Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

SQ5

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Onnistumisen tyytyväisyyttä. Autotallin oven kauko-ohjain on temppuillut jo jonkin aikaa, niin otinpa ja tilasin Amazonista uusia pari. Paritin ne tuossa äsken avaajan kanssa ja kokeilin piruuttani opettaa sillä uudella ohjaimella Norsunkorvan oman Homelinkin. Ja perkules, sehän onnisti ja nyt ovi toimii Audin omalla napilla. Jostain kumman syystä en ole aiemmin saanut opettamista onnistumaan autolle.

    Unohtui muuten mainita tuosta tulppien ja puolien vaihdosta se, että opin SQ:n konepellin olevan alumiinia. Tuli todettua se, kun magneettinen työvalo ei vaan tartu... :)

    Comment


      #32
      Norsunkorvalle tuli 75 tuhatta mailia täyteen ja viistonnia edellisestä öljynvaihdosta, niin veimpä taas tutulle pajalle. En jaksa alkaa ite turaamaan, niin se hippasen reilu satku ei minusta paha ole maksaa 5 tuhannen mailin välein. Ja ompahan sitten kunnolla tehty eikä sinne päin.

      Ite turasin vaihtaa sisäilmansuodattimen, on ollut tapana omiin autoihin se joka kevät uusia, löytyy kätsysti ebaysta koodilla 8K0819439A ja vaihto ei ole 5 minuuttia isompi homma. Eikä tarvitse edes työkaluja, joutuu vaan änkeytymään apparin lattialle aika epämukavaan asentoon.

      Mitäpä sitä muuta, maileja ei tule nyt kovin suuresti, kun ollaan kotiofficella molemmat, kai se ihan ok on näillä bensanhinnoilla, kun V-Power on $4.29/gal... Jatketaan kohti sitä 2025 ja katsellaan sitten seuraavaa kiireperheautoa. Toki kalustoon pitäisi hankkia pick-uppi (Toyota Tacoma tms.) kaikenlaisen rojun rahtaamiseen kesän rojekteihin ja vaimolle pitäisi jokin kottero ostaa loppuvuodesta, Hyundai Kona on hänellä ykkösvaihtoehtona tällä hetkellä, tai sitten Q3 FL. Ja kun käytetty ei oikein kuulemma kelpaa, niin se taitaa kääntyä hankinta kohti Konaa, olen mä kyl vähän koittanut ihan pikkasen ajettuja 2020 mallisia Q3:sia tarjota, mutta ei ole oikein vielä tarttunut...

      Comment


        #33
        Empä nyt tiedä, olinko mainoksen uhri, vai mitä, mutta tuli tilattua RVS litkut moottorille ja ohjaustehostimelle, kun ohjaus on tuntunut melko raskaalta viime aikoina. Mitään vikakoodeja ei ole antanut, liekö siellä jokin servotronicin kallis osa entinen, en osaa sanoa. Noh, jokatapauksessa paketti tuli tontille ja minä laittamaan niitä sisuksiin. Ajattelin, että aloitan tuosta ohjaustehostimen nesteestä, mutta enhän minä löydä sitä säiliötä mistään tuolta moottoritilasta! Olenko minä nyt pöljä, vai missannut jotain? Onko näissa 3 litrasissa ruuviahdetuissa edes mitään säiliötä? Jokatapauksessa siirryin siitä siis laittamaan tuon öljyn sekaan laitettavan nesteen, kun olin ensin ajanut koneen lämpimäksi. Hommahan on helppoa kuin mikä, kun lukee ohjeet. Katsotaan nyt onko "käärmeöljystä" mitään apua esim. kulutukseen, vai tuliko ostettua paremminkin mielenrauhaa.

        Pitäisi varmaan vieda pajalle katsottavaksi tuon tehostimen takia, mutta arveluttaa nyt ennen muuttoa alkaa laittamaan se ~touhutonni korjaukseen.
        Attached Files

        Comment


          #34
          Voisko siinä olla sähköinen tehostaja?

