Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B6/B7 ostoa harkitsemassa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • kontio
    vastasi
    miksi b8 facelift? eihän siihen tullut faceliftin jälkeen tekniikan puolella muuta lisää kuin pikkudiesel automaatti neliveto ja ymmärtääkseni et automaattia tarvinnut?

    Leave a comment:


  • Ilkka L
    vastasi
    Noilla kilometreillä en minäkään näe syytä bensakoneen valintaan. Kyllähän tuo 3.0TDi on kulutukseltaan edullisempi mitä 1,8/2,0TFSi ja kulkupuolikin on mukavampi. Kulutusero dieselin hyväksy korostuu mentäsessä isompikoriseen autoon (4F).

    Leave a comment:


  • viinikka
    vastasi
    Tottahan tuo on, että meidän ajolla diesel voisi olla taloudellisempi. Kai tässä vain haluaisi vaihtelua välillä. ;)

    Noita tiloja tässä olenkin miettinyt, kun talvi aikaan kuskataan kiekkokamoja ja kesällä golfbägejä ja siihen tuo nykyinen Passatti on hyvä.
    Jos 4 äffän saisi 2.0tdi quuna, niin ei tarvisi miettiä mikä pihassa olisi.
    Kuume on kova, mutta kai se järkevää olisi odotella, että pelimerkit riittävät b8 faceliftiin.

    Leave a comment:


  • kontio
    vastasi
    En ihan saa koppia että miksi bensakone noilla kilometreillä...ja jos tarvii perhettä ja koiraakin kuskailla niin kyllä se diesel vaan mukavammin kuljettaa.
    B8 3.0tdi? Tai se 170 hepoinen 2.0tdi Q, sitä saa manuaaliquatrona esim Ruotsista jollain 120000 kruunulla. Softa ecuun ja johan liikahtaa sekin.

    B6 ja B7 on kahden tai kolmen ihmisen talouteen sopivia, ei mitään perheautoja minkä varmaan tiesitkin :) B8 olis vähän isompi jo.

    Leave a comment:


  • viinikka
    vastasi
    Mieli tekisi takaisin quun rattiin ja olen miettinyt taas B7 ja B8 korista. Ja samalla jos vaihtaisi bensaan. Kertokaas onko tuo 1.8t yhtään taloudellisempi kuin 2.0t? :) Vaikka automaatista tykkään, niin manuaalin ajattelin kumminkin ottaa. Kilometrejä tulee vuodessa 30-35tkm, mutta työmatka(43km/suunta) on vallan isoa tietä eikä sisällä kaupunki pyöritystä, joten voisi bensa olla vaihtoehto!? Takatiloja vähän myös mietin, kun on 4 henkeä+koira taloudessa, mutta voisihan sitä boksin laittaa katolle reissuun lähtiessä. Kummankin korin diesel meidän pihassa on käynytkin, mutta jotenkin on alkanut harkitseen toista käyttövoimaa välillä.

    Leave a comment:


  • arto s
    vastasi
    Niputin vastaavien kanssa samaan ketjuun. Aiemmista viesteistä voi löytyä vinkkiäkin.

    Leave a comment:


  • TeroPee
    vastasi
    Vikakoodit on hyvä lukea ennen ostopäätöksen tekemistä.

    Leave a comment:


  • jannekk
    vastasi
    Ei kai tuossa mitään sen kummempaa tarvi huomioida kuin muutenkaan autoa ostaessa. Ko. laatikon ollessa kyseessä tarkistaisin että öljyt on vaihdettu ajallaan. Laatikon öljynvaihtoväli on 60 tkm, joten noilla kilometreillä pitäisi löytyä kaksi merkintää tehdystä öljynvaihdosta.

    Leave a comment:


  • Pohjoisen poika
    vastasi
    Ostamassa A4 2.0 Pro Business 4d Multitronic 06

    A4 2.0 Pro Business 4d Multitronic 06, mitä pitäis ottaa huomioon 150 tuhatta ajettu

    Leave a comment:


  • alpi
    vastasi
    Mitä kaikkea kuuluu "Sport edition" varusteisiin?

    S-line ulkopaketti
    Sporttipenkit
    Sport-alusta (ei siis s-line)
    Muuta?

    Jossain taisi olla, että vaihteisto on aina manuaali?

