Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Fromin opiskelubudjetti A7

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Hain auton juuri Rinta-Joupilta huollosta ja etupään kolinat loppui. Uusittiin koiranluut ja vakaajan puslat. Ulvahtelevat äänet johtuu vissiin ilmajousista edessä, onko kellään kokemuksia?

    Comment


    • #32
      Kävi niin hauskasti, että yks foorumihäiskä otti muhun yhteyttä airbagin asennukseen liittyen. Hänellä oli tullut bägi kahdella laukaisimella ja yrittää löytää nyt uuden bägin yhdellä laukaisella (oli menossa B6:een). Mulla taas oli asiat aivan toisinpäin, joten päätettiin treffata puolivälissä Raision ABC:llä ja vaihtaa bägit.

      Vältti isommat myyntiruljanssit Ebayssä, koska Suomen rajojen sisällä nää ei tahdo mennä kaupasksi.

      Liittimestä vaihdoin maajohdon paikan oikeaan paikkaan eli pin 10 -> pin 1. Töötille tein oman piuhan, koska tuossa TTS/R8:ssa hiukan eri mekanismilla töötti rakennettu. Eli uusi johto töötille pinniin 2. Toiseen päähän naaras lattaliitin ja kiinni tööttirungon pohjimmaiseen levyyn, ei päällimmäiseen, koska siihen on yhdistetty maa airbagin kautta. Joten töötti on silloin pohjassa koko ajan.

      Tässä TTS bägi, näkyy alhaalla keskellä musta muovitulppa. Tuossa kohtaa R8 bägissä on se toinen laukaisin, näkyy seuraavassa kuvassa.




      Liukurenkaan liitin ennen pinnimuutoksia, alkuperäisessä tilassa, millaisena se on TTS/R8:ssa.


      Liitin muokattuna. Sori ei ole kuvaa ilman kantta, mutta toi liian paksu (tuplakuori) 0,75mm2 musta piuha on töötin johto mikä menee pinnille 2.


      Huonolaatuinen puhelinkuva pimeässä.


      Summa summarum, nappien piuhat on nyt kunnossa ja bägi oikeanlainen autoon. Laitoin jo kahteen mestaan kyssäriä onko valmista pienikokoista microcontrolleria joka lukee LIN väylää. Saa alkaa sitä sitten pian suunnittelemaan kanssan niin saa napit toimintaan.

      Comment


      • #33
        Keyless Entry tuli asenneltua tuossa viikonloppuna ja johtosarja tehtyä itse. Koodaus tilanteessa ilmeni sellainen ongelma, että tuo oma J393 Comfort module ei tue Advanced Key toimintoa eli ns. Keyless Entryä. A6 4G:ssä jos on sähköinen takaluukku niin sulla on highline moduuli, joka tukee myös Advanced Key ominaisuutta. Ajattelin A7 moduulin tukevan tuota, koska siinä on sähköinen takaluukku, mutta eipä tuekkaan. Siinä on joku karvalakkimallin boksi vaikka on kaikenlaista tilpehööriä. Tuo highline mallin moduuli tukee myös faceliftin dynamic vilkkuja.











        Jos joku tarvii jotain johtosarjoja tai retrofit kittejä, niin pystyn rakentamaan. Myös sellaisia mitä et esimerkiksi Kufatecilta saa.

        Comment


        • #34
          Mä voisin ottaa noi ovien johtosarjat. :D
          Mulla on LED ajovalot eli ilmeisesti highline moduuli valmiina, tosin ei sähköistä takaluukkua. Pitääpä selvitellä, olisi mukava lisä kun ilmeisesti avaimia ei tarvitse uusia.

