Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vikakooditukiryhmä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Quiescent Current = akun lepovirta

    Olisiko 12 V akku vaihtokunnossa?

    Comment


    • 12v akun kuntoa itsekin epäilen. Jos en ihan väärin muista niin tämä sama virheilmo on tullut mittaristoon pari kertaa kesän aikana mutta sitten kadonnut itsekseen restartin yhteydessä.

      Minkähänlainen homma tuo 12v akun vaihto mahtaa olla? Veikkaanpa, että saattaa vaatia enempi koodailuja hybridijärjestelmän vuoksi mitä normisti akun vaihto edellyttää. Ilmeisesti myös takaboksin sivupaneelit pitää purkaa pois, jotta akun saa poistettua autosta.

      Auto menee kuitenkin K-Autoon tutkittavaksi, kun pari kuukautta takuuta vielä jäljellä. Tosin, jos tuo 12v akku on syyllinen niin se arvatenkin menee kuluvana osana artistin piikkiin.

      Comment


      • Audi Q5 FY 2.0TDI deta moottorilla antaa seuraavaa vikakoodia:

        Address 01: Engine Labels: 04L-907-309-V1.clb
        Control Module Part Number: 04L 906 026 CE HW: 04L 907 309 L
        Component and/or Version: R4 2.0l TDI H34 6648
        Software Coding: 2A65403A253605083408
        Work Shop Code: WSC 46361 004 1048576
        ASAM Dataset: EV_ECM20TDI01104L906026CE 005007 (AU49)
        ROD: EV_ECM20TDI01104L906026CE_005.rod
        VCID: 6FBB2E957714BDD2663-803A
        1 Fault Found:

        29988 - Coolant Pump for Intercooler
        P190D 00 [01100000] - Mechanical Malfunction
        Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
        Freeze Frame:
        Fault Priority: 2
        Fault Frequency: 2
        Mileage: 158006 km
        Date: 2025.10.04
        Time: 18:38:39

        Engine speed: 859.50 /min
        Normed load value: 29.0 %
        Vehicle speed: 0 km/h
        Coolant temperature: 75 °C
        Intake air temperature: 55 °C
        Ambient air pressure: 1000 mbar
        Voltage terminal 30: 13.020 V
        Unlearning counter according OBD: 40
        Air mass at air mass meter 1: 31.6 kg/h
        EGR temp. sensor 2: B1: raw value: 2222.0 °C
        Outside temperature sensor 1: B1: raw value: 10.5 °C
        Intake air temperature before throttle valve: calculated: 0.0 K
        Charge air cooler output: temp. sensor 1: B1: raw value: 73.1 °C
        Heater supp.pump 1 bank 1 charg.air cool.circuit: activat.: 48.21 %
        Turbocharger 1 charger output: temp. sensor 1: B1: raw value: 55.7 °C

        Osaako joku sanoa mitä vesipumppua koodi koskee? Ilmeisesti paisarin alla sekä moottorin etuosassa alla on sähköiset vesipumput?

        Comment


        • Välijäähdyttimen vesipumppua V188, edessä vasemman sisälokasuojan takana.

          Comment


          • A7 mk1 vikakoodi

            ​Terminal 30-3 open circuit.
            Onko kellään kokemusta ko. viasta?
            Mmi näyttö pimeä, muuten tuntuu toimivan.
            Apukuskin puoleisen boksin sulakkeet ok.
            Viimeksi muokannut Killeri; 5.10.2025, 16:37. Perustelu: Otsikko ei ole osa viestiä.

            Comment

            Working...
            X