Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B8 madallus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Kyllä, koska autoon tehtaanlinjalla asennettua s-line alustaa ei tarvitse muutoskatsastaa. Siis jos siihen on laitettu myöhemmin alustasarja tai pelkät madaltavat jouset niin ne on muutoskatsastettu (merkintä otteessa) ja alkuperäiset s-line jouset (+iskarit) heitetty kuikkaan.
    Kurkkaa minkä väriset jouset ja iskarit siellä on, ja näkyykö niissä merkkiä.

    E. Aloittajan viestistä näkee mitä napa-kaari mitta pitäis olla s-line alustalla.
    Alkuperäinen kirjoittaja Aaprahammi Näytä viesti
    Audissa on asennettuna tehtaalla s-line alusta (BV1) jonka pitäisi olla 30 mm normaalia matalempi.
    .
    .
    Nykyisin mitat pyörän navasta kaareen on edessä 35,5 cm ja takana 36
    Viimeksi muokannut vV8m5; 18.9.2020, 15:55.

    Comment


    • Onko mitään tietoa mitä maksaa alkuperäinen sline alusta?

      Comment


        Voi löytyä käytettynä satasella (Ebay, tori.fi, nettivaraosa tai täältä foorumin myyntipalstalta...) tai sitten ostaa vastaavan verran madaltavat uudet eibachin jouset parilla sadalla, jotka siis on vähintään yhtä hyvät kuin orkkisjouset.

        Comment


        • Jos minulla madallus -25mm ja korkeus kaareen navasta 340mm niin onko silloin vakio 340+25=365mm? Sehän on 10mm enemmän kuin aloittajalla. Onkohan siis tuossa ollut vakiona vielä joku eri alusta? Sport?

          Comment


            Yleensä jousivalmistajat ilmoittaa madalluksen vakio"pappa"alustan korkeudesta, ei s-line/sport.
            Etsi auton varustetarra (huoltokirjan ekasivu tai jossain varapyöräkotelossa) ja katso mitä se kertoo auton alustavarusteluksi.
            1BA = vakioalusta
            1BE = s-line - 20mm
            1BV = s-line 'sports' - 30mm
            Joku viisaampi korjatkoon nuo jos meni väärin.

            Comment


            • Kiitos paljon vastauksista! Eli löytyi varustetarrasta merkintä 1BE elikkä pitäisi "vakiona" madaltaa 20mm. Jos haluan "vakioksi" niin hommaanko -20mm madallusjouset? Mistähän sitten otteeseen keksitty tämä -25mm. Mittarin navasta etäisyyden kaareen ja edessä oli 340mm ja takana 345mm. Mitähän nuo jouset maksaa marmorilla?

              Comment


                Autoon on todennäköisesti asennettu -25mm madaltavat jouset, esim. Eibach pro-kit, siitä se otteen merkintä. Toteutunut madallus saattaa vähän vaihdella autokohtaisesti.
                Jos ei ole liian matala käyttöösi niin ei kai noita kannata lähteä vaihtamaan. Uusien oem jousien hinta selviää kysymällä marmorilta mutta kannattanee suosiolla katsella muita vaihtoehtoja (autodoc, speedautoteile jne. mitänäitänytoli).

                Comment


                • Mietin vain sitä kun aloittajalla 1BV alusta joka vakiona -30mm ja etäisyydet 355mm ja 360mm.. Ja minulla tämä -25mm alustasarja ja etäisyydet 340mm ja 345mm. Aika matalalla tuo kulkee..

                  Comment


                  • onko kukaan vaihellut alustasarjaa b8 jossa tuo "edc" iskarit. se edc delete kitti pitää ostaa mut herjaako muuta sen jälkeen?

                    Comment


                    • Elikkäs tuli asennutettua BC racing BR alusta A4:een. Nyt tässä yritin pikaisesti alustan asetuttua laskea ajokorkeutta edestä, mutta korkeuteen vaikuttavat kierteet eivät liikahtaneet senttiäkään. Tuntui, että iskari halkeaa ennen kuin ne kierteet edes hievahtaa.
                      Millaisia kokemuksia muilla coiloverien omistajilla on ollut korkeudensäädössä?
                      Tuskinpa sitä viikon ajossa kuitenkaan ovat kiinni ruostuneet.
                      Oletan että ongelmana on jousien luoma paine joka estää korkeuden säätämisen?
                      Eli auttaako mahdollisesti pelkkä subframen tiputtaminen vai pitääkö esimerkiksi tukivarret yms. Irrottaa alhaalta jotta kierteet pääsevät pyörimään vapaasti.

                      Comment


                      • Hei,

                        Takaiskunvaimentimet pitäisi kuulemma autoon vaihtaa ja merkkivaraosa maksaa sen 200€/kpl. Löytyisikö mitään suosituksia
                        ja kokemuksia hyvistä iskunvaimentimista?

                        Itse olen pohtinut Sach sport iskunvaimentimia. Auto on siis A4 vm 2011, quattro, Audin tehdas sport alusta (ei matalin).
                        Viimeksi muokannut Killeri; 4.4.2022, 13:53. Perustelu: Ei allekirjoituksia, kiitos!.

                        Comment



                        • Oon kuullut, että eibach pro kit 30mm madallusjousilla jää a4 b8 avant keulimaan ja että ongelmaa on korjattu laittamalla eteen a4 b5 jousilautaset, jotka laskee sen 10-15mm lisää. Onko jollain kokemusta tai jotain muuta huomioon otettavaa?

                          Kiitos etukäteen :)

                          Comment


                          • Mahdollisesti tyhmä kysymys mutta tuleeko katsastuksessa ongelmia jos edessä on vakiojouset ja takana keltaiset tuuninkijouset joiden korkeus on samaa luokkaa vakiojousien kanssa?

                            Muinoin kun tuo B8 oli ainut ajokki ja se kävi virossa alustaremontissa pyysin että sinne heitettäisiin jotain vähän sporttisempaa jousta alle.
                            No lopputulos oli matala edestä ja vakion luokkaa takana koska kuulemma vetokoukun takia taakse ei saanut matalampia jousia. Madallusjouset on merkitty otteeseen.

                            Tuo oli aikamoinen lumiaura talvisin ja viime syksynä piti vaihtaa kaikki vakioksi mutta aika loppui kesken ja vaihdoin vain etujouset. Nyt katsastus lähenee mutta ei huvittaisi turhaan vaihtaa takajousia.
                            Toki myös auton käyttäytyminen on näillä eriparijousilla on huolenaiheena mutta talven aikana en havainnut mitään yllättävää perän irtoamista yms. Saa toki läksyttää jos olen täysi idiootti.

                            Comment

                            Working...
                            X