Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 2.7bit & imola S4

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A6 2.7bit & imola S4

    Tammikuun lopulla tuli haettua tämmönen 2.7bi turbo A6 manuaalina.Tekniikkaa on hieman piristelty apr:n ohjelma,rosteriputkisto,3"down pipe ja kisakatit. Alustana bilsteinin kiinteä b12.

    Click image for larger version  Name:	kuva 14.jpg Views:	1 Size:	111,2 Kt ID:	1666648

    Ulkoisesti autoon on jotain pientä tehty:
    -Dietrichin rs6 etupuskuri, alkuperäisillä rs6 verkoilla ja sumareilla
    -Dietrichin rs6 helmalevikkeet
    -Rs6 maski
    -Rs6 takaspoileri
    -Takaikkunan spoileri
    -InPron kromiset peilinkuoret
    -InPron led takavalot
    -tehdastummat sivulasit

    Osto hetkellä autossa oli kytkin sulanut täysin eikä irrottanut ollenkaan, yhteiselo alkoi siis kytkin remontilla. Kytkimeksi valikoitui RS4:n kytkinsarja, kaikkia kaupunki ajo-ominaisuuksia ei haluttu pilata jäykemällä asetelmalla. Ennestäänkin autossa oli paikallaan myös jo sama kytkinpaketti ja se oli kestänyt ainakin jonkin aikaa.





    Samalla kun kytkin vaihdettiin korjattiin pieni nestevuoto vaihteiston päältä, vaihdettiin kaikki pinnapultit ahtimiin ja vetarin kumeja vaihdeltiin myös muutama. Mitään muuta ei tässä vaiheessa havaittu ja ei siis muuta kun auto kasaan ja leimalle. Leimahan sieltä tuli ja samalla reissulla havaittiin venttiilikopan tiivisteen vuotavan ja aiheuttavan ärsyttävän öljyn käryn.

    Click image for larger version  Name:	1486147581319.jpg Views:	1 Size:	17,4 Kt ID:	1666649

    Click image for larger version  Name:	40467a81-f94a-4444-9ec4-61ffc0043dd9.jpg Views:	1 Size:	106,4 Kt ID:	1666650

    Melkein 3000km ajeltiin ja tutustuttiin että millanen laitos sitä tuli ostettua,ennen kuin ehti vaihtaan venttiilikopan tiivisteet. Tiivisteiden vaihto itsessään olisi ollut helppo ja kohtuu nopea homma,mutta eihän se ikinä niin mene kuin ajattelee. Siinä kone huonetta tarkemmin tutkiessa ja umpioiden kiinnitystä ihmetellä havaittiin että valot on asennettu aika hirveästi. Kaikki polttimot on korvattu jälkiasennus xenoneilla ja niiden ballastit roikkui välijäähdyttimien edessä johtojen varassa. Muutenkin kaikki valojen/ballastien liitokset oli toteutettu hieman sinne päin teipillä suojaten. No nämä vei sitten aikaa,nyt ovat jo vähän paremmin. Odottavat aikaa jolloin saadaan tehtyä kunnolla.
    Viimeksi muokannut lare_95; 29.9.2019, 20:58.

    #2
    Mukava kun välillä punainen yksilö. Ei aina musta/harmaa linjaa. Tuohan onkin oikein hyvä lähtökohta nopeasti liikkuvalle matkasohvalle ;)

    Comment


      #3
      No väri iskee ainakin omaan silmään,sisustan väri ny ei ehkä ole oma lemppari. Mutta istuu ihan hyvin ulkoväriin. Pääsiäisenä tuli hieman haalittua osia taas pikku siistimistä varten,jotta saadaan pieniä itseä häiritseviä tekijöitä kuntoon. Alkuperäisiin umpiohin löyty omat ballastinsa ja takakannet--> saa sähköviritykset keulalta pois. Sisälle jotain hieman siistimpiä paneeleita ja nipsuja jotta saa pohjamuovin takaisin kiinni. Sumareihin pitäisi vielä löytää keino miten sinne saa siististi ja hyvin polttimot kiinni. Ainakaan A6 alkuperäisistä sumareista ei siihen apua saanut.

      Mitään suurempaa ei nyt vielä ainakaan oo suunnitelmissa, niin sanotusti opiskelu haittaa harrastusta :D

      Ja mieluusti kuulisin jos jollakin foorumilaisella on tietoa auton historiasta? Edellinen omistaja ei osannut oikein mitään autosta kertoa, saati sen rakennus vaiheista.

      Comment


        #4
        Värin osalta huono ominaisuus on tuo lakan hilseily,onneksi tässä yksilössä se on vielä aika pientä ja mahdollista korjata siististi,pahimmat tässä jo ehdin korjaamaan. Muutamia pienempiä vaurioita pitää vielä ehtiä korjaamaan lakkapinnasta.

        Tarkoitus olisi suorittaa 1din -->2din päivitys,tätä varten on jo olemassa keskikonsolin kehikko,tuhkakuppi ja ilmastoinnin paneeli. kysymys onkin tarvitseeko muuta?

        Soittimeksi tarkoitus hankkia navigation+ kunhan löytyy sopivasti järkihintaan(saa tarjota jos löytyy). Löytyy kuitenkin jo varastosta näytötön 2din soitin niin alkuun pääsee silläkin.

        Comment


        • #5
          Concert 1 -> rns-d navi + modi vaati safe pinniin +12 volttia, muuten toimi orkkis kytkennällä.
          Hain purkuautosta mankan liittimen, siitä yks pinni irti ja safe nastan tyhjään paikkaan kiinni ja vierestä löytyi virta josta sai ryöstön.

          Comment


            #6
            No niin,vihdoin saatu kerättyä kaikki osat kasaan 2din päivitystä ajatellen. Kiitos jukka tiedosta helpottaa kytkentää,liittimenkin jo purkuautosta nappasin irti. Enään mietityttää saako navi osuuden toimimaan esim ihan ebaysta saatavilla GPS anteeneilla,mutta sitä pitää alkaa tutkia kun ensin saa konsolin vaihdettua.



            Samalla pitää opetella hieman teippausta,kun sisustan listat on teipattu hiilikuidulla mutta tämä 2din tuhkis on vielä jalopuu,no oppii uutta.
            Viimeksi muokannut lare_95; 23.5.2019, 21:11.

            Comment


              #7
              Vihdoin oli sopivasti aikaa audille,pari tuntia siinä vierähti muttä nyt on navi paikallaan,sähköjen osuus jäi vielä huomiselle kun pääsee kunnon työkalujen luo. Aika näppärästihän tuo sinne istui,mitä nyt hieman keskikonsolia joutui muokkaamaan ja pieni hama kävi kepin ympäryksen kanssa,tuli hieman lyhyt irvistää rumasti (tämä korjaantuu kun ehtii hakemaan purkuautosta osan tilalle ja teippaamaan samalla kun tuhkakupinkin). Omaan silmää mielyttää tuo näytöllinen soitin jostain syystä paljon enemmän.

              Click image for larger version

Name:	20108071_1384745034935592_2090501580_o.jpg
Views:	1
Size:	104,7 Kt
ID:	1645266
              Viimeksi muokannut lare_95; 23.5.2019, 21:12. Perustelu: kuvat näkyviin

              Comment


                #8
                Kyllä se navi hyvin toimii muillakin GPS-antenneilla. Omastani on triplexi rikki, tyypillisesti vetää vettä henkeen ja GPS kuolee, joten laitoin toisen antennin. Jotkut tykkää askarrella sen mittariston taakse piiloon, itse laitoin antennimokkulan A-pilarin juureen kaksipuolisella teipillä kiinni.

