Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

C5 V8 Allu

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Jos päädyt pcv:n vaihtamaan, kannattaa suosiolla ottaa laadukas. Ostin edelliseen S6 ensin jonkun halvan tarvikkeen, jossa oli heti uutuuttaan kalvossa reikä.

    Pelkkiä kalvoja saa muistaakseni myös varaosina, pcv kansi lähtee helposti irti.

    Comment


      #32
      Tuosta kun katsoo, voi vika olla aika monessa paikkaa. Lambdat olikin jo vaihdettu, ja takalambdat taitaa olla lähinnä kattien tehokkuutta valvova elin, eli ei vaikuta säätöön. Koska vikakoodit tulevat selkeästi koko bankista, lähtisin etsimään vikaa koko bankille yhteisistä asioista. Onko tässä sytkälle kansikohtaista vahvistinta tms? Puolien maadoitukset ok? Ilmavuoto?


      Possible Symptoms
      • Malfunction Indicator Light (MIL) active
      • Reduced fuel economy and engine performance
      Possible Causes
      • Cylinder misfires
      • Spark Plugs
        • Old or worn out plugs
        • Incorrect type for engine
      • Fuel Injectors
        • Leaking
        • Dirty, poor spray pattern
      • Weak ignition system, coil(s), plug wires
      • Fuel Pressure
      • Boost leak
      • EVAP Purge Valve (N80)
      • MAF (G70)
      • O2 Sensor(S)

      EDIT:
      Kappas, siellä oli seuraavalla sivullakin vielä tarinaa.
      Ilmavuotoa voi etsiä esim. bräkleenillä tai jollain starttipilotilla letkuihin ja liitoksiin suihkimalla. Jos käynti muuttuu, on vikapaikka löytynyt. Letkurikot voivat olla joskus hankala nähdä silmällä ja asiaa ei helpota ahtaat välit.

      Comment


        #33
        Putsailin tosin huohotinjärjestelmää, käynti parani huomattavasti.
        Ainoa vika on enää nykiminen matka-ajossa 1800-2100 rpm kierrossalueella.
        Ei anna vikavaloa. Tyhjäkäynti ei "sakka" enään.

        Kuten jo sanoin, pitää käyttää koko huohotus-systeemi irti ja putsata kunnolla.
        Sen jälkeen järjestelmällisesti kohde kerrallaan käydä pakettia lävitse.

        Comment


          #34
          Tuli viikonlopun aikana perkelöityä kuljettajan puolen downpipe irti, hitsattua uusi joustoelementti rikkoutuneen tilalle ja kasattua takaisin. Rystyset ja kämmenselät verillä, sen verran ahdasta oli. Tehty ja pelittää.
          Lisäksi putsasin huohotus-systeemin perusteellisesti. Melko puurot putkissa.

          Seurataan taas tilannetta, miten kehittyy.

          Lisäksi löytyi lisää tekemistä vuotavan kardaanin stefan kanssa sekä repsikan puolen venttiilikopan vuodosta.
          Umpiotkin pitäisi kiillottaa. Repsikan puolen molemmat polttimot vaihtaa. Xenonin vilkkuu ja pitkä ei edes pelitä.

          Jospa ensi vkloppuna nyt Hötsissä pääsisi käymään.

          Comment


            #35
            Samalla kertaa hyvä laittaa umpioihin uudet projektorit, saat huomattavasti lisää valoa.

            Comment


              #36
              Totta, vähintään kannattaa katsoa missä kunnossa heijastimet on. Omassa ne oli puoliksi mustat joten ne oli hyvä vaihtaa kokonaan.

              Comment


                #37
                Pitääpä tuossa syksyn ja talven aikana touhilla umpioiden kanssa. Oliko Tepolla C5 sopivaa tavaraa?

                Enemmän mietin tuota misfire ongelmaa. Kaikki samale bank:ille yhä 1, 2 & 3. Jos olen oikein käsittänyt, bank 1 on repsikan puoli.
                Mitään muuta vikakoodia ei tule.
                VCDS nollaa koodit, käynti paranee. Välistä menee pitkiäkin pätkiä ettei oireille.
                Kun oireilee, tyhjäkäynnillä kuulostaa siltä kuin kaasuläppä tai PCV pitäisi jonkin moista naksetta tjsp. En osaa kuvailla oikein ääntä. Nokilta se ei tule tai ketjulta, kuuluu ihan koneen ulkopuolelta.

                Se on jo mainittu, että oireet paranivat huomattavasti huohotuksen putsauksella. Seuraavaksi koko PCV vaihtoon?

                Mittailin eilen nokkien korjausarvoja. Ilmeisemmin tärkein on 093 kanava, en tiedä mitkä raja-arvot ovat korjausarvoille. Minusta 2 ja 3 eivät nyt ihan vielä hälyyttävät ole.
                Käynnistyksessä ei kuulu ylimääräisiä rahinoita yms.

                Group 093
                -3.0°KW Idle Stabilization
                -2.0°KW Idle Stabilization

                Group 092
                920 /min RPM
                46.7 % Load
                12.0°KW Idle Stabilization
                12.0°KW Idle Stabilization

                17:25:58 Group 091
                920 /min RPM
                46.7 % Load
                12.0°KW Idle Stabilization
                12.0°KW Idle Stabilization

                Olisi mukava lähteä Alastarolle tällä värkillä. Mutta tuleekohan aika vastaan, eikä ehdi remontoida kaikkia.
                Lisäksi tukivarsien kumipuslat on sen verran pehmenneet ja silminnähden repeileet, etteivät radalla taida aivan aistikkaimmat olla.

                https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...minen?t=147562
                Tätä on luettu, eikä oireet vielä ihan täsmää.
                Viimeksi muokannut Pönni; 3.9.2019, 14:09.

                Comment


                  #38
                  Noi löytyy hyllystä, muutakin järjestyy
                  http://speed-autoteile.fi/index.php?...oduct_id=29657

                  Comment


                    #39
                    Pari Allu-vinkkiä ajettavuuteen. Laita taakse RS6-vakaaja. Ja etupäässä etummaisiin alatukivarsiin uretaanipuslat.

                    Comment


                      #40
                      Group 093
                      -3.0°KW Idle Stabilization
                      -2.0°KW Idle Stabilization
                      Nuo arvot on aivan hyvät, tehtaan speksi sanoo että saa olla maksimissaan +-6.

                      Comment


                        #41
                        Oijoi.
                        Lisää vikakoodeja:
                        17535 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult)
                        P1127 - 002 - System too Rich - MIL ON
                        17538 - Fuel Trim; Bank 2 (Mult)
                        P1130 - 001 - System too Lean - MIL ON
                        16592 - Injector: Cylinder 8 (N86)
                        P0208 - 004 - Circuit Malfunction - Intermittent

                        Comment


                          #42
                          Jaa. Sehän kyllä saattaa risa suutin tehdä kaikkea jännää seokselle.

                          Comment


                            #43
                            Taas allu antoi eri vikakoodia. Ei ollut muuta kuin misfire 1 ja 17535 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult)
                            P1127 - 002 - System too Rich - MIL ON

                            Jännää...
                            Nollaa koodit, käy 30-50 sec aivan fine. Sitten alkaa rykimään/hytkymään ja alkaa jokin surisemaan/rohisemaan.
                            Viallinen kaasuläppä? Eikä anna tällöin mitään koodia. Vaikka ei koodia, niin nollaa "koodit" niin rauhoittuu heti..

                            Comment


                              #44
                              Hetki taas mennyt. Alastarollakin käyty Allulla.
                              Loppuviimein misfire ongelman syyksi paljastui kasipytyn suutin. Varaosia sain puuhailtua kerhokaverilta sekä henkistä tukea Alastarolla.
                              Seuraava operaatio on käyttää vielä imusarja irti. Ilmeisesti muutuvan geometrian läpät alkavat jollain tavalla löystymään tms. ja aiheuttavat mielenkiintoista melua, mikä aiheuttaa pelkotiloja padan laukeamisesta.

                              Lisäksi sain hommattua ehyet juomatelineet sekä keskikyynärnojan. Vaihtuvat jossain välissä myös.
                              Viimeksi muokannut Pönni; 15.10.2019, 15:23.

                              Comment


                                #45
                                Päivitystä tähänkin.
                                Nyt Allu on käyttiksenä, kun 4g meni pajalle.
                                Auto pelannut suuttimen vaihdon jälkeen ok. Muutapa tälle ei ole ehditty eikä jaksettu tehdä.

                                Comment


                                  #46
                                  Otin tuossa yksi ilta imusarjan irti. Samalla aukaisin imusarjan alla olevan kannen, minkä alta löytyy öljyruutaa ja pari takaiskuventtiiliä.

                                  Imusarjasta löytyi löyhällä olevia ruuveja, sekä hitonmoinen läjä huohotusmoskaa.

                                  Pitää tässä jokin päivä saada Tepolle tehtyä tilaus tiivisteistä ja takaiskuventtiileistä.

                                  Comment


                                    #47
                                    Kiillottelin umpiot tuollaisella 30-40€ valmissetillä.
                                    oli ihan toimiva paketti.
                                    Seuraavaksi vuorossa kasausta, kun Tepolta tilatut osat saapuvat. Samalla vaihdan öljyt ja suodattimet.

                                    Comment


                                      #48
                                      Pönni, putsasitko samalla xenonien linssit? Itse sain ne putsattua sisäpuolelta kun irrotin heijastimen edestä. Putsauksen ansiosta alkoi näyttää ulkopuolelta kuin uudelta. Ja valokeilakin kuin uudessa.

                                      Comment


                                        #49
                                        Pitää vielä putsata nekin ja koittaa siistiä umpioita sisäpuolelta 10koon hanskalla.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Tekee ihmeitä auton yleishabituksellekin tuo umpioiden fiksaaminen. Näyttää paljon freshimälle!

                                          Comment


                                            #51
                                            Auto jälleen käyntikunnossa.
                                            Leimaa varten vielä etujarrupalat vaihtoon sekä kuskin puolen vetonivelen suojagummin vaihto.
                                            Muuten tuntui allu pelaavan varsin mukavasti :)

                                            Comment


                                              #52
                                              Mitä kaikkea teit imusarjalle?

                                              Comment


                                                #53
                                                Kiristelin kaikki mahdolliset ruuvit ja läpät.
                                                Käynti hiljeni huomattavasti.
                                                Toivottavasti nyt myös kylmäkäynnistyksessä ei ketjut rallata.
                                                Kun vaihdoin takaiskut. Takalambdavaivankin korjasin.
                                                Korjausarvo nokille olivat samat molemmille -3.0.

                                                ​​​Samalla vaihtui öljyt moottoriin.
                                                Viimeksi muokannut Pönni; 11.4.2020, 07:59. Perustelu: Lisäys

                                                Comment


                                                  #54
                                                  ​​​​​Aloin vaihtamaan kuskin kulman ulompaa vetonivelen suojakumia. ​​​
                                                  Ajatus oli ottaa tolppa pois... En tiedä, mikä rane ollut hommissa. Tolpan yksi pultti oli löysällä, yhdestä paskottu kierre ja kolmas katkesi.. VMP etten sanoisi.

                                                  Homma venyy nyt hiukan, minkäs sille mahtaa. Bitchboltin oisin ymmärtänyt, mutta nuo olivat uusi kokemus.

                                                  Vetari on irti ja uus kortsu päällä. Jospa se olisi ensi viikolla ajossa jälleen.

                                                  Click image for larger version  Name:	IMG-20200416-WA0069.jpeg Views:	0 Size:	119,9 Kt ID:	1883307 Click image for larger version  Name:	IMG-20200416-WA0071.jpeg Views:	0 Size:	71,2 Kt ID:	1883308 Click image for larger version  Name:	IMG-20200416-WA0067.jpeg Views:	0 Size:	116,8 Kt ID:	1883309 Click image for larger version  Name:	IMG-20200416-WA0073.jpeg Views:	0 Size:	97,3 Kt ID:	1883310

                                                  Comment


                                                    #55
                                                    Nuo pultit saa tosi helposti katkeamaan kun liiallista voimaa käyttää. Taitaa edellinen veijari ollut urakka palkalla ja isolla tykillä vedetty kiinni. Vetarin irroituksessahan ei tarttis irrottaa kun taaempi alapallonivel? Ja ehkä jarrusatula länkineen.

                                                    Comment


                                                      #56
                                                      Pieni ketjun varastaminen, se taaempi alempi tukivarsi on tympeä irroittaa kun siinä lähtee usein se holkki mukana olkavarresta. Saakohan niitä holkkeja irtotavarana vai pitääkö se lämmitellä ja pieksää vanhasta tukivarresta erikseen irti?

                                                      Comment


                                                        #57
                                                        Ainakaan mun Allussa ei ole holkkia olkavarressa. Onko sulla siis jokin sovite vääränlaisen pallonivelen kartiossa?

                                                        Comment


                                                          #58
                                                          Alumiinikynkkien kanssa on.

                                                          Comment


                                                            #59
                                                            Ah, ok. Tässä oppii. Mulla lienee sitten rautakynkät.

                                                            Comment


                                                              #60
                                                              C5:ssa täysmoottoristen kanssa on alumiiniset olkavarret ja sitä myöten holkilla se tukivarsi. Pienmoottorien kanssa on sitten pääosin rautaa, en tiedä olisko jopa kaikki paitsi V8:t.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X