          Comment


          • #35
            Ainakin B8.5 vaihtoi faceliftin myötä sähköiseen tehostajaan.
            Nopealla googlauksella Q5/SQ5 näyttäisi jakavan saman kohtalon, eli sähköllä sitä ohjausta tehostetaan.

            Comment


              #36
              Jees, näinhän se on. Kiitokset!

              Comment


                #37
                Melkein kannattaa odottaa ne koodit ja vikavalot siihen tehostajaan. Audilla taitaa olla takaisinkutsu nuista b8.5 sähkösistä rackeistä, 10vuotta/125 000mailia asti. Youtubesta löytyy melko paljon tietoa tästä

                Comment


                  #38
                  Viime viikonloppuna oltiin käymässä ystävien kanssa merenrannalla, Outer Banks paikkana. Tuolla rannan alueella villihevoset on eläneet jo vissiin satoja vuosia ja muutama tuli itsekin nähtyä siellä seikkailemassa. Norsunkorva pääsi testaamaan maasto-ominaisuuksiaan, ohjeena oli laskea ilmaa pois renkaista, ennen rantahiekalle ajoa, tiputin paineet joka nurkasta 20PSI:hin, joka tuntui olevan hyvä. Vähän oli aluksi jännät paikat, mutta kun tottui, niin oikein hyvin pääsi menemään. Matkaa piti taittaa hiekkarannalla ja dyyneillä semmoset 8 mailia suuntaansa. Ihan kokemisen arvoinen reissu, vaikka melko pitkän matkan sai ajellakin.
                  Attached Files

                  Comment


                    #39
                    Nopeat liikkeet on näyttäviä, eli tuli tuossa kesän aikaan ajatus talon myymisestä, kun kuultiin, että Charlotten hintataso oli kovin korkealla. Ja eipä siinä sitten muutakuin tuumasta toimeen, valittiin agentti (ihan hinnan perusteella) ja sopimus myynnistä kasaan. Sitten mietittiin hintaa torpalle ja päädyttiin laittamaan talolle hinnaksi 1.6x mitä itse maksettiin. Tähän väliin tulikin sitten Suomen reissu, parisen viikkoa siskon mökillä ja kaveria moikkaamassa. Palattuamme kotiin, ensimmäiset näytöt oli jo muutaman päivän päässä, kuten myos avoin näyttö. Avoimen näytön ensimmäinen pariskunta teki tarjouksen pyyntihinnalla, johon ei vielä siinä vaiheessa reagoitu. Seuraavana päivänä oli määrä olla toinen avoin näyttö, mutta saatiin korotettu tarjous tältä ensimmäiseltä pariskunnalta, joka sitten päätettiin hyväksyä.

                    Tästä parisen viikkoa meni ankarasti selatessa nettiä ja uutta kortteeria Dallasin metroalueelta, varasin siitä sitten myos vaimolle lennot käymään paikan päällä yhden viikonlopun, jonka aikana hän pääsisi katsomaan kandidaatteja livenä. Tehtiin siinä sitten sellainen tusinan talon lista, joita vaimo menisi tutkimaan. Loppujen lopuksi kaksi näistä kelpasi maaliviivalle, mutta niiden sijainti oli vähän kaukainen, meillä oli kriteerina 20 mailin säde sekä DFW-lentokentästä, että American Airlines Centeristä, jossa Dallas Stars pelaa. Lopulta samana päivänä, kun vaimo oli lentämässä kotiin, hän huomasi markkinoille tulleen tämän, mikä nyt ostettiin. Tarjottiin pyyntihinta ja se kelpasi. Kuntotarkastuksessa ei tullut esiin mitään mitä en itse saisi laitettua kuntoon, niin kaupat saatettiin finaaliin. Kyllä siinä joutui pari skumppaa korkkaamaan, kun kaupat varmistui ja rahat lahti tililtä. Nyt ollaan sitten velattoman talon omistajia.

