Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A4 B6/B7 ostoa harkitsemassa
Collapse
X
-
Ei mitään sellaista eroa mikä vaikeuttaisi ylläpitoa Suomessa ainakaan moottorissa/voimansiirrossa.
-
Sivusilmällä katsellut 'uutta' autoa nykyisen tilalle ja yksi vaihtoehto, joka on tullut vastaan on Audi A4 -07. Ainoa erikoisuus tuossa on, että se on tuota jenkeistä vuoden vanhana. Onko ideaa kuinka paljon tuossa on ns. US specificstä osaa joka voi olla vaikea saada täältä? Moottorina on se 2.0TFSI ja vetotapa quattro.Viimeksi muokannut maddis; 16.7.2025, 15:55.
Leave a comment:
-
Olisko kellään antaa selkeetä ohjetta tuon polttoainepumpun paininkupin vaihtoon, tuo ei kai iso homma ole?
ja onko väliä tässä ottaako tarvikeosan vai kannattaako ottaa alkuperäinen?
Leave a comment:
-
Leave a comment:
-
Jos meinaa vapaaratasta vaihtaa suosittelen vaihtamaan samalla myös mäntien öljyruiskut 3kpl (06F103154), nämä tuppaavat kuoleentumaan joka näkyy tyhjäkäynnin öljynpaineessa.
Leave a comment:
-
1. Ei oo ikinä pettäny itsellä, mutta tuskin se paljon sanoo etukäteen jos siellä jotain tapahtuu. Öljynpaineesta varmasti sen sitten huomaa.
2.Ketjun kyllä kuulee kun on vaihdon tarpeessa
3.Ite vaihtasin 15000-20000km välein vaikka olis kuinka hyvässä kunnossa vanha, sen verran edullinen osa vaihtaa kummiskin.
Itse vaihtanu kaikki kerran ja osat ei hirveesti maksanu. Olisko päässy jopa alle 600€
Jos asennat/asennutat vapaarattaan niin kannattaa samalla puhdistaa/vaihtaa öljysihti. Menee tukkoon näissä koneissa ainaki jos joku on vetäny LongLife huolto-ohjelmalla.Viimeksi muokannut Meikäläinen; 23.11.2023, 14:15.
Leave a comment:
-
Onko tietoa mites nämä ihan viimeset 2008 yksilöt (2.0T), onko näihin jo saatu päivitettyjä osia tehtaalla vai joutuuko kyseiset auton kiikuttamaan suoraan pajalle kaikkien näiden vaihtoon ettei motti pamahda? Ketjun kuulee varmasti äänestä mutta nuo kaksi muuta oireileeko jotenkin/pystyykö havaitsemaan jotenkin ennakkoon?
1.öljypumppuun/tasapainoakselin vapaaratas
2.imu/pakonokan välinen ketju/kiristin
3.polttoainepumpun paininkuppi
Nämä 3 sulaketta näissä kai on mitkä näissä vaati huomiota, onko muuta mitä ehdottomasti pitää tsekata?
ja osaako joku ssnoa minkähintaisia nämä on laittaa suunilleen?Viimeksi muokannut janne320d; 23.11.2023, 09:28.
Leave a comment:
-
Kosmeettisia eroja koneissa, ei siis mitään miksi toista ei hankkisi. BWE on 200hv ja BUL on 220hv, siinä varmaan suurin ero.
Leave a comment:
-
Onko 2.0T BWE koneesta tarkempaa tietoa?
noita BUL koneita on enemmän, onko tuo uudempaa moottorityyppiä vai mitä eroa tuossa on?
Leave a comment:
-
Mikaelin viesti jäiki vallan huomaamatta, joten vastaan siihen vähän myöhässä. Kannattaa tutustua tasapainoakselin deaktivointiin ne saattaa hirttää kiinni näissä koneissa(kaikki EA113sarjan koneet)tai aiheuttaa sisäistä öljyvuotoa kuluessaan. Voi myös käydä niin, että se itse akselin ratas irtoaa/rikkuu. Rattaastaki muistaakseni on muutama eri versio joista paremmat löytyy tuoreemmista koneista. Tasapainoakseli pyörii samassa ketjussa kuin öljypumppu, joten jos jotain käy vaikuttaa se myös siihen.Viimeksi muokannut Meikäläinen; 21.11.2023, 20:39.