                Comment


                  #9
                  Nyt tuli vastaan semmonen että soitin ei sammu kun ottaa avaimet virtalukosta,eli mitä johtoja pitää muuttaa? Äkkiä ei tullut itselle mitään visioo. Joo pitää tilata ebaysta antenni ja kartat.

                  Comment


                    #10
                    Nyt aloitti EGT-anturit tai tarkemmin toinen antaan vikakoodia. Avasin laatikon ja äkkiäseltään ei näkynyt juotos vikoja. Varastossa olisi kyllä ehjä pari mustalla liittimellä olevia antureita,mutta voiko tämmöisen heittää ruskea liittimisen tilalle? Ainakin liittimen haitat on erilaiset ja ilman liitinrungon vaihtoa/modausta ei sovi,tämä ei toki ongelma ole kun vain tietää toimiiko näillä normaalisti.

                    Comment


                      #11
                      Musta ja ruskea ovat keskenään vaihtokelpoisia (liittimen haitta poislukien). Jommassa kummassa anturissa oli pidempi anturin johto (taisi olla mustassa), mutta sähköisesti ei ole eroa.

                      Comment


                        #12
                        Nyt on vain saanut keskittyä ajamiseen,kun Egt-vaihdettu ja samalla laitettiin muutama ahtoletku kun alkoi ikä näkymään. Sekä suorittaa öljyn vaihdon.Seuraavaksi pitäisi ulkokuoren siistimiseen alkaa keskittymään nyt kun tekniikka tuntuu pelaavan täysin. Meinaa vain muut projektit viedä kaiken harrastus ajan.

                        Comment


                          #13
                          Päivitellääs tännekkin välillä mitä audille kuuluu. Talven aikana on lähinnä saanut keskittyä edelleen ajamiseen, mielikuva bitistä hyvänä harraste autosta murenee kun saa vain ajaa ja tehdä perus huollot :D Toki sitä tekemistä tämän ikäisessä olisi mutta kun ei mitään pakollista, pieniä siistimiä ulkoasulle tässä on tehty sentää vähän talven aikana.

                          Vie vaan nuo pohjatöiden energian kun tuli tuossa sekaanuttua Vitoon,ja nehän tunnetusti ruostuu. Mutta pitäähän sitä kärryn veturi omasta pihasta löytyä. Se tässä kesän aikana olisi tarkoitus vetää yli ja hitsata kasaan takaisin,nyt sillekkin ensiapu talven aikana tehty että ei katoa kokonaan ennen kevättä.


                          Tuon 2din päivityksen jälkeenhän soittimeksi valikoitui RNS-d soitin. Soihan tämä tälläkin jo hyvin BOSEn ansiosta,mutta nyt ruvennut miettimään päivitystä sen osalta jotta saisi kojelaudasta vielä enemän omaa silmää miellyttävän ja jopa mahdollisesti joitakin lisä toimintoja. Mieluisin päivitys vaihtoehtohan olisi RNS-e mutta niitä ei järkevään rahaan tuohon c5 kori malliin tunnu löytyvän. Ebay nyt on täynnä sarjoja jotka on bolt on kyseiseen malliin (siis perus 2din soitin ja peitelevy+johtosarjat), näiden hinnat jo ihan maltillisia 180-300e. Kuitenkaan nämä ei istu kojelautaan olemukseltaan ollenkaan niin hyvin kuin orggis, mutta joitakin kuvia nähnyt varsinkin uudemmissa joihin on asennettu orggis näköinen soitin joka onkin anroid pohjalla. Eli ilmeisesti jokin kiinan soitin joka vain näyttää alkuperäiseltä? Onko porukka näitä mistä tilaillut ja millaseen hinta luokkaa? Toki saa tarjota jos on nurkkiin jäänyt RNS-e/orggis look soitin josta on valmis luopumaan järki hintaan. Vai pysytäänkö suosista tuossa RNS-d soittimessa?

