Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

UrS4 Avant 2.2T + B4 turbo quattro

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Muuten hyvin asiallisesti toteutettu ja ennen kaikkea huolellisesti, mutta pakko kommentoida noita possun merkkejä, ne kun nyt ei vaan kuulu tuohon autoon :) Tämä nyt on kategoriassa mielipide on kuin persereikä, kaikilla sellainen on, joten ei herneitä, jokainen tekee mitä tahtoo, mutta itseäni nuo häiritsee muuten hyvää kokonaisuutta. Omissa viime vuoden kesävanteissanihan oli lähes sama väri, joten propsit siitä.

    Comment


    • Onko kellään vielä käytännön kokemusta noista listoista? Nimittäin maailmalla liikkuu näitä "epäilyttävän" halpoja kopio/uustuotantolistoja, joissa ei sitten ole sitä peltivahviketta siellä kumin sisällä ollenkaan. Näyttää ihan hyvältä ennen asennusta, mutta käytännössä ei pysy suorana auton kupeessa. Toivottavasti nämä ei ole niitä...

      Vanteita ei olis missään nimessä pitäny vetää kokonaan noin tummaksi. Ite olisin ehdottomasti kiillottanu lipit.

      Comment


        En tosiaankaan tiedä miten listat pysyy suorassa, mutta aika tiuhaan C4:ssa on noi kiinnityspisteet. Muistaakseni typ44 lötkössä oli erilainen kiinnitys ja listat alko roikkumaan ku olivat vain päistä ruuveilla kiinni. Jotain epäilyttävää varmasti näissä halvoissa listoissa on ja ehkä käy niin et joutuu oem-tavaraan satsaamaan lopulta mutta sen näkee sitten. :)

        Eiköhän noita rosterilippejä oo nähty ihan tarpeeksi, ainakin ite oon lopen kyllästynyt niihin. Kiillotettu lippa kiintiö täyttyy kyllä tossa pääkäyttiksessä ihan tarpeeksi omaan makuun. Ja niin kuin mainitsin tän säikeen aloituspostauksessa yritän tehdä tätä hieman semmoseen motorsport henkeen. Tiedä tosin sitten miten onnistuu..? :D

        Comment


          Motorsporttia ois ollu vetää vanteet valkosiks ;)

          Comment


            Joo, kävi toi mielessä, mutta korostuvat sit ehkä hieman liikaa. Eivät oo kauneimmat mahdolliset...

            Asiasta toiseen, innostuin vaihtamaan kojelaudan listat ja saihan ne vaihdettua kojelautaa irroittamatta alakautta. Mutta miten saan irti tuhkakupin ja lämmityslaitteen säätimien ympärillä olevan paneelin? Pitäis ne maalata mustaksi ku ovat myös tota hienoa jalopuuta. :)

            Comment


              Tuhkiksen ruuvit löytyy sieltä säädin paneelin alta, ne on sen tuhkiksen pienten reunapalasten yläpuolella.
              Ilmastointipelistä se paneeli lähtee ainakin ihan vaan vetämällä/kampeamalla irti, manuaali säädettävässä pitää varmaan ottaa ne kiertokytkimet ensin irti? Onko niitten alla sitten jotain kiinnitystä vai pitääkö ne sen paneelin kiinni niin sitä en tiedä.

              Comment


                Ok, pitää kokeilla lähteekö kangottamalla irti. Mullahan ei oo ilmastointia tässä, eli on vain noilla kierrettävillä valitsimilla.

                Tuli 1.8T puolakonversiokin suoritettua ja hyvin lähti käymään. Aika jännittävää oli vääntää ekaa kertaa avainta ja samalla tapittaa mistä alkaa lyömään lieskaa. :D



                Attached Files
                Viimeksi muokannut Thuppu; 30.5.2022, 10:11.

                Comment


                  Nyt on käyty tyypittämässä vehjettä kunnolla ja oikein hyvin pelittää. Tässä oli semmoista talven aikana ilmentynyt, et puolilämpimällä koneella kaikki pelitti hyvin, veti hyvin jne. Mutta kun kone lämpes kuumaksi niin useimmiten kolmosella täysillä ahdoilla alko pätkiä voimakkaasti. Hieman olen epäillyt noita orkkispuolia enkä nyt näillä uusilla puolilla saanut kyseistä ilmiötä esille kertaakaan enää.

                  Nyt vaan ilmeni toinen epäkohta kun otti muutamia nollalähtöjä reippaammin. Eli tunkee ilmeisesti venttiilikopan takaosasta öljyä aika voimakkaasti huohotinputkistoon ja sylki sit öljyä hykkaportin päälle ja tulipeltiin asti ton huohotinsuodattimen läpi. No huohotinjärjestelmän muutoksille on suunnitelmat jo tehty ja osittain jo palikkaa hommattu ja modattu.


                  Edit.

                  Aika happaman näköset noi orkkispuolat on joka tapauksessa joskin kumit on ehjät.