Leave a comment:
-
Uudemman ''revisionin'' osia, nykyään nekin kyllä monta versioo vanhempia mitä varaosa tiskiltä saa.
Leave a comment:
-
2 2.0TFSI B7 omistaneena voin sanoo, että ihan hyviä koneita ovat kuhan on huollot hoidettuna ja pari heikkoalenkkiä poistettu/korjattu. Moottorikoodia BUL suosittelisin ja mieluummin vielä mustalla venttiilikopalla jota on niissä ''uudemmissa''.Viimeksi muokannut Meikäläinen; 21.11.2023, 21:36.
- Likes 1
Leave a comment:
-
Ne on yli 15v vanhoja autoja, joten voihan sitä kaikkea sattua. Mutta ei niissä nyt mitään dramaattista tyyppivikaa tms ole. Jos huoltohistoria kunnossa niin en nyt jännittäisi.
- Likes 2
Leave a comment:
-
Tuota b7 2.0tfsi moottoria taitaa olla usemmalla moottorikoodilla, onko näissä mitä eroa ja onko toinen huonompi tai perempi?
manuaali toki on hyvä mutta entäs tippi laatikko näissä, onko pois laskuista paljon ajettuna?
Näistä b7 2.0tfsi koneista on nyt vähän kaksijakoinen ajatus kun toiset sanoo että on hyvä ja luotettava mutta sitten jokatoisella kirjoittajalla on kone vaihdettu, uskaltaako tälläisen paljon ajetun yksilön ostaa b6 1.8tn jälkeen vai etsitäänkö vaan uusi bex jostain, mitään koneenvaihtopommia ei todellakaan halua riesakseen.
Leave a comment:
-
Laatikon tekninen tyyppi on multitronic. Kaverilla on noin 400tkm ajettu sellainen johon laatikko on vaihdettu 140tkm kohdilla. Öljyt vaihtamalla 60tkm välein pysynee kunnossa pitkäänkin, mutta tosiaan kannattaa varmistua että ne öljyt on vaihdettu.
Leave a comment:
-
Noniih aatteissa olisi hommata A4 2.0TDI B7. Kysymys kuuluu että onko näissä automaatit täysin susia ja millasia yleis oireita näistä löytyy. Katsonut alta 300tkm ajettuja belejä. Kiitos valmiiksi tarinoista.
Leave a comment:
-
Ei muita, vain nämä mitä mainitsin. Tarjosivat että lähettävät käytetyt renkaat tai n.60% uusista korvaa. Vain 2 kpl. Muista vioista ei ota kantaa
Leave a comment:
-
Mitä muita vikoja? Aika pieniä juttuja nuo mainitsemasi jutut 15vuotta vanhassa audissa ja noistakin liikkeen kuuluisi hoitaa ainakin renkaat kuntoon jos ei nyt ilman kuluja niin sinun pienellä osallistumisella.
Leave a comment:
-
Taitaa olla samaa kastia tuon sinun JS-alkuisen liikkeen kanssa. Auto tuli mulle ja vikoja siinä oli vaikka ei myyjä mitään puhunut. Renkaat piti olla 2kesän ajettavat, olivat 2kpl sakoilla, toinen aivan loppu. Penkinlämmittimet eivät toimi ja ratti vinossa kulkeva yksilö.
Leave a comment:
-
Olikin eri JS-alkuinen pulju Kempeleestä josta itsellä omakohtainen kokemus. Katsoin vähän turhan vauhdikkaasti ensin että oli sama.
Näissä kopissa kanstii kokeilla kaikki sisällä aukeava, saranat ja salvat on monesti rikki. Pikkuvikoja sinänsä ja korjausosia löytyy. Kaarien ruosteet, tutkien toimivuus, alustan kolinat jne perusjutut.