          Comment


          • #35
            Voin tehdä sulle free of charge, koska oot auttanut niin usein meikäläistä kaikenlaisissa ongelmissa Audien kanssa :D
            Viimeksi muokannut Killeri; 14.3.2020, 12:28. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

            Comment


            • #36
              Alkuperäinen kirjoittaja Fromi Näytä viesti


              Tuollaiset värkkäsin opiselijabudjetilla, ei nyt malta ostaa sitä tonnin säätömoduulia x)

              Säädetty niin, että ylä-asennossa normaali ajokorkeus comfortilla suurinpiirtein S-Line luokkaa. Alaslaskettuna ja dynamicilla tippuu n. 3,5cm alaspäin ja menee melko tonttiin. Pystyy kuitenkin ajelemaan hyvin. Tosin töyssyissä saa olla varovainen, mutta tuo on kuitenkin ns. showmode.
              Hommasitko muuten mistä nämä osat? Siis tähän madallukseen. Nätti projekti ja hienoja muutoksia.

              Comment


                #37
                Esim. IKH:lta löytyy
                https://www.ikh.fi/fi/search/kuulanivel
                ja mätänetistä
                https://www.motonet.fi/fi/tuote/4518...ivel-M6-kierre
                M6-kokonen lienee sopiva, kierretankoa sopiva pätkä vaan väliin.

                Comment


                • #38
                  IKH:lta hain kuulanivelet oli joku 5€/kpl ja metrin pätkä 6mm rst tankoa saman verran. n. 50€ setti.

                  Comment


                  • #39
                    Oliko tuon "J393 Comfort modulen" vaihto kallis/vaikea? Kysyin aikanaan kufateciltä tuota, kun suunnittelin takavalopäivitystä. Ei sähköistä luukkua, eli ei sitten riittäisi keyless entryyn.
                    Mulla kun oli niiden kahvojen mukana nuo antennit, niin varmaan myös magneetit. ymmärsinkö tuosta toisesta ketjusta, https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...-entry-vakiona että pääsyn vois tehdä vaikka vain yhteen oveen?

                    Comment


                    • #40
                      Facelift valoja tukeva boksi tukee muistaakseni kaikkia lisävarusteita. Pääsyn pitäisi onnistua tehdä
                      myös vain yhdelle ovelle. Jos järjestelmä sallii käytettävän keylessiä muiden ovien ollessa pimeinä. Vikakoodia niistä pukkaa.

                      Käytettynä boksi n. 100€.

                      Comment


                        #41
                        Hei, SInulle selvisi tuon J393 Comfort modulin versio ja sen ominaisuuspuute vasta koodauskokeilun jälkeen, mutta onko olemassa mahdollisuutta selvittää sen versio sekä sen tukemat ominaisuudet etukäteen? Käytössäni olisi VCDS, ja halu olisi laittaa/laitattaa sähköinen takaluukun avaus/sulku - nyt se aukeaa jousien voimin kaukosäätimelläkin kiinni vain käsin.

                        Comment


                        • #42
                          Olisin voinut sen selvittää etukäteenkin, mutta olin lähes 100% että se tukisi. Määrätyt boksinumerot tukee.

                          Sulla ei varmaankaan ole A7, koska näissä kaikissa on sähköinen takaluukku. Mikä malli sulla on?

                          Comment


                            #43
                            Täällä on ajossa vuosimallin 2012 A6, 3.0TDI quattro sedan. Autossa on tehtaalta tilattu muistilliset jakkarat eteen, ja joku valopaketti sisätiloihin, ei muuta. Itse lisännyt vuoden aikana himmenevän taustapeilin kaukovaloavustimella sekä peruutuskameran. Auton J393 tunnustaa Part # SW: 4H0907064BN, HW: 4H0907064 BN versiota, Component: BCM2 2.0 H31 0333, Revision: 00002001.
                            Viimeksi muokannut KVikstedt; 25.5.2020, 19:11.

                            Comment


                            • #44
                              Voin katsoa joku päivä mitkä moduulit tuki tuota Keyless Entry ominaisuutta. Mulla on ne jossain koneella korjussa.

                              Comment


                                #45
                                Kiitokset - mutta tuota Keyless juttua en siis ole havittelemassa, vaan vain sen takaluukun moottorointia, vai liittyykös ne toisiinsa oleellsesti?

                                Comment


                                • #46
                                  Hetki vierähtänyt. 21” vanteet ostin, Q7:sta, joten teetin Ruotsissa mittatilauslätyt. Päälle kitasin pränikät Hankookit ja nyt on taas mukava ajella. Korinosia aloin vaihtelemaan. En malttanut RS7 aitoa takapuskuria ostaa, joka sitäpaitsi lähes identtinen S-linen kanssa diffuusoria lukuunottamatta. Päädyin facelift S-linen/S7 takapuskuriin, johon tuli tuo ”RS” diffuusori.

                                  Sivuhelmat kanssa jo paikoillaan ja OEM tuntuista laatua. Xenonzilta Briteistä. Etupuskuri tulee TuningDesigniltä, joka sama mitä Xenonzilla. Maskiksi tulee aito RS7 maski sillä maskin alaosassa olevalla ”kololla”.

                                  Emännältä olen koittanut kysellä lupaa ostaa 4.0TFSI tekniikka, mutta ei vielä lämmennyt 12-13k tuhlaamiselle. Olis ihan hauska nice to have juttu sellanenkin swapata.
                                  Viimeksi muokannut Fromi; 13.7.2021, 09:39.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Kumma kun tarvii alkaa kaaria repimään auki kymmenen vuotta vanhasta autosta. Puskurin ja takalokasuojan välissä oli kukkaa ja lakka kesi pois. Pesin pinepesurilla ensin lakkaa niin paljon pois kun irtosi. Loput sitten hiontaa, pakkelia ja hinkkaväriä. Kuvissa vaan epoksit. Oli korjattu tota kulmaa joskus ja tehty ruostesuojaus päin vittua. Antaa muutaman päivän auringossa painua ennen kun alkaa hiomaan. Jos ensviikon lopulla sais kaikkiin osiin värit päälle.

                                    Etupuskuri tulee alkuviikosta, ja toivottavasti Park Assistantin anturikiinnikkeetkin tulis pian etupuskuriin niin pääsis leikkimään dremelillä. Ihan turha varustehan tuo on, mutta laitetaan nyt kun faceliftin takapuskuri löyty halvalla missä nuo tutkapaikat oli :D
                                    Attached Files

                                    Comment


                                    • #48
                                      Kyllä näyttää 21 tuumainen hyvältä A7n alla! Ja vannemalli on muutenkin yksi omista suosikeistani, iso peukku alkuperäisestä mallivalinnasta.

                                      Ja loistavaa perustelua asennella lisävarusteita, kun puskurissa on valmiiksi reiät :) Pitäähän tuossa hieman muitakin kilkkeitä hankkia (uudet napit, pari tutkaa, itse boxi).

                                      Uusia kuvia maalatuista osista odotellessa!

                                      Comment


                                      • #49
                                        Tutkat mä hankein jo. Pitänee varmaankin hankkia koko nappipaneeli. Perusteita on hyvä olla.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Bling bling. Pressutallimaalauksia taas. Hyvää tulee sielläkin, kun valkkaa oikeanlaisen kelin. Lämpö, kosteus, tyyneys. Opein tässä urakassa sen, ettei matalaan lämpöön tarkoitettua pikalakkaa kannata ”uunittaa”, pidin siis puhaltimia siinä että kovettuis nopeasti ja pinta meni väreille aika pahasti. Oikasin sen kuivana 1500 filmilaikalla (parempi kontrolli), siit sit 3000 ja 6000 Trizact laikalla vesissä ja myllyä perään. Tuli nätti kun sika pienenä.

                                          Etupuskuria olen odottanut yli kuukauden, ja tuli vihdoin tällä viikolla. Avatessani pakettia huomasin, että tämä on prefacelift puskuri faceliftin maskilla. Typerämpää tuningia saa etsiä, sori jos jollain tällainen on. Soitin asiasta ja tänään on pitänyt oem vastaava puskuri lähteä liikenteeseen.

                                          Puskuriin pitää sitten sovitella vielä ne sivuanturien kiinnikkeet ja vetää aimokerros hinkkaväriä päälle. Seuraavana päivänä pinnan aukaisu kevyellä hionnalla ja antaa painua viikon. Sit saa oikoa pinnat. Huomasin, että noissa kinukkipuskimissa on valussa saatu aikaan vähän alkuperäistä pyöreämmät pokkaukset. Tosi vähän, mutta itseä häiritsee. Helmoista piti kanssa valurantuja hioskella pois ja vetää hinkat päälle. Pientä viimeistelyä. Tunkkauspaikkojen peitelevyt ei pysyneet paikoillaan, joten laitoin tappeihin tipat Sikaa. Tunkki mahtuu silti edelleen sinne ilman ongelmia. Myös nosturin nostovarret.

                                          Tykkään kyllä luukista. Seuraavaks sit varmaan jarrujen päivitys. Brembon Z 18 satulat eteen ja takana saa olla vakiot. Jotkut rei’itetyt ja/tai uritetuy levyt sit vielä.
                                          Attached Files
                                          Viimeksi muokannut Fromi; 31.7.2021, 12:21.

                                          Comment


                                            #51
                                            On kyllä pirun hieno väri ja maalausjälki myös!

                                            Comment


                                              #52
                                              Joo, ei uskoisi pihalla maalatuksi :) Hieno pinta.

                                              Comment


                                                #53
                                                Näkyy osaavissa käsissä tulevan parempaa pintaa heikommissakin maalausolosuhteissa, kuin mitä monet ammatikseen autoja maalailevat saa aikaan merkkiliikkeen koripajasta puhumattakaan. Sietäisivät käydä ihmettelemässä Oskarin maalausta ja hävetä kun kutsuvat itseään ammattilaisiksi :)
                                                Tietysti tällainen maalailu taitaa ottaa vähän enemmän aikaa?
                                                Maalasitko ovet uusiksi samalla vai pitääkö ne ottaa tieltä pois että saa helmat irti?

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Takaovi otettava pois, että saa helman ilman damagea pois. Tuli ostettua kokeeksi AliExpressistä 60€ oikein hyvä DevilBiss kopio. Oli myös käytössä kaverin kallis Sagola. DevilBiss kopio vei voiton 2-1. Erittäin tasainen sumu, ei materiaalihäviötä. Käsituntuma myös parempi. Ei se kalliimpi aina oo parempi. Kiinasta saa ihan hyvää kopiomatskua. Ja kyllähän tuo vähän enemmän aikaa ottaa kun olosuhteet ovat huonot.

                                                  Kyl sitä kammiossa ennemmin maalailisi, sitä ei voi kiistää. Ja tässä saa syyttää vaan itteensä jos menee pieleen.

                                                  Tänään tein sellasen kahden ja puolen tunnin pesumaratoonin. Konehuonettakin pitäny pitkään jynssätä. On sekin nyt puhdas viimein.

                                                  Kaksoismassakin pitelee jo jonkinmoista raplattelua. Lykännyt jo sen verran (koska tosi paska homma), että alkaa olemaan aika jakopää ja vp remontille.

                                                  Tuttu Audiliikkeessä mekaanikkona. Tekee enemmän nöitä vaativia hommia. Sano ettei ketjut oo ollu oikeastaan ikänä venyneitä. Kiristimet ja laahaimet hän vaihtas itte. Ajatuksia?
                                                  Attached Files

