Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Varoitus tukivarsista (mm. Meyle, Herzog..)
Collapse
X
-
Horch, ja tuolta varaosa24 on siis hyviä kokemuksia? Saa kerralla tarkoitetut tarvikkeet? ;)
-
Olisko käynyt silloin niin että muuta ei ollu saatavilla siihen hätään. Ihan yleiseen tietoo tuo takuu asia. [emoji4]
Leave a comment:
-
No mikäs siinä jos varsia tykkää vaihdella :) Itse en ostaisi. Varsinkin kun Lemförderinkin saa edullisesti ja on OE-valmistaja.
Leave a comment:
-
Huomaa moog osilla on 2v tehdastakuu maailmanlaajuisesti. Nissanin tukivarsi/multilinkin yläpää ainakin meni takuuseen kun oli 1.5v vanha, vaikka nikotteli motonetin kassalla...
Leave a comment:
-
A4 B6 -03 avant 1.8t q.
Etuoikea alatukivarsi pallonivel, takimmainen.
Tuollaiseen tarjoaa pk-seudun eräs varaosaliike MOOG-osaa noin 75e sekä Lemförder ~150e.
Lemförder lienee edellee ns. orggisosaa vastaava?
Kannattaako MOOG-osaa edes harkita? Vai onko muita suosituksia?
Leave a comment:
-
Mitä käytännön eroa on tuolla takimmaisen alatukivarren puslan rakenteella? Nykyään osanumeron mukaan pitäisi olla tällainen. Kumminkin Ojanperältä tulee tukivarsi jossa on "avoin" pusla, eli puuttuu koko tuo "jäykiste". Onko jäykistämättömät jotain vanhempaa mallia?
e: Eli tuollainen on Ojanperän varsi.
e2: Albumia vähän selasin ja tuo jäykistämätön kuuluu B7:aan. Albumi ei kauppaa B6:een tuota vartta vaan alkuperäisessä B6:n varressa on vielä jäykiste. B7:n varsi on AL-loppuinen ja B6:n AG-loppuinen eli B6:n varsi ei korvaudu B7:n varrella.Viimeksi muokannut horch; 28.12.2015, 21:12.
Leave a comment:
-
312tkm takana alkuperäisillä varsilla, nivelet nipoitettu n. 138tkm:ssä. Takimmaisiin alavarsiin hydraulipuslat uusittu n. 100tkm sitten.
Leave a comment:
-
Guest repliedOnkohan varmaa että Febi myös valmistaa omat tukivartensa? Se kun on pakkaajana monessa muussa osassa, ei valmistajana.
Jos meinaa pitää autoa pidempäänkin niin en ymmärrä miksi ei laita kerralla kunnon osilla, vaan arvotaan triviaalikamojen kestoa.
Leave a comment:
-
Mites onko tuohon vaihtoehtoja tarjolla? Lemföderiä eikä trw löytynyt tuolle osalle.
http://www.topautoosat.fi/febi-bilstein-1890333.htmlViimeksi muokannut RHead; 25.12.2015, 15:40.
Leave a comment:
-
FeBi-laatua
Leave a comment:
-
Vaihdoin eilen etualatukivarsia profiilin kulkineeseen ja törmäsin seuraavanlaiseen ongelmaan: Taaimmaisen tukivarren otin irti ja uusi olikin erilainen, tai siis se nuppipää oli ohuempi uudessa Lemförderissä. Vai onko se holkki siinä vanhemmassa irroitettava?
Leave a comment:
-
Taidan sitten uskaltaa kokeilla tuota. Hinnassa tosiaan eroa se 50% rts:n hyväksi. Vaikkakin lemförder myös erittäin sopivalla hinnalla saatavilla. Alkuperäisillä menty se 260tkm nyt ja ajatuksena oli ettei tuon auton elinikänä olis tarvinnut varsijumppaa tehdä, rts tuskin tuota matkaa kulkee ehjänä mutta jos 150tkm pääsee niin hyvä on.
Leave a comment:
-
Tuolta kun kokemuksia lueskelee niin taitavat olla lähelle FeBi-laatua ja näköjään on ollut rts-sarjassa osa febin tekeleitä.
http://www.audiforums.com/forum/susp...y-good-213032/
http://forums.vwvortex.com/showthrea...Arm-Kits-B6-A4
RTS has been producing OE quality suspension and steering components in Spain since 1983. Their own design, engineering, original equipment testing and manufacturing experience have made RTS products a European quality benchmark. All RTS products are made in Spain, not sourced globally and re-boxed like many other brands.
Tällä sivulla viesti nro.510
http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...&postcount=510Viimeksi muokannut vV8m5; 12.12.2015, 16:22.
Leave a comment:
-
Onko kukaan kokeillut kahan tuomaa espanjalaista rts merkkistä settiä? Ei kiinnosta joka vuosi noita vaihdella niin kerralla kuntoon vaan. Hinta eroa tulee olemaan noin puolet vähemmän mitä lemförderit saisin.
Leave a comment:
-
Tuo ylempi linkaamasi on C5/B5 yhteensopiva. Alempi on oikea.
Partsbase.org: AUDI A4/S4/AVANT/QUATTRO Front Suspension. Osa 1 = 8E0 407 151 E/L/M
Leave a comment:
-
No niin, ja taas kaipailtaisiin hieman opastusta!