                          Comment


                            #14
                            Onko kenelläkään kokemusta c5 korisen takajarrujen päivittämisestä jäähdytettyihin, sopiiko 3bg 4motion passatin levyt+satulat suoraan paikalleen? Silmämääräisesti ainakin aika liki, meni tuo passatti paloiksi ja siitä vain jäi nuo jarrut ja tuli ajatus sovittaa ne tuonne audin alle. Kun etujarrut on jo joku edellinen päivittänyt. Lähinnä tietää varaako illan vai koko vklpn asennukseen jos joutuu kovastikin soveltaan.

                            Comment


                              #15
                              Jatkettaan yksin puhumista :D

                              Nyt on jarrut audiin taakse vaihdettu, suoraanhan ne passatin jäähdytetyt meni, ei niistä taida mitään varsinaista hyötyä olla mutta ovatpa nyt siellä. Ja tuli takajarrut huollettua siinä samalla sitten.

                              Alkaa tuossa maalipinnassa ikä jo sen verran näkyä että jos kesän aikana saisi vähän isomman hellyyden sille annettua, ylivedon muodossa niin saataisiin se kuntoon. Samalla pyörii muutamakin idea mielessä mitä voisi samalla toteuttaa, tehdään jotain erottuvaa (ehkä) :) Korkeehan tuo on ja pusseja huutaisi alle,samalla ennen ylivetoa saisi kaaret muokata niin että mahtuu leveempikin vanne ilman venyä alle ja saa auton alas. Joten kokemuksia tämmösen pussittamisesta? Kuinka alhaalla pystyy ajamaaan C5 korisen allroadin alustalla? sen katsastus ei varmaan olisi mikään ongelma. Niiden tolppia vähän tutkinut ja etupään osalta varmaan onnistuisi kikkailla helpostikin joku 5cm alemmas kun allussa vakiona. Takapää ei olekkaan niin yksinkertainen, onko a6 takana olevat ilmapalkeet/iskarit lyhyemmän ja voiko niillä ajaa alempana? Netin maailmaan yrittänyt tutustua mutta mitään korkeuksia ei ole vastaan tullut. Toki muutkin ideat/kokemukset ilmajousituksesta tässä korissa on tervettulleita.

                              Vito alkaa olemaan hitsattu ja pohjat tehty niin audia tarkotus ruveta fiksaan pikinmiten.

                              Comment


                                #16
                                No niin vito olisi omassa pirteässä värissään ja sen osalta alkaa aikaa vapautua audille, alla nyt muutama kuva tuostakin laitteesta. Kelpaa taas vedellä kärryä ja näyttää leimasedälle kun löytyy vähemmän ruostetta.

                                Click image for larger version

Name:	DSC_0249 – kopio.jpg
Views:	1
Size:	258,7 Kt
ID:	1645267

                                Click image for larger version

Name:	DSC_0250.jpg
Views:	1
Size:	221,4 Kt
ID:	1645268


                                Audin osalta vähän kaarien levitystä mallailtiin kun allun muovikaaret tuli taakse sopivasti tarjolle, mielipiteenhän nuo varmasti jakaa. Ja vanteelta vaativat oikeasti paljon leveyttä. Mutta katsotaan mitä tässä keksitään sillä välin kun kerätään motivaatioo pohjatöihin. Jos jollain on nurkissa ylimääräsenä allun ilma alustaa tai etuloksuja+kaaria niin voi tarjota. Toki jos kokonainen edullinen autokin löytyy niin kannattaa tarjota.
                                Viimeksi muokannut lare_95; 23.5.2019, 21:17.

                                Comment


                                  #17
                                  Tätä onkin tullut Scanian pihalla katsottua, kun välillä käynyt siinä työasioilla pyörähtämässä. Erittäin siisti omaan silmään.