Leave a comment:
-
Kun aletaa liikettä googlaa nii yleensä melko paljo pahaa tulee. Jos ostavat 100 autoa vuodessa sattuu väkisinki huono yksilö väliin.
Leave a comment:
-
Kuten yleensä, kannattaa ottaa yhteys entiseen omistajaan. Paikan päällä ei välttämättä selviä monikaan asia. Ko. liikettä kantsii muutenkin vähän googlettaa.
Leave a comment:
-
Jos öljyä sattuu silti kulumaan, kyse on yleensä tukkeutuneista männänrenkaista. Huolloista kannattaa tarkistaa, että polttoainepumpun paininkuppi on vaihdettu, ja jos käynti kuulostaa dieselmäiseltä, nokka-akselien välinen ketju on vaihtokunnossa.
Tasapainoakselin ja öljypumpun yhdistelmästä saattaa korkata jousitettu ketjupyörä, mikä aiheuttaa moottorin tuhon öljynpaineiden hävitessä. Wasamotor esimerkiksi tekee tähän ennalta ehkäisevää osaa freewheel nimellä.
Öljynpaineisiin liittyen mäntien öljyruiskujen jousten kuoleentuessa, öljynpaine voi laskea.
Leave a comment:
-
Terve pitkästä aikaa. Navaran ja transit customin jälkeen taas audin rattiin.
https://m.nettiauto.com/audi/a4/13102101
Tällästä pitäisi lähtä katsomaan vklp tai tiistaina. B7 1.8t kokemuksia, 2.0tfsi ei. Öljy syönti ongelma näissä ei taida olla niin paha kun b8?
Autossa on kattava huoltokirja ympäri suomen. Googlasin liikkeet ihan asiallisia olivat kaikki. Huollettu 20tkm välein.
Mitä kannattaa katsella kun pääsee potkimaan renkaita?
Leave a comment:
-
Neliveto on B6/B7 korisissa hyvin pitkälti mekaaninen. Normaalikäytössä laatikko ja kone leviää ennen muuta voimansiirtoa.
Leave a comment:
-
Hei,
En kovin hyvin tunne tuota neliveto tekniikkaa, mutta onko yleensä jotain huoltokohteita esim. 260000km, ajetussa quattrossa nelivedon osalta. Kone olisi 2.0TFSI.
Meneekö noi nelivedot rikki esim. joissain kilometreissä / tarviiko huoltoa siis se neliveto tekniikka? Olis kiire saada kommenttia menen tässä piakkoin koeajamaan ja en haluaisi ostaa pommia itselleni tuon nelivetotekniikan takia.
Kiitokset vastauksista!
Leave a comment:
-
Ei ole tämän korimallin moottorien ongelma tuo öljynsyönti vasta 2008- eteenpäin B8 korisissa.
https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...sa#post1976599
Tuossa paljon juttua.
Leave a comment:
-
Hei,
Tuossa miettimässä seuraavaa autoa ja kiinnostaisi tietää näistä Audin moottoreista mitä on tarjolla 2005 - 2008, eli B7 malliin olemassa. Ilmeisesti se 2.0 TFSI on susi, kun syö öljyä, että olisi varmistettava, että se öljynsyöntiremppa on tehty. Manuaalilaatikkoinen olisi hakusessa. Vaivaako sama ongelma myös 1.8TFSI-konetta?.. Mitä vikoja näissä bensa koneissa mitä tuohon B7 on tarjolla yleensäkkin olis yleisiä sellaisia? Alta 110 KW tuottavia koneita en noteeraa, ne voi jättää pois laskuista tässä ajatelmassa. Eli haen ikään kuin suositusta tai eräänlaista vikalistausta, että osaan kohdistaa mitä etsisin / ostaisin. Kalliita remppoja en haluaisi tehdä. Nykyinen auto on AVJ koneella oleva A4, jolle pohdin seuraajaa.
Kiitokset vastauksista!
Leave a comment:
Leave a comment: