Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vikakooditukiryhmä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Siskon 2011 A1:een tuli vaihdettua ratin slipring. Muuten hyvä, mutta coding II harmaana ja täten en voi asentotunnistinta sopeuttaa, onko mitään muuta tehtävissä, kun kärrätä Audicenteriin?

    Ei mitään, sain toimimaan. Väärään kohtaan yritin kirjautua, securityn kautta piti mennä.
    Viimeksi muokannut Cid; 8.2.2020, 20:01.

    Comment


      Näköjään toimii tosi hyvin näitten kuvien liittäminen tänne kun en saa edes tätä isoo kuvaa pois ?
      Mutta juu tollaset koodit antaa niin onko sensori vaihto nytt edessä. Kampiakselin ja nokan antrurit antaa kyllä koko ajan inffoa. Tuo happianturi niin onko se nytt se mikä on ennen dpffää?

      Comment


      • Auto on pariin kertaan nyt sytyttänyt moottorin vikavaloa ja eilen kävin lukemassa vikakoodit motomaatissa, löytyi nuo kaksi p0491 ja p0492 jotka viittaisi toisioilmapumppuun. Eilen koodien nollauksen jälkeen ei sytyttänyt uudestaan valoa eikä aamulla kylmäkäynnistyksen yhteydessä. Tänään sitten syttyi vikavalo lämpöisellä koneella n. 100km ajon jälkeen. Ajossa en ole huomannut mitään eroa ja auto tuntuu toimivan muuten täysin. Olisko kellään Kotkassa päin vcds, jolla pääsisi vikaa tutkimaan tarkemmin?

        Comment


        • Tällaista ollut aurissa yli vuoden jo, eikä ole korjaantunut MAP-in vaihdolla. Kaks uutta ostanut siis.

          Address 01: Engine (AUK) Labels:. 06E-910-559-BKH.clb
          Part No SW: 4F1 910 559 HW: 4F1 907 559
          Component: 3.2l V6 FSI 0040
          Revision: --H15--- Serial number:
          Coding: 01050003190F0920
          Shop #: WSC 02335 785 00200
          VCID: 68DFAE525B69A00639-803C

          1 Fault Found:
          17549 - Load Calculation Cross Check
          P1141 - 000 - Implausible Value - Intermittent - MIL ON
          Freeze Frame:
          Fault Status: 10100100
          Fault Priority: 5
          Fault Frequency: 31
          Reset counter: 40
          Mileage: 344659 km
          Time Indication: 0
          Date: 2018.03.21
          Time: 15:48:53

          Freeze Frame:
          RPM: 1696 /min
          Mass Air / Rev.: 174.4 mg/str
          Temperature: 82.5°C
          Part Throttle
          Time: 128.0 s
          Bin. Bits: 00000010

          Readiness: 0010 0000

          Edit. Älkää välittäkö päivämäärästä, kopioin vaan vian vanhasta VCDS-raportista.

          Comment


            Nuo kaikki tarkastanut/vaihtanut?

            http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...9/P1141/004417

            Comment


            • MAP vaihdettu kahteen kertaan, puhdistus-sprayta suihkuteltu reilulla kädellä konehuoneeseen. Ei oikein löydy ideaa enää mistä vikaa lähtis etsimään. Lambdat näyttää ainakin VCDSn mukaan oikeaa arvoa.

              Comment


              • Oli -96 A4:stä kojelauta ulkona lämppärin kennon vaihdon takia ja nyt kasaamisen jälkeen tietysti palaa airbagin valo. Ei palanut ennen purkua, ja kaikkien liittimien pitäisi olla kiinni. Milläs tuota voisi koettaa sammutella, jos en raatsi ostaa 99 dollarin VAG COM -lisenssiä näin kertaluontoiseen tarpeeseen? Pariakin käsilukijaa olen kokeillut, mutta eivät osaa yhdistää auton systeemiin, vaikka toisella on kuuleman mukaan -97 Passatista saatu valo sammutettua.

                Comment


                  https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...vcds-omistajat

                  Pyydä apua joltain avuliaalta vcds:n omistajalta Turunseudulla.

                  Comment


                  • Eikös -96 vm audi tarvii vcdssäänkin ne lisäpiuhat et saa kiinni? Vai oliko se vain vanhemmat?