                                  Comment


                                    #18
                                    Tarinoidaan välillä tännekin kun kerrankin saattiin jotain näkyvää aikaan. Tuli tuossa tarjolla oikealla harmaalla sävyllä olevat recaron penkit, pitihän ne sitten hommata ja vaihtaa omaan tilalle. Nyt auto alkaa sisältä miellyttää itseä, vielä kun löytäisi RSN-e soittimen järki rahaan niin kaikki olisi kunnossa :)

                                    Click image for larger version

Name:	kuva6.jpg
Views:	1
Size:	67,0 Kt
ID:	1645269

                                    Click image for larger version

Name:	41477488_2103207486377495_3508428908586336256_n (1).jpg
Views:	1
Size:	42,0 Kt
ID:	1645270

                                    Click image for larger version

Name:	41463647_1700205863435636_1421657071446654976_n.jpg
Views:	1
Size:	42,4 Kt
ID:	1645271




                                    Samalla autolle tehtiin huolellisempi pesu näin syksyn alkaessa ja asennettiin valoa keulalle, yllättävän hyvin auttaa maskin takaa :)

                                    Click image for larger version

Name:	41365721_2214076812204057_2423377207335321600_n.jpg
Views:	1
Size:	55,5 Kt
ID:	1645272


                                    Sitten vielä muutama kuva ulkoakin kun kerrankin tuli otettua, laatu ei kovin häävi ole.
                                    Click image for larger version

Name:	DSC_0003.jpg
Views:	1
Size:	416,6 Kt
ID:	1645274

                                    Click image for larger version

Name:	41524220_501427876989950_8390845561997099008_n.jpg
Views:	1
Size:	90,5 Kt
ID:	1645273
                                    Viimeksi muokannut lare_95; 23.5.2019, 21:23. Perustelu: Kuvat näkyviin

                                    Comment


                                      #19
                                      Kysellään välillä apua viisaamilta, sattui sopivasti löytymään RNS-e soitin, joka lähtöisin myös C5 korisesta. Mukana tuli adapteri sarja ja tämän osalta toimii ok, kuitenkaan ei syty/taustavalot toimi niinkun kuuluisi. Adapterilta lähtee pitkä johto jolle ei löydy paikkaa, jotenkin ilmeisesti pitäisi väylään saada? Joko tuossa facelift a6 mallissa se onnistuu ilman lisäboksia? Jos onnnistuu niin mihin johdot pitää kytkeä? Tai vaihteehtoisesti mistä löydän oikeanlaisen lisäboksin?

                                      Comment


                                        #20
                                        Soittimen osalta on ongelmat ratkaistu ja kytkennät saatu kuntoon, nyt toimii hienosti. Maailmalta tuli vielä gps antenni ja kartat niin sa kaiken hyödyn soittimesta irti. Nyt kun auto on sisälle omaa silmää miellyttävästi varusteltu täytyi hieman panostaa jo ensi kevän vanteisiin, 18*10,5 joka nurkkaan.

                                        Click image for larger version

Name:	IMG_20181115_201223.jpg
Views:	1
Size:	212,9 Kt
ID:	1645275

                                        Click image for larger version

Name:	IMG_20181115_201203.jpg
Views:	1
Size:	214,3 Kt
ID:	1645276


                                        Melkolailla kaaret saa noilla täyteen, jos jonkun nurkissa ylimääräsenä 30mm spaicerit niin saa tarjota tänne päin. Tekniikka puolen osalta tämäkin projetki alkanee etenemään, muille biteille tuttuun suuntaan budjetin sallimalla aikataululla. Nyt hankittuna RS4 ahtimet ja näiden modaamisesta/tulevasta kokoonpanosta alkaa olemaan visio. Tarttee vain vielä löytää RS6 pakopesät. Irtomoottori on jo odottamassa sisukalujen vaihtoa. Saa myös tarjota jos on viripalikkaa ylimääräisenä. Päivitellään tännepäin kun osia alkaa kertymään ja homma etenee.
                                        Viimeksi muokannut lare_95; 23.5.2019, 21:32.

