Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Varoitus tukivarsista (mm. Meyle, Herzog..)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • horch
    vastasi
    Tavalliset myös tangonpäihin. Jotenki vois kuvitella että tuolla sportilla tarkotetaan nyt "vahvistettuja" jos kerta tarvikeliikkeestä on kyse. Ne ku ei helposti tunne eroja alustojen välillä.

    Leave a comment:


  • Ropi
    vastasi
    Ja sama pätee varmaan noihin raidetangonpäihin?
    Niitäkin löytyy sekä sportilla että ilman.

    Leave a comment:


  • horch
    vastasi
    No ilmeisesti juuri tähän 1BV:hen, veikkaisin. Joka tapaukses sulle käy "tavalliset" varret.

    Leave a comment:


  • Ropi
    vastasi
    No mihinkä nuo sport-versiot on tarkoitettu?
    Hintakin on useita kymppejä kalliimpi kuin tavallisessa versiossa.

    Leave a comment:


  • horch
    vastasi
    Tepolta oon kyselly samaa asiaa. Ovat samat ku tavallises alustas. 1BV alustas on erilaiset ylätukivarret joka myöskin on sporttialusta mutta sitä en tiedä mitä eroa siinä on 1BE:hen mutta se ei nyt liene tärkeetä jos sulla kerta on 1BE. 1BA, 1BE ja 1BR ovat kaikki samanlaisilla varsilla.

    Leave a comment:


  • Ropi
    vastasi
    Tuossa omassa A4:ssa on pari ylätukivartta ja raidetangonpäät vaihtokunnossa ja autossa on sport-alusta (1BE) niin mitä sinne nyt pitäisi ostaa?
    Ylempänä mainittiin, että tuohon 1BE-alustaan kävisi samat osat kuin tavallisessa alustassa, mutta esim. Lemförderin valikoimassa näyttää olevan erilaiset/erihintaiset ylätukivarret ja raidetangonpäät sport-alustaan.
    Paikallisissa varaosapuljuissa eivät tietäneet asiasta mitään, mutta niidenkin luetteloissa oli kahta eriversiota ja yllättäen sport-versio huomattavasti kalliimpi.
    Marmoritiskiltä en tajunnut kysyä asiasta, kun järkytyin niin paljon kuultuani alkuperäisten osien hinnan.

    Leave a comment:


  • nomoreford
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja kassuliini Näytä viesti
    Liekköhän nuo osamies liikkeen lemförderit kestäviä, hinta näkyy olevan vähän yli 305 euroo ?
    Tilasin tuon 305 euron lemförderin sarja. Tänään kävin hakemassa ja on sitten valmistettu Taiwanissa. Eli ei ole lemförder tämän sarjan valmistaja!

    e: Asiasta reklamoitu. Nettisivuilla on virhe. Hoitivat asian loppuun kaikin puolin erinomaisesti, jäi hyvä maku tästä firmasta.
    Viimeksi muokannut nomoreford; 17.7.2012, 15:29.

    Leave a comment:


  • apostoli88
    vastasi
    Löytyisikö nivelsarjaa valmiiksi nipattuna.

    Leave a comment:


  • nomoreford
    vastasi
    Oli pakko tilata tuolta osamieheltä sarja, vaikka vähän epäilyttävän halvalta tuntuukin...

    Leave a comment:


  • kassuliini
    vastasi
    En osaa laittaa linkkiä, mutta quukleen kirjoitin osamies. Sieltä löyty verkkokauppa Salon kaupungissa. Voi hakea osia auton rekisterinumerolla.
    Viimeksi muokannut kassuliini; 3.7.2012, 18:43.

    Leave a comment:


  • horch
    vastasi
    Täs yks lemförderin sarja. En pahana pidä tuota hintaa.

    http://www.ojanpera.net/index.php?si...uoteryhmaid=76

    Leave a comment:


  • nomoreford
    vastasi
    Osamies? Onko linkkiä?

    Leave a comment:


  • kassuliini
    vastasi
    Liekköhän nuo osamies liikkeen lemförderit kestäviä, hinta näkyy olevan vähän yli 305 euroo ?

    Leave a comment:


  • Heba
    vastasi
    tuntuu perin oudoksuttavalta että parilla kolmella sadalla saa kokonaisen tukivarsisarjan joka pitää sisällän, mitä kymmenen osaa vai?
    Itse ostin keväällä bilsteinin tukivarsisarjan saksasta 350e. Suomessa hinta jotakin 600-650e? Kannattaa melkeinpä noita tukivarsisarjoja saksasta tilata näihin audeihin:)

    Leave a comment:


  • Moukka'Bloukka
    vastasi
    Oon kyllä mielenkiinnosta seurannut tätä topickia, koska tuntuu perin oudoksuttavalta että parilla kolmella sadalla saa kokonaisen tukivarsisarjan joka pitää sisällän, mitä kymmenen osaa vai? Sitten kuitenkin yksi TRW:läinen varras maksaa sen satasen. Onhan noissa merkki vartaissa ihan perkeleesti ilmaa hinnassa, mutta kaippa ne vähän parempiakin on?