                                                  Comment


                                                    #55
                                                    Vedossa eli jännitettynä niissä ketjuissa varmasti jo näkyy venymä vrt uuteen ketjuun. Kyllä itse ainakin vaihtaisin yksirivisen ketjun kun ei niissä montaa saturaista säästäisi. Vai olisiko vanhojen ketjujen käytössä ideana että niiden rullat on jo kiillottuneet ja pyörimiskitka pienempi. Vanhojen mersujen kaksirivisiä ketjuja ainakin uusiokäyttävät tuosta syystä, ja ne kun ei juuri veny.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Olisko hyvä laittaa sit uudet rattaatkin? Toisaalta hyvä
                                                      laittaa kaikki, kun ajattelin ensvuonna tän vaihtaa S7:aan niin helpommin saa kaupaksi kun jakopää tehty ”kunnolla”. Kilsoja jo on 330tkm, mut kaksoiskytkimet, mega, ahdin ja takapussit vaihdettu 60-80tkm sisään. Kallista puuhaa tehty. Edellisen omistajan toimesta noi. Mä hoidan nyt siy
                                                      ton vp/jakopää kombinaation. Ihmettelen vaan, et miksei vauhtipyörää ole vaihdettu samalla kun laatikkoa rempattu. Ehkä siks et merkkarin hinta vauhtipyörälle oli jotain 1800€. Porissa ainakin merkkarilla vaativat moottorityöt n. 135€/h.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Jotain pientä kuvasaastetta taas. Keula on kyllä orvon ja paljaan näköinen ilman merkkiä (ei ole maskissa paikkaa). No tämä korjaantuu tilaamalla maski, jossa merkkipaikka ja maskissa alhaalla sais olla se ”kolo”, mitä jossain RS7 malleissa on näkynyt. OEM varmaan pitänee ostaa. Tää maski on kaupan jos joku tarttee ni laita privaa.

                                                        Pientä viimeistelyä vielä tekemättä. Alahelma puuttuu, kilvenpaikka puuttuu ja sit noi pesurin läpät istuu vähän huonosti. Pitää kaivertaa sisälmystä hiukan dremelillä. Seuraavan kerran, kun näitä koripäivityksiä teen niin ostan OEM osaa. Vaikka kuinka kehutaan niin kyl tää puskuri oli aikalailla päin vittua. Kauheesti piti tehdä pohjatöitä, ja edelleen näkyy ”valujälkiä” jossain. Sivuhelmat oli muuten hyvät, mutta tunkinpaikkojen palat piti liimata kiinni. Ja kauheesti oli valurantuja niissäkin.

                                                        Ja sit unohdin, ihan oikeasti, unohdin sovittaa ne sivututkat!!! :D Käsittämätöntä. No pitänee ne tehdä jossain kohtaa ja antaa uutta väriä päälle.

                                                        Sisäpesunkin menin tekemään, kun oli päässyt niin pölyseks. Seuraavat operaatio on 10h kiillotusurakka. Kunhan jaksais sellasen tehdä, kauheeta paskahommaa. Ehkä tehnyt niitä liikaa, et alkanu vituttaa.
                                                        Attached Files

                                                        Comment


                                                          #58
                                                          Noi kiillotushommat on kyllä ahterista. Ihan karmee työ ja selkä aivan linkussa puolen viikkoa, kun on könynnyt kone kourassa ympäri autoa. Maski on kyllä kieltämättä vähän kebab. Varmasti paranee OEM maskilla. Mä oon aina ihan kade, kun katselen toisten maalaustöitä. Mä en osaa yhtään sitä puolta.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Tämä punainen on kyllä hieno väri seiskaan! Maskin osalta olen kyllä samoilla linjoilla; merkillinen ja rekisterikilvellinen maski (=OEM) sopii parhaiten RS7-puskuriin. Ja sivututkat onnistuu vielä ottamalla puskuri irti, mutta olisihan se helpompaa ollut tehdä kerralla ;)

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              En tiedä mitä on tapahtunut, mutta puskurin helvetin hyvä lakkapinta on vetänyt aplarille. Tai ei se aplariakaan ole varsinaisesti. Muutaman päivän päästä meni sellaiseksi. Ilmeisesti on haihtunut tms. Lakoillakin on eroja.. Tarvii ostaa seuraavaks kalleinta mahdollista. Niitä vaan harvemmin saa litran purkeissa. No vesihionnan ja kiillotuksen jos jaksais joku päivä tehdä. Maalasin samaan aikaan myös takadiffuusorin (liukkarivärillä), ei mitään ongelmia. Entiä olisko voinu olla vesivärissä jotain kosteutta..

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X