                                        Comment


                                          #21
                                          Nyt kaivataan kokemuksia koneen kokoonpanosta. Ahtimiksi on tulossa rs4 painekotelot ja rs6 pakopesät, modaamisen hoitaa näillä näkymin finturbo. Sisuskaluiksi finturbon suosittelemat billet siivet. Näillähän jo potentiaalia on kivasti, kone vaatii sisälle nyt ainakin veivit ja männät. Heräsikin kysymys kannattaisiko tehdä samalla 3l stroukki, kun männät kuitenkin joutuu hankkimaan uudet? Kuinka paljon tästä on käytännössä hyötyä? Kampiakseli olisi kyllä sopivasti tarjolla.

                                          Kansiksi on tulossa vaparin kannet ja nokat. Netistä yritin tutkia mutta äkkiseltään en löytänyt tietoa sopiiko 3litrasen kannet/onko ne huonommat kuin 2.4/2.8 kannet? Kampiakselin mukana kun tulisi koko kone, joten voisiko näitä hyödyntää?

                                          Alakertahan varmaan vaatii tässä vaiheessa jo korsetin, onko kenelläkään kokemuksia tästä: https://www.tzr-motorsport.de/Eurosp...B5-27L-Biturbo Tai onko suositella hyvää vaihtoehtoa? Tarkoitus tehdä alakerta mahdollisimman varmaksi, kuitenkin ilman rs4 lohkoa. Koneen pohjana tulee toimimaan ARE.

                                          Imusarjana on tarkoitus käyttää AREn uudemman mallista imusarjaa, vai onko merkittävä ero jos vaihdetaan RS4 sarjaan? Joko noilla ahtimilla pakosarjat tulisi päivittää? Jotkin todettu hyviksi vastaavlla ahtimilla? Putkiston osalta kokonaisuus pitäisi muuten olla jo kunnossa. Välijäähdytyksen osalta tämä A6 on huomattavasti kivempi kuin S4, tuolla keulassa on tilaa joten ilma varmaan saadaan viileäksi ja siihen on kenno jo hankittuna.

                                          Vaihteisto päivitettään samalla diesel koneen perästä jotta kierroksia saadaan sitten matkassa alemmaksi. Paljon on vielä muitakin tekijöitä jotka vaikuttaa, mutta jos moottori nyt ensin tehtäisiin kasaan.

                                          Ja toki saa tarjota on on nurkissa ylimääräisenä jotain projektin kaipaamaa osaa.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Miks männät pitää vaihtaa?
                                            3.0l sroukki kannattaa aina jos on lompakossa pitoja.
                                            Korsettia et tarvitse noilla tehoilla mutta voi sen sinne laittaa varmuudeksI (jos tuntuu että on ylimäärästä rahaa)
                                            Rs4 imusarja on ihan oma lukunsa eli se vaan sinne Pellin alle,
                                            Noista 3.0l kansista en tiedä mutta en usko että ne sopii koska ei ole tullut yhtään moottoria vastaan missä moiset olisi..

                                            Comment


                                              #23
                                              ASN kannet "sopii" 2.7 lohkoon, mutta jakopää on aivan erilainen. Eli vaatii aika paljon muutakin kuin ne kannet. Myös eri ECUn.

                                              Mäntiä ei ole pakko vaihtaa jos et ota koneesta paljon yli 700 hv. Tietty jos haluat kolmelitraisen, niin sitten männät vaihtoon. Stroukkauksen "kannattavuudesta" en tiedä, tuskin se nyt mitenkään sinänsä kannattavaa on, mutta toki jos on varaa niin siitä vaan.

                                              Ilman muuta RS4 imusarja noiden vaparin kansien kanssa.