    Toistaiseksi olen noudattanut tuon talviauton eli A8:n kanssa reseptiä että vaihdan vaan löysät vartaat yksitellen kun tarvetta / kolinaa on ilmennyt ja käyttänyt vaan olen TRW:n osia.

    Leave a comment:


  • peiponen
    vastasi
    Tulipa käytyä Biltema 723068 alatukivartta hypistelemässä Biltemassa. Sopii siis A4, A6, A8 jne.

    Jossain aikaisemmassa viestissä oli epäily, että kyseessä olisi TRW:n tukivarsi. Bilteman tukivarressa oli kyllä varaosanumero, mutta mikään muu ei viitannut siihen että se TRW:n tekele olisi. Itse rankkaisin Bilteman osan tämän perusteella kategoriaan "alkuperäinen valmistaja ei tiedossa". Ja kun ottaa huomioon että Bilteman tukivarsi on 84e ja Motonetista TRW 89e niin eipä lyö leiville Biltemassa asiointi. Harmi vaan ettei Motonettiin pääse sunnuntaina :)

    Leave a comment:


  • A6tonen
    vastasi
    Ai :)

    Ehkä jossain 165tkm kohdalla alkoi kolista, pari tonnia tuli ajettua kolinaa kuunnellen.

    Ai nii ja etummaisen alavarren kumipusla oli aivan löysä, vaihdon tarpeessa siis.
    Myöskin etuvetareiden ulommat kumit on murtumassa.

    Katsastusta koitan kuitenkin näin, saa nähä...
    Viimeksi muokannut A6tonen; 10.6.2012, 10:34.

    Leave a comment:


  • TDIq
    vastasi
    = Lemförder

    Paljonko oli kilometrejä alkuperäisillä ?

    Leave a comment:


  • A6tonen
    vastasi
    Onkos kukaan koskaan törmännyt tollaseen merkkiin kuin LMO?

    Sen merkkiset ylätukivarret löytyi omasta Audin logoilla kun vaihdoin oikealle.

    Leave a comment:


  • taski
    vastasi
    Eli irrottaa sen pitkän pultin, päästää irti iskarinalapään ja tiputtaa etu "tolpan" irti. Ainakin minusta helppo kiristellä ylätukivarret kohdalleen, kun tolppa irrallaan maassa.
    Hienoa, aina oppii uutta. Toiselle puolen vaihtaessa pääsee sitten tuossa helpommalla.

    Olisi kiva, jos joku, jolla on asennettuna rasvanipat noihin tukivarsiin, ottais kuvan ja postaisi tänne...
    Yksi kpl tässä (etummainen ylä-)
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Olmi
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja alssalonen Näytä viesti
    Eli kun noita ylempiä tukivarsia vaihtaa (nyt ensin ainakin etummainen/kuvassa oikealla), niin ensin kannattaa ilmeisesti avata tuosta renkaan puolelta tuo kuuluisa pitkä pultti (tuli jo laitettua CRC:tä irroitusta varten), joka on ylätukivarsien puslien alla olka-akselissa. Sen jälkeen tuo tukivarren korin puoleinen pultti (ärsyttävän ahtaan näköinen paikka). Eli nämä operaatiot voi tehdä vaikka hallitunkin varassa.. Sitten laitetaan uusi tukivarsi paikoilleen, tunkataan pyörän napa asentoon ikään kuin olisi rengas maassa ja kiristetään tukivarsi kunnolla. Meneekö näin tehtynä oikein?

    Kun puhutaan "tolpasta", niin tarkoitetaanko sillä olka-akselia vai mitä?
    Tolppa = iskari, muista muutakin varmistusta kuin pelkkä hallitunkki, akselipukit vähintään!

    Leave a comment:


  • Nuijari
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja taski Näytä viesti
    Ylätukivarsien sisäpäät kiristetään "pyörä maassa"; eihän sinne pyörän ohi oikein mahdu, useimmat kai tehneet (kuten itsekin) niin, että mittaa lokarin kaaresta pyörännavan keskelle ennen operaatiota, ja tunkilla tms. nostaa navan oikeaan asentoon ja kiristää sisäpään pultit. Jos sisäpäät kiristää täyden ulosjouston asennossa, ne kumipuslat voivat olla aika lyhytikäiset.
    Position the control arm so that the distance between the front edge of the mounting bracket and the arm is 47 mm, then tighten the mounting bolt nuts.


    Eli irrottaa sen pitkän pultin, päästää irti iskarinalapään ja tiputtaa etu "tolpan" irti. Ainakin minusta helppo kiristellä ylätukivarret kohdalleen, kun tolppa irrallaan maassa.

    Eli voi kiristää kun se kuuluisa pitkä pultti irti...
    Viimeksi muokannut Nuijari; 26.5.2012, 18:20. Perustelu: Lisäys

    Leave a comment:


  • alssalonen
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja alssalonen Näytä viesti
    Eli kun noita ylempiä tukivarsia vaihtaa (nyt ensin ainakin etummainen/kuvassa oikealla), niin ensin kannattaa ilmeisesti avata tuosta renkaan puolelta tuo kuuluisa pitkä pultti (tuli jo laitettua CRC:tä irroitusta varten), joka on ylätukivarsien puslien alla olka-akselissa. Sen jälkeen tuo tukivarren korin puoleinen pultti (ärsyttävän ahtaan näköinen paikka). Eli nämä operaatiot voi tehdä vaikka hallitunkin varassa.. Sitten laitetaan uusi tukivarsi paikoilleen, tunkataan pyörän napa asentoon ikään kuin olisi rengas maassa ja kiristetään tukivarsi kunnolla. Meneekö näin tehtynä oikein?

    Kun puhutaan "tolpasta", niin tarkoitetaanko sillä olka-akselia vai mitä?
    No nyt näytti jäävän kuva matkasta ja ei tunnu tarttuvan mukaan millään vaikka kuinka pieneksi yritän pakata.. huoh..

    Leave a comment:


  • alssalonen
    vastasi
    Eli kun noita ylempiä tukivarsia vaihtaa (nyt ensin ainakin etummainen/kuvassa oikealla), niin ensin kannattaa ilmeisesti avata tuosta renkaan puolelta tuo kuuluisa pitkä pultti (tuli jo laitettua CRC:tä irroitusta varten), joka on ylätukivarsien puslien alla olka-akselissa. Sen jälkeen tuo tukivarren korin puoleinen pultti (ärsyttävän ahtaan näköinen paikka). Eli nämä operaatiot voi tehdä vaikka hallitunkin varassa.. Sitten laitetaan uusi tukivarsi paikoilleen, tunkataan pyörän napa asentoon ikään kuin olisi rengas maassa ja kiristetään tukivarsi kunnolla. Meneekö näin tehtynä oikein?

    Kun puhutaan "tolpasta", niin tarkoitetaanko sillä olka-akselia vai mitä?

    Leave a comment:


  • taski
    vastasi
    Ylätukivarsien sisäpäät kiristetään "pyörä maassa"; eihän sinne pyörän ohi oikein mahdu, useimmat kai tehneet (kuten itsekin) niin, että mittaa lokarin kaaresta pyörännavan keskelle ennen operaatiota, ja tunkilla tms. nostaa navan oikeaan asentoon ja kiristää sisäpään pultit. Jos sisäpäät kiristää täyden ulosjouston asennossa, ne kumipuslat voivat olla aika lyhytikäiset.

    Leave a comment:


  • Nuijari
    vastasi
    Eikös alatukivarret kiristetä maassa ja ylätukivarret tolppa irti tietyssä asennossa( 45-48 mm mitta johonkin?)
    Viimeksi muokannut Nuijari; 7.7.2012, 19:39.

    Leave a comment:


  • Puuhapete
    vastasi
    Mun muistikuva oli, että kiristetään kun on maassa. Passatissa kyllä kiristelin ylhäällä, kun ei ollut auto nosturilla.

    Leave a comment:


  • alssalonen
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja pulla Näytä viesti
    No hyvä on aloittaa siitä pitkän pultin irroituksesta. Se määrää koko loppu-illan fiiliksen. :)
    Sen jälkeen tolppa irti ja varsi vaihtoon.
    Ok.. no kyllä sieltä varmaan tukivarsi aina irti lähtee, mutta mites tuon uuden laittaminen tilalle; laitetaanko tukivarsi ensin paikalleen ja kiristetään kunnolla vasta kun auton paino on renkaalla vai miten?

    Leave a comment:


  • alssalonen
    vastasi
    Onko palstalaisten kokemus se, että kannattaisi samalla kertaa uusia kaikki neljä tukivartta (2 ylös ja 2 alas)? Ainakin tällaista juttua löytyy, että todennäköisesti kohta on muut tukivarret myös vaihtokunnossa ja aina tukivarren vaihdon jälkeen tarvitsee tehdä myös nelipyöräsuuntaus.

    Onko suositusta, että mistä tällaisen koko paketin kannattaisi tilata ja mitä se suunnilleen maksaa?

    Leave a comment:


  • Jurgen
    vastasi
    Olisi kiva, jos joku, jolla on asennettuna rasvanipat noihin tukivarsiin, ottais kuvan ja postaisi tänne...

    Leave a comment:

Working...
X