                  Viimeksi muokannut Thuppu; 23.4.2011, 18:33.

                  Comment


                    Niin kuin Sami tossa ylempänä arveli säädinpaneeli lähti irti kun ensin kampes säätökytkimet irti ja alta paljastu pari ruuvia jotka irrottamalla koko paneeli lähti irti ja alta nurkista paljastui sitten tuhkiksen ruuvit.

                    Jalopuupaneeli irtos sit tosta runkopaneelista taittelemalla suoraksi semmoset pienet metallisiivekkeet takapuolelta. Hioin vesipaperilla mataksi ton säätimien paneelin ja tuhkiksen peneelipalat. Päälle suihkaisin muutaman kerroksen mattamustaa kilikalia. Ihan asiallinen tuli. :)





                    Edit. Jos jollain on ylimääräisenä tommonen pieni muovinpala joka tulee tohon tupakansytyttimen yläpuolelle säilytyslokeron viereen, niin voisin sen lunastaa pois. Pitää siis olla ehjä kun toi nykyinen on jostain syystä rei'itetty rumasti.
                    Viimeksi muokannut Thuppu; 24.4.2011, 12:01.

                    Comment


                      Nätin johtosarjan olet tehnyt

                      Comment


                      • Joutais vissii itsekin siistiä tuota johtosarjaa ja kehitellä jotain suojantynkää puolien päälle. Omat orkkispuolat oli hyvinkin identtisen näköiset Thupun puolien kanssa. Vesi päässyt joskus väliin muhimaan.

                        Comment


                          Eikös tohon lokeron tilalle voisi laittaa noita kytkimen näköisiä palikoita rivin? Niitähän on olemassa blancoja "toiminnattomia". Eli mitäs kytkimiä noita nyt tosta puuttuu? Perskrilli repsikalle, takaikkunan verhon kytkin, ABS -pois äkkiä ainakin...

                          btw. poppimasiina ei sovi tyyliin ollenkaan. Joku vanha blaukkari tilalle vähintäänkin :)

                          Comment


                            Nyppäsin tänään noi kumit irti noista puolista. Menivät aika paljon syvemmälle ja pysyvät kyllä hyvin nyt paikoillaan. Tahtoivat kumien kanssa nousta koloistaan...

                            Kyllä toi lokero on hyvä tossa kytkirivillä, sopiva kännykkäkolo. Mutta tosiaan toi kytkinrivin päädyssä oleva muovi hakusessa. Tepon haku kyllä ton listaa n. 10e hintaan joten jos ei keneltäkään löydy laitetaan tulemaan seuraavan osatilauksen yhteydessä. Ärsyttää tommoset ruuvinreiät näkyvillä paikoilla. Tämän näköinen palikka siis kyseessä.

                            Soitin on hyvä joskin tyyliin sopimaton, väri vois edes olla musta. :) Tuli auton mukana ja on CD-soitin, USB-liitäntä johdon päässä, soittaa mp3 jne... Kelpaa kyllä tohon eikä sitä ole tarkoitus päivitellä.


                            Edit.

                            Tuon muovipalikan lisäksi saa tarjota halpoja jarrulevyjä. Saa olla käytetyt, tarkoitus olis sovittaa HP2-satulat näillä tolppiin ja ajaa käytetyt palat loppuun. Speksit olis seuraavanlaiset: 320/321x30mm, matalat 46,5mm offsetilla olevat levyt, löytyy ainakin B5 S4, A6 2.7T, Allroad malleista.
                            Viimeksi muokannut Thuppu; 24.4.2011, 20:05.

                            Comment


                              Tolkkjun viestiin kommentoisin:
                              Tuon keskikonsolin runko on erilainen autoissa, joissa on tuo säilytyslokero. Eli ilman tuon rungon vaihtamista / modaamista ei noita nappuloita ilmeisesti helposti saa soviteltua paikoilleen / suoraan, sillä lokerollisesta puuttuu nappuloiden kiinnityskehikosta iso pala.

                              Soittimesta vinkkaisin sen verran, että ainakin suhteellisen hyvin auton sisustan väriskaalaan sopivat olisivat mm. Pioneerin soittimet. Esimerkiksi DEH-4000UB, joskaan sitä ei taida enää olla saatavilla? DEH-4300UB lienee korvannut tuon edesmenneen nelitonnisen. Sopisi jopa tyyliltään tuohon uuteen hiilikuitulistoitettuun kojelautaankin paremmin :)

                              Itseltä olisi jäämässä melkein "loppuunajetut" (eli paksuus tyyliin 28,5-28mm tms) vakiot UrS4/6 HP2 314x30 laikat tässä about 1-2kk sisällä ylimääräiseksi oman jarruprojektin seurauksena, jos vain uudet palikat menevät ongelmitta paikoilleen. Oma jarrusovittelusi taitaa kuitenkin tulla nopeammin eteen?

                              Comment


                                Itellä olis vain noi puolialumiiniset uudemmat hp2:set jotka ilmeisesti vaativat matalemmat 46,5mm levyt. Noi 214 levyt on kait 60mm offsetillä?

                                Comment


                                  No ainakin Brembon piirrosten mukaan näyttäisi tosiaan olevan hatun huipusta 59-60mm mäntäpuolen kulutuspinnan reunaan. En noista sun satuloista huomannutkaan että ovat ilmeisesti B5:stä.

                                  Comment


                                  • Pakkelilla vaan reijät umpeen,hionta ja maali päälle...Tulee ainakin vähän siistimpi palikka...

                                    Comment


                                      Hetki alkaa lähestyä et kone nypätään pois. Alustava suunnitelma olis et ensiviikon vkl. Onneksi kaveri on noita nostellut pois useampia joten on siinä hyvänä tukena messissä avustamassa. Toivotaan et kaikki menee suunnitelmien mukaan eikä koneesta paljastuisi yllätyksiä.

                                      Tommosta oon tällä viikolla kehitellyt, vaikkei vissiin nämä audin koneet oo kovin herkkiä hörppäämään ilmaa, mutta on näitä ö-pohja modeja maailmalla silti jonkin verran tehty. Asiaa on vatvottu ja allekirjoittanut kysellyt tyhmiä tuolla High Power-ketjussa.



                                      Löyty tänään myös matalan offsetin B5 S4 321x30mm jarrulevyt noiden HP2:sten seuraksi. Kiitos vaan nimim. virtj-97. Oikein hyvää palvelua oli kun jopa kotia asti tuotiin.

                                      Comment


                                        Näyttäis noi matalan offsetin levyt passaavan hyvin paikoilleen näiden HP2:ten kanssa. Taas voi todeta et foorumilta sai oikeanlaista infoa, muuten olisin hommannut vääränmalliset levyt. :)



                                        Yllättävän paljon sai nirhata tosta navasta matskua pois ennen kuin levy istui paikoilleen. Vielä pitää poistaa tolpasta ylimääräinen korvake, porata reiät suuremmiksi ja hommata satulankierteisiin menevät pultit.

                                        Comment


                                        • Tuli hommattua foorumin kautta HP2 jarrusatulat jotka aion sovittaa varastossa oleviin ylimääräisiin UFO-tolppiin. Satulat oli hyväkuntoiset vaikka ulkonäkö oli aika hapokas. Kaikki liu'ut ja männät ovat hyväkuntoiset ja liikkuvat hyvin ja kumit on ehjät. Yks muovituutti puuttuu, joka kuuluu päätyliukujen kumisuojien päähän, mutta eiköhän tommosen löydä jostain...

                                          Puhalsin ja maalasin noi valurautaosat. Alumiinirunkoa putsailin vain hieman teräsharjalla, aika hapettuneet olivat, mutta ei niiden ulkonäöllä nyt niin nuukaa ole, pian ne kumminki on saman näköiset.
                                          Hienothan niistä tuli.

                                          Comment


                                            Tommonen oli tilanne illalla/yöllä. Kone saatiin veke ilman ongelmia. Aukaisukin oli melko suoraviivaista, toki kansi vasta pois, alakerta koskematta. Kannen kunto yllätti joskin nakke nakuttaja on joskus käynyt kylässä. 99% varmuudella edellisellä omistajalla ennen ohjelmointia. Yks nakuanturikin oli halki joten tuskin toimii? Mitään hirmu pykälääkään ei ollu sylintereissä joten uskon et hoonilla vedetään ja uudet renkaat mäntiin. Nakujälkiä vaan pitää hieman siistiä ja siloitella...







                                            Comment






                                              Syl 1.


                                              Syl 2.

                                              Comment


                                                Syl 3.


                                                Syl 4.


                                                Syl 5.

                                                Comment


                                                  Nakuanturi vedetty liian tiukkaan joskus, koska on halki? Vai halkeeko nämä ikääntyessään? Ilo katsoa selkeitä kuvia.

                                                  Comment


                                                    Tulevatko nuo palotilojen alareunoissa näkyvät jäljet juurikin nakutuksesta?

                                                    Comment


                                                      harvinaisen ehjä kansi halkeamien puolesta,naku jälkiä kyllä aikasta paljon.

                                                      Comment


                                                        Aiempien turbiinikuvien jälkeen ei yhtään ihmeellisiä löydöksiä nuo.

                                                        Comment


                                                          Muutamia rojektikuvia lisää... Saatiin tänään toi lohko paloiksi.





                                                          Comment


                                                            Yhdestä kampuran laakerista oli pinnoite kulunut puhki, muuten olivat mielestäni kohtuullisen hyväkuntoisen näköiset.



                                                            Comment


                                                              Männistä vähän jos löytyis tarkempia kuvia :)

                                                              Miltä nuo laakerit näytti tarkemmin katsoen (no hitto, myöhästyin tuli jo kuvaa) :)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X