Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Vaha
Collapse
X
-
Äläkä hyvä mies pese autoas millään harjalla tai sienellä, vaan mikrokuituisella tai mieluiten lampaankarvaisella kintaalla. Eikä aineiden määrä muutenkaan korvaa laatua näissä hommissa. Hyvä vahanlevityssieni, riittävästi mikrokuituliinoja vaikka halpahallista ja laadukas vaha/sealant niin varmasti tulee parempaa jälkeä alle 70€:llä.
-
Alkuperäinen kirjoittaja James Potkukelkka Näytä viestiTäällä teilattiin mun ajatus tyystin joten marssin Mätänettiin ja ostin yli seitsemällä kympillä erinäköisiä tahnoja, litkuja, harjoja, sieniä ja rättejä. mm. Turtlen Waxin Black box - mustaan autoon tarkoitettu joku vahapaketti sekä Korrekin kiiltovahankin otin testiin kun etiketissä kehuttiin sen sisältävän carnaubaa. Testataan nyt alkuun noita ovatko kestoltaan ja käytettävyydeltään huonoja vai hyvin huonoja.
Turtle Wax ja Korrek ovat heittämällä huonoimpia vaihoja mitä olen ikinä käyttänyt elämäni aikana.
Leave a comment:
-
Eihän nuo AG:n kamat huonoja ole, isona plussana äärettömän helppo ja nopea levitys/kiillotus. Kyllä niilläkin auton kiiltämään saa, jos nyt ei puhuta mistään showpeilauksesta. Kesto kyllä lyhyempi kuin "kunnon" vahoilla, mutta jos jaksaa usein autoaan puunata, on paikka sille, ja mahdollisesti jopa tykkää hommasta, niin hyvin pärjää.
Itsekin tuota olen harrastanut, ja vaikka nykyään käytössä Collinitet yms, niin tulee silti useamman kerran vuodessa vahattua. Mikään ei kuitenkaan voita sitä vastavahattua pintaa, ja kuulun siihen joukkoon joka tykkää siitä! Kukin tyylillään..
Leave a comment:
-
Täällä teilattiin mun ajatus tyystin joten marssin Mätänettiin ja ostin yli seitsemällä kympillä erinäköisiä tahnoja, litkuja, harjoja, sieniä ja rättejä. mm. Turtlen Waxin Black box - mustaan autoon tarkoitettu joku vahapaketti sekä Korrekin kiiltovahankin otin testiin kun etiketissä kehuttiin sen sisältävän carnaubaa. Testataan nyt alkuun noita ovatko kestoltaan ja käytettävyydeltään huonoja vai hyvin huonoja.Viimeksi muokannut James Potkukelkka; 10.3.2011, 13:38.
Leave a comment:
-
Jep, eipä ne tuolla "piireissä" kauheesti AG:tä ylistä. Perus markettitavaraa, ei sen parempaa tai huonompaa. Punainen kai ihan hyvää.
Megun #16:sta itelläkin purkki mutta ei oo vielä joutanut kokeilemaan. Laitoin talveksi 2 kerrosta FK1000P:tä ja hyvin on kestänyt. Keväällä sitten myllytyksen ohessa Poorboysin White Diamond ja Dodon Diamond White. Timanttinen linja siis :)
Ite pessyt tämän talven myös Citruswash+Glossilla, oikein hyvää kamaa. Kesäpesuihin oma suosikki Dodon Sour Power.
Leave a comment:
-
Tuosta listasta en itse käyttäisi kuin AG: punaista ja sen päälle vaikka megun 16 tai collinite.
Oma auto vahattiin viimeksi syksyllä. Claybar käsittely, megun 16 kahteen kertaan ja päälle viel kokeilin dodo juicen blue velvettiä.
Helmeilee vieläkin niinku ois vasta vahattu pesun yhteydessä. Lampaankinttaalla pesut ja päälle melkein joka kerta on tullu viel laitettua megun ultimate quik detaileria.
edit: Shamppoona on ollut Chemical Guys Maxi Suds II tai sitten Chemical Guys Citrus Wash and Gloss
Leave a comment:
-
Jos vrt. vaikka collinite 476S:n kestoa AG:n punanen+kulta niin on eroa kuin yöllä ja päivällä. Kestohan noissa tärkein on ainaki omasta mielestäni. Ei hirveesti kiinnosta joka kuukausi hinkata koko autoa läpi ensin claybarilla ja sitten vahailla.
Tosiaan marraskuun alussa tuli vedettyä tuo collinite pintaan ja ei kyllä turhaan kehuta sitä. Vieläki pesun jälkeen tulee esille lähes juuri vahattua häpeilemätön pinta (pesuun käytetty Turtlen Orangea hellävaraisen ominaisuutensa vuoksi). Ei nyt ihan niin kiiltävä sentään, mutta hyvä kuitenkin. Ostos joka kannatti. AG:n punaset jämät saa vedellä sitten kesävanteisiin ja kultasen voi heittää järveen. Yhen vanteen sisäpinnan vetelin kultasella ja totesin, että parempi ilman. NXT2.0:n jämät käyttää sitten ens keväänä vanteisiin.
Tuosta sun listasta puuttuu täysin claybar+liukkari.
Leave a comment:
-
Tulipahan ostettua Autoglymin sarja, joka toivottavasti määrällään kestää kesän koska ei tuo Motonetti päässyt brittihintoihin. Nyt sitten tunnutaan haukkuvan AG:n tuotteita oikein tuelta. Onko ainut ero se, että "paremmat" vahat säilyttävät kiillon pidempään. Sittenhän se ei ole ongelma..kyllä meikäläinen jaksaa puunata. ;)
Kesä 2011 kiillotusresepti:
- Turtle kiillotusliina
- Autoglym kiillotusliina (perfect polishing cloth)
- Korrek kiillotussetti
- Korrek märkäluja kuituliina
- AG Interior shampoo (sisäpesu)
- AG engine&machine cleaner (moottorinpesu)
- AG vinyl&rubber care (vinyylin- ja kuminhoito)
- AG car glass polish (ikkunakiilloke)
- AG bodywork shampoo conditioner (hoitoshampoo)
- AG super resin polish (puhdistava yleisvaha)
- AG extra gloss protection (huippukiiltävä suojaus)
- AG custom wheel cleaner (hapoton vannepesuaine)
Ensimmäinen kerta että päätin alkaa "hifistelemään" näiden tuotteiden kanssa ja päätin nyt sitten testata kuinka kiiltäväksi noilla saa. Jos jotain oleellista tuosta AG:n satsista puuttuu niin vinkatkaa. =)
Leave a comment:
-
Itellä on kyllä riittänyt colliniten 845+915, myllytyksen jälkeen. Tarvii tehdä 2kertaa vuodessa.
Perus vahashampoo pesuja siinä väliaikana.
Leave a comment:
-
Samaa mieltä Villen kanssa.
Kaverin vanhempien molempiin autohin on tehty käsittely uutena ja kiilto on aika onneton, vaikka toinen auto on vuoden ja toinen 6kk vanha.
Leave a comment:
-
Nnoh..porukoiden autossa on joku tollanen "kestopinnoite" eikä se omasta mielestä kunnon vahaa/sealanttia korvaa. Sillä hinnalla auton vahaa (itse) aika monta kertaa käsin.
Tossa pari mielipidettä aiheesta: http://pesukinnas.com/viewtopic.php?f=14&t=243
Leave a comment:
-
Kevät tulee ja uusi auto alla eli on taas aika kestovahauksen tms. maalipinnan suojakäsittelyn.
Edelliseen kärryyni teetin Permashine suojakäsittelyn ja olin lopputulokseen sekä ennen kaikkea auton helppohoitoisuuteen pirun tyytyväinen. Auto ehti olla minulla melkein kolme vuotta tuon käsittelyn jälkeen eikä maalipinta hävennyt uutta ja muuta en sille tehnyt kuin säännöllinen pesu vedellä ja/tai autoshampoolla.
Nyt tuota samaista hoitoa kysellessäni ilmoittivat ainakin Turun Autoklinikalla, ettei Permashinea ole enää saatavilla. Suosittelivat VodaX-suojakäsittelyä. Tiedä sitten onko muuten kuin hinnaltaan saman tasoinen Permashinen kanssa.
Työkaverilla kokemusta Brilliant käsittelystä eikä oman kokemuksensa perusteella suositellut tuota. Kaikki autofixaus pajat tarjoavat milloin mitäkin kestovahausta tai kovavahausta. Kestovahauksille lupaavat jopa vuoden kestoa mutta eri foorumeilta lukenut ettei kestä montaakaan pesukertaa.
Mitä täällä pojat ja tädit suosittelee, muuta kuin itse puunausta?
Leave a comment:
-
Kerralla vedin koko auton.. paikoittan joutu hiukan enempi hinkkaamaan, mutta aika helppoa oli kyllä käsitellä. Ja jälkeenkin olen ihan tyytyväinen, kun ottaa huomioon, että pistettiin vain tuo Collinite, eikä mitään muuta käsittelyä.
Pahoittelut kuvien laadusta, ei vaan ollut parempaa kameraa kuin kännykkä.
Leave a comment:
-
Voi vetää koko auton kerralla jos ei auringossa levitä. Paras pinta itellä ikinä on tullut juuri colliniten 845 insulator pohjille ja 915 marquee päälle. Nämä tietysti myllytyksen jälkeen. Hondan tein näin syyskuussa ja kiiltää vieläkin kuin suoraan tallista ajettu.
Leave a comment:
-
Collinite 845 sellanen pikanen kysymys, että voiko levittää koko autoon kerralla (C5 avant) vaiko paneli kerrallaan?
Olis tarkotus tänää koittaa.
Leave a comment:
-
Yhden Chevyn myllytin taannoin, jossa oli lapsonen tehnyt avaimella melkein maaliin asti naarmut. Lakka siis pinnassa. Laikkana oli Glymin valko/punainen toiseksi kovin ja aineena Glymin 04B. Viimeistelyyn soft-laikka ja Menzernan polishing compound. Kiilto jäi hyväksi käyttikseen, eikä siitä näyttelypintaa pitäny tehdäkkään.
Leave a comment:
-
Riippuu ihan miten syviä jälkiä autossa on. Menzernan aineilla olen saanut hyviä tuloksia.
Leave a comment:
-
Neuvokaas aineet jolla A4 b6 maalipinnasta pyörrejäljet saa oikeesti pois. Käytössä epäkesko ja menzernan laikkoja. Mequn #80/83/85 kuulemma hyviä, mutta tarviinko kaikki??
Leave a comment:
Leave a comment: