Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 4F vanne/rengasasiaa.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Munkkiniemen Kreivi
    vastasi
    Nyt on talvi tullut ajeltua Continentalin ContiWinterVikingit alla koossa 205/50R17. En voi suositella kenellekään tuota kokoa 4F:ään. Järkyttävää huojumista ja vakioalustalla äärimmäisen epätasapainoinen koko. Lämmetessä (tai kuskin tottuessa) rupeaa toimimaan OK 100km jälkeen tosin silloinkin +120km/h vauhti saa urean housun lahkeeseen ja vastaa kokemuksena Linnanmäen maailmanpyörää kovasta korkean paikankammosta potevalle.

    Leave a comment:


  • JUSBEN
    vastasi
    Hauskaa kun noihin vannemyyntikuviin laitetaan aina kylmästi pari tuumaa isompien vanteiden kuvia. Varmaan menee paremmin kaupaksi...

    Leave a comment:


  • an13
    vastasi
    4F keskireikä 57.1mm.

    Leave a comment:


  • Hece R
    vastasi
    Puoliksi OT...

    Mikä on oikea keskireiän koko tuommoiseen a6 4f quattroon?

    Leave a comment:


  • gringo
    vastasi
    Oye oye, kyllähän se mahtaisi hiukka tiukkaa tehdä. Sport on käsittääkseni -20 ja s-line -30.

    Ehkäpä sittenkin tämmönen: http://www.tuningdesign.net/product/...5-leveat-5x112

    Leave a comment:


  • Killeri
    vastasi
    Oye gringo, se olisi viisi cm isompi halkaisijalta, joten jos sulla vakio alusta voisi kyllä mahtua.
    S-line alusta on jo -20mm jos muistan oikein, joten tiukka tekisi. Tämä enemmän mutua kyllä.

    Leave a comment:


  • gringo
    vastasi
    Haulla ei löytynyt, joten kysellääs täällä: mahtuukohan hiukan ylikokoinen setti eli 245/45R19 ET35 pyörimään 4f quattron alle asiallisesti? ET45 ilmeisesti toimisi, mutta tää ottanee jo kiinni jostakin?

    Leave a comment:


  • JUSBEN
    vastasi
    Yllättävän helposti nuo 9,5" leveetkin tuonne näköjään mahtuu. Taidan itse kyllä kallistua 10" puoleen, mikäli sattuu löytymään sopivilla offseteillä. Tuo takapää näissä taitaa se kinkkisempi sovitus ollakin.

    Leave a comment:


  • MarkoN
    vastasi
    Sopii ne kyllä just niin maukkaasti kuin kuvittelinkin.. Pahus.

    Nyt harmittaa peelerihankinta, mutta toki ihan kivasti nekin möhköihin passaa.
    Viimeksi muokannut MarkoN; 27.2.2014, 13:30.

    Leave a comment:


  • MacGyver
    vastasi
    Noniin yritetään laittaa kuvia.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • MacGyver
    vastasi
    Joo mä laitan tänään illemmalla kuvaa.

    Leave a comment:


  • MarkoN
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja MacGyver Näytä viesti
    Keula on ok, ja itseasiassa heti jo ihmettelin kun alle laitoin, et mun mielestä siellä on enemmän tilaa vaikka 10" ku takana.
    1 kerran oon saanu edestä raapimaan, ajoin vähän kovemmin 90 mutkaan missä oli semmonen oikein niiava töyssy. Renkaat aika linkussa ni raapasi aika huolella, mut ei ollu kyl normaali ajotilanne.
    10 tuumasia itekkin meinasin, mut en sit uskaltanu tilata.

    Jos nyt renkaat ostaisin ni ehkä 245/30/20 jos löytää sopivalla kantavuudella ois mun valinta.

    edit. Tosta linkistä eka kuva rohahana rc10 vanteet ensin tilasin ja ne ois varmaan 10" ollu ku tarkkaan muistelen.
    Se oli viiminen sarja myyjällä ja 1 vanne oli vaurioitunu ni ne meni siinä sitte, tilalle otin Zito 935.
    No just noita Zitoja minäkin olen ostattamassa. Ei sulla olis kuvaa paiskata kulkineesta?

    Taidan mennä turvallisen kautta ja tilata noi 9" ja et40. Tylsähköt peelerit mutta hyvinhän ne tähän sopii. Tulee kuitenkin vedettyä autotraileria yms. ja hermo ei kestä raapimista, ne vuodet pitäs olla jo takana..

    Leave a comment:


  • risu
    vastasi
    Audi A6 4F rengasasiaa

    245/35r20 nexenit tulossa 9":lle vanteelle joka nurkkaan -30mm s-line alustan kanssa, ei pitäisi ottaa mistään kiinni. Kantavuus tuolla koolla on yleisesti 95 joten riittää 3.0L kanssakin. ~500€ kierros nuo renkaat kiiltovaunulla.

    Leave a comment:


  • MacGyver
    vastasi
    Keula on ok, ja itseasiassa heti jo ihmettelin kun alle laitoin, et mun mielestä siellä on enemmän tilaa vaikka 10" ku takana.
    1 kerran oon saanu edestä raapimaan, ajoin vähän kovemmin 90 mutkaan missä oli semmonen oikein niiava töyssy. Renkaat aika linkussa ni raapasi aika huolella, mut ei ollu kyl normaali ajotilanne.
    10 tuumasia itekkin meinasin, mut en sit uskaltanu tilata.

    Jos nyt renkaat ostaisin ni ehkä 245/30/20 jos löytää sopivalla kantavuudella ois mun valinta.

    edit. Tosta linkistä eka kuva rohahana rc10 vanteet ensin tilasin ja ne ois varmaan 10" ollu ku tarkkaan muistelen.
    Se oli viiminen sarja myyjällä ja 1 vanne oli vaurioitunu ni ne meni siinä sitte, tilalle otin Zito 935.

    Leave a comment:


  • ommiK
    vastasi
    Tosta lukemaan:

    http://www.motor-talk.de/forum/welch...-t4433761.html

    http://www.a6-forum.de/board16-audi-...seriearbeiten/

    Leave a comment:


  • MarkoN
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja MacGyver Näytä viesti
    Mulla on tommoset 9,5x20 et45 joka nurkassa.
    Ne raapii aika helpostikkin takaa, mutta ostin hölmöyttäni 255/35/20 renkaat mitkä on aika paljon isommat ku 30 sarjalaiset.

    Myyjän mukaan ei ois raapinu 255/30/20 eikä 265/30/20 mikä on käsittääkseni ihan vakio rengaskoko.
    Alustana vakio s-line, eli onko se sit miinus 30mm?
    No voihan pahus. Tätäkin topikkia selaamalla saa sen kuvan, että on asennettu ilman ongelmia jopa 10x20 et43 valsseja madallettuna ilman kaarien mankeloimista.. Onko keula ok?

    Ei ole helppoa ei, jos ei halua pitäytyä sivulistamiesten valinnassa. Ihmeen vähän muutenkaan 4F korista tietoa netissä, että mikä menee ja mikä ei.

    Leave a comment:


  • MacGyver
    vastasi
    Mulla on tommoset 9,5x20 et45 joka nurkassa.
    Ne raapii aika helpostikkin takaa, mutta ostin hölmöyttäni 255/35/20 renkaat mitkä on aika paljon isommat ku 30 sarjalaiset.

    Myyjän mukaan ei ois raapinu 255/30/20 eikä 265/30/20 mikä on käsittääkseni ihan vakio rengaskoko.
    Alustana vakio s-line, eli onko se sit miinus 30mm?

    Leave a comment:


  • MarkoN
    vastasi
    Saiskohan tästä topikista vertaistukea 4F vannehankintoihin. Mieli on muuttunut sen sata kertaa, mutta nyt on kavennuttu kahteen mahdollisuuteen: 9x20 et40 tai 9,5x20 et45. Kumeiksi taitaa tullu 255/30.

    Onko odotettavissa harmaita hiuksia raapimisen suhteen? Alustana sportti-iskarit ja -30mm Eibach.

    Tota 9,5" leveetä vannetta sais pienemmällä ET:llä (lue isommalla konkaavilla) mutta en uskalla tilata, autolla kuitenkin tarkoitus tehdä kaikkea mitä isolla nelivetofarmarilla pitääkin..

    Leave a comment:


  • Ugemi
    vastasi
    Ok, hyvä tietää.

    Vielä tarkennusta, onko kellään ollut 245/40/19 8,5" vanteella alla?
    Ilma-alusta, mitä tiputettu hieman ja tuo täyttäisi paremmin rengasaukon.
    255/35 oli ennestään ja yhtään matalammaksi en mielellään ottaisi ja leveämpää ei laillisesti tuohon saa. Hämmästyin, kun vanteessa lukikin 8,5 leveytenä, vaikka 255 näyttää jopa hieman kapealta tuohon..

    Itseasiassa tuossa ylempänähän olikin ollut parillakin nuo. Pitää pistää tilaukseen.
    Viimeksi muokannut Ugemi; 25.2.2014, 12:13. Perustelu: Luetaan ne viestit..

    Leave a comment:


  • Sleepy2
    vastasi
    Tämä XL on otettu jo huomiioon indeksiluvussa eli siihen ei lisätä enään mitään.

    Leave a comment:


  • Ugemi
    vastasi
    Nöinhän se on, mutta tälläkin palstalla on mainittu, että xl tarkoittaa +3 indeksissä.

    Leave a comment:


  • KimmoL
    vastasi
    91 kantavuus ei riitä virallisesti tuolle 1250kg:lle, koska 91:en kantavuus on 615kg. Eli eteen pitäisi olla vähintään 92 kantavuudella ja taakse 93. Tuolla noita kantavuuksia.

