Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Käyttislötkö 200 typ44, pikkupuuhastelua

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #91
    Yksi tulpanhattu oli ainakin sökö, alkup. peltikuorinen. Otin hatun irti niin siitä jäi puolet tulppaan, aivan hiiltynyt sisältä. Tää nyt toivonmukaan ratkaisee tuon nykimisongelman ahdoilla, eli viitospytty ei ole saanut kunnon kipinää luultavasti.. tämähän on jo toinen samalla lailla palanut hattu, tuolla aiemmin jo kirjoittelinkin samasta asiasta. Silloin nykiminen oli tosin rajua jo pienellä kuormituksella.
    Onneksi noi hatut on korjattavissa, se välissä oleva bakeliittinen palanut vastus vaan pois ja sillä selvä. Voisi tehdä samantien kaikille hatuille saman homman, luulis kipinätehonkin paranevan ilman ylim. vastuksia :)

    Edit: ojasta allikkoon. Nyt ei enä nyi, vaan meno tyssää kuin seinään 0.6kilon kohdilla ja menee muutamia sekunteja tuosta enneko moottori taas herää :/
    Että osaa olla kummia vehkeitä nää..

    Edit2:
    Taitaapi olla niin jotta ilman oikeita tulpanhattuja tulee liikaa häiriöitä jotka sotkee jotain oleellisia signaaleja ECU:lle.. hmh
    Viimeksi muokannut Tonsku79; 21.5.2016, 19:20.

    Comment


    • #92
      Jeps, tossa oli näemmä alunperin kupariset tulpanjohtimet ja häiriösuotimet hatuissa. Vaihdoin vastuksellisiin kaapeleihin niin nyt toimii muuten mutta 0.7kilon jälkeen alkaa rötäämään ts. kuulostaa just siltä että pari sylinteriä tippuu pelistä pois. Hittovie, täytyy nyt vielä mitata noi kaapelit ja verrata alkuperäisiin jotta paljon niissä saa olla vastusta. Tai sitten vika on jossain aivan muualla.. liikaa ongelmia.

      Löytyisipä jostain ehjät alkup. sytkäkaapelit ja vaikka puolakin vielä ni auttaisi asiaa :)
      Tulpat tarkistin (boschin kolmikärkiset, ilman vastusta) ja kaikki viisi olivat ihan siistissä kunnossa ja hyvän värisiä.

      Bensansaantiongelmatkaan ei tietty ihan poissuljettu ole, tosin silloin tuo kyllä ampuisi luultavasti imusarjaan. Näin kävi joskus kun ahtopaineraja tuli vastaan ja ecu sammutti bensapumpun, lojahtaa muutes ilosesti kun on kaasuläppä levällään ja ahtoja pelissä :D
      Viimeksi muokannut Tonsku79; 23.5.2016, 18:07.

      Comment


        #93
        Noita Boschin kolmikärkisiä en koskaan saanut WRssä toimimaan kunnolla. Platinoilla ei mitään ongelmia.

        Comment


        • #94
          Millätavoin sulla JPohja kolmikärkiset oikutteli? Ihme kyllä, aiemmin nuo tulpat kyllä toimi hyvin jopa 1.2kilon ahdoille asti.

          Nyt nää ongelmat vaan tuli tosiaan tuon jälkeen kun ajoitin nokka-akselin oikeisiin merkkeihinsä samoten virranjakajan luonnollisesti. Ettei nyt sit kummiski siellä ole jotenkin ennakot sitä luokkaa että alkaa kipinä hyppiä väärään paikkaan tms.. vois toki koittaa varovasti kääntää jakajaa hiukan sivuun originaalimerkistä.
          Voisin myös ottaa videota jos siitä prötäysäänestä joku osaisi päätellä jotta onko ongelma sytkässä vai polttoaineensaannissa :)

          Comment


            #95
            Rötäs aina kun ahdot nousi.