                    Comment


                      Monenlaisia audeja on tullut tehtaalta vuona 1996, toisiin tarvitaan 2x2 adapteri, toisiin ei. Kyseessä ilmeisesti A4 B5 johon ei tarvita adapteria.

                      Comment


                      • Alkuperäinen kirjoittaja H0rna Näytä viesti
                        Tällaista ollut aurissa yli vuoden jo, eikä ole korjaantunut MAP-in vaihdolla. Kaks uutta ostanut siis.

                        Address 01: Engine (AUK) Labels:. 06E-910-559-BKH.clb
                        Part No SW: 4F1 910 559 HW: 4F1 907 559
                        Component: 3.2l V6 FSI 0040
                        Revision: --H15--- Serial number:
                        Coding: 01050003190F0920
                        Shop #: WSC 02335 785 00200
                        VCID: 68DFAE525B69A00639-803C

                        1 Fault Found:
                        17549 - Load Calculation Cross Check
                        P1141 - 000 - Implausible Value - Intermittent - MIL ON
                        Freeze Frame:
                        Fault Status: 10100100
                        Fault Priority: 5
                        Fault Frequency: 31
                        Reset counter: 40
                        Mileage: 344659 km
                        Time Indication: 0
                        Date: 2018.03.21
                        Time: 15:48:53

                        Freeze Frame:
                        RPM: 1696 /min
                        Mass Air / Rev.: 174.4 mg/str
                        Temperature: 82.5°C
                        Part Throttle
                        Time: 128.0 s
                        Bin. Bits: 00000010

                        Readiness: 0010 0000

                        Edit. Älkää välittäkö päivämäärästä, kopioin vaan vian vanhasta VCDS-raportista.
                        Kokeile puhdistaa kaasuläppä ja sopeuta se. Voi olla myös että kaasuläppä kulunut eikä ole enää tivis. Tarkistasin myös testerullä mitä nokkien ajoitukset näyttää pyydetyt/toteutuneet.
                        Viimeksi muokannut jarppa^; 16.3.2020, 19:33.

                        Comment


                        • Audi A6 C5 -03
                          Koodi 00283 30-00 Vasemman etu abs anturin johdotuksia ilmeisesti meinaa. Anturi vaihdettu joskus uuteen. Ei tunnu vika olevan siinä eikä sen johdossa. Tulee sama koodi uudestaan vaikka nollaa ja antaa auton olla paikallaan

                          Comment


                          • Alkuperäinen kirjoittaja jarppa^ Näytä viesti

                            Kokeile puhdistaa kaasuläppä ja sopeuta se. Voi olla myös että kaasuläppä kulunut eikä ole enää tivis. Tarkistasin myös testerullä mitä nokkien ajoitukset näyttää pyydetyt/toteutuneet.
                            No tuota ei ole tullut kokeiltua, mut parin kaverin kanssa pähkäilty, niin saattaa jopa olla vuotava EGR-venttiili joka tuon tekee. Mut kokeilen myös tuon, kiitos vinkistä :)


                            Alkuperäinen kirjoittaja KeisariP Näytä viesti
                            Audi A6 C5 -03
                            Koodi 00283 30-00 Vasemman etu abs anturin johdotuksia ilmeisesti meinaa. Anturi vaihdettu joskus uuteen. Ei tunnu vika olevan siinä eikä sen johdossa. Tulee sama koodi uudestaan vaikka nollaa ja antaa auton olla paikallaan
                            Oletko tarkistanut että se abs-kehä pyörän navalla on ehjä ja suhteellisen ruosteeton?
                            Viimeksi muokannut Killeri; 18.3.2020, 18:36. Perustelu: Viestit yhdistetty.

                            Comment


                            • Alkuperäinen kirjoittaja KeisariP Näytä viesti
                              Audi A6 C5 -03
                              Koodi 00283 30-00 Vasemman etu abs anturin johdotuksia ilmeisesti meinaa. Anturi vaihdettu joskus uuteen. Ei tunnu vika olevan siinä eikä sen johdossa. Tulee sama koodi uudestaan vaikka nollaa ja antaa auton olla paikallaan
                              Anturi, johdot, boksi vika. Mut sähkövika on.

                              Comment


                              • Alkuperäinen kirjoittaja H0rna Näytä viesti



                                Oletko tarkistanut että se abs-kehä pyörän navalla on ehjä ja suhteellisen ruosteeton?
                                Täytyypä vielä tuo kurkata ennenkö ostaa uutta abs boksia.

                                Comment


                                • Olisko kellään tietoa, mistä voisi vikaa etsiä, kun ei katsastuksessa saanut yhteyttä Audi TT -03, 1.8t OBD-lukemiseksi, niin jäi leima saamatta :(

                                  Comment


                                    Sulakkeet? OBD-portin kaikki pinnit ok / ei painuneena sisään?
                                    Jos ei nuista apua niin sitten tämä;
                                    https://forums.quattroworld.com/tt/msgs/298033.phtml

                                    Comment


                                    • No, sieltähän se vika löytyi, ISO KIITOS "amalin"! Kyllä on hienoa kun, joku tietää ja neuvoo. Haldex pistokkeen yksi pinni oli hapettunut. Puhdistus, niin jo alkoi OBD pelamaan.

                                      Comment


                                      • Autona Audi A4 B7 vm07 2.0tdi brd motilla. Herjaa semmosta kun P3101 , pyörreläpän moottori jne. Autoon laitettu joku softa, egr ja dpf poistettu samalla käytöstä. Missä vika , ei oo ollu Audeja aikasemmin..

                                        Comment


                                        • Minulla on ollut jo pidempään vikakoodi ohjauspaneelissa 3.0 TDI 2010 A4:ssa.

                                          Module 17 Dashboard

                                          System description: KOMBIINSTR.
                                          Software number: 8K0920930D
                                          Software version: 0253
                                          Hardware number: 8K0920930D
                                          Hardware version: H19
                                          Serial number: BXP760D79
                                          Long coding: 0F0609000B000008000000

                                          Trouble codes:
                                          00003 - Control module no or incorrect basic setting/adaptation
                                          static

                                          Nyt on niin mystistä, ettei Googlekaan osannut auttaa. Eipä toi vika vaikuta mihinkään, kaikki toimii niin kuin pitää. Ihan mielenkiinnosta haluaisin kysyä onko kellään kokemusta tämmöisestä?

                                          Comment


                                            http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00003

                                            Onko autoa tai mittaristoa koodailtu?

                                            Comment


                                            • Tuon Ross-techin wikin pohjalta veikkaus, olisiko siellä tehty huoltovälin nollaus jotenkin hassusti? Jos sitä ei tee oikein/perusteellisesti niin voipi tulla tuollainen vikakoodi.

                                              Mittariston adaptaatiokanavien arvoista sitä voisi yrittää hahmotella, jos käytössä olisi VCDS jolla kätevästi login ottaa.

                                              Tai sitten antaa olla vaan kun ei se kerran mitään haittaa.

                                              Comment


                                              • Audi A2 vikakoodi 01542

                                                Huutokaupasta haksahtamani Audi A2 herjaa jarrujen vikavaloa ja antaa vikakoodin 01542. Merkkivalo katoaa yleensä moottorin sammutuksen jälkeen tai vikakoodin nollaamalla, mutta tulee aina uudelleen jossain vaiheessa. Ongelman ilmetessä kuuluu piippaus, jarrut ravistavat hetken ja punainen huutomerkki jää vilkkumaan sekä ABS:n ja ESP valot palavat. Useimmiten auto on alkanut herjata moottoritielle kiihdyttäessä.

                                                Auto kävi paikallisella pajalla, jossa tarkastettiin maadoituksia ja vaihdettiin akku, mutta ongelma ei ratkennut. Epäilivät, että pyörimisnopeusanturin kalibrointi voisi mahdollisesti auttaa, mutta siihen heillä ei ollut välineitä. Nyt merkkivalot palavat kokoajan.

                                                Olen yrittänyt etsiä kansainvälisiltä foorumeilta vinkkejä ongelmaan ja joitain samankaltaisia tapauksia on ollut. Joissain tapauksessa osan Yaw rate sensor (G202) vaihto on auttanut. Onko foorumilaisilla ollut A kakkosissaan vastaavaa ongelmaa ja miten se on mahdollisesti ratkennut?