    Leave a comment:


  • Ugemi
    vastasi
    etuakselilla näkyy olevan paino 1250 ja takana 1300.
    Ajatus oli pistää taakse 275/30/19 ja eteen 235/35/19, kun olisivat samat halkaisijaltaan. Tällä hetkellä alla 255/35 läpejään. Nexenin kumit taitaa tulla, malli hieman hakusessaan, joko n8000 tai n´feroista jompikumpi.
    Kantavuus eteen olisi 91 XL, joten tuon pitäisi riittää? Yhtiö itse kuitenkin antaa renkaalle kantavuudeksi tuon 91 mukaan kilot, joten tulkitsenko sittenkään oikein? Jos ei riitä kantavuus ja 245/35 on jo liian iso heitto nelikkoon, niin taitaa tulla 245 läpejään, pääseepähän helpommalla :)

    Kysymys siis oli, että otanko eri paria eteen/taakse vai samaa?

    Leave a comment:


  • andre_
    vastasi
    Kokeilkaa laittaa enemmän painetta renkaisiin jos on levotonta menoa. Jos rengas vakautuu kun se "lämpenee" niin silloinhan se tosiaan lämpenee ja renkaan ilmanpaine nousee = rengas toimii paremman suuremmilla paineilla. Itsellä tietysti eri auto ja erikokoiset renkaat, mutta erikokoisilla renkailla olen havainnut saman ilmiön että renkaisiin saa laittaa ohjearvoja enemmän painetta ettei auto hae urissa yms.

    Leave a comment:


  • elexter
    vastasi
    Itse taas tehnyt juuri päinvastaisia havaintoja 4F A6 kanssa. Kapeammat kumit ovat tuntuneet melko levottomilta.

    Ainakaan omassa autossa 245 ja 255 leveä rengas ei ole aiheuttanut uraherkkyyttä, kunhan puslat ovat kunnossa. Pehmenneiden puslien kanssa 255 leveällä urat tuntuivat jonkin verran. Tosin mainittakoon, että esimerkiksi Keimolan työmaan kohdalla viime syksyllä urat olivat sitä luokkaa, että kävellenkin olis jo hakemista tullut.

    Tällä hetkellä itsellä talvirenkaina alla 245/45 R18 ja tuntunut olevan melko hyvä kompromissi mukavuuden ja ajettavuuden välillä.

    Leave a comment:


  • Munkkiniemen Kreivi
    vastasi
    Itsekin vähän kartan tuota ajatusta 245 leveästä kumista ja tarkoituksena olisi laittaa juurikin sama 225. Toistaiseksi 17" vanteessa vakioalustalla melkoista hakemista "kylmänä" ja aika levoton tapaus yli 120kmh nopeuksissa. Rengas kuitenkin tuntuu ns. lämpeävän ja rupeaa toimimaan oikein hyvin. Alustakin toki menossa kevväämmällä vaihtoon.

    Leave a comment:


  • tede
    vastasi
    Nuo lienee ihan vakiomitat tuon kokoiselle vanteelle, joten ei mitään onkelmaa.
    Renkaitahan tässä on pyöritelty suuntaan jos toiseen ja optimikoko tuolle vanteelle lienee se 245/40/18.
    Itse meinasin laittaa kuitenkin saman levyiselle vanteelle 225/45/18 koska oletan että uraherkkyys kuitenki pienempi. Riippuu toki rengasmerkistäkin että kiertääkö kuinka herkästi bussipysäkkejä, no nää on näitä...

    Leave a comment:


  • Munkkiniemen Kreivi
    vastasi
    Mitenhän 4F uppoaa 8x18 ET 47? Ja millä rengastuksella nuo tunkisi alle?

    Leave a comment:


  • KuiKelo
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja KuiKelo Näytä viesti
    Tietääkö joku mikä on allroadin vakio 17" vanteen et ja leveys?

    e. Selvis. Saanut 7" ja 8" leveenä ET:t 34 ja 38. Kummathan tossa omassa on.. Pitää vissiin kiertää yks rengas irti..
    Löytyhän se tieto käsiä likaamatta.. :) Purin auton varustekoodit ja tuollainen löyty: CA6 = Alloy wheels 8J x 17.

    Nyt voikin alkaa sitten laskemaan vanteiden sopivuuksia.. ;)

    Leave a comment:


  • tede
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja dillon Näytä viesti
    Profiili on siis 3mm korkeampi. Tuota ei huomaa kukaan. Väittäsiin, että se 225 näyttää huomattavasti paremmalta, koska ei ole niin pulla kuin tuo 245 8" leveällä vanteella. Silmälle se siis todennäköisesti näyttää jopa matalammalta kuin 245. Välimallina voit harkita myös 235/45. Pieni ylikoko poistaa näppärästi mittarivirheen :)
    Niinhän se laskurien mukaan on. Mietin vain onko ero käytännössäkin olematon koska tuo 245/40 ainakin on soppelin näköinen profiili tuolle vanteelle. Jos ulkonäköeroa ei käytännössä ole niin mielummin sitte kapeampi vaihtoehto.
    Tuntuu vaan tuo 245 tarpeettoman leveältä ja varmaankin uraherkkyysriski suurempi, ja kun ei tuolla norsulla ole tarkoitus mitään rata-ajoa kuitenkaan harrastaa.

    Leave a comment:

Working...
X