Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

DIY: Audi S4 B5 2.7BiT TFSI puolakonversio + ICM delete

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Onko väliä, laittaako virtamaat kaikki samaan pisteeseen kuskinpuolelle imusarjan perään, vai kumpikin puoli omalle puolelleen imusarjaa?

    Comment


      Teoriassa ei, mutta samaan kohtaan ne kannattaa laittaa.

      Comment


        Samaan kohtaan ne pistin. Nyt hävisi se pieni satunnainen käyntihäiriö joka on piinannut pitkään. Tein uuden johtosarjan puolille kokonaan ecupoksiin saakka.

        edit.

        Moderaattori huomio!
        Kannattaisiko nuo Finjectorin jäsenalennustiedot/ohjeet lisätä/siirtää tuonne jäsentiedotukseen, kun ne kuuluvat kaikille jäsenille?
        Viimeksi muokannut Joksa_; 11.7.2020, 10:16.

        Comment


          Päivitetäänpä tätä aihetta. Tuossa pari biturbo harrastajaa alkoi parantelemaan johtosarjaa, joten oli pakko ryhtyä samaan hommaan :) Yksi syy oli se, että johtosarja oli modattu jo valmiiksi mutta maadoitukset oli vedetty todella rumasti, ja toinen että se oli sopivasti irti moottorista. Joten tuumasta toimeen.

          Poistin siis kokonaan sytkänvahvistimet ja vedin niille menevät johdot pois. Vahvareille menneet puolien ohjausjohdot vedin vanhoja puolien ohjausjohtoja apuna käyttäen puolille. Samalla vedin johtosarjan sisään uudet maajohdot, eli kolme uutta johtoa yhdellä vedolla. Laitoin virtamaalle 2.5 neliön johdon joka näin jälkikäteen oli ehkä turhankin paksu, mutta siellä ne nyt on. Tuolla tavalla vedettynä saa johdot menemään siististi johtosarjan sisällä. Johtosarjan suojakuoren liitoksia pitää vetää vähän auki että pääsee ottamaan vanhat maajohdot pois mitkä kiertää puolalta puolalle. Kuori aukeaa kun lämmittää liitosta ja sorkkii sinne vaikka jollain pienellä meisselillä että liima irtoaa.

          Maadoitukset on tehty niin että jokaiselta puolalta menee oma virtamaa imusarjaan ja logiikkamaa runkoon mihin ECU maadoittuu.

          Laitoin siinä samalla sitten öljypohjan ja laturin liittimelle suojakumit, koska ainakin öljypohjan johdot on kovalla rasituksella ja murtuu usein.

          Otin myös pois kaikki turhat johdot mitä Maxxecun kanssa ei tarvita. Eli lambojen, EGT-anturien, lisäilmaventtiilin, MAPin yms johdot. Niitä kertyi hämmästyttävän paljon!
          Attached Files

          Comment


          • Vääntäiskö joku vielä rautalangasta milloin noita eri puolavaihtoehtoja käytetään. Finjectorin sivuilta löytyy "pitkä" ja "keskipitkä". Onko adapterilevyjen kanssa aina käytettävä tuota pitkää mallia sekä 4cyl että 6cyl koneissa?

            Onko tuo keskipitkä sitten esim B6 1.8t koneissa?

            Comment


              Onko joku hommannu tuon The-Tunerin TFSI 2.7t puola kaapelisetin? http://www.the-tuner.com/en/produkt/...si-zuendspulen

              Osaako joku sanoa onko tuo johdotus nyt sitten tehty ihan virallisesti oikein ja niin kuin pitää maadoituksien kanssa?

              Comment


                Vahvistetaan vielä tännekin että on se tehty oikein, kakkos ja nelospinnit maadoittuu eri paikkaan.

                Comment

                Working...
                X