Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

UrS4 Avant 2.2T + B4 turbo quattro

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Katsoinko väärin, vai onko sulla MAF suoraan kartiofilsussa kiinni? Sehän saattaa aiheuttaa jos minkänäköistä pyörteilyä maffilla, varsinkin virtausnopeuden muuttuessa. Virtausmittaus huutaa aina tietyn verran suoraa torvea ennen ja jälkeen anturin. Matka riippuu muistaakseni vahvasti putken poikkipinta-alasta, mutten nyt muista suorilta, missä suhteessa.

    Comment


      Ok, tosta on ollut aiemminkin juttua ja kuulemma orkkisimuputkessa on semmonen harva ristikko ennen MAF:ia. Tosin voi olla kyllä jotain häikkää itse MAF:ssa ku mulla on tossa toinen RS2:sen maffi ja sillä ainakin ennen remonttia seokset oli aivan erilaiset varsinkin tyhjäkäynnillä. Tiedä sitten kumpi on oikeassa? Ajatus vain on se, et jos tämä kiinni oleva oli väsähtänyt jo silloin kun auto softattiin..? Pitäis jonku toisessa vehkeessä kokeilla noita molempia masamittareita. Mut tosiaan pitää tolle isolle MAF:lle yrittää tehä parempi imuputki vaikka tilaa on entistä hintsummin ku halkaisija on suurempi ja uusi suodantinkin on paljon pidempi.

      Edit. kokeilin autoa käyntiin nyt kylmänä ilman maffia eikä jaksa käydä tyhjäkäyntiä. Eli kylmänä tyhjäkäynti toimii hyvin maffin kanssa ja kuumana hyvin ilman maffia. :)
      Viimeksi muokannut Thuppu; 28.6.2011, 14:46.

      Comment


        Onhan se aika harva se orkkis. :)
        Attached Files

        Comment


          Vaihdoin tänään ölpät ja suodattimen koneeseen. Noin 200km tuli ajettua sisäänajoa mineraaliölpillä. Samalla vaihdoin ton ahtimelta lähtevän silikoniahtoletkun joka viimeksi poksahti irti. Vähä lisää pituutta ja kunnon T-klemmareilla kiinni, pitäis pysyä jatkossa, samalla sai sen sävy sävyyn koneen kanssa eli mustaksi. On muuten aika edullista silikoniletkua Harisen verkkokaupassa. 51mm metrin pätkä kustansi kolme kymppiä ja kuus euroa postikuluja päälle ja toimituskin tuli seuraavalle päivälle. :)

          Nyt alkaa tuntumaan et tää ahdin jää pieneksi ennen kuin on edes saatu vehkeet softattua. Motronicista on irrotettu jo lähes 700hv RS4 maffilla. :P

          Comment


            Nyt alkaa tuntumaan et tää ahdin jää pieneksi ennen kuin on edes saatu vehkeet softattua.
            Tuohon sairauteen sitä sitten ei ole parannusta. Ainoa tapa on tajuta lopettaa ennenkuin lipeää lapasesta..

            Comment


              Rousk rousk, joo ei nää pillerit tunnu auttavan.

              Comment


                Aamusta kävin tikkauttamassa ehjäksi ton pörisevän välipöntön. Oli joskus saanu osumaa niin et takimmainen pääty oli irronnut prässäyksestä ja taittunut auki. Aika paljon hiljaisemmaksi muuttui matka-ajossa ja suurin kumina hävis. Kiitokset Villelle jos tätä säiettä lukee. :)

                Alkuperäinen kirjoittaja kenax
                Ääni tulee laatikosta, sitä aikanaan itsekin hämmästelin. Odotahan, jos joskus laitat monilevyisen kytkimen, sitten niitä erilaisia ääniä piisaa.. Yksi painelaakerista, toinen laatikosta, kolmas välilevyistä kytkimen ollessa painettuna jne..

                Häviääkö ääni, jos ilman kytkimen käyttöä varovasti työnnät keppiä esim. kolmosvaihdetta kohti? (tietenkään kytkemättä sitä päälle)
                Tuli vielä ihmeteltyä tätä kytkimen/laatikon ääntelyä ja kyllä se noin menee et hiljenee heti kun painaa kytkimen pohjaan tai keppiä työntää kohti pykälää ilman kytkintä jne... Aika moista rallatusta tuntuu laatikko pitävän. :P Pitäis kyllä ölpät sinnekin vaihtaa kuten myös perään, ei vaan oo saanu aikaseksi sitä vielä.

                Comment


                  Tänään havahduin, et koskas tämä pitikään leimata... Viimeistään 4.7 sit luki otteessa. Kiva! Ei muuta kuin vaihtamaan katsastusputkea alle. No siinä samalla huomattiin et oikean puolen etuvetarin suojakumi oli aivan hajalla, no ei muuta kuin sekin vaihtoon ja sit kauhealla kiireellä katsastamaan. Muuten meni hyvin, päätöt saatiin rajojen sisään kuin vähä huudatti katteja lämpimäksi ja muutenkaan ei ollut huomautettavaa muusta kuin jarruista, oikean puolen etusatula vuotaa hivenen ja jarrutehokin oli heikompi + sit ne iänikuiset tyypilliset käsijarruongelmat. No onpa kuukausi aikaa vaihtaa HP2:set alle ja jumpata käsijarru kuntoon.

                  Comment


                    Eikö inssi puhunut turbosta mitään. Omani pitäis katsastaa kesän aikana, mutta hirvittää, kun on tuo HX40 pellin alla. Ja välijäähykään ei oo vakio, vaan kaksi kertaa orkkista isompi.

                    Comment


                      Varsin mukavan oloinen nuori inssi oli ja vaikutti omaavan sitä tervettä maalaisjärkeä. Tarkasteli erittäin tarkkaan kyllä tota alustapuolta, välyksiä, jarruja jne. eli niitä asioita joilla juuri on merkitystä turvallisuuden kannalta. Muutenkaan noi päästöt ei olisi menny läpi jos kiireessä olis ottanu arvot, vaan ihan rauhassa huudatti konetta niin et katit alko lämmetä, ite olin jo luopumassa toivosta ja pyyhin hikeä otsalta, mut inssi malttoi vaan ja niin alko arvot laskemaan hienosti. :)

                      Hetkeen ei oo ollukkaan kuvia niin pistetään yks kun tänään tupsahti laatikoon toi K&N:ä huohotinta varten:

                      Viimeksi muokannut Thuppu; 5.7.2011, 13:52.

                      Comment


                      • Ettei ois aito power filter, tuli ihan pv ajat mieleen :)

                        Hyviä nämä järkevät inssit, vuoteen vaan kerkee järkevätkin tyypit vaihtua...

                        Comment


                          No niin, pientä askartelua on taas tehty urssin kanssa. Innostuin ton säikeen perusteella tekemään pidennyksen imuputkistoon jospa se ratkaisis tyhjäkäyntiongelman. Harmikseni tolla pätkällä ei ollut mitään vaikutusta. Ehkä se ei ollut tarpeeksi pitkä(10cm) tai sit putkea MAF:in ja turbon välistäkin pitäis pidentää..? Pidempää putkea ei tosin saa mahtumaan ilman et heivaa filsun pois. Tai sit tota vaivaa joku muu tauti?



                          Aika fakiiri saa olla sit kun tekee isolle MAF:lle 3,5" imuputken(nyt on 3"), lisäksi uusi filtterikin on paljon pidempi kuin tää vanha. En tiedä miten sen järkevästi sais sopimaan..?


                          Nyt olis etutolpat ja jarrutkin valmiit asennusta varten. Tolppiin tuli muutamia pikku modeja, tietysti satuloita varten piti katkaista yks korva pois, muten reikiä suurensin alakorvassa tolpasta ulospäin ja yläkorvassa sisäänpäin et satula istuis hieman parempaan asentoon levyyn nähden. Hitsasin myös korvakkeisiin 2,5mm shimmit jotta levyt keskittyy just satuloiden keskelle. Lisäksi jousilautasia on laskettu 2cm ja iskariputken pohjaan porattu vesireijät. Uudet laakeritkin on prässätty paikoilleen. "Prässi" oli semmonen 400t puristava ja jos toi ei olis riittänyt niin olis ollu vielä semmonen 1200t puristava tos myös. :P



                          Comment


                          • Alkuperäinen kirjoittaja Thuppu Näytä viesti
                            Aamusta kävin tikkauttamassa ehjäksi ton pörisevän välipöntön. Oli joskus saanu osumaa niin et takimmainen pääty oli irronnut prässäyksestä ja taittunut auki. Aika paljon hiljaisemmaksi muuttui matka-ajossa ja suurin kumina hävis. Kiitokset Villelle jos tätä säiettä lukee. :)


                            Tuli vielä ihmeteltyä tätä kytkimen/laatikon ääntelyä ja kyllä se noin menee et hiljenee heti kun painaa kytkimen pohjaan tai keppiä työntää kohti pykälää ilman kytkintä jne... Aika moista rallatusta tuntuu laatikko pitävän. :P Pitäis kyllä ölpät sinnekin vaihtaa kuten myös perään, ei vaan oo saanu aikaseksi sitä vielä.
                            Suosittelen RVS:n kokeilua. A4:n laatikosta katosi ylimääräiset äänet ja kakkosen syncrotkin alkoi toimimaan. Ei se tosin ihan heti auta, mutta tuhannen kilometrin jälkeen alkoi kuulumaan. Tai olemaan kuulumatta. ;-)

                            Eli www.rvs.fi

                            Comment


                              Tänään sai HP2:set uuden elämän. Urssin letkut oli liian lyhkäset mut onneksi noiden satuloiden mukana tuli hyväkuntoiset B5 letkut jotka oli just passelit pituudeltaan. Ärsyttäviä vaan noi jarruputket/letkut ku ei taho millään aueta ehjänä noi liitokset. Vasen jarruputken pätkä menikin sen tähden kokonaan uusiksi. Motonetin abs-anturitkin tuntuis toimivan ok.

                              Pysäytysvoima tuntuis olevan selvästi parempi kuin UFO:jen.







                              Edit. jarrupalatunnistinjohtojen plugit oli erilaiset joten niitä en vielä kytkenyt, kattoo nyt vaihtaisko johtojen päihin b5:sen plugit...

                              Comment


                              • Sinä se jaksat askarrella, ja hienolta näyttää!

                                Comment


                                  Kestotestit tuli suoritettua tälle vehkeelle ratapäivillä ja kaiken kaikkiaan tekniikka pelitti oikein hyvin. Lämmintä tais olla se 30 astetta joten oiva testisää oli siinä mielessä. :)

                                  Ainoa asia joka häiritsi oli ahtoletkun irtoaminen. Pari kertaa pääsi poksahtamaan kesken ajon ja oli pakko nypätä maffin johto irti et pääsi varikolle ajamaan. Tuo olikin ainoa liitos jossa ei ollut sikkausta. Tuo putkenpätkä tulee siis ahtimen kompuran lähdön jatkeeksi ja on 50 millistä joten sikkikoneen rulla ei sopinut siihen ja sen takia jäi tekemättä. Pitää siis hitsata siihen sikkaus. Seuraavaksi alkaakin varmaan by-passin letkut lähtemään irti ku niissäkään ei oo sikkauksia, pitää varmaan niihinkin hitsata knöölit samalla.

                                  Toinen päänvaivaa aiheuttanut asia oli apparin puolen etupyörän nakse joka ilmeni yhtäkkiä. Luulin et laakeri meni tai että vetari alko oireilemaan mutta olikin ehkä löysien pyöränpulttien aiheuttama oire, ainakin pultit oli melko herkässä ja kun pyörä oli irti ja levyä vähä pyöritelty ja takaisin kasaan laitettuna ääni oli kadonnut. Ei mikään turha neuvo tarkistaa pyöränpulttien kireys aika ajoin. Renkaat ja vanteet kävi kyllä melkoisen kuumina. Ihmeen hyvin Sunnyt kesti alla kuitenkin. :)

                                  Jarrutkin toimi hyvin eikä mitään häipymistä ollut havaittavissa. Jonkin verran kyllä ravistivat mutta levythän on vanhat käytetyt lähes loppuun ajetut joten uskon et ravistus lakkaa uusilla levyillä.

                                  Kone pelitti hyvin tyhjäkäyntiongelmaa lukuunottamatta. Kiitokset vielä Artolle testimaffin lainaamisesta, mutta apua nyt toisesta maffista ei kuitenkaan ollut. Koneen lämmös pysy hyvin kurissa ja öljynlämmöt jäi siihen 130 asteeseen. Eikös siinä vaiheessa termostaatti päästä kiertoa öljyjäähylle..? Ilmeisesti turbo kuitenkin piti melko kovaa ujellusta ahdoilla ja porkkis epäili ahtovuotoa... Ihan justiin ahtovuodot kuitenkin testailin ja paineet pysy sisällä vielä parilla baarillakin jossei nyt sit pässi oo alkanu vuotamaan. Sisälle tota ääntä ei oikein erota.

                                  Vauhtiahan itellä ei mitenkään kummoisesti radalla ensikertalaisena luonnollisesti ollut, mutta auton käyttäytymisestä sen verran et kallistelee mielestäni aika voimakkaasti ja perä suht levoton nopeissa mutkissa kun päästää kaasun ylös. Paheni ehkäpä entisestään kun vararenkaan otti pois peräloosterista. Puskemistaipumusta ei pahemmin ollut, tosin tämän toteamiseen olis varmaankin tarvinnut enemmän vauhtia.

                                  Comment


                                    Harmi kun en huomannut tulla ihmettelemään teikäläisen auton konepellin välittömään läheisyyteen.

                                    Tuosta öljyn lämmöstä: Onko kukaan mulkkailut näissi vitosissa tuota öljynkiertoa, niin että tuo öljyn jäähdytin aloittaisi duuninsa aikaisemmin?

                                    Mielestäni tuo 130 on kumminkin jo suht kova lämpötila?
                                    Itsekin omassa urssissa parantelin tuota öljyn kiertoa isolla jäähdyttimellä, mutta jos se kierto alkaa tosiaan "liian myöhään", niin hyötä taitaa jäädä vähäiseksi?

                                    Comment


                                      Taitaa se 130 astetta olla melkolailla se turvallinen maksimi. Noiden termostaattien kanssa ovat jotkut kikkailleet, ohjeiden pitäisi löytyä jostain foorumin syövereistä.

                                      Comment


                                        Itelläkin ollut mielessä päivittää toi öljyjäähy jossain vaiheessa ja kysymys kuuluukin et voiko jäähyn sijoittaa alkuperäistä korkeammalle? Ajatuksena olis sijoittaa se IC:n yläpuolelle konepellin maskin taakse.

                                        Kyllähän se varmaan ihan terveellistä olis jos termostaatti alkais kierrättämään öljyä jo jossain 110-120 välimaastossa.

                                        Yritin taas tänään jälkinäyttää autoa konttorilla ja etujarrut oli oikein hyvät, mikä tuli kyllä Kemorassakin todettua. Takajarrut oli kans ok, mutta käppäri alkaa jo pian nyppimään, herkistelyistä huolimatta voimaa oli liian vähän toisella puolella edelleen ja kummatki jää vähä laahaamaan. Ei menny läpi. Totesin et apparin satulan vipu palauttaa kyllä mallikkaasti ja oikean puolen satulan vipu on hieman kankea mut liikkuu kohtuu herkästi. Sen sijaan vaijerit ahdistavat kummallakin puolella selvästi. Kävin paikallisella marmorilla hakemassa uudet varpit ja ihme kyllä kumpaakin löyty hyllystä...
                                        Viimeksi muokannut Thuppu; 25.7.2011, 13:19.

                                        Comment


                                          Eikös se ollut niin että 110C lähtee auki ja 125C on täysin auki? Se on siis kennosta sitten kiinni pysyykö ne lämmöt lapasessa vai ei.

                                          Kyllä jäähyn voi ylöskin laittaa, mutta suositellusti sen lähdöt on sitten kohti taivasta ettei pääse valumaan tyhjäksi.

                                          130C on mun mielestä ihan ok, jos ei siitä enää kiipeä. Toki öljykin vaikuttaa eli joku motorsportti voi kestää vielä selvästi kovempiakin lämpöjä.

                                          Kannattaa muistaa myös että vedenlämmöt ja öljynlämmöt kulkee jossain määrin käsi kädessä eli jos toinen karkaa niin toisenkin kanssa on helposti ongelmia.

                                          Comment


                                            Aha ok, voipi se olla noinkin et ennemmin lähtee kiertämään. Ajattelin vain et lähtee tos 130 paikkeilla ku siinä lämmöt pysy kuin tatti. Tosin täytyy muistaa et mitään armotonta rääkkiä auto ei saanut.

                                            Comment


                                              Alkuperäinen kirjoittaja Thuppu
                                              Ilmeisesti turbo kuitenkin piti melko kovaa ujellusta ahdoilla ja porkkis epäili ahtovuotoa... Ihan justiin ahtovuodot kuitenkin testailin ja paineet pysy sisällä vielä parilla baarillakin jossei nyt sit pässi oo alkanu vuotamaan. Sisälle tota ääntä ei oikein erota.
                                              Petri, oliko se ujellus saman kuuloista kun tässä videossa? Tässä se tosin kuuluu sisälle hyvin.

                                              [ame="http://www.youtube.com/watch?v=lIxLx3zzpHs"]http://www.youtube.com/watch?v=lIxLx3zzpHs[/ame]

                                              Itse asiassa kun tota kiekkamittaria kattoo, niin saa tehopiikin suurinpiirtein samalla alueella kuin tuo oma vehe. Tässä siis CT355. Mut voisko toi ääni olla ahtimen ominaisuus?

                                              Comment


                                                Kyllä hyvinkin tuollainen ja outo ääni olisi ominaisuudeksi.

                                                Comment


                                                  Repo ehkä osais sanoa et onko toi normaali ominaisuus..? Muistelisin et toi video on s2foorumilla kirjoittelevan Bram:in autosta jonka Repo on joskus softannut.

                                                  Comment


                                                    Ou jee, tänään vaihdettiin kässärin vaijerit ja virittelin hillittömän jousen ton vasemman satulan vipuun jotta alko palauttamaan. Ei ollu inspiraatiota alkaa satulaa purkamaan. Ihme kyllä oikean puolen satula toimii kuin uus. Vanhat vaijerit olivat ihan jumissa, molemmista oli kuoret rikki. Nyt sit meni vihdoin ja viimein katsastuksesta läpi. :)

                                                    Comment


                                                      Tuommonen setti EV14:sia tykötarpeineen saapui bensan annostelusta huolehtimaan. :)

                                                      Comment


                                                        minkäs kokoiset nuo on??

                                                        Comment


                                                          850cc@3bar/1000cc@4bar

                                                          Comment


                                                            Suuttimia ei ainakaan heti tarvi suurentaa, vaikka turbo vaihtuiskin.

                                                            Comment


                                                              Joo, se oli vähä ajatuksena, ettei enää tarvisi uusia aivan heti hommata. :P

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X