ECU ja softa saattaa tukea useampaa anturia, mitä kyseiseen toteutukseen on laitettu. Arvot näkyy VCDS:ssä, ja saattavat olla joko nollaa tai vaikka -55C. Sama juttu koskee kaikkia bank2:lle ilmoitettuja arvoja, kun autossa on rivimoottori. Ei syytä huoleen.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
DPF + VCDS
Collapse
X
-
Aika mahdoton sanoa jos ei tiedä mitä sinne historiassa aiemmin on tehty. Vikakoodit lukemalla sais vähän lisävinkkiä miksi vikavalo palaa ja mitä sieltä mahdollisesti on aikanaan puukotettu pois. Siellä voi olla mitä tahansa jostain muutaman kympin anturista jonka vika on ollut aiemmasta softasta piilotettu. Tai sitten sieltä on poistettu parin tonnin edestä fyysisiä komponentteja ja muokattu softaa isommin.
Viimeistään seuraavalla määräaikaiskatsatuksella vikavalo haittaa varmasti ja siinä vaiheessa on kuitenkin selvitettävä mitä autolle on tehty ja mitä autolle on tehtävä jos sitä aikoo liikenteessä jatkossakin käyttää. Vikakoodit lukuun VCDS:llä niin saa tarkempia vinkkejä.
- Likes 1
Comment
-
Mulla samat jutut tehty, ja tähän mennessä pitänyt uusia/huoltaa: Paine-erotunnistin (uusittu), DPF (pesu). Nyt raavitaan päätä, että millä saataisiin kuitattua Eculle, että DPF on "vaihdettu", asiaa ei helpottanut yhtään, että softapäivityksen jälkeen ESItronic ei tunnista enää moottoria kunnolla ja lukitsee suurimman osan valikoista :/ Ja koska ASB on niin aataminen aikaista tekniikkaa, niin edes VCDS:n ns normaalit DPF/Saastelaite-valikot eivät näissä toimi vaan tarvitaan salaistakin salaisempia aktivointikoodeja
Voimia sinnekkin päin
- Likes 1
Comment
-
Noniin nyt vähän tutkin tilannetta.
Näyttäisi siltä että hiukkas suodatin on joskus avattu ja tyhjennetty.
Ilmeisesti koodattu jotenkin pois käytöstä koska paine-eroanturin liitin oli irti.
antoi seuraavat vikakoodit
P2455 Hiukkassuodatin, paine-eroanturi 1
P2008 ilmanohjauksen imuputken läppä
P2011 ilmavirranohjauksen imuputken läppä 2
P242A pakokaasun lämpötila-anturi 3
P2031 pakokaasun lämpötila-anturi 2
P1099 ilmavirranohjauksen imuputken läpän ohjaus
P3085 ilmavirranohjauksen imuputken läpän 2 ohjaus
P0401 pakokaasun kierrätys järjestelmä
Noi ilmanohjaimet ilmeisesti johtuu siitä että imusarjan läpät on poistettu. Läppien moottoreilta on liittimet irroitettu.
Pakokaasun kierrätys ongelma johtuu varmaan tukitusta egr venttiilistä.
Liittyyköhän noi pakokaasun lämpötila-anturit egr juttuihin vai tähän hiukkas hommaan?
En tiedä lähtiskö homma pelaamaan vaan uudella hiukkas suodattimella…
Toki aikaisemminkin tämä oli ohjelmoitu pois niin varmaan ohjelmointi onnistuu jatkossakin…??
Comment
-
Allekirjoittaneen ASB:n saga sai päätöksen. Oli saastesoftauksessa mennyt bitti poikittain, vaikka softaustyökalu/testaus oli ilmoittanut, että olisi mennyt kaikki läpi. Mutta tuota ei voitu täysin todentaa, koska oli todellisuudessa paine-eroanturin vika päällä. Jonka oli vanha purkkasofta näemmä ohittanut. ECU lähetettiin uudelleensoftaukseen (ihan oikea softa, eikä mikään viriviri), nyt toimii kaikki niinkuin pikää. Bonuksena tuli kaupanpäällisinä toimiva cruise...
- Likes 1
Comment
-
Iltaa, mitäs tässä tekisi kun dpf restricted/ clogged koodi oli tullut moottori moduuliin. Autolla ajettu 340tkm, toimii normaalisti ei mene vikatilaan tms.
Oil ash 0.35
Paine-ero maks 263 /4000rpm täyskaasulla kun kävin loggailemassa.
Ihan ok toimii poltot ja poltot tapahtunu 300-400km välein tasaisesti, eilen seurasin vcds: llä ja kovilla lämmöillä meni hyvin puolen h lenkillä poltto läpi.
Tuo Oil ash arvo oli vielä hetki sitten alle 0.3 mutta nyt pompannu tuohon rajalla, 0.36 taitaa olla se täyden suodattimen arvo.
Mitä tuolle olisi järkevää tehdä? Mielessä olisi pesu mutta onko muuta huomioitavaa?
Comment

Comment