Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Typ44 ohjausvaihde

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #91
    Miten on sellainen kuva, että Febi lopetti jo jokin aika sitten noiden satsien valmistuksen. Eli ne mitä varastoissa on, ovat viimeiset.

    Motonetissä on muutoksia todella tapahtunut. Hintaa on nostettu 29e:stä 35e:hen. Vantaalta kävin eilen hakemassa varaston viimeiset kaksi pussia Febiä pois, sillä kohta noita tuskin saa enää mistään. Seuraavat varmasti ovat sitten niitä kiinalaisia, mitä myyvät, jos myyvät.

    Siinä mielessähän tämä ei niin ongelmallista ole, sillä ainoa oikeasti tärkeä ja vaikeasti saatava osa satsissa on se sylinterivarren sininen muovistefa. Se on se joka pettää ja vuotaa. Moisen voi toki teettää esim. tiivistekeskuksessa ja maksaa muistaakseni jotain 30-50e. Sitten on se yksi erikoinen valkoinen muovinen prikka/sokka tms., joka tulee sylinteriputken päätyyn tiivisteeksi o-renkaiden kera, joka ei onneksi ole niin kriittisessä paikassa, joten hädässä varmaan voi käyttää vanhan uudestaan. Loput ovatkin vain normaaleja o-renkaita, joita saa mistä vain.

    Ja aika vähiinhän nuo lötkötkin jo alkavat käymään. Yleisemminkin mielestäni VAG:n ongelma, ettei vanhoihin peleihin oikein helposti ole enää osia saatavilla orkkiksena eikä muuten. Esim. bemarilla puolestaan saa orkkisosiakin mielestäni saman ikäisiin peleihin huomattavasti paremmin.


    Jos jollain nyt on se OSCCA:n tms. pussi, niin olisin kiitollinen osanumerosta ja/tai kuvasta pussista mistä ne näkyy. Saadaan tuonne FAQiin tiedoksi.
    Viimeksi muokannut jasso; 17.1.2009, 15:34.

    Comment


    • #92
      Tuli ostettua Motonetin tiivistesarja motivaattoriksi
      Nyt se motivaatio sitten tuli, haitarikumin hajottua.

      Muutamia havaintoja:

      OSSCA:n tiivistesarja on osittain täyttä kuraa. Stefat ja männänvarren tiiviste ovat sopivia, mutta suurin osa o-renkaista ei ole sinnepäinkään. Eli suosittelen etsimään tuon Febin sarjan jos vastaavaa remonttia suunnittelee.

      8/89 valmistuneessa ohjausvaihteessa on erilainen männänvarren tiivistepaketti kuin mitä esim. FAQ:ssa olevassa ohjeessa on kerrottu. Paketin irti lyöminen ei onnistu hylsyllä, koska putken "rungon" reikä on niin pieni. Ainoastaan itse tiivisteen reikä on pienempi, mikä ei tietystikään kestä painamista. Koko paketti on myös kasattu tehtaalla lyömällä meistillä reunat luttuun mikä pitää osat paikallaan. Eli purkaessa todennäköisesti hajottaa jotain.
      Näin jollakin saksalaisella sivustolla kuvia vastaavasta tapauksesta, en nyt vaan muista osoitetta.

      Yritin olla ennalta viisas ja ostin valmiiksi kunnostetun ohjausvaihteen hätävaraksi. Ja tämän nyt jouduinkin laittamaan kiinni. Mutta jottei olisi liian helppoa, ohjaus on nyt todella jäykkä. Mielestäni hammastanko kyllä liikkuu samalla tavalla kuin vanhakin mutta aivankuin tehostus olisi osittain hukassa. Mikähän moisen voisi aiheuttaa? Hammastangon säädön jo avasin mutta ei sekään ole syypää. Ohjaus oli yhtä jäykkä vaikka koko säätöruuvi oli irti.

      Melkoinen litania, mutta kun vietti viikonlopun auton kimpussa eikä saanut edes tyydyttävää tulosta niin pakko vähän avautua.

      Comment


      • #93
        Febin sarjoja saa yhä ainakin Saksasta edullisesti.

        Comment


        • #94
          Jatketaanpa vielä ja lainataan kuvaa velivenäläisiltä (audi200clubrussia tjsp).
          Eli kuvassa männänvarren tiivistehässäkkä. Näköjään ilman vaurioita saatu tämä avattua. Tosiaan tuo aluslevyn näköinen kiekko on prässätty tuohon hopenaväriseen palikkaan. Tämä kokonaisuus taas tulee tuon suurimman mötikän sisään, joka taas on prässätty raidetangon runkoon. Pieni mahdollisuus saattaisi olla että Febin 23250 satsi kävisi tässä tapauksessa. Pitäisi vaan ensin hankkia ja verrata vanhoihin. Näyttäisi olevan C4:een käypä luetteloiden mukaan.
          Attached Files

          Comment


          • #95
            Lisää kuvia.
            Eli tuo viitoskuvassa oleva osa pitäisi tulla tiivistesarjan mukana jotta homma pelaisi. Febin 23250 sarjassa saattaisi olla, ainakin kuvan perusteella?
            Sain jokseenkin kokonaisena naputeltua tuon irti mutta pientä vauriota pääsi tulemaan.
            http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...57292&langid=1 threadissa ihmeteltiinkin C4 ässässä ilmeisesti vastaavaa tilannetta. Muutoksia lie näin ollen tapahtunut vuoien varrella.
            Attached Files

            Comment

            Working...
            X