    Leave a comment:


  • Dwarner
    vastasi
    A4 B7 ostamassa

    No jakopäähän hilppeet kaikkineen marmoritiskiltä joku 220€... Voiko tuosta enään kukaan perustella itselleen että tarve säästää?
    Viimeksi muokannut Dwarner; 5.7.2015, 11:51. Perustelu: Autocorrect ajatteli että puhun jalkopäästä enkä jakopäästä

    Leave a comment:


  • cancermann
    vastasi
    Itse kun kysyin merkkiliikkeestä tuota nykyistä ostaessa, sanoivat tuon 180tkm/5v. Tämä siis Seinäjoen Käyttöautolta.

    Leave a comment:


  • Vieras
    Guest replied
    Audi ei ilmoita aikaa, tarvikehihnoissa 5 tai 6v. Jokainen voi itse arpoa onko 500€ säästö tässä kohtaa järkevää. Joku ne orkkishihnatkin tekee ja yhtälailla kumista.

    Leave a comment:


  • VilleP
    vastasi
    Tarvike hihnoissa on valmistaja ilmoittanut aikarajan kuulemma.

    Leave a comment:


  • andre_
    vastasi
    Lonkalta heitän vastaväitteen että ei ole aikarajaa vaan pelkkä kilometriraja. Väite perustuu siihen että sama on 1.8T:ssä ja siihenkin netissä opastetaan 5v vaihtoväliä vaikka merkkihuollosta kysyessä virallinen vastaus on ettei ole aikarajaa. Jokainen tietysti vaihtaa hihnan kun itselle sopii.

    Leave a comment:


  • cancermann
    vastasi
    Muistaakseni 180tkm/5v kumpi täyttyy ensin. Jos ei kertaakaan ole vaihdettu niin... Hopi hopi.

    Leave a comment:


  • masaa
    vastasi
    2.0 TFSI moottorin jakohihnan vaihtoväli on 180tkm, mutta onko tuolle mitään aikaväliä milloin kannattaisi vaihtaa jos n. 150tkm ajettu -06 A4 B7 on kyseessä? Ja hinta-arviota jakopäärempalle?

    Leave a comment:


  • Myotonia
    vastasi
    Jos dpf asennettu uutena se lukee varuste tarrassa. Kontin pohjalla ja huoltokirjan ekalla sivulla. Kaikkeen muuhun löytyy paljon keskustelua hakua käyttämällä :) samaa moottoria on käytetty monessa mallissa audin ja volkkarin nokalla.

    Leave a comment:


  • VilleP
    vastasi
    Hiukan alkoi huolettamaan, kun olen lueskellut juttuja jakoketjuista, hiukkassuodattimista, egrstä, imusarjan läpistä, moottorin "hytinöistä" ym..
    Onko noista jakoketjuja katkeillut?
    Nokkaketjut saattavat hieman korahtaa käynnistäessä. Yleensä kiristimet vaihtamalla hiljenee. Itselläni kävi kehno tuuri. Jako hyppäsi, vaikka kiristin oli juuri vaihdettu. Tulikin sitten vähän kalliimpi remontti. Kiristimien vaihto marmorilla taitaa olla yhteensä jotain 1500-2000 väliin. Jos molemman vaihtaa. Suosittelen suoraan viemään tallinnan audille jakopäänremonttiin, maksaa reipas pari tonnia, niin ei tarvitse huolehtia sen jälkeen. Hiukkassuodatin, egr yms. ovat perus "ongelma" joka diiselissä. Omasta tyhjäsin egr:n heti ostaessa, niin ei siitä vaivaa tulekkaan. EGR:n vaihdoin uuteen, kun alkoi vikakoodia antaa. Imusarjoja saa halvalla, ja on itse vaihdettavissa. Joten ei noisa nyt kannata murehtia.

    Eli summasummarum. Jos ottaa mahdolliset jakoketjuhommat huomioon ostaessa, niin eipä ole syytä miksi ei ostaisi. Toki käyttökulut on kolmilitraisella muutenkin isommat, joten vimeisillä penneillään ei kannata hankkia.

    Leave a comment:


  • Teemu.R
    vastasi
    Kaikenlaista mutustelua 3,0TDI (BKN) hankintaan liittyen

    Tösös pitkästä aikaa!
    Nythän kävi silleen, että varasin -06 mallisen 3,0 (BKN) TDIQ A4 Avantin manuaali laatikolla. Auto on käyttönotettu 12/05 saksassa, josta -07 lopulla ostettu Suomeen vuoden ikäisenä, n. 20tkm ajettuna. Mittarissa on nyt n. 280tkm.
    Hiukan alkoi huolettamaan, kun olen lueskellut juttuja jakoketjuista, hiukkassuodattimista, egrstä, imusarjan läpistä, moottorin "hytinöistä" ym..
    Onko noista jakoketjuja katkeillut?
    Voiko VIN koodilla katsoa jostain, onko autoon asennettu uutena DPF? Koslaa en ole vielä päässyt edes livenä näkemään.
    Danke schön, joka viitsii vastata...

    Leave a comment:


  • Teemu.R
    vastasi
    Tösös pitkästä aikaa!
    Nythän kävi silleen, että varasin -06 mallisen 3,0 (BKN) TDIQ A4 Avantin manuaali laatikolla. Auto on käyttönotettu 12/05 saksassa, josta -07 lopulla ostettu Suomeen vuoden ikäisenä, n. 20tkm ajettuna. Mittarissa on nyt n. 280tkm.
    Hiukan alkoi huolettamaan, kun olen lueskellut juttuja jakoketjuista, hiukkassuodattimista, egrstä, imusarjan läpistä, moottorin "hytinöistä" ym..
    Onko noista jakoketjuja katkeillut?
    Voiko VIN koodilla katsoa jostain, onko autoon asennettu uutena DPF? Koslaa en ole vielä päässyt edes livenä näkemään.
    Danke schön, joka viitsii vastata...

    Edit: Tämän voi poistaa, sisältää tekniikkaan liittyvää mutustelua. Laitan tekniikkaosastolle.
    Viimeksi muokannut Teemu.R; 24.5.2015, 12:46. Perustelu: Väärä osio...

    Leave a comment:


  • calacucco
    vastasi
    Joo, Lauri, kiinteästä huoltovälistä puhuin, jossa ö-vaihto 1v/15tkm, mutta ei merkkarilla enää puhuttu silloin LL-huollosta eli 30tkm/2v, kun vaihdos sovittiin mun ex B8:an. Silti tarkoitus nytkin kiinteällä vaihtovälillä käyttää LL-öljyjä, vaik marbletiski ehdotti Castrolin Magnatecia 5W-40.

    Täytyypi vielä huomenna B7 laatikkoöljynvaihtoon vietäessä kysyä tiskin takaa tuon atf-laatikkoöljyn sopivuus. Varatessani ajan tiskin kaveri katsoi rekkarin perusteella tän atf:n käyväksi öljyksi.

    Leave a comment:


  • LauriJT
    vastasi
    En ainakaan ole kuullut. Toki se on aika uusi juttu, mutta kaipa niitä olisi jo hajonnut jos hajotakseen olisi.

    Leave a comment:


  • calacucco
    vastasi
    Kun kävin ajan Autofit:lle varaamassa, puhui tiskin kaveri Atf-öljystä. Onko tullut tietoon tapauksia, että BG-ohjelman mukaisen pesun(huuhtelun) ja täytön jälkeen olisi ilmennyt kellään ongelmia näissä 6v-tipeissä kyseisen toimenpiteen johdosta? Eikö huollon tekijä olisi silloin selkeästi mahdollisessa maksajan roolissa? Aion itse seurata homman läpi.

    Leave a comment:


  • LauriJT
    vastasi
    Tämän mukaan tuo BG kävisi 6hp19a laatikkoon. Voiko tuolla olla oikeasti noin paljon hyväksyntöjä?

    Ja en minäkään usko että varsinaista pesua tarvitaan ellei yritetä korjata ongelmia. Aikanaan suodattimen kanssa vaan tosiaan.

    Leave a comment:


  • Vieras
    Guest replied
    Homma jäi hautumaan, on sen verran iso investointi kaikkineen. Laitteita on tosiaan monella valmistajalla ja niissä voi käyttää mitä aineita tahtoo. Mutuilen että pelkkä huuhteluvaihto ilman pesuaineita on riittävä suurimpaan osaan autoja. Ja samalla uusi suodatin.

    Leave a comment:


  • LauriJT
    vastasi
    Tuon saman olen minäkin kuullut kun oli heidän kanssa tuosta puhetta ja myös kuulosti aika oudolle omaan korvaan. Onhan se varmasti useimpiin tippeihin sopivaa mutta äsken kun katsoin BG sivuilta niin öljynkin kohdalla oli maininta että:
    BG Universal Synthetic ATF is NOT intended for use in continuously variable transmissions (CVTs) or in transmissions requiring Type F fluid
    Mitä tuo type f nyt onkaan. En ihan pysty 100% luottaa finntestin tietoon jo tuon takia. Totta kyllä silloin tuon maksajan suhteen :D
    Tietenkin voin aivan hyvin olla väärässä tuon suhteen, mutta hieman silti epäilyttää.

    Otitko Jere mitään vastaavaa laitetta vai jätitkö homman hautumaan? Finnkoneella näkyy olevan myös tuollaisia laitteita.
    Viimeksi muokannut LauriJT; 10.5.2015, 09:18.

    Leave a comment:


  • Vieras
    Guest replied
    Minulle Finntestin mies sanoi, että BG:n öljy on sopivaa tippiin, oli orkkisväri mikä tahansa. Kuulostaa oudolle, mutta jos laitteen olisin hankkinut, niin maksaja olisi löytynyt, jos info olisi ollut väärää.

    Leave a comment:


  • LauriJT
    vastasi
    Sen longlifenkin max ajomääräksi voi asettaa 15tkm/1v jos haluaa, itselläni on myös noin, jos Ilkka sitä nyt tarkoittaa? Käytännössähän se on kiinteä väli. Se 6v tippi taas on melko nirso öljyn suhteen ja minusta siinä ei sitä BG:n atf öljyä voisi käyttää. Sen huuhtelun voi sillä laitteella kyllä hyvin tehdä, mutta täyttäisin laatikon ennemmin ihan siihen varmasti käyvällä öljyllä, kuten esimerkiksi zf lifeguardfluidilla tai vastaavalla hyväksynnän omaavalla. Käytännössä siis ei ihan halpaa todellakaan, mutta jos vaihtaa esim 80-100tkm välein, niin ei se silloin hirveästi kustanna kuin hetkellisesti.
    Viimeksi muokannut LauriJT; 10.5.2015, 08:38.

    Leave a comment:


  • calacucco
    vastasi
    Forumin toisesta ketjusta sain tietää tästä 6v-tipin BG-ohjelmasta, aattelin nyt heti "varmistella" B7:n hankituani vaihdattamalla laatikonöljyt saman tien, kun kerran puhdasta lupaavat.

    B7.ssä eka 100tkm.n aikana Laakkosella LL-huollot olleet n. 25tkm välein, sen jälkeen vaihtunut huoltojen yhteydessä n. 15tkm välein ei merkkarilla, kuitenkin ruksineet LL-huollon tehdyksi? Viimeisimmän huollon väli ollut 20tkm, tehty Leppäsuon Huoltokorjaamo Oy:ssä 1/15, öljynä Mobil ESP Formula 5W-30. Sen jälkeen ajettu 1200km. Läpimennyt katsastus ollut 2/15. (Aikaisemmin omistamassani B8:ssa mäntäremontin jälkeen marmori ehdotti vuosivaihtoväliä, öljyksi castrol Magnatec 5W-40). Kummassakin siis 2.0tfsi.

    Ilmossa: B7.ssa sport-alusta; kuiteista näkyi, että 190tkm:ssä oli vaihdettu ei-merkkarilla s-line takajouset(+nelipyöräsuuntaus). Onko sport-alustan korkeudella eroa s-linen vastaavaan? Auto näyttää perusalustaa matalammalta, edestä ja takaa. Auto omasta mielestä jopa parempi ajaa alustan puolesta kuin aik. e-veto B8 s-line,(19" china-tinat + 245/35 Nokian zlinet). Nyt B7:ssä 17" OEM sline-vanteet Nokian Hakka 225/45 renkailla eikä jää mielestäni pahaa kork.suunt. kaaren ja renkaan väliä.
    Viimeksi muokannut calacucco; 10.5.2015, 02:15.

    Leave a comment:

Working...
X