Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B6 ohjaustehostin jurisee?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Nyt on ohjaustehostin näköjään loppu. Auto on S6 2001 ja on säätyvä tehostin. On jo pidemmän aikaa ollu sillai, että oikealle on raskaampi kääntää,ku vasemmalle. vaihdettu pari kertaa öljyt imemällä ja uudet tilalle ja nyt on uusi säiliökin. öljyt vaahtoavat,mutta pysyivät maksimissa purkin vaihdon jälken. tänään lakkas kokonaan toimimasta ja säiliö tyhjä ja kauhea ääni. lisäsin maks asti ja käynnissä säiliö on tyhjä, mutta, ku sammuttaa, nii taas on maks asti. öljyä ei enää oo. huomenna haen lisää. Neuvoja kaivataan.

    Comment


      Ohjausvaihde ja pumppu vaihtoon, ei muuta auta ja hinta on todella suolainen. Samalla kantsii vaihtaa raidetankopäät. Noihin kumipalkeihin mahtuu parikin litraa öljyä.

      Comment


      • Fak. No. Täytyy tyytyä kohtaloon. Kuka osaisi tehdä pk seudulla kohtuullista korvausta vastaan?

        Comment


        • Varaosanumeroita jos kehtaisi pyytää vielä.

          Comment


          • Anybody? Käykö ihan 2.4 a6sta?

            Comment


            • Yleensä noita on kai useampaa eri sorttia. Varmin tapa selvittää oikea numero on katsoa se nykyisestä osasta. Hyvällä tuurilla saattaa onnistua jostain raosta jopa ilman osan irroitusta. Voihan tuota marmoriltakin kysellä rekisterinumerolla, mutta voipi olla etteivät halua kertoa kuin hinnan uudelle.

              Comment


              • Kiitos vastauksista! Uusi(tehdakunnostettu) ohjausvaihde laitettu! Toimii. Ei pummppua tarvinnut vaihtaa, vaikka ajoinkin n.30 km kuivana. Hyvin pelittää!

                Comment


                • A4 b6 ohjaustehostimen pumppuko?

                  A4 b6 1.8t pitää ärsyttävää ujellusta aika suurella todennäköisyydellä tehostajan pumpulta? 2015 vaihdettu aikaisemman omistajan toimesta merkkiliikkeessä uusi pumppu. Ihmetyttää että meneekö näin tiheään. Nesteet ei vaahtoa yhtään eikä sitä katoa, mutta alkanu ujeltamaan ja resonoimaan sisälle. Oon nyt pari kertaa huuhdellu järjestelmän ja heti menee uudet nesteet tummaksi. Ja käynnissä tuo säiliö ja letkutki resonoi. Minkälainen homma vaihtaa tuo pumppu ja mitä seikkoja kannattaa ottaa huomioon? Ja kavitoiko siis rikkinäinen pumppu vaikka ei ilmaa oliskaan? Ei siis suoranaista kirkumista pidä, mutta sellasta resonoivaa vonkumista ennemminki.

                  Comment


                  • Mahdettiinko mennä ojasta allikkoon… Vaihdoin tossa hetki sitten profiilin kulkineeseen (A4 B7 2.0TFSI) ohjaustehostin öljyt (febin 46161). Muutama päivä tämän jälkeen tehostin rupesi pitämään ääntä. Öljy vaahtoaa säiliössä eli saa jostain ilmaa, järjestelmä koitettu ilmata veivaamalla edestakaisin pyörät ylhäällä, mutta sillä ei ollut vaikutusta. Huomasin että pohjapanssari on säiliön alta hieman märkä, epäilen että vuoto tulee jäähdyttimen letkuista (en ole kerinnyt vielä nosturille tutkimaan). Voiko järjestelmä vetää ilmaa sisäänsä, jos vuoto on painepuolella?

                    edit. Vika mahdollisesti juuri vuotavassa jäähdyttimen liitoksessa, letkunkiristimen vaihdolla vaahtoaminen loppui.
                    Viimeksi muokannut Jimi555; 18.10.2021, 20:18.

                    Comment


                    • Mulla B7 rupes juriseen paikalla käännettäessä. Öljynvaihto ei auttanut, pumpunvaihto ei auttanut, säiliön sihti ei tukossa, Myyty vikaisena, epäilivät raidetangon päätä??

                      Comment

                      Working...
                      X