                                                t. Ymmällään oleva aloitteleva audihenkilö
                                                Viimeksi muokannut Black_lightning; 3.7.2020, 13:02.

                                                Comment


                                                  Voi ihmisen käsi... kaikkea pitää kokeilla, paitsi pikkusiskoa ja kansantanhuja.

                                                  Otin siis A8 w12:n (D3) seisonnasta ja kävin ajelemassa 100km herkistelylenkin. Pikkuisen tuntui takajarrut lämpenevän, joten viksuna miehenä ajattelin ajaa VCDS:llä jarrujen Output testin. - Juupajuu, olisi tietysti pitänyt lukea linkki: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00003 etukäteen, jotta ei tulisi vahinkoja.

                                                  Nythän tilanne on se, että ABS -yksikkö antaa alla olevaa vikakoodia, joka ei tunnu poistuvan millään ilveellä:

                                                  Address 03: ABS Brakes Labels: 4E0-910-517.lbl
                                                  Control Module Part Number: 4E0 910 517 C HW: 4E0 614 517 BD
                                                  Component and/or Version: ESP 5.7 allrad H44 0330
                                                  Software Coding: 0007637
                                                  Work Shop Code: WSC 02313 000 00000
                                                  VCID: 23453997E257D39E36-8076
                                                  1 Fault Found:

                                                  00003 - Control Module
                                                  014 - Defective



                                                  Kysymys, minkälaisia sulkia pitäisi käyttää intiaanitanssissa, jotta vikakoodin saa pois? - Olen siis yrittänyt nollata noita koodeja useaan kertaan Ross-Techin ohjeen mukaan menetelmällä 3x (virrat pois, virrat päälle, koodin nollaus ja exit -control module), mutta vika pysyy sitkeästi muistissa.

                                                  Kyselee nimimerkki "katsastus huomisaamuna klo. 07:20"

                                                  Comment


                                                  • Nyt laitto sellasen koodin jota en saa pois CARPORT:lla, P21CA00. Asensin vahvarin ja käytin akun + kaapelin irti. Tämän seurauksena tuli tuo herja mikä sanoo että SCR järjestelmän ohjainyksikkö syöttöjännite. Miten saa pois vai onko marmorireissu? Kun on näitä päästöhilppeitä niin seuranta on näköjään päällä vaikka auto ei ole käynnissä ja jää pysyväksi viaksi? A6 2,0TDI 2016 euro6.

                                                    Edit. Koodi lähti itsestään pois, piti ajaa varmaan liki 2000km ?
                                                    Viimeksi muokannut Arska70; 1.9.2020, 19:58.

                                                    Comment


                                                    • ohjattu paikkaan jota kukaan ei lue?

                                                      Comment


                                                      • Pelkällä koodilla googlaaminen ei tuottanut järkevää tulosta - sen varmaan olit jo kokeillutkin.

                                                        Parhaiten varmaan pääsisi liikkeelle jos tekisit VDCS-skannauksen: mikä ohjainlaite tuota koodia herjaa ja mikä koodin kuvaus ja ilmenemissyy on?

                                                        Jos ei ole jatkuva vika, niin VCDS:llä pitäisi saada se nollattua.

                                                        Comment


                                                        • Googlaamalla löytyi jotain saksankielistä keskustelua. Siinä tapauksessa ainakin oli kusisysteemin ohjainyksikkö sökö ja vika korjautui vaihtamalla uuteen.

                                                          Kytkentäkaaviot kouraan ja tsekkaamaan kaikki sulakkeet ja mittaamaan muutenkin jännitesyöttö kyseiselle yksikölle (keinokuormalla) ja jos kaikki on ok, niin ehkäpä se moduulin vaihtohommiksi menee?

                                                          Comment


                                                          • Vikakoodi P21CA00. Muuan kuva carport näytöstä. Jännite käynyt 3,8V ja herja tullu siitä. Toisesta kuvasta näkyy kun auto käynnissä, kaikissa porteissa yli 14V jännite. Kolmannen kuvan herja kun yrittää poistaa noita.
                                                            Viimeksi muokannut Arska70; 13.8.2020, 11:29.

                                                            Comment


                                                              Ennen jatkoa ole ystävällinen ja lue tämä: https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...on-huono-juttu

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X