Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

UrS4 Avant 2.2T + B4 turbo quattro

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Lienee vähän sellainen aihe, että yksiselitteistä vastausta on vaikea antaa.

    Comment


      Pientä spekulointia ja pohdintaa... Jos nyt ajattelis et noin 550hv tehot sais ulos tällä ahtimella ja 550cc(630cc/4bar) EV14 suuttimilla, niin miten paljon lisähyötyä/tehoa tois rajummat ennakot vesiruiskun avulla? Vai tuleeko mitään etua?

      Comment


        Mielestäni yli 500hv on kyllä aika optimistilasien läpi kateltu. Vesiruiskusta on varmasti ainakin vähän apua joka tapauksessa.

        Comment


          Ok, mikä mielestäsi on tulppana? Ahdin, suuttimet, joku muu vai kaikki? :P

          Comment


            Siis mun mielestä tuolle ahtimelle 500hv on oikein hyvä. Ylitykseen olen skeptinen.

            Comment


              Ok, voi olla, se jää nähtäväksi. Toisaalta 54/55 HX Superilla on saatu yli viissatkua, mutta on tietysti aivan eri ahdin...
              Viimeksi muokannut Thuppu; 11.6.2011, 16:55.

              Comment


              • Kessu74: Ennakot 20 asteen tietämissä yläpäässä.

                Comment


                  Alkuperäinen kirjoittaja ExPReS Näytä viesti
                  Kessu74: Ennakot 20 asteen tietämissä yläpäässä.
                  Nuohan on ihan ok ennakot,vaikka paljeväli on isompi.

                  Comment


                    Mites ennakot vääntöhuipun kohdalla? Jos siellä on ennakoissa eroa paljevälin takia niin odottaisin eron näkyvän selvimmin keskialueella, yläpäässä on sitten jo paljon muita tekijöitä vaikuttamassa. Millaiset imulämmöt?

                    Comment


                      It's alive! IT'S ALIVE!!!! MUAHAHAHAHAAAAA!!!!!1!!

                      http://koti.mbnet.fi/pro-ht/Audi_URS...ne-running.mp4

                      Comment


                        Onneksi olkoon...tiedän hyvin tunteen. Oma projekti oli melko pitkään atomeina, joten kun tuo Urssi pärähti käyntiin niin jopa suomalainen mies herkistyi ja saattoi ehkä jopa muutaman hetken hymy käväistä huulilla ;-)

                        Comment


                        • jipitkan: Imulämmöt ok(35-40), vaikka kuuma päivä olikin dynopäivänä. Keskialueella sytkä muistaakseni käväisee aika miedolla, nousee taas loppupäässä.

                          Comment


                            Onneksi olkoon, tuo on hieno hetki =)

                            Comment


                              Juuri avatun uuden Motonet käynnin jälkeen kun tänään ehdin tallille vaihtelin öljyt ja suodattimen, lisäilin vähä vettä paisariin ja selvittelin miksi välkyttelee öljyvaloa mittaristossa. Oli onneksi vain johdot väärin päin anturissa.

                              Piti sit tehä pieni koeajo. :) Kuulis on aika vekkuli ku pyörii vielä hyväisen aikaa koneen sammuttamisen jälkeen. Ihmettelinkin aluksi mikä toi ääni on. Ei toi sintterikytkinkään mikään paha oo, ihan hyvin ton kans pärjäilee. Sen sijaan tyhjäkäynnin kanssa on ongelmia, tahtoo sammua luvattoman helposti. Tai kaasun käytön jälkeen jää kierrokset humppaamaan muutamaksi kertaa kunnes sammuu. Ongelma on ollut aikasemminkin mutta ilmeisesti raskas vauhtipyörä on tasoittanut ja avittanut käyntiä niin ettei oo sammunu niin herkästi. Sytytti mittaristoon myös check engine valon. Eihän bensahöyryjen kierrätyssolenoidin kytkemättä jättäminen voi sitä sytyttää?

                              Kuten kuvasta näkyy, nyt on musta cooleri ja putket. Putkien sikkaukset onnistu hyvin sillä diy-sikkikoneella ja nyt on myös kunnon klemmarit. Pitäis pysyä putket kiinni. Ahtimelta lähtevä sininen letku oli tän ahtimen kanssa liian lyhyt joten on aivan kintaalla, eli saattaa irrota helposti. Pitää jostain kattella pitempi pätkä tota 51mm letkua ja mustana kiitos. :) Samalla vaihtelee pois noi by-passin letkutkin. Huohotinletkut pitää myös asennella paikoilleen...




                              DP:n kääre kärys totuttuun tapaan, mut ainakin toistaiseksi väri pysyi muuttumattomana.




                              Sit vielä pieni tenkapå... Onko tämä normaalia? http://koti.mbnet.fi/pro-ht/Audi_URS...ar-running.mp4

                              Comment


                              • Sen sijaan tyhjäkäynnin kanssa on ongelmia, tahtoo sammua luvattoman helposti. Tai kaasun käytön jälkeen jää kierrokset humppaamaan muutamaksi kertaa kunnes sammuu. Ongelma on ollut aikasemminkin mutta ilmeisesti raskas vauhtipyörä on tasoittanut ja avittanut käyntiä niin ettei oo sammunu niin herkästi. Sytytti mittaristoon myös check engine valon. Eihän bensahöyryjen kierrätyssolenoidin kytkemättä jättäminen voi sitä sytyttää?
                                Mullaki samanlainen ongelma ilmeni rempan jälkeen tyhjäkäynnin kans, en oo vielä vikaa paikantanu.. Vauhtipyörä mulla ei kuiteskaa mikään superkevyt ole joku rapiat 8 kilonen.
                                Ei vaikuta toi bensahöyrysolenoidi valoon.

                                Samanlailla mulkkasee minunki pyörä. Reipas 2000km oon ajanu ja vielä on kestäny:)

                                Comment


                                  Norjasta Geiriltä tuli nopeasti vastaus et lähettää uuden keskiosan tohon remmipyörään. On kuulemma ollu jonkin verran viallisia liikenteessä. Katoinkin et aivan kuin olis kartioreikä koneistettu hieman sivuun.

                                  Comment


                                    Vilkutteleeko öljynpaineen varoitusta siinä infonäytössä vai häröileekö kojetaulussa oleva painemittari?

                                    Comment


                                      Infonäytössä vilkutteli, mut se korjaantu jo. Paineet oli tapissa kyllä.

                                      Comment


                                        Mites sulla siinä infonäytössä olevassa voi olla johdot väärinpäin? =)

                                        Comment


                                          Nyt kun noita kytkentöjä selvittelin niin olen ymmärtänyt et ilmeisesti jos ton painemittarin kellon johdot tulee ristiin mittari menee pohjaan ja autocheck vilkuttaa öljyvaloa(tyhjäkäyntipaine) = eli ei voi tietää onko koneessa öljynpainetta!!! Paitsi kaasulla, yli 2000rpm jolloin toi yksnapainen anturi tulee kuvioon mukaan. No joka tapauksessa käänsin johdot toisin päin ja valo sammu ja mittari nousi edelleen tappiin, kunnes kone lämpeni ja kävin koeajamassa jonka jälkeen tyhjäkäyntipaineet n. 2 baria.

                                          Comment


                                            kyllä, noin tekee toi 2 napainen anturi. toinen nasta on kytkin, toinen antura.

                                            Comment


                                              Aamusta käväisin tallilla ja jotain siinä muka touhusinkin... Kannenpultit kiristelin uudestaan ja huohotinputkitukset kiinnittelin. Vielä pitää yks T-pala tehä putkille ja pidike venakopan vieressä kulkevalle letkulle ettei kärvenny DP:hen.

                                              Kävin taas vähä ajamassa ja heitti taas melkein heti vikavalon palamaan, olisko ollu n. 3-4t ringillä..? Kylmällä ja puolilämpimällä koneella toimii muuten oikein hyvin mut kuumalla katoaa toi tyhjäkäynti. Unohdin ottaa ton toisen MAF:in mukaan, niin en päässy sillä testaamaan. Liittimen räppäämisellä ei ainakaan ollu vaikutusta.

                                              Sit vielä semmonen mukava juttu et toi läppärikin on kadottanut yhteydet VAG-COM:iin ja myös mun BMW-softiin, joten en saanu vikakoodeja ulos... Portti on kyllä oikein ja winukka tunnistaa molemmat piuhat. Voiko USB-portti hajota niin et tunnistuu mut data ei kulje? Rautavikaa epäilen, softa ja johtovika on epätodennäköinen. Taas loppu vaan aika, kun pitää töihin lähteä...


                                              Lisäys:

                                              Varmaankin softalla on paljon vaikutusta, mut miltä kuulostaa ahtimen käyttäytyminen..? Eli 4000 ringillä on n. puoli baaria ahtoa ja täydet ahdot n. 5 tonnin paikkeilla ja tämä kakkosvaihteella soratiellä vikavalon palaessa. Tuntuu aika ylävireiseltä... :P
                                              Viimeksi muokannut Thuppu; 17.6.2011, 13:23.

                                              Comment


                                                eikö isommalla vaihteella ahda alempaa??

                                                Comment


                                                  Todennäköisesti kyllä, ei tos sepelillä ollu pitojakaan, enkä nyt vielä viittiny lähteä rääsöttään kun puuttuu noi kaikki keulan pellit ja valot jne.

                                                  Comment


                                                    Alkuperäinen kirjoittaja Thuppu Näytä viesti
                                                    Todennäköisesti kyllä, ei tos sepelillä ollu pitojakaan, enkä nyt vielä viittiny lähteä rääsöttään kun puuttuu noi kaikki keulan pellit ja valot jne.
                                                    Jep, ettei käy niinkuin itselle testiajolla tuolla hevon mettäteillä.
                                                    Pieni 1km lenkki vaan, ilman puskuria ja konepelliä.
                                                    Eka auto joka tuli vastaan oli tietty "Kissalanpoijat". Vähän oli tiukkoja silmäyksiä, mutta eivät tosin jostain syystä kääyntyneet perään....mut just näitä:
                                                    Kun pikkuusen laistaa, niin heti meinaa tulla näpeille. ;D

                                                    Comment


                                                      Sain VAG-COM:in pelaamaan ja koodit luettua. Eipä ollu mitään vakavaa. Näköjään sittenkin toi evap-venttiili sytyttää vikavalon ja jättää vikakoodin jos ei oo kytkettynä. Valo pysy poissa kun kytkin solenoidin johdon päähän.

                                                      Huonoon tyhjäkäyntiin ei tullu selvyyttä vielä, pitää tehä sopiva adapteri tohon turbon imuputken päähän et saa tehä painetestin... Tuossa vielä kuva huohotin separaattorista ja tohon ajattelin nyt laittaa ens alkuun suodattimen päähän. K&N:llä olis ainakin 32mm kaulalla olevia huohotinsuodattimia joka sopis tuohon.




                                                      Tein myös venakopan letkulle tommosen pidikkeen ettei kärvenny putkeen...

                                                      Comment


                                                        En ole tutustunut noihin sääntöihin sen tarkemmin, mutta aikoinaan kun aloin purkamaan tuota omaa projektia niin kävin viimeiset ringit autolla ihan Kirkkonummen keskustassa ilman konepeltiä/lokareita/puskureita, mutta valot ja vilkut paikoillaan (sivuvilkut nippareilla johdoissa, kuten rekkari). Hurjan näköinen mutta onko laitonta? Sisäloksut oli kyllä kiinni...

                                                        Matkahuollossa käydessä kyllä keräsi melkoisesti katseita =)

                                                        Sullahan alkaa projekti valmistua, onko tulevaisuuden suunnitelmia jo?

                                                        EDIT: ja pitää tosiaan tarkastaa tuo oma nokkapyörikin, mulla kun tuossa on kotelo päällä niin ei näe suoraan...

                                                        Comment


                                                          Eipä nyt mitään ihmeempiä suunnitelmia oo, sais nyt tän tekniikan säätöihin, niin näkee tuliko pettymys vai ei. :P Ulkonäköä tosin pitää jossain vaiheessa hieman ehostaa, alkaa tota kukkaa olemaan sen verran et itteä häirittee.

                                                          Rostenilta tuli postia tänään. Jospa tällä viikolla sais auton nippuun...

                                                          Comment


                                                          • Aika heikosti mielestäni herää jos täyshönky tolla ahtimella vasta n. 5000rpm...

                                                            Olikos sulla nokat vaihdeltu? jos on, niin pientä nokkajumppaa voisit tehdä ja säädöt kohdilleen niin rupeaa varmasti heräilemään alempaa.

                                                            Joensuuhun kokeilemaan mitä menee :)

                                                            Comment


                                                              No, nokkajumpastahan on tos aiemmin juttua, mutta juu, kyllä paineet mielestäni myös pitäis aiemmin olla tapissa, mutta en oo kunnolla, pitävällä alustalla ja suuremmilla vaihteilla vielä päässy kokeilemaan, joten en nyt uskalla vielä arvioida miten oikeesti käyttäytyy. Muutenki melko hankala tietää mitään kun olettaisin et softakin, ennakot jne. vaikuttaa käyttäytymiseen jonkin verran..? Pitäis olla päivä pari aikaa säätäjän kanssa kokeilla eri nokka-asetuksia ja säätää softa optimaaliseksi. Tätä tietysti rajoittaa hieman lompakon paksuus(ohuus :P).

                                                              Nokkien säätäminen on ihan uutta mulle, eli miten noi nokkien säädöt nyt sitten vaikuttaa, imunokan aikaistaminen/myöhäistäminen, pakon. vastaavat, overlap jne..? Miten pystyn arvioimaan käyttäytymistä vanhalla softalla?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X