            Comment


            • #96
              Ok, joo siis tässä on jännä että 0.5-0.6kiloon toimii ihan ongelmitta mutta aika tarkalleen 0.7kilossa alkaa sitten jurnuttamaan / rötäämään. Ei epäsäännöllisesti vaan just sillai että kävisikin enää kolmella pytyllä tms.. mystisiä juttuja mutta kyllä toi nyt hittovie täytyy saada pelaamaan normaalisti sinne 1bar asti kun kerran aiemminkin toimi :)

              Mittasin puolan toisioresistanssin ja näytti peräti 10kohm, kun pitäisi olla 6-9kohmia.. voipi olla jotta puolassakin on ongelmaa.
              Viimeksi muokannut Tonsku79; 24.5.2016, 13:51.

              Comment


              • #97
                Teinpä pienen testin, irroitin ecu:lle/ahtop. mittarille tulevan letkun ja liitin sen polkupyörän pumppuun. Käynnistin auton ja pidin kierroksia vaihtelevia määriä 2000-3000rpm ja samalla lisäsin painetta ecu:n mapille. jossain 0.6-0.7kilon kohdalla alkoi sama jurnuttava käynti riippuen paljon kierroksia. Pienemmillä kierroksilla jurnutus alkaa pienemmällä map:n paineella = sytytys myöhäisemmällä.
                Mitähän tuolla nyt oikein tapahtuu? Virranjakaja on aivan merkkeihin säädetty joten kipinän ei pitäisi hypätä väärään tulppaankaan.. olisikohan kuitenkin perusennakko jostain syystä nyt aivan päin prinkkalaa eli liian myöhäisellä?

                Noh, yksi konsti kiertää ongelma olisi laittaa map:lle kuristin + paineenrajoitusventtiili jolloin sensorille ei pääse yli 0.5bar painetta edes. Olisi myös kiva tietää miten suurille paineille mac-05:n sytkäkartta on tehty ts. missä tulee katto vastaan.
                Viimeksi muokannut Tonsku79; 24.5.2016, 15:25.

                Comment


                  #98
                  Eiköhän ne kartat lopu sinne 0,7 ahtoihin niin kuin myöhemmissäkin.

                  Comment


                  • #99
                    Ilmeisesti toi rötääminen johtuikin sitten just siitä kartan loppumisesta tms.
                    Laitoin zenerin map anturin perään jotta ECU ei saa tietoa yli 0.7kilosta ensinkään ja siihen loppui rötäilyt.
                    Syytä tälle en tiedä, koska monihan on tuon pensansyötön katkaisun vaan ohittanut ja sillä selvä..

                    Nyt vetääpi jokatapauksessa ihan nätisti 1 kiloon asti, enempää ei laiteta enneko saa seosmittarin taas toimintaan. Ahtopaineet nousee hiukan rauhallisemmin verrattuna aiempaan nokan väärään ajoitukseen, silloin huippuahdot tuli hyvin nopeasti n. 2.5-3krpm ja pito-ongelmia oli jopa 3. vaihteella. Nyt pysyy pito 2. vaihteellakin mikä on sinänsä ihan hyvä asia. Vetää sivistyneemmin :)

                    Comment


                      Hyvä kun selkisi, Boschilaisia tulpanjohtoja (lienee lähellä OEM) saa vielä. Cabrioon sellaiset taannoin hankin eikä olleet edes älyttömän kalliit, reilusti alle satasen sarja.

                      Comment


                      • Joo kaipa semmoiset voisi olla ihan hyvä sijoitus, varmuuden vuoksi. Tulpat tuli myös vaihdettua, tosin kivijalassa ei ollut muuta kuin jotain NGK:n 3-elektrodisia kuulemma vastaavia.. ja nekin hinnaltaan 9euroa kipale. Meinasin perua kaupat kun myyjä kertoi hinnan etenkin kun olen kuullut vähän huonoakin noista NGK:n tulpista :D
                        Parempi olis toimia pitkään. Lämpöarvo noissa NGK:ssa on merkitty 6, Boschin originaaleissa 7. Nämähän ei keskenään ole vertailukelpoisia lukuja, liekö sitten todellisuudessa vastaavat lämpöarvoltaan toisiaan..

                        Comment

                        Working...
                        X