                    16.9. oli sitten aika lähteä muuttokuorman kanssa tien päälle. Edellisenä päivänä lastattiin 26-jalkainen kuorma-auto, joka vuokratttiin Penskeltä. Jotain pennejä vajaa $1700 kustantaa tämän kaltainen yhdensuunnan vuokra. Kuormurin kuskiksi ilmoittautui eräs englantilainen ystävämme, joka muuten sattuu olemaan ammatiltaan rekkakuski. Lähdettiin liikkeelle aamulla kuuden aikaan, kun olin ensin vienyt vaimon lentokentälle. Ei nimittäin olisi tullut yhtään mitään, jos hänen olisi pitänyt istua autossa toistakymmenta tuntia. Aamusella oli oikein messevä ajella 85-tietä poispäin isolta kirkolta, niin liikenne oli pääosin vastaanpäin. Ensimmäinen osavaltiorajan ylitys tuli tietenkin äkkiä Etelä-Karolinan puolelle, jossa oli tuttua maisemaa Greenvilleen asti. Siitä matka jatkuu tietä 85 aina Georgian rajan yli Atlantaan asti, jota hieman etukäteen jännitettiin, että kuinka kauhea ruuhka siellä on päällä. Loppujen lopuksi homma meni tosi nätisti, mahdettiinkohan ehkä kerran joutua ihan pysähdyksiin asti menemään, vaan liikenne soljui hyvin ensin ohitustietä, josta sitten I-20 tielle, joka tulikin sitten tutuksi, sillä sitä tietä mentiin sitten aivan Dallasiin asti. Georgiasta seuraava osavaltio on sitten Alabama, jossa kulkupelejä tankatessa vitsailtiin, että pitäisikö meidän koristella autoja samaan malliin, kuin Top Gearin kolmikko aikanaan Amerikka-spesiaalissa. Vaikka meidän reitti ollut ihan sama heidän kanssaan, niin päätettiin silti jättää tempaus toistamatta. Alabama, sekä seuraavana tulleet Missisippi ja Louisiana ovat syvää etelää ja sieltä köyhemmästä päästä osavaltioita. Tämä näkyi kyllä tien laadussa, välillä aika kamalaa pottupeltoa ja olin todella mielissäni, etten enää omista matalaa urheilumallin coupea. Ensimmäinen ajopäivä päätettiin Vickburghiin Missisipin rannalla aika lailla tasan 12-tuntisen taipaleen jalkeen. Pari olusta ja hyvä illallinen napaan ja hotellille nukkumaan. Seuraavana aamuna ajettiin ensimmäisenä sillan yli Louisianaan. Tässä vaiheessa oltiin molemmat jo aika valmiita I-20 tiehen, Alabaman rajalta lähtien tie oli periaatteessa suora tie koko matkan länteen pain. Maisema tappavan tylsää, ei juuri korkeuseroja. Louisianan läpi mentiin aika nopeaan, koska tiedettiin, etta seuraavana olisi Texas ja enää matkaa sen parisen sataa mailia. Texasin puolella tien laatu parani merkittävästi ja oli oikein mukava pudotella tulemaan, kun tiesi että kohtpuoliin paasee ottamaan ohramehun, suihkun ja unta palloon. Kaikenkaikkiaan reipas 1000 mailia, taidettiin taukoineen käyttää semmoset 18-19 tuntia ja noin 2.5 tankillista V-Poweria. Kuormuria tankattiin ihan samaan tahtiin dieselilla. VCDS-kaapeli oli varmuuden varalta läppärilaukussa, kun vähän pelotti tuo ohjaustehostimen kestäminen. Ei ongelmia ja katsotaan, milloin sen nyt sitten joutuu/joutaa viemään pajalle, takaisinkutsuhan siinä on.

                    Täällä Dallasin maisemissa ei olla vielä kauheasti muuten ajettu, kuin käyty kaupassa ja rautakaupassa hakemassa kaikenlaista tarpeellista. Kokemuksia tulee lisää, tässä on nyt "pikkupuuhaa" aika moneksi iltapuhteeksi ja viikonlopuiksi.
                    Attached Files

                    Comment


                      #40
                      Isolla kirkolla peliliikkeetkin on isoja :D Vastaava liike olis kyllä ideana hauska toteuttaa joskus itsekin, mutta toistaiseksi lasten koulu ja sen tasainen sujuminen paina enemmän vaakakupissa. Omalle koulu-uralle mahtui liian monta muuttoa ja se ei kyllä helpottanut mitään asiaa. Eipä nuo muksutkaan tuossa enää kovin kauaa punkkaa, että sitten olis vapaat kädet :)

                      Comment


                        #41
                        Tuolla matkalla varmasti oppii huomaamaan, että onko penkit mukavat vai eikö. Hattu päästä!

                        Comment


                          #42
                          Mukava lukea kunnon tekemisestä!

                          Comment


                            #43
                            Jos on jo autokin pikkuisen valtavirrasta poikkeava, niin tämä kaikki muu se vasta ainutlaatuista onkin! Todella mielenkiintoista luettavaa sieltä rapakon takaa, keep it coming :)

                            Onko osavaltion vaihdolla heti jotain merkittävää vaikutusta autoiluunkin; NC:n kilvet vaihdettava Teksasiin (ennemmin / myöhemmin), eroa kilpien lukumäärässä ts. etukilpeä koskevissa määräyksissä, vakuutusmaksuissa tms.?

                            Comment


                              #44
                              Joo, kyllä tosiaan oppi tuntemaan penkit. Täytyy kyllä sanoa vielä että olin oikein yllättynyt miten helppo ajomatka tuo nyt lopukseen oli. Ei jouduttu ruuhkissa matelemaan ollenkaan, eikä persauskaan päässyt puutumaan. Ekalle päivälle semmonen 12 tunnin taipale oli ihan soppeli määrä, huvitti kyllä kun navi näytti että anna mennä vaan, iltayhdentoista aikaan olisit perillä, mutta alkoi jo riittää suoran tien ajaminen ja oli nälkä ja janokin.

                              Alabaman bensa-aseman emännällä ja Vicksburghin hotellin tätillä oli vähän samaa vikaa. Molemmilta hampaat puuttuivat, eikä ikää ollut ainakaan vitosella alkava määrä, vaan alle. Kyseltiin siinä sitten kaverin kans hotelliin kirjautuessa, että mistäs saatas sapuskaa ja olutta, niin tulee uni helpommin, niin vastasi ettei tiedä, kun koittaa vaan pysyä pois ongelmista. Noh, purukalusto oli sen näköinen, että varmaan nuorempana on vetänyt muutakin kuin vetoketjua... Oikein mukava ihminen, aivan kuten kaikki matkalla kohdatut. Se hyvä puoli täällä rebel-puolella Usaa on, että porukka on kyllä kohteliasta ja kiinnostuvat kyllä heti kun sanoo olevansa Suomesta.

                              Täällä on ohjeena miltei jokaisessa osavaltiossa sama muuttaessa, auto pitää hoitaa uusiin kilpiin 30 päivän aikana. Kävin tuossa eilettäin Tax Collector Officella, täällä ei puljua tunneta DMV:nä, kuten pitkälti kaikissa muissa osavaltioissa. Noh, mukaan tärkeät paperit, eli katsastustodistus, uusi vakuutus, NC-title, eli ajoneuvon omistusasiakirja ja henkkarit. Katsastus olikin helppo homma, katsoin mapsista lähimmän ja ajoin tontille. 10 minuutin ja $22 jälkeen, ilman jonniinjoutavaa kettuilua esim. tummista laseista tai mistään muustakaan, avaimet takaisin kouraan Accepted-lapun kans. Siitä sitten sinne konttorille, paikalla varmaan kolme/neljäkymmentä jonossa, mutta odotinkohan ehkä 20 minuuttia ja sit tiskille. Selitin tilanteen ja mukava rouvashenkilö sanoi, että rahallahan tästä selviää, rekisteröidään vaan norsunkorva TX-kilpiin. Kulut oli ~$202 ja eikun ajeleen kotiin. Teksas on harmillisesti kahden kilven osavaltio, joten eteenkin piti sumplia kilpi. Kuvasta näkyy, miten se nyt on siinä, taidan laittaa ehkä yhtä/kahta riviä alemmas, jos joskus on niin tylsä hetki. Vakuutukset maksoi noin $370/6kk, kun maksoi koko pompsin kerralla, kuukausittain maksaessa vähän enemmän. Ihan perus kaikenkattava vakuutus, tonnin omavastuu taidettiin laittaa siihen. Täällä pystyy todella hyvin kustomoimaan, omavastuut jne. joilla voi vaikuttaa siihen mitä loppujenlopuksi joutuu palvelusta maksamaan.

                              Seuraava viranomaisinteraktio on varmaankin ajokortin hommaaminen, saatiin ajat varattua molemmille vasta noin kk:n päähän. Sinne pitää kans viedä mukana muutama tärkeä todiste, eli minulla green card, soskunumerokortti, auton dokumentit ja pari dokumenttia jotka osoittaa että asuu kyseisessä osoitteessa, eli esim. laskuja mitä posti on kotiin tuonut. Niillä pitäisi saada kahdeksan vuoden ajokortti, joka kustantaa muutaman kympin.

                              Siinäpä sitä taas, nyt alkaa olla talo sisältä lähes valmis tavaroiden levittelemisen osalta, alkaa kylpyhuoneiden ja kaapistojen maalausoperaatio. Ehkä sitä ennen rakennan talliin vähän hyllystöä ja siistin tallia, ostin myös toisen avaajan, joka pitää asentaa tuohon toiseen oveen. Harjoittelin asennusta tämän ensimmäisen kanssa, kun siinä oli alunperin aivan hirveää metelia pitävä ketjuvetoinen, niin ostin siihenkin hihnavetoisen ja kännykkäohjatun avaajan, mutta sössin asennuksessa vähän ja vetotalla on nurinpäin ja hihna kulkee väärällä puolella kiskoa. Avaaja toimii kyllä oikein, mutta app näyttää juuri päinvastoin oven tilanteen, juurikin tuosta syystä. Pitää korjata oikeinpäin varmaan viikonloppuna. Täytyy olla hieman tarkempana, kun asentaa tuon toisen...

                              Kyselkää vaan, mielellään täällä elelystä kertoilee.
                              Attached Files
                              Viimeksi muokannut +RISU; 29.9.2022, 04:58.

                              Comment


                                #45
                                Auto sen kun kulkee jollottaa, ei ole ollut motorsporttia. Ainoana selvänä miinuspuolena vanhassa autossa näin ikääntyneen MMI:n, joten ebay:sta on ollut putkella jo pidemmän aikaa Carplay/Android Auto-purkki, jonka sitten lunastin tuossa joulun alla. Viime torstaina se tuli ja lähemmäs heti rupesin hieromaan sen paikalleen. Asennukseen meni kaikkine noitumisineen tunteroinen, ehkä suurin ihmetys ja haitannus oli saada irrotusraudat irti MMI:sta, nehän lähti irti kun laitoin hanskat käteen ja enemmän voimaa. Asennushomma itsessään on selkeä piggyback-asennus, purkki tulee orkkis MMI:n ja ilmastointipaneelin piuhojen väliin, bluetoothilla parittelu ja sen jälkeen ajoa. Perinteiseen malliin jätin ohjekirjan lukematta ja jätin AMI-piuhakkeen asentamatta ensikertaan, niin kuva oli ruudussa, mutta ääni jäi kuulumatta. Noh, koeajon jälkeen kotona ohjekirja kouraan ja sen jälkeen AMI-piuha paikalleen, niin jo vain sieltä alkoi navigointi- ja Spotify-meteli kuulua. Purkki kustanti $263 veroineen ja nyt on langaton Carplay/AA antiikkisessa MMI 3G:ssa.