Elikkä nyt on ongelman ydin selvitetty - soitin marmorille ja kysyin että onko tässä nyt kyse etummaisista vai taaimmaisista etualatukivarsista kun huoltoseloste ei sitä ilmaissut ainakaan itselle tarpeeksi selkeästi, ja sieltä sanottiin että olisi "todennäköisesti" näistä kahdesta ne etummaiset kyseessä.
No, pienen etsiskelyn jälkeen löytyi kaivatut osat mr-auto.fi:stä, mutta ongelmana on vielä pulttijaon selvitys - näitä näyttäisi löytyvän niin 16 kuin 20:nkin kierrekoolla, ja en osaa arvioida että kummat menis omaan A4 B6:een. Aika samanlaista hintaa tarjosivat JT Carfixillä noista osista mikäli täytyy ottaa tuo isompi kierrekoko, heidän tarjouksensa taisi olla 120e / tukivarsi - aika kovan säästön saisi siis aikaiseksi mikäli kävisi niin onnekaasti, että nuot 16. pulttijaolla olevat istuisivat omaan autoon. Mistähän tuon kierrekoon saisi selvitettyä? Ohessa vielä linkki ko. tuotteisiin.
http://www.mister-auto.fi/fi/tukivar...513673!01.html
http://www.mister-auto.fi/fi/tukivar...522815!01.html
Leave a comment:
-
kun ei ole pahan matkan päässäkään
Leave a comment:
-
Hei,
Kiitos tästä vinkistä. Olen foorumia selaillessani kuullutkin ko. liikkeestä muutaman hyvän sanasen, täytyypä ottaa sinne suuntaan yhteyttä kun ei ole pahan matkan päässäkään. Täytyy mainita soittaessa että audi-foorumilta tullut luettua sen verran mainospuheita että pitäähän sitä tulla kokeilemaan. :) Katsotaan mitä kaveri sanoo.
Lemförderit vielä toistaiseksi haussa, ja autolla tosiaan on tarkoitus ajella niin pitkään kuin vain itse pystyn ellei auto petä ensiksi. :)
Leave a comment:
-
Jos kilometrejä rupeaa olemaan ja autoa on tarkoitus vielä pitää niin tilaisin Ojanperältä varsisarjan. Myy siis Lemförderiä.
Leave a comment:
-
Alatukivarret voi hyvillä mielin vaihtaa 1 kerralla, mutta ylätukivarret aina molemmat kerralla / puoli, koska pitkän yhdyspultin irrotus saattaa olla aika ikävä homma.
Vartiokylässä JT Carfix ainakin osaa tukivarret asentaa.
Leave a comment:
-
Huomentapäivää herrasmiehille,
Elikkäs viime huollon yhteydessä kävi ilmi, että vasemman etualatukivarren kumipusla rikki. Ei vaikuta ajoon millään tavoin (ainakaan omassa ajossa - töyssyihin tulee rehellisesti sanottuna pysähdyttyä ja joskus saanut pitkiäkin valoja perään tästä hyvästä ja muutoinkin kohtelen autoa jopa eukkoa paremmin).
Olen nyt tutustunut mielipiteisiin niin Lemfördereistä kuin muistakin tukivarsista, ja tuntuu siltä että Lemförderit olisivat ainoa oikea (ja järkevä) vaihtoehto. Broidi on duunissa Motonetillä ja lupas katsella josko sieltä löytyis Lemfördereitä - henksualen kanssa tietenkin :)
Kysymys kuuluukin nyt, että onko Helsingissä mistä liikkeistä hyviä kokemuksia näiden asentelujen suhteen eli kuka tän homman hanskaa parhaiten B6 -korilla oleviin anelkkuihin? Lisäksi olisi hyvä tietää kannattaako nuo ylätukivarret vaihtaa samalla kertaa ja miten tuota noiden kestävyyttä pystyy pitkällä aikavälillä parantamaan. Tavoitteena olis tätä kyseistä autoa pitää nyt kuin kukkaa kämmenellä, on nimittäin ensimmäinen Audi ja aina rattiin istuessa rupee mielessä soimaan Tapani Kansan varmaan melko laajalti tunnettu kappale. :)
Kiitokset vastauksista.
Leave a comment:
-
Vakaajatangon paksuus kannattaa mitata tönärillä ennen tilausta.
Leave a comment:
-
Mulla tossa Coupe quussa keltaiset, hyvin tuntee jokaisen maalatun suojatie viivan.
Leave a comment:
-
Omaan S4 Cabrioon laitoin punaiset, vastaavat mukavuudeltaan ~orkkis kumipuslia. Keltaiset ovat huomattavasti topakammat, itse en laittaisi päivittäiskäytössä olevaan.
Leave a comment:
-
jaaha, kai sitä täytyy laittaa Stronflexiltä puslasarja tilaukseen, vielä kun osais päättää et laittaako punasta vai keltasta puslaa alle... keltasessa mietityttää et meneekö liian kovaks, kun taas punasessa mietityttää kestävyys, mut taitaa ne aika paljon pidempään kestää ku mitä noi orkkiskumit? matala ajokorkeus ja ilmajousituksen ylös-alas -liike ei ainakaan pidennä puslien kestoikää...
Leave a comment:
Leave a comment: