Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

UrS4 Avant 2.2T + B4 turbo quattro

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Siis ajoitettiinko tässä nyt nokat tarkasti tehtaan arvoihin, vai johonkin muuhun?

    Comment


      Johonki muuhun kait. Tai ainakin nokkasetuppi on semmonen ettei tehtaalta oo rullannu ulos. :D

      Niko: Hiotut? :/ :P

      Comment


        Niin, eiköhän tuo lie ihan perus AAN imunokka, josta on hiottu silleesti sopivasti perusympyrää..

        Comment


        • Alkuperäinen kirjoittaja Thuppu Näytä viesti
          Johonki muuhun kait. Tai ainakin nokkasetuppi on semmonen ettei tehtaalta oo rullannu ulos. :D

          Niko: Hiotut? :/ :P
          Niin siis onko sulla siellä nyt perus 7A pakonokka ja hiottu vakio AAN imunokka? Pekalla taisi olla juurikin näin ja epäilisin että niillä ohjeilla ohjeistanut teitäkin :)

          Laitas Porkkis tarkkaa tietoa..

          Comment


            Noh ei kai nämä mitään suuria salaisuuksia ole. Vakio 7A pako ja imu tehty vakiosta pakosesta. Mitään ei oo hiottu, mutta toki molemmatkin voisi käyttää hionnassa, jos haluaisi vähän lisää reippautta.

            Jos joku kaipaa vähän enemmän reippaita nokkia niin mulla on vieläkin catcamsit myynnissä :)

            Comment


              Nuo nokkamuutokset pääsee kunnolla toimimaan vasta kannen porttauksen jälkeen, vakiot imukanavat toimii kuristimena. Ahtopaine korjaa ylärekisterin ahdistusta jonkin matkaa, mutta varsinainen vapautuminen tapahtuu vasta kun kanavat ovat oikeassa koossa.

              Comment


                Kevyttä porttaustahan tähän tuli teetettyä. Venat ja seetit on muotoiltu paremmin virtaaviksi ja kanavia on hieman avarrettu ja siistitty seetien alta mutkan kohtaan. Muuten kanavat on vakiot. Ahtimen pakopesä on myös .84 joten senkään ei pitäisi ahdistaa mitenkään valtavasti.

                Comment


                  Imukanavan varsinainen ongelma on venttiiliohjurin kohta, siinä poikkipinta-ala on reilun neljänneksen liian pieni vakiorajoittimellisenkin kierrosalueeseen nähden. Sitä ei paikata seetien muotoilulla. Virtauspenkki voi näyttää parantuneita lukuja, mutta paljonko se virtauspenkki kelaa loppunopeutta vartilla...

                  Comment


                    Ok, ei mitään hajua koska tämä kansi ei oo virtauspenkkiä nähnyt. :P

                    Comment


                      Noniin, tuli taas hieman askarreltua urssin parissa ja konehuone alkaa pikkuhiljaa näyttämään lähes valmiilta lukuunottamatta keulan osia... Muutama liitin jäi askarruttamaan miten ne kuuluu olla. Kaveri noi nyppi irti ja nyt kun yksin olin kokoamassa niin ei millään meinannu muistaa miten ne on ollu. Olisko sininen sille bensahöyryjen kierräyssolenoidille, oranssi imusarjan anturille, pidempi musta isv:lle ja toinen musta jälkijäähypumpulle..?




                      Muuten näyttää tuolta:






                      DP vaatii hieman muokkausta et saa osumaan kohdilleen. On senverran kookkaampi pakopesä et puolitoista senttiä vaatii DP pidennystä ja sovituksen tohon kartioon ja V-band liittimeen.

                      Comment


                      • Tätä on kyllä kiva seurata, hyvät kuvat ja vähintään asiallista työjälkeä! Valmistumista odotellessa ;)

                        Comment


                          Suosittelen ranettaa jonkinlaista lämpökilpeä bensafiltterin ja -putkien ympäristöön, ahdin ja dp lämmittää bensaa suotta ja muutenkin punahehkuinen rauta + bensaa sisältävä putki on vähän hasardi yhdistelmä. Etenkin siksi, että tuo kumiputken ja kovan putken liitos saattaa alkaa vuotaa, lopputulos lie aikalailla helppo kuvitella :)

                          Comment


                            Kiitti, toivotaan et valmistuu joskus ja et kaikki pelittäis kunnolla. :)

                            Kentsu, joo kyllä tohon pitää jotain suojaa kehitellä. Hyvä kun kättä kärsii toi suodatin kun hieman polkee. Tekis mieli siirtää toi hässäkkä kokonaan muualle, tulipellin takana olis tyhjää tilaa, mut nyt näyttää et pitää tällaisenaan lyödä nippuun ja kattoa tota siirto-operaatiota toisella kertaa. Varmaan ainakin teen lämpökilven ton pakopesän ympärille kuten oli vanhan ahtimen kanssa, tuntu auttavan tosi hyvin. Lisäksi vielä kääreet DP:n ympärille. :)


                            Tuossa muuten vielä kuva josta näkee ton huohotuksen idean. Separaattoripönikälle tulee reilut röörit, yks 30mm letku suoraan lohkosta ja parit AN12:set venakopasta. Öljyn paluu tulee sit suoraan öljypohjaan. Vielä pitää separaattorille tehä kiinnitysteline ja miettiä mihin se hönkii, tarviiko vielä kerääjäsäiliön, mitä hieman epäilen vai vedänkö letkun lokasuojan sisään..?




                            Öljypohjan paluu on toteutettu yhdellä AN12 kulmaliittimellä:

                            Viimeksi muokannut Thuppu; 7.6.2011, 21:31.