                                Seuraavaksi pitäisi etsiä jokin paikallinen Euro-paja, johon voisi mennä vaihdattamaan öljyt, marmorille ei kannata näin vanhojen romujen kanssa mennä. Vaimolle täytyy jonkinlainen auto hankkia (kyllä se on melko varmasti Hyundai Kona, vuosimallia 2022), sekä Teksasin malliin jokin pickup-truck ns. jokapäivän ajoihin, laitan sitten vaikka tähän lankaan infoa, kun kalusto lisääntyy, niille sen isompaa huomiota tuskin tulee.

                                Comment


                                • #46
                                  Hyvältä näyttää! Ja olen samaa mieltä, tuolla päivityksellä iso loikkaus alkuperäisestä käyttöliittymästä lähemmäs nykyaikaa! Carplay/AA on suunniteltu kosketusnäytöille, mikä näkyy hieman käytettäessä, mutta hyvin pärjää auton alkuperäisillä kontrolleillakin :)

                                  Comment


                                    #47
                                    Viime viikonloppuna tuli tehtyä vähän suodatinhuoltoa, vaihdoin raitisilmasuodattimen 8K0819439 ja lisäsin konehuoneen puolelle sen ylimääräisen filtterin ebay:sta 8KD819441. Kuvat jäi taas valitettavasti ottamatta, mutta eiköhän jokainen hoksaa millanen homma. Eli päällysmuovi pois ja sittenhän se kotelo ja rupeli sieltä jo näkyy. Lisäksi oli imurille vähän töitä, jotain lehtiä ja mujua sai sieltä kaukalosta poistaa, onneksi ei paljoa ollut kuitenkaan.

                                    Comment


                                      #48
                                      Tuo carplay näyttää hyvältä. Pikasella googlettelulla antaa monen hintasta palikkaa.
                                      Perus periaate taitaa olla et tyrkätään vaan alkuperäisten laitteiden väliin.
                                      Tuliko tuossa peruutus kamera mukana?
                                      Tubessa jollain opas videolla asenteli mikrofonin ja peruutuskameran. Ja olipa etukamerakin saatavilla.

                                      Miulla tuossa 2009 mallissa pitäs ilmeisesti asentaa joku piirilevy ite soittimeen?
                                      Viimeksi muokannut harri81; 11.3.2023, 02:47.

                                      Comment


                                        #49
                                        Ei tullut peruutuskameraa mukana, kaytan tuota orkkiskameraa. Huvittavaa sinansa, nama uudet kiinalaisetkin kamerat on kuvanlaadultaan todella paljon parempia kuin orkkiskamera :)

                                        Akkiseltaan sanottuna, ainakin ebayssa on myyjilla hyvin simppelisti selitetty mika malli kay minkakin soittimen kans, veikkaisin etta sulla vois olla Symphony-soitin ja se ohjainrulla on siina radiossa, eika vaihdekepin juurella. Carplayta voi olla veikea kaytta alkuun silla rullalla, kun se ei oikein luonnollisessa paikassa ole esimerkiksi lepuuttaa katta siina, kuten vaikkapa MMI:n kanssa on.

                                        Perusperiaate on kyl just hyvin simppeli, laitteessa on johtosarja, joka laitetaan ilmastointipaneelin ja radion piuhojen valiin ja orkkis liittimiin kiinni, mitaan ei tartte leikella eika palastella, purkin saa otettua vaikka pois jos auton myy, tms. Sellaisen vinkin voin antaa, etta ala osta halvinta, eika toisaalta tartte ostaa kalleintakaan, ainakin jos pelkka Carplay/AA-purkki on kyseessa. Jos meinaat paivittaa nayttoakin, niin siihen suosittelen RSNavin tuotteita.

                                        Comment


                                          #50
                                          Päivitin orkkis subbaria hieman, kun olin lueskellut AudiZinen artikkelia aiheesta, niin Amazonista laitoin Pyle Audion PLPW6D:n tulemaan. Asennus oli vanha pois, uusi tilalle. Voisi vielä viikonloppuna kokeilla ajaa eri asetuksin 4 Ohmia tai 8 Ohmia, millä nyt omaan korvaan parhaimmalta kuulostaisi. Ainakin jos ei muuta, niin kyllähän tuo nyt näyttää monta kertaa paremmalta noin, kun tuon vanhan kaikattimen kanssa, vaikka aika harvoin tuonne kontin lattian alle tarvii katsoa.
                                          Attached Files

                                          Comment


                                            #51
                                            Viime viikolla kun Suomesta kotiin palasin, oli osavaltiolta kirje odottamassa. Pitäisi vuosittainen katsastus suorittaa ja ajoneuvovero maksaa. Noh eipä siinä kun katsoin mapsista lähintä paikkaa, mihin viedä näytille ja matkaan. Ei valittamisia mistään ja $25 maksettuani todistus kouraan. Teksasissa katsastusasemat laittaa myös tulokset sähköisina suoraan DPS:n tietokantaan, niin ei muutakuin kotona maksamaan verot, vähän reilu $76 käyttömaksua/veroa per vuosi maksaa norsunkorvan käyttäminen. Ei pahanhintaista, lähinnä tuosta nyt on vajaan tunnin verran vaivaa per vuosi.
                                            Click image for larger version

Name:	PXL_20230719_233800638.MP.jpg
Views:	1589
Size:	138,6 Kt
ID:	1959095

                                            Comment


                                              #52
                                              Mie tilasin samanlaisen elementin omaan mut ilmeisesti erilainen subi ku ei se käynykkään.
                                              Miulla tuo elementin runko on kantikkaampi.
                                              Nyt olis sit ylimääräinen tuo tilattu.
                                              Pitäs näköjään aina mitata ensin ennenkuin tilailee?

                                              Comment


                                                #53
                                                No perskules, eiko se osu ollenkaan, vai liika iso? Minun tapauksessa kaiuttimen reika oli inasen liian pieni, mutta elementti tiivistyi reikaan hyvin kun veti ruuvit kiinni.
                                                Voiko sinun tapauksessa dremeloida aukkoa isommaksi, jos se ei muuten osu?
                                                Ehka noissa on jotain eroja, omassa SQ:ssa ei ole Bose:n setti, vaan Bang&Olufsen setti. Taytyy kylla itse olla tyytyvainen, bassot jytajaa nyt ihan eri kuulolla, ehka seuraavaksi voisi tutkia ovien kaiuttimia, kun vahan omaan korvaan kuulostaa etta olisi jotain joka resonoi, vaikka ovien kaukalot olisi tyhjillaan.

                                                Comment


                                                  #54
                                                  Koko elementin ulkomitat(kehys) on liian iso.
                                                  Elementti on upotettuna ja uusi ei mahdu. Jos käy dremelöimään niin tulee reikä itse koteloon. En tiie uskaltaisko antaa pikkasen lämpöä kotelolle ja muotoilla sit sopivammaksi.

                                                  Comment


                                                    #55
                                                    Tuommosia lumiukon näköisiä tasalukuja tuli viime viikolla täyteen.Itse autolle en ole taaskaan tarvinnut tehdä mitään muuta kuin tankata ja pestä. Ostin tuossa jokunen viikko sitten käsipumpun öljynvaihtoa varten, pitäisi käydä ostamassa pari pänikkää ölppää ja vaihdella joku iltapuhde. Meinasin ihan joko 5W-30 tai 0W-30 laitella, täytyy vielä googlailla eri kokemuksia noista.
                                                    Attached Files

