Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt kaikki S4:sta.. (B5 2.7T)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Siis jos aken papereissa lukee 195kw niin siinä on sillon 195kw. Ei ne lastua mistään näe.
    Ja katsastuksessa katota kuin rekkari ote. Ei sillä tartte auton historiaa esitellä.
    Rautamuutokset on siten eri juttu. Jos on mulkku inssi niin voihan se ruveta vaikeaksi.

    Comment


    • "Ei ole vahvistettu että autonne olisi lastutettu, kun on mainittu vakiotehoiseksi ulkomaan rekisteri otteessa. Auto on katsastettu ja hyväksytty"

      Myyjäliikkeen vastaus. Eli antaa olla rauhassa.
      En rupee maksaa mitään dynojakaan, että onko sielä vai ei.

      Comment


      • Minkä kokoiset letkunipat kannattaa ottaa S4:n asennettavaan öljynkeräyssäiliöön? 3/4" vai 5/8"?
        En muistanut tarkistaa ja nyt on oma auto satojen km päässä.

        Comment


        • Onko vinkkejä miten saisi bensankulutusta pienemmäksi? Oma 300hp. lastutettu -00 s4 vie normaali ajossa realistisesti 11 - 14l /100km.
          Viimeksi muokannut petriv; 28.1.2009, 23:57.

          Comment


            Eipähän tuollaisella 1l tuhannella kilometrilla tarvii enää öljyjä vaihtaa, suodatinta vain...

            Ei ole kyllä normaalia tuo määrä.

            Comment


              Oliskohan turbot jo kuluneet ja puskee sitä kautta öljyä pihalle. Ei se noin paljoa saa kuluttaa.

              Comment


              • Oma (220 tkm. ajettu) ei tarvi öljylisäystä öljynvaihtovälillä, vaikka pari havaittua vuotopaikkaa on. Toinen öljynsuodattimen jalassa ja toinen apukuskin puoleisessa nokankiristimessa.

                Eli eipä ole normaalia kulutusta jos noin paljon öljyä menee...tosin vuotoherkkähän tuo kone on öljylle.

                Ja kulutuksesta, lastuttamattomalla sedanilla ajelen tällähetkellä 12 litran keskikulutuksella, pääasiassa moottoritieajoa on ollut. Parhaillaan päässyt jonnekin 8l paikkeille (80 -90 km/h tasaista ajua)... ja juuri on katsastettu (ilman vikoja) ja muutenkin tuntus pelaavan ihan normaalisti, eli eihän se voima tyhjästä tule.

                Comment


                • //////
                  Viimeksi muokannut notsobad; 27.11.2010, 10:14.

                  Comment


                  • petriv: Onko vinkkejä miten saisi bensankulutusta pienemmäksi?
                    Onkos millon vaihdettu autoosi tulpat? Omassa tipahti kulutus kummasti, kun oli ajettu edellisillä jo hieman yliaikaa (>60tkm) ja vaihdatin uudet paikoilleen.

                    Comment


                    • Notsobad
                      Turbohuollossa käynyt about 30tkm sitten, toinen turbo uusittu silloin joten ei ehkä tuolla puolella se vika. Mut vaikee mennä maallikon sanomaan. Olisiko tietoa Kuopion alueelta ketään joka voisi tsekata että oonko ihan pommia ostamassa?
                      Kattelin tossa sun aikasempaa viestiä ja tätä minkä quotesin tähän.
                      Niin noissa turboissa on sääntönä yleensä ollu, et jos toinen menee paskaks niin molemmat vaihetaan. Et siitä voi homma ehkä kusta.
                      Ja katoppas onko siinä autossa pakosarjat vaihdettu. Ton ikäluokan pakosarajat on turbon tappajia.


                      Ite oon ajanu noin 5000km ja noin 1l menny öljyä ja öljy on max kohassa. Et kyl siel taitaa jostain vuotaa.
                      Viimeksi muokannut Mani; 21.9.2008, 12:26.

                      Comment


                      • Mielenkiintoisia polttoaineenkulutuslukemia. Mulla oli lastuttamattoman sedanin keskikulutus ajotietokoneen mukaan melkein 12l/100 km, kun ostin sen, nyt mun käytössä on pudonnut 9,7:aan ja paras tankillinen "pysäytti kellot" lukemaan 7,4l/100 km. Ajotyylini on kuitenkin kohtuullisen säälimätön...

                        Comment


                        • Vaihtelua tuntuu olevan mutta alle 10l kulutus seka-ajossakaan ei siis ole satua! Ajotyyli varmasti merkitsee. Pelkkää maantieajoa minulla ei ole. Oletko Lape tarkastanut ajotietokoneen ilmoittaman myös bensamittarilla? Tulpat on vaihdettu n. 60 tkm kohdalla, eli n. 40t sitten Ei silloin tuntunut tekevän mitään vaikutusta. Pitänee vielä tarkastuttaa ne tulevassa huollossa, etten saanut "valohoitoa/huoltoa", mitä en kyllä jaksa uskoa.

                          Mielenkiintoisa on Lapen maininta ajotyylistä. Voitko tarkentaa. Olen nyttemmin yrittänyt ajaa varovasti, eli välttää kiihdytystä ja taksityyliin ajanut isolla vaihteella ja pienillä kierroksilla. Ehkä tämä on ässälle väärä tyyli.

                          Notsobad: Kannattaako noin epävarmana ostosta tehdä? Ainakin yrittäisin löytää alueelta huollon, joka tuntee tämän tyypin auton ja kykenee sitä korjaamaan. Öljynkulutuksen perusteella tulet sellaista tarvitsemaan, jos auton ostat. Siellä sitten tarkastus ja kustannusarvio korjauksille. Ellei itse ole mekaanikko on yleensä hyvä idea tarkastuttaa käytetty auto ennen ostoa. Nyt näyttää olevan s4 kaltaisten autojen osalta ostajan markkinat, joten ei kannata hätiköidä.
                          Viimeksi muokannut petriv; 21.9.2008, 17:39.

                          Comment


                            onko kuinka normaalia tuollainen ½ litraa / 500km
                            oonko ihan pommia ostamassa?
                            Tuolla öljynkulutuksella pysy erossa siitä kulkineesta ellet saa sitä sikahalvalla ja olet itse valmis remonttihommiin.

                            Mitä noihin kulutuksiin tulee niin oma auto vei lastun kanssa 8,5-9l/100km matkassa ja kaupunkiajossa pääsin pienimmillään 11,5l mutta siinä piti jo ajaa "sukkasillee".

                            Comment


                            • Mä oon päässy 350km matkalla niinkin pieneen kuin 7.3l/100km rajoitusten mukaan ajoa, ehkä pari ohitusta. Alla vakiorenkaat. Kesälomarundilla 1500km matkalla, (1400km matkaa ja 100km kaupunkia) 9.1litraa. Omalla työmatkalla 17km suuntaansa sellanen 11-12l/100km on melko vakio. Niin ja auto ei ole vakio.

                              Ja tuo öljynkulutus on aika kova

                              Comment


                                Tuolla öljynkulutuksella pysy erossa siitä kulkineesta ellet saa sitä sikahalvalla ja olet itse valmis remonttihommiin.
                                Amen !

                                Oma +200 tkm kottero ei syö 10000 km vaihtovälillä juuri mitään. Kulutus on ollut siinä sekalaisessa ajossa noin 10.5 l melko vakiosti. Toki pitkällä tasaisella matkalla voi tippua mutta vuodesta toiseen toi 10.5 l pitää kutinsa.

                                Comment


                                • Öljyä ei minullakaan juuri reilun kympin vaihtovälillä häviä. Tuo 7,4:n lukemani on nimenomaan tankilla todennettu, eli täysi tankki tyhjäksi ja uudelleen täyteen ja litramäärä synkattu tripin kanssa. Kaupunkiajoa tankista oli n. 150 km, josta 120 km Kehä I:n sisäpuolella.

                                  Tarkoitin ajotyylilläni sitä, että ajan yleensä tasaisesti (ei cruisea) noin "puuttumisrajalla", mutta kun pitää ohittaa, niin sitten mennään ohi, eikä jäädä maleksimaan. Kaupungissa oikeastaan samoin, eli tasaisesti, ennakoiden, mutta rivakasti. Katsastusmieskin sanoi viime viikolla, että "Olet vissiin opetellut ennakoivan ajotavan, kun takalevyt ovat ruosteessa. Jarrujakin vois joskus käyttää..."

                                  Comment


                                    Vaihdevälin lyhennintä ajattelin asentaa, niin yksi sopiva kävisi: A4 96-01 ja S4 00-02 mutta onko vaihteistoissa jotain eroja pre ja faceliftin välillä (itsellä siis S4 -98)?

                                    edit: kiljoitusvilheitä
                                    Viimeksi muokannut Isto; 25.9.2008, 18:58.

                                    Comment


                                    • Mikäs näissä on tää huoltoväli ? Autolla ajatteu 157tkm
                                      Itelläni tuotu luxemburista ja viimeks ollu 140tkm huolto. Ja siellä on muutenkin hassusti noi huollot. 110tkm tehty jakoremppa. Siellä vissiin 110tkm meillä 90tkm

                                      Mitä tässä nyt ite tehny niin vaihattunu 2 otteeseen öljyt. Menin dorka ekaks heittää nesteen öljty. Castrol FTW

                                      Eikös autossa pitäis rupee joitan serviceä vilkuttamaan ?

                                      Comment


                                        Mä olen 10 välein huoltanut perushommat ja 90 välein jakopään. Longlifellä en ole pelannut hetkeäkään..

                                        Comment


                                        • Mä olen kanssa vaihtanut öljyt yms. 10 - 15 tkm välein ja tosiaan Germaniassa hihnan vaihtoväli on 120 tkm, joten miksei Luxemburgissakin. Täällä 90 tkm. Mulla vaihdettu 122 tonnin kohdalla ja nyt mittarissa 201tkm ja hihna vaihtuu parin viikon päästä.

                                          Muistaakseni 30 tonnin välein alkaa SERV vilkkumaan ja 15 tonnin välein OIL.

                                          Comment


                                          • Tuo servicen varoitus vilkkuu muistaakeseni sen mukaan mitä huoltoa autolle on syötetty. Omasta oli Long-Life huollosta siirrytty 15tkm huoltoväliin ja huoltoilmaisin vilkuttelin tuon 15tkm mukaan.

                                            Comment


                                            • S4 kiikarissa

                                              Tässä on herännyt ajatus hankkia S4 B5...

                                              Mitä tuo iso hihnanvaihtohuolto oikein kustantaa nykyisin?

                                              Jos nyt sattuu sopiva auto löytymään ja se sattuu olemaan pre-facelift, niin paljonko pitää budjetoida pahanpäivän varalle turbojen yms. pakosarjan uusimiseen?

                                              Onko siis facelift mallissa eri pakosarja, eli onko se oikeasti kestävämpi vai paukkuuko niitäkin? ... faceliftitkin kun rupeavat olemaan jo 10v, vanhoja...

                                              Onko niin, että ESP on ainoastaan facelifitissä vai onko se siinäkään vakiona? Entäs xenonit, onko ne vakiona faceliftissä?

                                              Comment


                                              • Juuri huoltokuitteja selailin, ja reilun 1ke oli jakoremontille tullut hintaa kaikkineen. Toki halvemmallakin saa, tuo merkkiliikkeen hinta.

                                                Faceliftistä en ole kuullut, että olisi sarjoja paukkunut. Eli paremmat ne on.

                                                Esp on muistaakseni vakiona faceliftissä. Xenonit löytyy jo prefacelifteistäkin.

                                                Ja jos prefaceliftistä hajoaa turbot ja/tai pakosarjat, niin siinähän samalla vaihtelee rs4 ahtimet..... ;)

                                                Comment


                                                • jos itse osaa pääsee jakopään kans 250? nurkille.

                                                  omat pre mallin pakosarjat eivät ainakaan 160tkm ajolla menneet miksikään.
                                                  Hommasin silti uudet varmuuden vuoksi.

                                                  Comment


                                                    Tuohon 250 euroon ei saa kuin välttämättömättömät osat, jos haluaa vaihtaa termostaatin, vesipumpun, moniurahihnan ja sen kiristimen sekä ne nokkahihnan kaikki osat hinta menee yli 400€:n.

                                                    Ei ole rikkinäisiä faceliftin pakosarjoja tullut vastaan. Pre-faceliftin pakosarjat menee kyllä jossain vaiheessa rikki, ja turbot (myös faceliftistä). Pakosarjoja voi korjata, välttämättä ei tarvitse ostaa uudenmallisia. Turbot maksaa uutena jotain 1600 tienoilla.

                                                    Comment


                                                    • mutta ei kannata olettaa että 200tkm ajetun facelifitin turbot enää kovin pitkään jaksaa puhaltaa... "ostin faceliftin, turboja ei tarvitse ikinä korjata/vaihtaa" on vääriä ajattelumalli =)

                                                      Comment


                                                      • Tuosta jakopäästä, pyysin tarjouksen osaavasta ei-merkkiliikkeestä Lahdesta. 700€ sis. vesipumpun, kiristimen ym. osat. Termostaatti ei tainnu tulla mukaan. Ja osina käytetään alkuperäisosia. Eivät lähde asiakkaan osilla edes tekemään kun eivät uskalla myöntää sitten työlle takuuta.

                                                        Comment


                                                        • Termostaatti kannattaa ehdottomasti vaihtaa samalla. On hiukka työläs vaihtaa erikseen...

                                                          Comment


                                                          • 1200 € tais olla marmoritiskillä molempiin jakoremmiremppa ja muut kilkkeet töineen kun teetin vuonna 2007.

                                                            Comment


                                                            • Mitä kaikkea tuohon isompaan "SERV" huoltoon kuuluu?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X