                            Comment


                              Tulipeltiä kutsutaan ihan tarkoituksella tulipelliks. Sen sisäpuolelle ei pidä viedä mitään bensaan liittyviä komponentteja tai palat elävältä, jos joskus sattuu sopivasti. Takaluukkukin on samassa kategoriassa, vaikka siellä noita systeemeitä usein on.

                              Comment


                                Totta tuokin. Onhan siellä vielä toinen pelti kaukalon taustana, mut onhan sieltä kulkua sisätiloihin kyllä... Ehkä se menis samaan kategoriaan kuin airbagin poisto..? :D

                                Comment


                                  Hieman vielä miettisin että laittaisinko huohotinsäiliöstä sen jätökset valumaan tuonne öljypohjaan.
                                  Itse kallistuisin siihen omatoimiseen tyhjentelyyn. Voin joskus ottaa kuvan millaista tavaraa siellä pöntössä on kun sen tyhjentelen.

                                  Comment


                                  • Omassa projektissa nousi tehot yli 50hv pelkällä nokkien vaihdolla. Hiotut vakiot vaihdettiin. Mootorin luonnekin muuttui parempaan suuntaan. Kannelle ei tehty mitään.

                                    Comment


                                      Noh, samanlailla takaisin kiertoon ne öljyt menee kaikissa tehdashuohotuksissa, että enpä nyt siitä öljy-vesi-sotkun ulkonäöstä niin kovin huolissani olisi.

                                      Comment


                                        Sain tänään DP:n muokattua. Alapäähän tuli 13mm jatkopala ja yläpäähän V-pannan laippa ja 10mm soiro väliin. Alkaa jo olemaan niin palapelistä koottua tämä DP et pitää kyllä jossain vaiheessa tehä kokonaan uus... Ajatus pyöriny 4,5" DP:ssä ja 4" loppuränni plus hukkikselle oma screemeri. :P Saattaa tosin olla hieman overkilliä..? :D

                                        Comment


                                          ei hyötyä ton kokoluokan ahtimella.

                                          Comment


                                            Paitsi että kerääjäsäiliöllisissä on matkat paljon pitemmät ja säiliö isompi ja vielä metallinen jolloin se kerää sitä kosteutta huomattavasti enemmän kuin tehdastekoiset orkkis järjestelmät.

                                            Comment


                                              Alkuperäinen kirjoittaja kessu74
                                              ei hyötyä ton kokoluokan ahtimella.
                                              Juu, mut tulevaisuutta ajatellen. =D Jos uutta putkistoa joskus alkaa tekemään, niin ei kyllä maksa vaivaa tehä samanlaista ränniä.

                                              Alkuperäinen kirjoittaja jsahlman
                                              Paitsi että kerääjäsäiliöllisissä on matkat paljon pitemmät ja säiliö isompi ja vielä metallinen jolloin se kerää sitä kosteutta huomattavasti enemmän kuin tehdastekoiset orkkis järjestelmät.
                                              Alunperin oli tarkoitus et laitan ton separaattorin mahdollisimman lähelle konetta et lämpenis samalla, mut on niin täynnä kampetta ettei oikein onnistu. Aika näyttää miten toi pelittää. Tuskin kuitenkaan kovin paljon heikommin kuin Audin orkkis huohotukset jotka on aika susia..?
                                              Viimeksi muokannut Thuppu; 8.6.2011, 13:47.

                                              Comment


                                                Ahdin saa oikeesti olla kokoluokkaa iso,ennenkuin tarvitsee noin ison downpipen.

                                                Mutta tuskin siitä haittaakaan on.

                                                Comment


                                                  Joo, tämä DP on 3,5" ja loppuputkisto 3".

                                                  Comment


                                                  • Mitkä tuon ahtimen specsit oli?

                                                    Palatakseni tuohon sorvattujen mäntien nakutukseen, niin löytyihän sekin piste jolloin alkoi kuulemma pieni epämääräinen rapina kuulumaan omassa koneessa. Nakutus ei ollut jatkuvaa, vaan lähinnä sellaista "rajoilla" olemista/yksittäisiä räpinöitä. 2bar oli painetta takana, ruuvattiin sitten hieman ahtoja alemmas varmuudeksi.

                                                    Comment


                                                      paljon sulla on paljeväli?? paljon kesti ennakkoa keski/yläpäässä??

                                                      Comment


                                                      • Männät tulee aika tarkkaan lohkon kanssa tasoon, eli metallitiivisteellä se 1.6mm väliä. Ennakot täytyy kurkkia kartasta kun pääsen tallille. Tosiaan oli heikko rapina ja ulospuhaltava hukkis hieman vaikeutti kuulemista. Täytyy muutenkin hieman vielä hienosäätää kun tuon joskus ehtii ottamaan ajoon, hukkis hiipii omiaan auki ja kartta jäi yläpäästään hieman tyngäksi.

                                                        Comment


                                                          Alkuperäinen kirjoittaja ExPReS
                                                          Mitkä tuon ahtimen specsit oli?
                                                          Kuulis 56 kompuralla ja 58 turbiini .84 pesällä.


                                                          DP sai kääreet niskaansa. :)

                                                          Viimeksi muokannut Thuppu; 8.6.2011, 23:12.

                                                          Comment


                                                            Tuo nauha kestää mustana sen siunaaman hetken. :)

                                                            Comment


                                                              Hurjan näköinen tuo hyrrä tuolla konetilassa =) Mitenkäs näitä HIPO vehkeitä oikein saa rekisteriin? Tyhmempikin katsastusmies tajuaa, että nyt on tehoja keskivertoa enemmän.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X