskohtaisia.

    Leave a comment:


  • aahoo76
    vastasi
    Audin 2000 luvun alun 3.0 V6

    Varmaan löytyis haulla vaikka mitä, muttei noin niinkun kovin pienellä penkomisella tullut mitään vastaan. Eli kymysys asiantuntijoille?
    Mieli tekis perheeseen kakkosautoa ja mielessä on ollut A4 B6 avo 3.0 manuaalina tai sitten B6 ihan peltikattoisena normiautona 3.0 Quattrolla ja tippilootalla. BKS(kö) tuo moottori noissa nyt sitten on? Minkälainen pannu on kyseessä noin niin kuin kestävyydeltään ja onko ylläpidollisesti kuinka arvokas? V kutosen hihnanvaihdothan nyt on erihintaisia, kuin rivikoneisiin, sitä nyt on turha mainita, mutta kuinka monta touhutonnia noiden kanssa pitää laittaa sivuun huolto-/korjauskuluihin? Ja onko jotain, mitä autoa katsomaan mennessä olisi syytä ottaa huomioon?

    Leave a comment:


  • VilleP
    vastasi
    Olen ymmärtänyt että -06 malleissa on punainen merkki, muissa normaali hopea. Eli ei muuta merkitystä.

    Leave a comment:


  • Vinkka
    vastasi
    B7 2.0TFSI punainen "T" merkki?

    Eli osaisko joku sanoo onko käytännössä mitään eroo tolla B7 kromi/punasen T:n välillä. Oon koittanu googlettaa mutta ei oikeen selvää vastausta taho saaha. Ennen ainakin meinannu vissiin riskimpää ohjelmaa. Sen verran tuntu ero ku koeajoin b7 2.0tfsi farkku manuaalia joka oli kromi T:llä että oli jotenki laiskempi ku oma sedan automaatti joka on tolla punasella T:llä. Tehot oli papereiden mukaan kuitenkin samat 200hp. Vai kuvittelenko? Toki koeajo auto oli etuveto ja oma on quattro.

    Leave a comment:


  • Sparco
    vastasi
    162kw a4 b7

    Kiikarissa olisi tuollainen 162kw 2.0tfsi a4, vajaat 200tkm ajettuna. Mitä tyyppivikoja BUL koneessa? Ilmeisesti vähän huolettomampi kuin normaali 147kw moottori, tai näin olen ymmärtänyt.

    Leave a comment:


  • kontio
    vastasi
    Riippuu ihan mallista. Dieseleistä B7 2.0 tdi:t ja 2,5 tdi V6:t mallista riippumatta on aika heikkoja esityksiä.toisaalta jos niistä on korjattu kaikki tyyppiongelmat pois voi olla erittäinkin hyviä autoja. yleisesti kaikki muut välillä 1995-2016 on ihan ostamisen arvoisia. Nyrkkisääntöinä että vanhemmat pikkukoneet kuulostaa traktoreilta ja vanhemmat isot myllyt kuluttaa enemmän kuin uudet.

    Se ns päästöhuijaus 2.0 tdi on muuten oikeasti aika hyvä ja sivistynyt moottori. ps mulla vois olla B6 farkku kohta myynnissä ?
    Viimeksi muokannut kontio; 27.3.2016, 18:54. Perustelu: pari tarkennusta

    Leave a comment:


  • mchammer
    vastasi
    Selvä, pahalta kuulostaa.

    Heittäkääs neuvoa sitten millä moottorikoodilla audia kannattaisi katsella?

    Leave a comment:


  • kontio
    vastasi
    Jep. Eipä tuohon paljoa lisättävää ole.

    Leave a comment:


  • vV8m5
    vastasi
    Lukaise tämä läpi ennenkuin vedät ostohousuja jalkaan;
    http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=72182
    Ja jos lontoon-kieli taipuu niin tämä myös luettavaksi;
    http://www.audi-sport.net/xf/threads...-thread.86907/

    Leave a comment:


  • icemii
    vastasi
    Pyyhkijöiden toimivuus, kolinat alustassa, ovien ja luukun johtosarjoja on joskus mennyt eli tarkastaa että lukitukset toimii niissä. Dieseliin perehtyneet varmastikin osaa sanoa juuri tuohon moottori malliin päteviä vihjeitä

    Leave a comment:


  • mchammer
    vastasi
    A4

    Moi!

    Nyt tuli eteen farkkuaudi B7 2,0tdi, ajettu 205000. Moottorikoodi BLB ja vuosimalli 2005. Mitä kannattaa ottaa huomioon ostoon kannalta?

    Leave a comment:


  • Teppana
    vastasi
    Itselle vaihdatin just ketjun ja kiristimen sekä öljysihdin. Koneena 2.0tfsi. Kiristimen laahain oli murusina öljypohjassa ja isommat kappaleet ketjukopassa. Sihti oli ok, mutta vaihdatin mielenrauhan vuoksi. Itselle tuli uudenmallinen sihti jossa on ns. varoventtiili. Ajettu 188000 km. 1.8t koneissa sihti menee tukkoon öljypaskan/karstan takia. 2.0t koneissa saattaa jäätyä pätkäajon aiheuttama kosteus sihtiin.

    Leave a comment:


  • mikaha
    vastasi
    Ongelma koskee sekä 1.8t että 2.0t koneita. Johtuu long life öljynvaihto välistä. Itse hilut ei mahdottomia maksa ja kohtuu helppo homma vaihtaa. Öljynkulutus ongelma koskee b8:a.

    Leave a comment:


  • lord-of-the-rings
    vastasi
    Tuo menny täysin ohi itseltä. Onko onko tuosta olemassa joku juttu täällä?

    Leave a comment:


  • cancermann
    vastasi
    Toki noissa on omat juttunsa nokka-akseleiden välisessä ketjussa ja kiristimessä. Toki kun vaihtaa ajoissa, säästyy iso summa.

    Leave a comment:


  • lord-of-the-rings
    vastasi
    Se olis itelläkin käynnissä auton vaihto hommat. Kilometrien vähennyttyä takasin bensaan siirtyminen koittaa. 3.0tdi b7 lähti pari päivää sitten nettihautomoon ja seuraavan auton kartotus alko samalla. 2.0tfsi tuntus ihan hyvälle vaihtoehdolle koneena, mutta b8:ssa ei moiseen taida uskaltaa sotkeutua. Ilmeisesti b7 on säästynyt näiltä öljynkulutus ongelmilta?

    Leave a comment:


  • makeko83
    vastasi
    [quote]Löytyiskö keltään kokemuksia kyseisestä audista? (A4 B7 1.9TDI) eli siis ilmeisesti BKE moottorista. Onko yhtä luja kuin edelliset 1.9 koneet? Hyviä ja huonoja puolia? [quote]

    Meillä on ollut Golfissa tuo vastaava moottori ja nyt on muutamaan vuoteen tullut melkein 100tkm mittariin. Tähän asti on toiminut moitteitta.
    Viimeksi muokannut Killeri; 8.2.2016, 23:02. Perustelu: Lisätty lainaus kun viesti siirretty tänne

    Leave a comment:


  • kontio
    vastasi
    mutta pre-faceliftissä pikkukoneessa ei ole ollut servotronicia kuin lisävarusteena. ulkomailla toki valikoimaa vähän reilummin.

    Leave a comment:


  • jcarlson
    vastasi
    B8 faceliftissä menee ohjaus huonompaan suuntaan (hydraulisesta sähköiseen mutterivaivaiseen).

    Leave a comment:


  • jaanic4
    vastasi
    A4 B7 1.9TDI Kokemuksia?

    Löytyiskö keltään kokemuksia kyseisestä audista? eli siis ilmeisesti BKE moottorista. Onko yhtä luja kuin edelliset 1.9 koneet? Hyviä ja huonoja puolia?

    Leave a comment:


  • kontio
    vastasi
    huollettuna s-tronicin pitäis kestää ihan hyvin. mutua, mutta foorumillakin vaikuttavan korjaamoyrittäjän mielipiteistä jalostettu näkemys.

    toki tiptronic varmaankin kestää kauemmin.

    Leave a comment:


  • viinikka
    vastasi
    Kontio, faceliftiä ei ole vielä meillä ollut. ;) Automaatti kelpaa siis kyllä jatkossakin, mutta olen saanut käsityksen, että nuo uudemmat "dsg" askit olisi vikaherkempiä? Menee jo vähän ot:ksi tässä topicissa. Kai se vain täytyy siirtyä tuonne "b8 ostamassa" topikkiin. :)

    Meidän B7 aikaan ei pääasiassa kulkenut bägejä kuin vain minun, mutta nykyään kulkee 2 aikuisen ja 2 junnun ja parit kärryt. Myös B8 meinasi käydä ahtaaksi, mutta passattiin sopii kaikki hyvin.

    Leave a comment:


  • lomperi
    vastasi
    Kyllä sinne mahtuu penkkejä kaatamatta 2 normibägiä ja yks touri. Pitkät mailat ja sateenvarjon ku ottaa pois, on kokemusta. :) Mutta sen jälkeen sinne ei mitään mahdukkaan ja saa pelätä takaikkunan puolesta kun läväyttää luukun kiinni.

    Leave a comment:


  • Fogata
    vastasi
    B7:aan ei mee ainakaan ittellä kuin just ja just yksi bägi peräkonttiin, kun laittaa viistosti kulmasta kulmaan. Eikä taida mennä pitkittäin/poikittain vaikka tipauttais draiverin pois bägistä. Eli jos kahta bägiä meinaa kuskata niin joutuu penkit kippaamaan nurin.

    Leave a comment:

Working...
X