Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B6 ohjaustehostin jurisee?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #91
    a4 b6 ohjaustehostimen säiliö kuiva

    Ei kai tuo neste haihdu jos ei vuotoja ole? Rattia kääntäessä ääntää. Edit: miten pitkään kuivalla säiliöllä voi ajaa? Nyt ei ole öljyä saatavissa.
    Viimeksi muokannut AAQS; 16.10.2010, 16:36. Perustelu: tietojen lisäys

    Comment


      #92
      Ei kait sillä kannate ajaa metriäkään. Pumppu ottaa nokkiinsa.. Järjestelmässä varmaan kyllä vähän on mutta en siltikään ajais..

      Comment


        #93
        Hmm, ihme ettei tule mitään varoitusta. Itsestään neste ei sieltä häviä.

        Itse en kyllä ajaisi.

        Comment


        • #94
          Tjaa,ei sitä paljoa mennytkäån. Pitäisikö varoittaa loppumisesta? Oli auki vielä huoltamo missä myytiin tuota öljyä. G004000M2. Siinä säiliön korkissa luki G002 jotain...

          Comment


          • #95
            Laturi/vapaakytkin näytti olevan ihan ok. Ohjaustehostimen öljyä on tullut nyt lisäiltyä pari kertaa, mutta ei tunnu pysyvän ylärajassa. Johonkin se siis katoaa. Pumppu ja letkut tuntuivat käsikopelolla ihan kuivilta, joten ei taida paljon muita vaihtoehtoja enää olla kuin tuo ohjausvaihde? Pitää nuo suojakumit tarkistaa viikon päästä kun pääsee talliin autoa ihmettelemään.

            Mistäs tommosen ohjausvaihteen saisi kokonaisedulliseen hintaan? Onkohan esim. tuossa motonetin hammastangossa ohjausvaihde mukana? Onko kuinka haastava homma ensikertalaiselta vaihtaa? MR olet ilmeisesti tuon itsellesi ainakin askarrellut? Kuinka kauan homma kaiken kaikkiaan otti aikaa?

            Comment


              #96
              Itse ostin auton keulapalan josta sai kätevästi tuon ohjausvaihteen ja valot vanhempaan rotiskoon. Ei ollut edullinen ohjausvaihde siis... :)

              Vaihtotyö ei ole kovin hankala, kolmella pultilla itse vaihde kiinni, raidetangonpäät pitää luonnollisesti irrottaa ja ohjausakselin nivel samoin. Öljyletkujen banjopultit on hieman ahtaassa paikassa ainakin takaisinlaittoa ajatellen.

              Kyllä tuossa kahteen mieheen yhden illan sai menemään tuhratessa, kun piti vielä selvitellä että uskaltaako erimerkkisen vaihteen laittaa paikoilleen, katsella onko ratin kierrokset samat yms... Ja tietenkin irrottaa se vaihde ensin siitä keulapalasta. Triviaali bolt-on-vaihtotyö varmaan 2 tuntia ekalla kerralla tehden. Kaveri kannattaa varata. Ohjeitakin olen muistaakseni jonnekin säikeeseen kirjoitellut.

              Comment


              • #97
                Täällä kuuluu ryömityttäessä ja rattia kääntäessä ulina, oliskohan juurikin ohjaustehostimesta. Pitääpä hetmälleen tarkastaa nesteen pinta. Mitähän soppaa tuo syö?

                EDIT: No kävinpä tuossa syömästä palatessani tarkastamassa. G002000 Mineral Hydraulic Fluid luki tuossa säiliön kannessa. Moniurahihna on vaihdettu kolmisen tuhatta kilometriä sitten. Pitääpä alkaa tuota soppaa metsästämään jostakin. Säiliö ei ollut kuiva, mutta aikalailla minimirajalla oli tuo neste.

                EDIT #2: Motonetistä löytyisi numerolla 59-0002 "Ohjaustehostinöljy VAG-G002000/G002500 1L (Kelt/Vihr)". Marmorilta kävisin muuten varmasti hakemassa, mutta mennee töissä sen verran pitkään, ettei marmorille tänään ehdi. Ja toisekseen ei viitsisi minimirajallakaan ajella. Kelvanneekohan tuo? Ainakin luokituksen täyttävää litkua pitäisi olla.

                Ja hiphei hurraa, jäsenyys on paukahtanut nyt tännekin!

                EDIT #3: No, jospa minä sittenkin livistäisin pari minuuttia aikaisemmin ja hakisin marmorilta tuota "oikeaa" litkua. Ihan vaikka mielenrauhan saamiseksi.

                EDIT #4: Kävin tässä hakemassa Pörhöltä sitten tuota nestettä. Sanoin kyllä selvästi, että G002000, mutta antoi kuitenkin muistaakseni G004000 tjsp. Kärsiikö noita nyt sitten sekottaa keskenään, jos säiliössä on ennestään G002000-öljyä. Ja auton kun ajoi käyntilämpöiseksi, niin olihan siellä yli minimirajan nestettä, että ei nyt ainakaan paniikkia pitäisi olla tuon lisäämisen kanssa. Ja tuossa matkalla kun kuuntelin, niin samanlaista jurnutusta / ulinaa nyt ei sitten äkkiseltään samalla tavalla kuulunutkaan. Merkillistä. Ja tuo G004000 maksoi litralta rapiat 15€.
                Viimeksi muokannut mstr; 18.10.2010, 15:23.

                Comment


                  #98
                  Omassa menopelissä oli tehostajan painelaakeri sökönä ja piti vinkumista... Uusi tehostaja tuli vaihdettua. Ei ollu halpa. Yli 400€.

                  Comment


                  • #99
                    MR osui ihan oikeaan. Repsikan puolelta hammastangon kumin alta ne hukassa olevat öljyt löytyivät. Ei ollut loppujen lopuksi kovin haastava homma tuon koko roskan irrotus. Toivotaan että uusi menee paikalleen yhtä kivuttomasti.

                    Aika hintava tuo näyttäisi olevan. Mistähän tota kannattaisi halvimmalla etsiä? En ebaystä onnistunut löytämään yhtään, mutta ei olisi ensimmäinen kerta kun on vaan oikeat hakusanat hukassa.

                    Tämän irrotetun osan kyljestä löytyi numerosarja 8E1422066D, mutta esim. motonetissä tähän kaupataan osaa numerolla 8E1422052E. Mitäköhän eroa näissä on? Ei olisi kovin paha tuo motonetin hinta 329eur. Tosin kyseessä kunnostettu osa ja toimitusaika mahdollisesti kuukausi.

                    Comment


                    • aihetta sivuten... Löytyykö tätä "XZN 33" speciaali avainta Suomenniemeltä järkevään hintaan? vrt. Saksassa 13,95eur

                      http://www.fluidonline.de/kfz-werkze...e-bosch/a-258/
                      Viimeksi muokannut Sleepy2; 26.10.2010, 23:18. Perustelu: Allekirjoitukset tarpeettomia.

                      Comment


                        Jäsenpuolella voisi olla lainattavissa.

                        Comment


                        • Jatketaas monologia:
                          Ohjustehostimen pumppu vaihdettiin tänään uuteen ja samalla vaihdettiin moniurahihna ku vanha oli lillunu tehostimen nesteissä. No, tehostin toimii ja kaikki muuten on, mutta... kun autolla kiihdyttää, kuuluu konehuoneen puolelta vaimeaa vinkunaa, mitä ei aiemmin ole kuulunut. Ääni kovenee kierrosten mukaan ja alkaa sillon ku kierrokset on n. 2000kiepin kohdilla. Vähän samanlainen vinkuna mikä kuuluu joskus jos vahvistimen johdot on laitettu huonosti, ja "kierrokset kuuluu kaiuttimista". Tyhjäkäynnillä ei vinkunaa kuulu. Se ääni tuli ihan pari päivää sitte ja luulinkin et se ois liittyny ton tehostimen toimimattomuuteen, mut ei... Ääni ei myöskään tunnu liittyvän siihen, et kääntääkö rattia vai ei.