                                              Comment


                                                #24
                                                Tämä selvensikin jo hyvin mäntien osuutta, ne oli tarkoitus vaihtaa lähinnä varmuudeksi. Mistään kun en löytänyt tietoa paljonko vakioilla uskaltaa ottaa pihalle. Eli noilla ahtimilla ne taitaa riittää melko hyvin. Ja kannet siis pitää hommata 2.8/2.4, sekin helpottaa. Imusarjaa täytyy siis ruveta metsästämään jostain :D

                                                Tuota stoukkaaminen pitää nyt vielä miettiä, sitten. Ajatuksena on vain tehdä kokonaisuus joka kestää varmasti, ettei tartte tehdä uudestaan vähän paremmin.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Jos on kokonainen 3 litrainen moottori käsissä ja sen kansien käyttäminen kiinnostaa, niin onko jotain syytä vältellä sen moottorin käyttämistä aihiona jos on kuitenkin tarkoitus rakentaa liikkuvien osalta kaikki uusiksi? Heikko lohko, puuttuuko öljysuihkut tms? Ihan mielenkiinnosta kyselen.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Ei sitä alumiinilohkoa kannata käyttää. Ei kestä.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      putkittaa sen alsamiittilohkon ni kestää varmaan :P

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Ei se sylintereistä hajoa, vaan runkolaakeripukeista, niin kuin birturbon lohkokin.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Pikku hiljaa edistystä, ahtimet ovat tällä hetkellä Finturbolla käymässä. Katsotaan millaisella kokoonpanolla nyt takasin lopulta tulevat. 2.8 kannet tuli haalittua, näihin varmaan ainakin pakovenat kannattaisi uusia? Kansia vartenhan taitaa tarvita adaperit imusarjalle? Onko hyvistä suosituksia?

                                                          Rs4 imusarjaa+kaasuläppää tuossa katsellut mutta saatavuushan on heikko niinkun kaikki tietää, jos nurkissa pyörii jostain syystä ylimääräsenä niin tarjoa ihmeessä.

                                                          Kiertokankia katsellut ja on useita vaihtoehtoja, ahtojacomin myymät H-profiilit taitaa olla perusvarma valinta? Vaihtoehtoisesti tarjolla on FCP merkkiset, joko H- tai X-profiililla, onko tuolla profiililla merkitystä käytännössä? Nämä näyttäisi olevan isommalla pultilla, mahtaako sopia vakioporauksella olevaan lohkoon? http://janicolracing.fi/tuote/fcp-ki...-biturbo-13470

                                                          Cooleria on keulalle soviteltu,hitsata se vielä pitäisi. Tässä vaiheessa on onnellinen että aihiona on A6, keulassa on hyvin tilaa kohtuu suurelle coolerille.

                                                          Click image for larger version

Name:	cooleri2.jpg
Views:	1
Size:	309,6 Kt
ID:	1645277

                                                          Click image for larger version

Name:	Cooleri.jpg
Views:	1
Size:	276,8 Kt
ID:	1645278

                                                          Saa nähdä kuinka toimii,mutta kun itse tekee tulee juuri semmoinen kun saattuu tulemaan. vaihdetaan sitten valmiiseen jos tuntuu ettei pelaa niinkuin kuuluisi.
                                                          Viimeksi muokannut lare_95; 23.5.2019, 21:33. Perustelu: kuvat näkyviin

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Kyllä ne pakovenat kannattaa vaihtaa, 2.8 venttiileissä on kiilaurat ylempänä joten jousi on löysemmällä.

                                                            Adapteria en tiedä, enkä kyllä sellaista suosittelekaan. Ennemmin suoraan se RS4 imusarjasetti. Minulla voisi olla yksi RS4 imusarja, pitää vähän miettiä mitä sen kanssa tekee.

                                                            Ahtoja.comin ja FCP:n veivit on ihan toimivia. H-profiilit ovat ainakin kestäneet, muista ei ole kokemusta. Nuo 3/8" pulteilla olevat ei yleensä mahdu. Auto Verdillä on sellaiset mitkä menee 81 mm sylinteristä läpi.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X