Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audin surkeisiin bi-xenon valohin apuja?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Jos löytyy DCR-merkintä niin ei tuolle minusta estettä ole.

    Comment


    • Ei ole tosiaan kehitys taannut aina parempaa lopputulosta. Aikoinaan laitoin kuplavolkkariin uudet, kirkkailla heijastimilla olevat umpiot ja lisäksi Bosch Touring 190 lisäpitkät. Simppelit systeemit ilman suurempia nikkarointeja ja hvyin näki, tai sitten aika kultaa muistot ....mutta ei ne huonot valot olleet, päinvastoin hyvin oli valoa. Taannoin luin TM:ää, jossa testasivat valoja eri autoista ja Saab 9000:n valot olivat nykymittapuullakin varsin hyvät ja ihan peruspolttimoilla. Silloin aikoinaan valoille varattiin tilaa auton keulaan.

      Mutta takaisin aiheeseen. Tarkoitus on nimen omaan saada hyvät valot orkkisten tilalle, ainakin lyhyille. Tuntuu hassulta laittaa orkkis xenoneita lyhyille, kun just niistä on ziljoona kommenttia täälläkin ettei niillä oikein eteensä näe. Siksi voi katsella sopivat rensselit ja nikkaroida niistä.

      Xenoneille tarvittava automaattinen korkeudensäätö on hallussa anturoinnin osalta ja samat valojen säättömoottorithan niitä säätää kuin manuaalisäädölläkin olevassa biilissä. Onko hajua onko autom.säädössä jokin lisäboksi (elektroniikaa) säädölle vai mihin anturi liitetään ?
      Viimeksi muokannut Killeri; 24.9.2018, 18:00. Perustelu: Viestit yhdistetty.

      Comment


        Saman aikakauden C5:ssa on oma ohjainyksikkö joten suurella todennäköisyydellä samanlainen löytyy B6:stakin.

        Comment


          Jos se laillisuusasia oikeasti kiinnostaa, niin mikä tahansa E-hyväksytyn umpion peukalointi tekee siitä laittoman. Varsinkin silloin, jos projektorimuutos tai pitkien xenonointi tarkoittaa H-kantaisilla polttimoilla olevia xenoneita, ne kun eivät ole hyväksyttyjä tieliikenteeseen. Se on tietty aina toinen juttu, että jääkö siitä sitten leimalla kiinni. Paras resepti B6:n valoihin on projektoreissa bixenonit tai sinkkumallit ja niiden kaveriksi vielä xenon-sarja normipitkiin. Alkaa näkemään varsin kivasti, mutta lailliseksi sitä ei saa millään.

          Comment


          • Mikä niistä A4 (B6) orkkis xenoneista tekee huonot? Ovatko jo alun alkujaan heikkotehoiset, vai himmeneekö linssi ajan saaatossa ??

            Toisaalla täällä oli juttua jälkiasennetuista xenoneista korkeussäätöineen. Onhan siinä hommaa, mutta olisi lailliset ....eikä tarviis neuvotella tien päällä seriffien kanssa, jos nykyään valoja ehtivät tien päällä suuremmin ihmetellä.

            Saakos noita retrofit-satseja Euroopan puolelta?
            Viimeksi muokannut hifijussi; 24.9.2018, 18:35. Perustelu: Viestit yhdistetty. Älä tee heti perään uutta viestiä, vaan editoi vanha.

            Comment


              Ei ole mainintaa paljon nykyisillä umpioilla on ajettu. Itsellä oli kromaukset melkolailla hävinneet 300tkm ajetuista halogeneista. MiniH1 bixenon-projektoreilla näyttää huomattavasti paremmin vaikka olis halogeenit paikallaan.

              Comment


                Orkkisxenonit on varsin hyvät myös, jos projektorien pinta ei ole palanut pilalle. Euroopasta löytyy projektorisettejä ainakin:

                https://www.retrofitlab.com

                Suomesta noita saa myös:

                http://speed-autoteile.fi/

                Comment


                • Audi a6 4f face

                  Moro.


                  retrofitlab rojektorit tuli tilattua ja tässä tuli semmonen ongelma etteen että faceliftissähän on D3S poltin ja noissa retrofitlab rojektoreissa tulee D2S poltimot niin mites ootte tehneet muutoksen?
                  pitääkö vaihtaa koko ballastit vai saako sen kikkailtua jotenkin sytyttimen vaiholla?

                  Comment


                    Päivitin vähän C5 Allroadin valoja. Oli kyllä aikakin, toisessa umpiossa on joskus räjähtänyt xenon-polttimo, ja toinenkin heijastin oli muuten vaan aika musta. Ostin Speed-autoteilestä Retrofitlabin bixenonit. Lisäksi samalla hinkkasin umpioiden "lasit", vaikka eivät olleetkaan ihan karseassa kunnossa.

                    Hioin ne 600 paperilla, sitten vesihiomalla 1000 ja 2000 papereilla. Sitten päälle 2K lakka, tuli aika helpolla hyvät.

                    Heijastimien kannakkeita piti vähän suunnitella, koska alhaalla oli vain yksi kierretappi, toinen puuttui. Kuvista näkyy miten tein ne.
                    Attached Files
                    Viimeksi muokannut okkim; 22.1.2019, 15:21.

                    Comment


                    • Alkuperäinen kirjoittaja Sakke82 Näytä viesti
                      Moro.


                      retrofitlab rojektorit tuli tilattua ja tässä tuli semmonen ongelma etteen että faceliftissähän on D3S poltin ja noissa retrofitlab rojektoreissa tulee D2S poltimot niin mites ootte tehneet muutoksen?
                      pitääkö vaihtaa koko ballastit vai saako sen kikkailtua jotenkin sytyttimen vaiholla?
                      Ainakin speed-autoteilen setissä tulee muunnosjohtosarjat mukana.

                      Comment


                      • Onnistuuko b7 bi-xenon umpioon vaihtaa retrofitlab projektorit , purkamatta umpiota ?

                        Comment


                        • https://www.youtube.com/watch?v=W6UvaSYdeDo

                          Comment


                          • Tarvitsisi käyttis-B6.sen valoihin kyllä päivitystä.
                            Pimeillä keleillä on käytännössä ihan sama onko valoja päällä vai ei ja takana tulevan auton valot muodostaa omasta autosta varjon eteen. Kyllä tuli A8.sia ikävä pimeiden tullen.

                            Autossa nyt surkeasti ranetetut, S4-umpiot jotka joku on joskus avannut ja liimannut huonosti kun ne on nyt kosteutta täynnä. Lyhyissä xenonit ja pitkissä halogenit.
                            Mietin tässä uusien (tarvike) umpioiden ostoa +niihin retrofitin bi-xenon setti.

                            Kysymyksenä lähinnä: mikäli minulla on oem-xenonit autossa ja uudessa umpiossa on D1S "varaus" xenoneille niin hommanhan pitäisi pelittää vanhojen xenon-osien sekä auton piuhojen kanssa yhteen tällä setillä:
                            https://www.retrofitlab.com/en/audi-...eadlights.html

                            Lisäkysymyksenä muuten vielä, että jääkö alkuperäinen pitkien valojen paikka umpiossa siis tyhjäksi mikäli ottaa tuon bi-xenon-setin. Siihenhän voisi rakentaa kaveriksi vielä (laittomat) lisäpitkät.

                            Comment


                              Mulla oli B6:n halogeniumpioissa siihen vastaava retrofitin bi-xenon sarja. Siinä kuten tuossakin, haaroitettiin pitkien polttimolta xenonprojektorin varjostimen ohjaus. Eli siis lopputulemana nuo laittomat lisäpitkät...laittomien xenonien lisäksi. Katsastukseen otin tuon varjostimen ohjausjohdon irti ja vaihdoin halogenpolttimot.

                              Comment


                              • Tuli tuossa vapailla vihdoin laitettua retrofitlabin projektorisetti kiinni fl 4f:än. Muuten tuo oli melko simppeli homma, mutta projektori ei mahdu ulos umpiosta peiterenkaan kanssa, vaan se on asennettava paikalleen umpion sisällä. Lisäksi projektorissa olevat reiät renkaan kiinnityskynsiä varten eivät ole samalla kohtaa kuin hellan projetorissa. Tästä syystä rengasta ei saa samaan asentoon (lovet ylä puolella), eikä viidestä kynnestä mennyt koloonsa kuin kolme. Pitää vaan toivoa että se riittää, eikä rengas tipahda paikoiltaan.

                                Koskeeko nämä vain faceliftmallia vai onko samat asennusongelmat myös vanhemmissa?

                                Comment


                                  Vanhempaan meni retrofitlab sarja bolt-on, tosin jonkun aikaa piti etsiä oikeaa asentoa missä mahtui muljahtamaan kokonaisena paikalleen. Usko meinasi loppua polttimon kiinnitysklipsin kanssa mutta lopulta kun kysyi tepolta vahvistuksen niin sehän napsahti kiinni kun vaan painoi.

                                  Comment


                                    2010 4F Allroadiin laitoin viime keväänä tuon retrofitlabin setin. Muistan itekin että aika epätoivoiselta vaikutti sen peiterenkaan kanssa, välillä tuntui ettei mene enää eden projektori, mutta meni paikoilleen sen kanssa. Sitä saa tosissaan pyöritellä aika paljon että löytyy oikea kulma mistä lähtee viemään umpion sisään, ja matkallakin saa käännellä x kertaa että onnistuu.

                                    Comment


                                    • Itsellä oli 4Fssä aivan maailman huonoimmat lyhdyt (kirjaimellisesti lyhdyt) ostaessa. Mitkään sopeutukset tai manuaalisäädöt eivät liikuttaneet valoja mihinkään suuntaan. Hommasin siis mister-autosta uudet Hellan umpiot ja niihin sitten vähän jälkeenpäin Osramin xenarc laser d2s-polttimot. Alko maailma kirkastua :D

                                      Attached Files

                                      Comment


                                      • Mites a6 c5, onko toi linkin setti kuinka plug and pray vai joutuuko nyhräämään jotain patentteja? Autossa originaalit xenonit, jotka aivan loppu. Onko tuossa paketissa kaikki vai tarvitsenko jtn adaptereita tms? Tarvitsenko erikoistyökaluja vai meneekö perusvermeillä?

                                        https://speed-autoteile.fi/index.php...oduct_id=29657

                                        Comment


                                          Siellähän on linkki melko tarkkaan video-ohjeeseen kuinka tuo tapahtuu.
                                          Alkuperäinen ohje:
                                          https://youtu.be/L5DjK9jlkgI
                                          Päivitetty:
                                          https://youtu.be/687dqYesOCY

                                          Melko simppeli siis kun ei edes tarvii purkaa umpiomuovia kuumailmapuhaltimen kanssa kuten uudemmissa.

                                          Comment


                                          • Toki mä sen linkin jo katsoin heti ekana, mutta tämän keskustelun aiemmat postaukset herättivät noi mun edeltävän postauksen kysymykset, joihin sä et varsinaisesti vastannut yhteenkään. Mutta siis arvaan nyt kristallipallon kanssa, että noi eivät tarvitse patentteja, lisäosia, eikä erikoistyökaluja?

                                            Edit: Ainiin, umpioissa on myös huurtumisongelmaa, olikohan näissä yleensä pääsyyllisenä se joku o-rengas? Mistä ja minkälaiset pitäisi hommata ja oliko täällä foorumilla jossain jo ohjeet niiden vaihtoon?
                                            Viimeksi muokannut KKop; 9.9.2020, 10:30.

                                            Comment


                                            • Ostin facelift DRL umpiot ja haluaisin testata nuo ledit ennen paikalleen laittamista. Irtoakulta hyppyjohdolla laitoin ledeille lähtevään ruskeaan johtoon maan ja sitten kokeilin molempiin punaiseen, sekä valkoiseen kytkeä plussan, mutta ledit ovat pimeänä.
                                              Onko nuo ledit rikki, vai menikö vihkoon?

                                              Lisäksi näyttäisi puuttuvan tuon xenon polttimon, sekä vilautuspitkän H7 kiinnikerenkaat/tms. Xenonin kiinnikerenkaat löysin eBaysta, mutta mikä lukitsee tuon H7 polttimon paikalleen?

                                              Comment


                                              • Tulipa vaihdettua A4 B7 AFS umpioihin uudet projektorit. Tuli testattua ennen lopullista asentamista että valot kääntyvät käynnistyessä ylösalas ja sivuttain. Löin auton nippuun ja heti liikkuessa tauluun vikavalo xenoneista. Vikakoodi paljastaa syyksi vasemman umpion sivuttaismoottorin (02769 - Headlight swiwel module left, mechanical failure ). Mitäköhän nyt tuli asennuksessa töpättyä, oikea puoli toimii kuten pitää? Onko näissäkin mahdollisuus että säätömoottori on jotenkin väärässä asennossa kuten joku aikasemmin mainitsi?

                                                Comment


                                                  Joku vuosi sitten sama kokemut 4F:n AFS-umpioiden kansssa. Kääntömoottorin anturi ottaa nokkiinsa purkamisesta ja ajaa itsensä toiseen reunaan. Päädyin koodaamaan pois koko AFS:n.

                                                  Comment


                                                  • Mulla taisi käydä A6 C6 AFS:n kanssa niin, että se kiekko, minkä asentoa se sivuttaiskäännön asentoanturi lukee, tuli ekalla kasauksella väärään asentoon. Olikohan se kiekko just jonkun (kääntöakselin) ruuvin alla, mikä piti avata. Ja ruuvin kiristys vaikutti kiekon asentoon. Tämä siis ulkomuistista viiden-kuuden vuoden takaa, mutta jos umpio on käsillä, niin sen asentoanturin ja siihen liittyvät osat pystyy kyllä helposti päättelemään.

                                                    Umpio siis ajoi itsensä toiseen laitaan mekaanista rajaa vasten ja antoi vikakoodin. Ei kyllä ole tarkkaa vikakoodia tallessa.

                                                    Riittävän oikea asento löytyi takaperoisesti kokeilemalla, että umpio ei aja kumpaankaan rajaan kiinni.

                                                    A6:n AFS-umpioista on tosi monesta mennyt niitä kyseisen sivuttaiskääntömoottorin ohuita mustia johtoja poikki. Katkos on tyypillisesti siinä nippusiteen kohdalla, mikä pitää niitä mustia johtoja nipussaan. Omassa umpiossa oli mennyt johto poikki kuoren sisältä, niin ei olisi ekana tullut vastaan jos en olisi osannut vaseti katkosta etsiä.

                                                    Comment

                                                    Working...
                                                    X