                          Kellään vinkkejä et mistä lähteä etsimään syytä? Pukkaa piiiiiiiiikku ressiä ku koko ajan tulee jotain ongelmia ton auton kans... :(
                          mulla on ihan sama ongelma.. osaako joku sano miksi vinkuu? tehostin pelaa, mutta jos käynnistää -20 pakkasessa niin huuto on aivan kamala! hirveä ääni kuuluu ja se vaan pahenee jos kääntää rattia..

                          Comment


                            Mikä auto, onko audi?

                            Comment


                            • A4 1.8TQ -96

                              Comment


                              • Ettei vaan olisi moniurahihna löysällä?

                                Comment


                                • Mulla alkoi Audi tänään valittamaan, kun kääntää rattia hiljaisessa vauhdissa tai paikallaan. Ääni kuuluu selvästi ulos. Mielestäni ääni ei tule tehostajasta, enemmän nariseva ääni. Ikäänkuin jostain uupuisi rasvaa.
                                  Mistä voisi alkaa vikaa etsiä?

                                  Auto on ollut mulla viikon ja jo kaksi vikaa löytynyt... Turha edes yksityiselle myyjälle soittaa perään.

                                  Comment


                                    Puslat voi narista, mutta jos tuossa on edelleen sama konfis iskarien yläpäässä niin sieltä se narina voi tulla.

                                    Comment


                                    • Ittellä alatukivarsi pääsi pyörän puolelta pyörimään kiinnityspistestään, eli ei niveltänyt ite nivelestä, vaan pyörän ja tukivarren kiinnityskohdasta. Eli eikun vaan renkku irti ja joku rattia nitkuttelemaan. Jos ohjaustehostin puolella vika, niin yleensä kierrokset vaikuttaa myös ääneen.

                                      Comment


                                      • Alkuperäinen kirjoittaja Uri22 Näytä viesti
                                        Mulla alkoi Audi tänään valittamaan, kun kääntää rattia hiljaisessa vauhdissa tai paikallaan. Ääni kuuluu selvästi ulos. Mielestäni ääni ei tule tehostajasta, enemmän nariseva ääni. Ikäänkuin jostain uupuisi rasvaa.
                                        Mistä voisi alkaa vikaa etsiä?

                                        Auto on ollut mulla viikon ja jo kaksi vikaa löytynyt... Turha edes yksityiselle myyjälle soittaa perään.
                                        Kun pesin auton ja perään tuli sadekeli, niin ulinat loppui. Eli joku pallonivel varmaan päässyt kuivamaan...

                                        Comment


                                          B5 Passatti narisi tukivarsista kans. Muistin vasta nyt. Väliajoin WD40:stä kumiosiin oli workaround.

                                          Comment


                                          • Myös täällä b5 audissa ohjaustehostin huutaa. Jostain pääsee vuotamaan kun jättää allensa öljylänttejä, ei mitään isoa vuotoa mutta ajan kanssa tuohon parkkipaikalle jättänyt selvän läntin. Aina öljyä lisäämällä huuto loppuu, mutta palaa sitten ajan kanssa. Se on myös jännä juttu, että vaikka säiliössä näyttäisi olevan oikea määrä nestettä niin huutaa kuitenkin. Mutta kun lisää öljyä yli sen normi rajan niin hiljenee, ja öljyn pintakin asettuu lopulta normaaliksi.

                                            Eli missä mahtaa olla vika? Pumppu vai ohjausvaihde, tai kenties joku muu? Voisko olla vaan että joku tiiviste yms pettänyt jä pääsee sieltä vuotamaan?? Kuitenkin kohtuu vähän vasta ajettu 197tkm..

                                            Comment


                                            • aihettaa vähän sivuten, mutta onko kellään b6 korisessa tuntunt takertelua/pykäliä ohjauksesssa? autolla ajettu 165tkm

                                              edellisellä omistajalla ollut punaista nestettä ilmeisesti perus ATF:ää säiliössä, järjestelmä huuhdeltu pariin kertaan vihreillä nesteillä eikä vaikutusta asiaan.

                                              ratissa tuntuu ajossa pykäliä ja pumppu huutaa, pumppu vaihdettu ei vaikutusta.

                                              Comment


                                                http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=31275

                                                Comment


                                                  Jatketaanpa vanhaa ketjua.

                                                  Kiljahtelua ohjaustehostimen työskennellessä on alkanut kuulumaan omastakin autosta (A4 2.5TDiq 2002). Ääntä kuuluu vain kylmäkäynnisyksen jälkeen parilla ekalla ohjauspyörän käännöllä. Sitten ääni häviää.

                                                  Vielä en ole ehtinyt perehtymään asiaan tarkemmin. Öljyt pitää tarkistaa ensimmäiseksi. Vihreää kultaa ei ymmärtääkseni nämä 2000-luvun Audit enää syö. Mitä öljyä tuohon B6:sen ohjaustehostimeen voi laittaa ja saako sitä vain marmorilta vai onko tarvikeliikkeissäkin sitä tarjolla?

                                                  Comment


                                                  • Löytyy marmorilta ja tarvikeliikkeistä. Purkin kyljestä pitäisi löytyä audin rinkulat.

                                                    Comment


                                                    • Febi / Bilstein mineraaliohjaustehostinöljy sopii. Vihreä purkki, ja kyllä uudemmatkin käyttävät joko tätä tai keltaista vastaavaa.

                                                      Comment


                                                        Kiitoksia, pitänee hakea siis purnukka perinteistä vihreää kultaa. Eikös tuo uudempi keltainen öljy ollut synteettinen versio vihreästä kullasta?

                                                        Ongelmaa tutkittu ja vaikuttaa siltä, että kiljunta aiheutunee siitä, että öljy on aika vähissä. Näytti olevan säiliön alarajan tuntumassa. Vanha öljy oli muutenkin aika musta näköistä, ei varmaan haittaisi, jos tekisi järjestelmälle öljynvaihdon. Kiljuntaa ei juurikaan esiinny, jos pitää autoa kylmäkäynnistyksen jälkeen minuutin pari tyhjäkäynnillä, ennen kuin kääntää rattia ensimmäisen kerran.

                                                        Tankataan nyt alkuun vaan säiliö ja tutkitaan katoaako öljyä kovin nopeasti, jolloin järjestelmässä lienee vuoto jossain. Auto on kyllä merkkaillut reviiriänsä tipalla kahdella pysäköinnin jälkeen, mutta olin automaattisesti kuvitellut tippojen tulevan moottorista, kun V6:sesta kyse. Pitääkin selvittää, olisiko vuoto kuitenkin ohjaustehostimen puolella.

                                                        Edit: Kiljunta lakkasi öljyn lisäyksellä. Toistaiseksi kaikki hyvin, mutta koputetaan puuta ja pelätään pahinta.
                                                        Viimeksi muokannut Ilkka L; 29.1.2012, 21:25.

                                                        Comment


                                                        • Olisko antaa vinkkiä

                                                          Itsellä kiljuu ohjkaustehostin rattia kääntäessä ainoastaan lämpimällä koneella ja tehostimen öljyt vaahtoo vähäsen mut ei vähene.

                                                          minkä laista öljyä kannattas laittaa jos vaikka kokeilis öljyjen vaihtoa?

                                                          Comment


                                                          • Moottorin alasuojamuovit on siitä pirullisia, että yleensä pientä vuotoa ei edes huomaa. Saa olla enemmänkin jossain päin vuotoa ja maahan asti tulee vain muutama tippa. Siellä muovien seassa yleensä onkin sitten enemmän nestettä varastoitunut jonnekkin. Kokeile koneen ollessa kylmä kädellä ohjaustehostimen pumpun ympäristöstä ja letkuista löytyisikö vuotokohta.

                                                            Jos vaahtoaa, on mitä ilmeisimmin vuoto jossain päin järjestelmää, eli horii ilmaa jostain.

                                                            Omassa (a4 b6) on ohjaustehostinnestesäiliön korkissa merkintä millaista ööliä sinne vaatii, G002000 joka löytyi muistaakseni vihreän Febi pullon kyljestä.

                                                            Comment


                                                              Miten tuon ohjaustehostimen öljyn määrä mitataan, korkki "auki" vai kierrettynä kiinni?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X