Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vikakooditukiryhmä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Quiescent Current = akun lepovirta

    Olisiko 12 V akku vaihtokunnossa?

    Comment


    • 12v akun kuntoa itsekin epäilen. Jos en ihan väärin muista niin tämä sama virheilmo on tullut mittaristoon pari kertaa kesän aikana mutta sitten kadonnut itsekseen restartin yhteydessä.

      Minkähänlainen homma tuo 12v akun vaihto mahtaa olla? Veikkaanpa, että saattaa vaatia enempi koodailuja hybridijärjestelmän vuoksi mitä normisti akun vaihto edellyttää. Ilmeisesti myös takaboksin sivupaneelit pitää purkaa pois, jotta akun saa poistettua autosta.

      Auto menee kuitenkin K-Autoon tutkittavaksi, kun pari kuukautta takuuta vielä jäljellä. Tosin, jos tuo 12v akku on syyllinen niin se arvatenkin menee kuluvana osana artistin piikkiin.

      Comment


      • Audi Q5 FY 2.0TDI deta moottorilla antaa seuraavaa vikakoodia:

        Address 01: Engine Labels: 04L-907-309-V1.clb
        Control Module Part Number: 04L 906 026 CE HW: 04L 907 309 L
        Component and/or Version: R4 2.0l TDI H34 6648
        Software Coding: 2A65403A253605083408
        Work Shop Code: WSC 46361 004 1048576
        ASAM Dataset: EV_ECM20TDI01104L906026CE 005007 (AU49)
        ROD: EV_ECM20TDI01104L906026CE_005.rod
        VCID: 6FBB2E957714BDD2663-803A
        1 Fault Found:

        29988 - Coolant Pump for Intercooler
        P190D 00 [01100000] - Mechanical Malfunction
        Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
        Freeze Frame:
        Fault Priority: 2
        Fault Frequency: 2
        Mileage: 158006 km
        Date: 2025.10.04
        Time: 18:38:39

        Engine speed: 859.50 /min
        Normed load value: 29.0 %
        Vehicle speed: 0 km/h
        Coolant temperature: 75 °C
        Intake air temperature: 55 °C
        Ambient air pressure: 1000 mbar
        Voltage terminal 30: 13.020 V
        Unlearning counter according OBD: 40
        Air mass at air mass meter 1: 31.6 kg/h
        EGR temp. sensor 2: B1: raw value: 2222.0 °C
        Outside temperature sensor 1: B1: raw value: 10.5 °C
        Intake air temperature before throttle valve: calculated: 0.0 K
        Charge air cooler output: temp. sensor 1: B1: raw value: 73.1 °C
        Heater supp.pump 1 bank 1 charg.air cool.circuit: activat.: 48.21 %
        Turbocharger 1 charger output: temp. sensor 1: B1: raw value: 55.7 °C

        Osaako joku sanoa mitä vesipumppua koodi koskee? Ilmeisesti paisarin alla sekä moottorin etuosassa alla on sähköiset vesipumput?

        Comment


        • Välijäähdyttimen vesipumppua V188, edessä vasemman sisälokasuojan takana.

          Comment


          • A7 mk1 vikakoodi

            ​Terminal 30-3 open circuit.
            Onko kellään kokemusta ko. viasta?
            Mmi näyttö pimeä, muuten tuntuu toimivan.
            Apukuskin puoleisen boksin sulakkeet ok.
            Viimeksi muokannut Killeri; 5.10.2025, 16:37. Perustelu: Otsikko ei ole osa viestiä.

            Comment


            • Audi a4 8k2 2010 1.8 TFSI P072200 vikakoodi

              Kyseinen audi kiihdytettäessä aloitti hurjan tärinän. Autossa automaattilaatikko ja kun kaasu nostettiin lakkasi tärinä. Auto parkkiin ja sammutus jonka jälkeen ei enään käynnisty, pyörittää kyllä. P072200 vikakoodia laatikosta pukkaa eli Lähtöakselin nopeusanturin virtapiiri ei signaalia. Onko vinkkejä ?. Ilmeisesti jossain anturi joka mittaa lähtöakselin pyörimisnopeutta, mutta en laatikon ulkopuolelta ainakaan löytänyt.
              Viimeksi muokannut Killeri; 12.10.2025, 21:11. Perustelu: Otsikko ei ole osa viestiä.

              Comment


              • 8P ässän laatikko päätti, että ykkönen ja pakki riittää. Tällaista koodia pukkasi. Ideoita mitä tällä kertaa on porsinut?

                Address 02: Auto Trans Labels: 02E-927-770.clb
                Part No SW: 02E 300 013 N HW: 02E 927 770 AT
                Component: GSG DSG AG6 541 2607
                Revision: 06454104 Serial number: 00002205200066
                Coding: 0000020
                Shop #: WSC 04940 001 00001
                VCID: 1C61DB143AA6485A72B-8048

                1 Fault Found:
                18227 - Pressure Control Valve 2
                P1819 - 008 - Open or Short to Ground - Intermittent - MIL ON
                Freeze Frame:
                Fault Status: 10101000
                Fault Priority: 0
                Fault Frequency: 255
                Reset counter: 40
                Mileage: 256307 km
                Time Indication: 0
                Date: 2025.10.17
                Time: 15:42:07​

                e: Laiketi ongelma on mekatroniikassa olevassa solenoidi venttiilissä. Johan tuo nyt sitten yli kolme vuotta ja 70 tkm kestikin.
                Viimeksi muokannut nomoreford; 19.10.2025, 16:40.

                Comment


                • Tänään lävähti moottorin vikavalo tauluun.

                  Koodi:
                  01 Engine
                  System description: 3.0TDI MD1
                  
                  Faults:
                  U11EF00 - Sensor/switch 1 for engine oil pressure
                  No communication
                  Intermittent
                  
                  P164E00 - Oil pressure regulation valve
                  Electrical error
                  Intermittent
                  
                  P067400 - Cylinder 4 Glow Plug Circuit static
                  Johtosarjassa ongelmaa? Nollasin koodit ja arvon uskallanko huomenaamuna lähteä ajamaan työmatkaa.​

                  Comment

                  Working...
                  X