                                                    Comment


                                                      #56
                                                      Olipas vähän motorsporttia tuossa reipas kuukausi sitten, olin motarilla menossa Dallas Starsin peliin ja yhtäkkiä kuului muutaman sekunnin jokin outo ääni takaa ja sitten tussahdus. Kumho antautui ja niin äkkiä kuin mahdollista tien sivuun ja soittamaan hinuria paikalle. Joku puolisen tuntia itäänpäin kulkevan I30-päätien reunassa ei ole hupia. Siitä menee oven vierestä välillä melko isoa autoa 80mph. Hätävilkut päälle luonnollisesti ja mielellään siirtya ravin puoleiselle penkille istumaan. Ehti siinä käydä sheriffikin katsomassa, mikä vikana ja komensi siirtämään vielä hieman enemmän kaidetta päin. Noh, varovasti hivutin auton niin lähelle kaidetta, kuin uskalsin ja tähtirinta kuittasi peukulla ja lähti menemään. Ei siinä adrenaliinihumalassa edes ehtinyt ajatella kuinka kallis kossahdus tämäkin taas oli...

                                                      Noh, hinurilla lähimmälle korjaamolle, joka sattui olemaan Walmartin rengaspaja, he vaihtoi kontista pelastusrenkaan paikalleen ja ampui sen täyteen. Ei edes maksua halunnut, niin annoin $20 tippiä herrasmiehelle. Satkun verran jouduin hinauskyydistä maksamaan, kun ei oltu laitettu vakuutukseen hinausturvaa. Nilkuttelin siitä sitten pienempiä teitä kotiin, nopeusrajoitus on pelastusrenkaalle 50mph, mutten uskaltanut yli 35mph mennä missään vaiheessa.

                                                      Siitä sitten iltasella koneen äärelle tekemaan ostoksia, vanteiksi valikoitui TSW Pescara, koossa 20 x 10", +25 offsetilla. Hinnaksi jäi lopulta $1320 ja hilut. En muistanut punnata vanteita ennen asennusta, mutta kevyen tuntuiset nuo on, ei nuo ainakaan ole painavemman tuntuiset mitä orkkisvanteet, vaikka leveyttä on tuuma enempi. Pultit tilasin kans, ihan normi setti pultteja, ne taisi olla kolmisen kymppiä eBaysta. Renkaiksi valitsin samat mitä aiemmat oli, koska olivat oikein hyvät ja edukkaat. Allelaitettuna ja nelipyöräsuuntauksella sarja meni alle alle $900.

                                                      Pari viikkoa sen jälkeen kun olin saanut uuet gummid alle, oli viikonloppuna aurinkoista keliä ja hinkkasin vanhan rengas sarjan puhtaaksi ja näppäsin kuvat. Myyntiin naamakirjan markkinalle ja heti seuraavana päivänä ostaja haki pois $300:lla. Joten koko ruljanssi jäi kustantamaan sellaiset kaksi harrasteyksikköä. Huoh, tietää taas miksi käydä röissä, eikä pääse sijoitustili liikaa kasvamaan, kun palkka menee näihin...

                                                      Click image for larger version

Name:	PXL_20240127_194010880.jpg
Views:	476
Size:	404,5 Kt
ID:	1967691 Click image for larger version

Name:	PXL_20240127_194000608.jpg
Views:	463
Size:	386,0 Kt
ID:	1967692 Click image for larger version

Name:	PXL_20240127_193952291.jpg
Views:	442
Size:	483,7 Kt
ID:	1967690 Click image for larger version

Name:	PXL_20240218_192725395.jpg
Views:	462
Size:	318,4 Kt
ID:	1967693 Click image for larger version

Name:	PXL_20240127_210933306.MP.jpg
Views:	433
Size:	327,5 Kt
ID:	1967695 Click image for larger version

Name:	PXL_20240225_203149471.jpg
Views:	457
Size:	595,5 Kt
ID:	1967696 Click image for larger version

Name:	PXL_20240225_203206496.jpg
Views:	449
Size:	162,4 Kt
ID:	1967694
                                                      Attached Files

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Nää yllärit tekee kyllä aina nannaa :)

                                                        Comment

                                                        Working...
                                                        X