Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Varoitus tukivarsista (mm. Meyle, Herzog..)
Collapse
X
-
Tavalliset myös tangonpäihin. Jotenki vois kuvitella että tuolla sportilla tarkotetaan nyt "vahvistettuja" jos kerta tarvikeliikkeestä on kyse. Ne ku ei helposti tunne eroja alustojen välillä.
-
Ja sama pätee varmaan noihin raidetangonpäihin?
Niitäkin löytyy sekä sportilla että ilman.
Leave a comment:
-
No ilmeisesti juuri tähän 1BV:hen, veikkaisin. Joka tapaukses sulle käy "tavalliset" varret.
Leave a comment:
-
No mihinkä nuo sport-versiot on tarkoitettu?
Hintakin on useita kymppejä kalliimpi kuin tavallisessa versiossa.
Leave a comment:
-
Tepolta oon kyselly samaa asiaa. Ovat samat ku tavallises alustas. 1BV alustas on erilaiset ylätukivarret joka myöskin on sporttialusta mutta sitä en tiedä mitä eroa siinä on 1BE:hen mutta se ei nyt liene tärkeetä jos sulla kerta on 1BE. 1BA, 1BE ja 1BR ovat kaikki samanlaisilla varsilla.
Leave a comment:
-
Tuossa omassa A4:ssa on pari ylätukivartta ja raidetangonpäät vaihtokunnossa ja autossa on sport-alusta (1BE) niin mitä sinne nyt pitäisi ostaa?
Ylempänä mainittiin, että tuohon 1BE-alustaan kävisi samat osat kuin tavallisessa alustassa, mutta esim. Lemförderin valikoimassa näyttää olevan erilaiset/erihintaiset ylätukivarret ja raidetangonpäät sport-alustaan.
Paikallisissa varaosapuljuissa eivät tietäneet asiasta mitään, mutta niidenkin luetteloissa oli kahta eriversiota ja yllättäen sport-versio huomattavasti kalliimpi.
Marmoritiskiltä en tajunnut kysyä asiasta, kun järkytyin niin paljon kuultuani alkuperäisten osien hinnan.
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja kassuliini Näytä viestiLiekköhän nuo osamies liikkeen lemförderit kestäviä, hinta näkyy olevan vähän yli 305 euroo ?
e: Asiasta reklamoitu. Nettisivuilla on virhe. Hoitivat asian loppuun kaikin puolin erinomaisesti, jäi hyvä maku tästä firmasta.Viimeksi muokannut nomoreford; 17.7.2012, 15:29.
Leave a comment:
-
Oli pakko tilata tuolta osamieheltä sarja, vaikka vähän epäilyttävän halvalta tuntuukin...
Leave a comment:
-
En osaa laittaa linkkiä, mutta quukleen kirjoitin osamies. Sieltä löyty verkkokauppa Salon kaupungissa. Voi hakea osia auton rekisterinumerolla.Viimeksi muokannut kassuliini; 3.7.2012, 18:43.
Leave a comment:
-
Täs yks lemförderin sarja. En pahana pidä tuota hintaa.
http://www.ojanpera.net/index.php?si...uoteryhmaid=76
Leave a comment:
-
Liekköhän nuo osamies liikkeen lemförderit kestäviä, hinta näkyy olevan vähän yli 305 euroo ?
Leave a comment:
-
tuntuu perin oudoksuttavalta että parilla kolmella sadalla saa kokonaisen tukivarsisarjan joka pitää sisällän, mitä kymmenen osaa vai?
Leave a comment:
-
Oon kyllä mielenkiinnosta seurannut tätä topickia, koska tuntuu perin oudoksuttavalta että parilla kolmella sadalla saa kokonaisen tukivarsisarjan joka pitää sisällän, mitä kymmenen osaa vai? Sitten kuitenkin yksi TRW:läinen varras maksaa sen satasen. Onhan noissa merkki vartaissa ihan perkeleesti ilmaa hinnassa, mutta kaippa ne vähän parempiakin on?
Toistaiseksi olen noudattanut tuon talviauton eli A8:n kanssa reseptiä että vaihdan vaan löysät vartaat yksitellen kun tarvetta / kolinaa on ilmennyt ja käyttänyt vaan olen TRW:n osia.
Leave a comment:
-
Tulipa käytyä Biltema 723068 alatukivartta hypistelemässä Biltemassa. Sopii siis A4, A6, A8 jne.
Jossain aikaisemmassa viestissä oli epäily, että kyseessä olisi TRW:n tukivarsi. Bilteman tukivarressa oli kyllä varaosanumero, mutta mikään muu ei viitannut siihen että se TRW:n tekele olisi. Itse rankkaisin Bilteman osan tämän perusteella kategoriaan "alkuperäinen valmistaja ei tiedossa". Ja kun ottaa huomioon että Bilteman tukivarsi on 84e ja Motonetista TRW 89e niin eipä lyö leiville Biltemassa asiointi. Harmi vaan ettei Motonettiin pääse sunnuntaina :)
Leave a comment:
-
Ai :)
Ehkä jossain 165tkm kohdalla alkoi kolista, pari tonnia tuli ajettua kolinaa kuunnellen.
Ai nii ja etummaisen alavarren kumipusla oli aivan löysä, vaihdon tarpeessa siis.
Myöskin etuvetareiden ulommat kumit on murtumassa.
Katsastusta koitan kuitenkin näin, saa nähä...Viimeksi muokannut A6tonen; 10.6.2012, 10:34.
Leave a comment:
-
Onkos kukaan koskaan törmännyt tollaseen merkkiin kuin LMO?
Sen merkkiset ylätukivarret löytyi omasta Audin logoilla kun vaihdoin oikealle.
