Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Varoitus tukivarsista (mm. Meyle, Herzog..)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • terroristiristo
    vastasi
    Motonetistä tuli haettua Urssiin tukivarret, toinen oli joku Sweden engineering tms ja toinen "saksalainen". Jälkimmäisessä ollu mitään tekijästä viittaavaa...

    Saa nähä miten kestää, jotkun ku piti katsastusta varten saada alle.

    Leave a comment:


  • diffas
    vastasi
    En o slamitilta kysellyt mut jos jollain olis havaintoa, et onko noi erikseen myytävät alatukivarret sit samaa "laatua" kuin tuo pakettina myytävä? Täytyy kattoo sit jotain febi tai trw settii sit vissiin seuraavaksi kai.

    Leave a comment:


  • paju
    vastasi
    No joo. Hieman yli 2v siitä kun tukivarret (Febi) on vaihduttu ja nyt saa vaihtaa uudestaan. Jokin/jotkin tukivarsi/-sta narisee. Ajattelin kyllä ajella vielä jonkin aikaa kun ei ole yhtään aikaa puuhastella auton kanssa ja seuraaviin varsiin olisi kyllä tarkoitus laittaa rasvanipat.

    Leave a comment:


  • Tctic
    vastasi
    Onko kukaan kokeillut noita mätänetin MOOG tukivarsisarjoja? Eli ovatko toimivia hintaan nähden vai kannattaako suosiolla ostaa FEBI?

    Edittiä sen verran, että 2008 on viimeksi vaihdettu tukivarsia a6 diudiin (vaihdettu Ruotsin aikana), nyt 15-20tkm myöhemmin antautui ensimmäinen.
    Viimeksi muokannut Tctic; 5.8.2010, 11:51.

    Leave a comment:


  • Pende
    vastasi
    Mielestäni ei ainakaan tuo TRWt ole heikoimmasta päästä, viime syksynä vaihdettiin yhteen 270tkm kulkeneeseen A6 riisseliin ensimmäisen kerran varret, kaikki kerralla sepän mielestä kun olisi syytä myös kulmatkin kattoo niin menis samalla rahalla. Oli niissä tuon TRWn lisäksi myös Audin rinkulat että liekö olleet eri satsia kuin tuolla aiemmin mainittu TRW. Tilalle tuli sitä slamittiluokkaa olevat, "idän mailta, jostain aasiasta", kuten eräässä laulussa sanotaan, eikä niissä ollut mainintaa tekijästä tai tekopaikastakaan, liekö hävenneet jompaa kumpaa, hinta oli kyllä jonkun verran "edullisempi" kuin ne joissa on rinkulat, rohkenen eppäillä etteivät kestä 500tkm mittariin...

    Kyllähän tuollaisia yksikköruostumisia voi tapahtua hyvillekin nivelille, ei tarvitse kuin joku jääklontti rikkoo suojakumin tai muukin haaveri voi kohdata, lopusta suola-auto pitää huolen...

    Leave a comment:


  • diffas
    vastasi
    Mnjoo näemmä vähä reipas 20tkm kestää noi slamitin kamat sit. Kolkatikolkati.

    Leave a comment:


  • Benkku
    vastasi
    Oli muuten katsastusasemalla toimiston puolella Audin tukivarsi, olivat nivelen halkaissut rälläkällä. Oli ihan ruosteessa ja väljäksi kulunut. Leima tuossa oli TRW.
    Näyttivät kun mainitsin yhdeksi syyksi C4-vanhuksen hankkimiseen sen että en halunnut noita kalliita ja harmittavan heikkoja tukivarsia....
    Eikä kuulemma ole vain Audilla ongelmia nivelten kanssa , BMW:tä ja Volvoakin kehuivat. Ennätys oli 29 tkm ajettu ja alapallot kummallakin puolen sököt.
    Itsellä C4:sessa pyörinyt joitain kymmeniä tuhansia km Meylen vahvistetut tukivarret 2-v takuulla ilman ongelmia. Ovat tietenkin paljon yksinkertaisemmat kuin uudemmissa.

    Leave a comment:


  • BcV
    vastasi
    En tiiä minkä merkkisiä on nuo slamitin sarjat mutta kaverin autossa (b7 3,0tdi) alatukivarret reilusti alle vuoden. Suojakumit hapristuneet/rikkoutuneet -->kuivuneet ja nyt sen takia väljät ja rupesivat ääntämään.

    Leave a comment:


  • rehto
    vastasi
    Febin etu-ylä-tukivarsi kesti vähän yli 2 vuotta ja 65tkm. Pallonivelessä jo reilusti väljää ja kolisi jo jonkun aikaa. Vaihdoin alkuperäisen (siis vuodelta -99 ja 180tkm ajettu) tilalle joka oli selvästi timmimmässä kunnossa tosin hieman eri mallinen. Jostain syystä tuntuu vetelevän tuolla varrella kiihtydyksissä ja jarrutuksissa reilummin. Tästäkö se rumba taas alkaa...

    Leave a comment:


  • Thuppu
    vastasi
    Eilen tuli vaihdettua toinen etualatukivarsi urssiin, oli pallo senverta väljä ettei menny katsastuksesta läpi. Delphi merkkisen möivät mulle, saa nyt sitten nähä mitä toi kestää..?

    Leave a comment:


  • Korjari
    vastasi
    Febin alatukivarsista on alkanut nyt parin vuoden jälkeen väsymään kumipuslat. Etummaisen alatukivarren sisäpään pusla on murtunut ja iskarin kiinnityspultin pusla alkanut murentua. Aloin ihmetellä kun auto on alkanut muuttua veteläksi ajettavaksi eikä kolinoita kuitenkaan kuulu etupäästä.

    Takapäähänkin pitäisi alkaa uusimaan osia...huoh...loputon suo.

    Leave a comment:


  • MR
    vastasi
    Katsastuksessa on joka kerta muistettu kiitellä rasvanippoja, omissa autoissa on kummassakin kaikissa pallonivelissä nipat. Eli ei ne ainakaan pahaa niistä tykkää.
    Uskoisin, että aika monet noista tukivarsisarjoista ovat "idän ihmeitä", tarjonta noista on kyllä hyvin laaja alan messuilla tuolla maailmalla, mutta tietenkin noita saa teetettyä siellä ja ostettua hyvin eri laatuisinakin.

    Leave a comment:


  • Racink
    vastasi
    Tekeeköhän QH(Quinton Hazell Germany GmbH):n tukivarsilla mitään?? Kovasti lupaavat alkuperäislaatua sekä antavat 2v takuun, maksaa reilun n.300e sarja.. Vai onko nämäkin idän ihmeitä QH:n pakkaamina?

    Mihis kohtaan olette noita rasvanippoja poraillut, ihan vaan pallon kylkeen vai esim. pohjaan?
    Mitä ne katsastuksessa moisista omatekoisista reikien porailuista tuumii tukivarsissa?

    Leave a comment:


  • JM
    vastasi
    Meylen tukivarret ovat olleet ainakin bemareissa ihan ok tavaraa. Kuivia noi on usein nivelistä. Rasvaa on laitettu vähän liian säästeliäästi. Itse olen ottanut nivelten kumisuojat irti ja tunkenut ne aivan täyteen rasvaa ja kasannut sen jälkeen uudestaan... kaikki vaihtamani meylet ovat edelleen tikissä ja ajossa. Taitaa joillain olla jo satku puhki. Noita on tullut vaihdettua tosi moneen bemariin. Kun hinta on sopiva ja mekaanisesti tuotteessa ei ole vikaa, en näe suurena vaivana rasvata noita itse.

    Leave a comment:


  • Mörssäri
    vastasi
    Kirjottelenpa tähän nyt kokemukset entiseen A4 B5 asentamastani Motonetistä ostamastani OSSCA merkkisestä tukivarsisarjasta. Ajelin noin 35 kierrosta Kemorassa radalla. Tulos: Oikean ja vasemman etuylätukivarren sisäpään kumipuslat irtosivat, alempien takatukivarsien puslat antoivat periksi niin että ennen keskellä kumia sijaitsevat helat olivat noin 5mm sivussa ja kaikkien alatukivarsien pallonivelien kumisuojat halkesivat todella pahasti johtuen ilmeisesti jarrujen kuumuudesta. Kyseessä oli 300e maksanut "laadukkaampi" sarja. Edellisenä vuonna noin 9 vuotta vanhat alkuperäisosat kestivät saman rääkin Motoparkissa moitteetta. Tästä nyt pari vuotta aikaa ja haavat parantuneet ja autokin jo myyty, tosin Febin palikoilla varustettuna.

    Leave a comment:


  • azuk
    vastasi
    Febin kataloogista en löytänyt kuin ulompaa päätä; olinko vain puusilmä
    Olin. Automallilla haettuna ei löytynyt, mutta alkuperäisosanumerolla hakemalla löytyi kokonaisuutta, jossa on sekä sisempi että ulompi pää. Pitänee laittaa Tepolle mailia (taas)...

    Leave a comment:


  • okkim
    vastasi
    Kulmat lie hyvä katsoa, jos tukivarret on käytetty irti?
    Eipä ne kulmat mihinkään muutu jos samat osat laitetaan samoihin reikiiin takaisin. Jos niissä on säätöjä niin sitten kulmat kannattaa tarkistaa.

    Leave a comment:


  • opinions
    vastasi
    Tuskin on.
    perustelen väitteeni sillä että onhan noita madallettu jo maailman sivu, jopa varsin onnistuneesti.

    Leave a comment:


  • mikok
    vastasi
    Onko siitä jollain faktaa, että onko nivelillä eroa riippuen onko kysessä sport alusta vs normi. Jossain olin lukevinani että pituuksissa olis muka eroa?

    Leave a comment:


  • kalsket
    vastasi
    Kyllä minä Lemförderiä toimitan vaan hinta on melkoisesti kalliimpi mitä noilla Febi-Bilsteinin sarjoilla.

    Leave a comment:


  • yinx
    vastasi
    Saakohan Tepon kautta noita lemförderin varsia ja mikä mahtaapi olla päivän hinta?

    Leave a comment:


  • arto s
    vastasi
    Kulmat lie hyvä katsoa, jos tukivarret on käytetty irti?

    Leave a comment:


  • azuk
    vastasi
    Mulla on A4 B5:n raidetangon päissä selvästi väljää. Hyväksi kehutulta Lemförderiltä saa näemmä "vahvistettuna" sekä ulompaa että sisempää päätä (sekä erikseen että sarjana). Febin kataloogista en löytänyt kuin ulompaa päätä; olinko vain puusilmä vai eikö sisempää ole saatavilla? Mistä kannattaa hankkia Lemförderin osia?

    Jos ebayn hintoja katsoo niin pelkät ulommat raidetangon päät olis 110EUR ja tukivarsisarja (http://cgi.ebay.de/LEMFORDER-Querlen...item19bcccb2e1), joka sisältää nuo plus läjän tukivarsia yms tilpehööriä 419EUR. Onko nuo kamat merkittävästi halvempia tuollaisina sarjoina vai onko raidetangon päiden osuus vaan noin merkittävä (1/4)? Mietin vaan kun autolla on ajettu 95tkm niin ehkä tässä pitäisi alkaa varautua noiden tukivarsienkin uusimiseen, mutta jos osat ei merkittävästi kalliimpia ole erikseen hankittuna niin ehkä ne joutaa odottaa. Jos olen ymmärtänyt oikein, niin tukivarsien ja raidetangon päiden vaihdossa ei päällekkäistä työtä varsinaisesti tule (muuta kuin rengas irti&kiinni)?

    Leave a comment:


  • MR
    vastasi
    Vanhan mallin koiranluut olivat parempia kulumaan (pallonivelet). Uudemman malliset, puslalliset (jotka noissa korjaussarjoissakin tulevat mukana) kestävät vissiin paremmin.

    Itsellä vieläkin Meylet tuossa vajaavedossa täysin ehjänä, tosin rasvanipat ovat olleet käytössä koko ajan.

    Leave a comment:


  • kontio
    vastasi
    Ne koiranluut ei mun hataran muistini mukaan ole mitään kovin pahoja kulumaankaan,ainakaan samaa tahtia kuin muut alimitoitetut nivelet.
    Korjatkaa jos muistan väärin.

    Leave a comment:


  • nomoreford
    vastasi
    Muistin vähän väärin. Pelkät koiranluut oli erona.

    sarja ilman koiranluita, sis. Raidetangon päät B5 F 21500 484,90
    sarja sis. Koiranluut ja raidetangon päät B5 F 21502 516,10

    Leave a comment:


  • kontio
    vastasi
    Kyllä nuo halvempiinkin mielestäni kuuluivat kun aikanaan tilasin,nyt en jaksa tarkistaa.

    edit_ tästä ketjusta löytynee linkki myyjälle,keltä ostin. hyvä palvelu, suosittelen ellei kerhon osakanavaa halua käyttää tai ei ole jäsen.

    Leave a comment:


  • nomoreford
    vastasi
    Taitaa olla kahta erilaista sarjaa. Kalliimpaan kuuluu koiranluut ja raidetangonpäät.

    Leave a comment:


  • kontio
    vastasi
    vähän riippuu.itse sain (isäpapan volkkariin) semmoisen satsin missä oli alatukivarret vanhempaa karheapintaista erää ja ylätukivarret sileäpintaista pinkeillä nivelien rahtisuojamuoveilla varustettua versiota. tai toisinpäin. ei muista =D

    kaverilla tuo passatti nykyään, ja 40tkm tai jotain on rullattu rempan jälkeen.hyvin rokkaa.rasvanippoja tms lisävirityksiä ei tehty.

    Leave a comment:


  • peekoo79
    vastasi
    Onko Febin täydelliset sarjat kaikki samanlaisia kun hintahaitari 309,99€ - 439,95€? Aika iso ero kuitenkin jos pelkästään myyjän katteessa tuo ero.

    Leave a comment:

Working...
X