Leave a comment:
-
Eli irrottaa sen pitkän pultin, päästää irti iskarinalapään ja tiputtaa etu "tolpan" irti. Ainakin minusta helppo kiristellä ylätukivarret kohdalleen, kun tolppa irrallaan maassa.
Olisi kiva, jos joku, jolla on asennettuna rasvanipat noihin tukivarsiin, ottais kuvan ja postaisi tänne...
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja alssalonen Näytä viestiEli kun noita ylempiä tukivarsia vaihtaa (nyt ensin ainakin etummainen/kuvassa oikealla), niin ensin kannattaa ilmeisesti avata tuosta renkaan puolelta tuo kuuluisa pitkä pultti (tuli jo laitettua CRC:tä irroitusta varten), joka on ylätukivarsien puslien alla olka-akselissa. Sen jälkeen tuo tukivarren korin puoleinen pultti (ärsyttävän ahtaan näköinen paikka). Eli nämä operaatiot voi tehdä vaikka hallitunkin varassa.. Sitten laitetaan uusi tukivarsi paikoilleen, tunkataan pyörän napa asentoon ikään kuin olisi rengas maassa ja kiristetään tukivarsi kunnolla. Meneekö näin tehtynä oikein?
Kun puhutaan "tolpasta", niin tarkoitetaanko sillä olka-akselia vai mitä?
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja taski Näytä viestiYlätukivarsien sisäpäät kiristetään "pyörä maassa"; eihän sinne pyörän ohi oikein mahdu, useimmat kai tehneet (kuten itsekin) niin, että mittaa lokarin kaaresta pyörännavan keskelle ennen operaatiota, ja tunkilla tms. nostaa navan oikeaan asentoon ja kiristää sisäpään pultit. Jos sisäpäät kiristää täyden ulosjouston asennossa, ne kumipuslat voivat olla aika lyhytikäiset.
Eli irrottaa sen pitkän pultin, päästää irti iskarinalapään ja tiputtaa etu "tolpan" irti. Ainakin minusta helppo kiristellä ylätukivarret kohdalleen, kun tolppa irrallaan maassa.
Eli voi kiristää kun se kuuluisa pitkä pultti irti...
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja alssalonen Näytä viestiEli kun noita ylempiä tukivarsia vaihtaa (nyt ensin ainakin etummainen/kuvassa oikealla), niin ensin kannattaa ilmeisesti avata tuosta renkaan puolelta tuo kuuluisa pitkä pultti (tuli jo laitettua CRC:tä irroitusta varten), joka on ylätukivarsien puslien alla olka-akselissa. Sen jälkeen tuo tukivarren korin puoleinen pultti (ärsyttävän ahtaan näköinen paikka). Eli nämä operaatiot voi tehdä vaikka hallitunkin varassa.. Sitten laitetaan uusi tukivarsi paikoilleen, tunkataan pyörän napa asentoon ikään kuin olisi rengas maassa ja kiristetään tukivarsi kunnolla. Meneekö näin tehtynä oikein?
Kun puhutaan "tolpasta", niin tarkoitetaanko sillä olka-akselia vai mitä?
Leave a comment:
-
Eli kun noita ylempiä tukivarsia vaihtaa (nyt ensin ainakin etummainen/kuvassa oikealla), niin ensin kannattaa ilmeisesti avata tuosta renkaan puolelta tuo kuuluisa pitkä pultti (tuli jo laitettua CRC:tä irroitusta varten), joka on ylätukivarsien puslien alla olka-akselissa. Sen jälkeen tuo tukivarren korin puoleinen pultti (ärsyttävän ahtaan näköinen paikka). Eli nämä operaatiot voi tehdä vaikka hallitunkin varassa.. Sitten laitetaan uusi tukivarsi paikoilleen, tunkataan pyörän napa asentoon ikään kuin olisi rengas maassa ja kiristetään tukivarsi kunnolla. Meneekö näin tehtynä oikein?
Kun puhutaan "tolpasta", niin tarkoitetaanko sillä olka-akselia vai mitä?
Leave a comment:
-
Ylätukivarsien sisäpäät kiristetään "pyörä maassa"; eihän sinne pyörän ohi oikein mahdu, useimmat kai tehneet (kuten itsekin) niin, että mittaa lokarin kaaresta pyörännavan keskelle ennen operaatiota, ja tunkilla tms. nostaa navan oikeaan asentoon ja kiristää sisäpään pultit. Jos sisäpäät kiristää täyden ulosjouston asennossa, ne kumipuslat voivat olla aika lyhytikäiset.
Leave a comment:
-
Mun muistikuva oli, että kiristetään kun on maassa. Passatissa kyllä kiristelin ylhäällä, kun ei ollut auto nosturilla.
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja pulla Näytä viestiNo hyvä on aloittaa siitä pitkän pultin irroituksesta. Se määrää koko loppu-illan fiiliksen. :)
Sen jälkeen tolppa irti ja varsi vaihtoon.
Leave a comment:
-
Onko palstalaisten kokemus se, että kannattaisi samalla kertaa uusia kaikki neljä tukivartta (2 ylös ja 2 alas)? Ainakin tällaista juttua löytyy, että todennäköisesti kohta on muut tukivarret myös vaihtokunnossa ja aina tukivarren vaihdon jälkeen tarvitsee tehdä myös nelipyöräsuuntaus.
Onko suositusta, että mistä tällaisen koko paketin kannattaisi tilata ja mitä se suunnilleen maksaa?
Leave a comment:
-
Olisi kiva, jos joku, jolla on asennettuna rasvanipat noihin tukivarsiin, ottais kuvan ja postaisi tänne...
Leave a comment:
Leave a comment: