Ykköstiellä porukka veti kunnon sateessa/myrskyssä 120km/h aivan toistensa persuksissa kiinni ohituskaistaa. Kiva maksella tuollaisten urpojen peltejä vakuutusmaksuina...
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mitäs näit tänään liikenteessä?
Collapse
X
-
Lusissakin ja heti tuon paniikki jarruttelu vitutus session jälkeen alkoi yhdellä kaistalla jono menemään normivauhtia eli ei ollut maantien kapasiteettiongelmaa vaan vitutusongelma :)
On kyllä mystistä miten nämä ruuhkat voisi selvittää :)Viimeksi muokannut porkkis; 3.2.2012, 09:35.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja vayne Näytä viestiJeps Saksassa ajellaan oikeasti ruuhkissa ja tietöissä, niistä on siellä opittu. Juuri noin se menisi Lusissakin ja heti tuon paniikki jarruttelu vitutus session jälkeen alkoi yhdellä kaistalla jono menemään normivauhtia eli ei ollut maantien kapasiteettiongelmaa vaan vitutusongelma :)
Itse sain noin kilometrin hyödyn "etuilusta" ja siinäkin suurin syy oli oikealle kaistalle menon mahdottomuus perse perseessä ajavien joukkoon, joten piti rauhassa ajella rakoa etsien (eli järkevää ajoväliä etsien). Siinä vaiheessa kun oikea kaista alkaa hidastumaan, niin nousee kuskien vitutuskäyrä vasemman vetäessä ja auta armias jos haluat vasemmalta kaistalta silloin pois niin alkaa tien tukkiminen. Tosiaan muutama veti tuolla vasemmalla kaistalla 80 vauhdissa nopean jarrutuksen (edessä oli väljää) ja vauhti nolliin. Sitten eivät päästäneet siitä oikealle kaistalle, joten jatkoivat vasemmalla kiihdyttäen. Sanomatta selvää kuinka pitkälle tälläinen aiheuttaa haitariliikettä taakse påin.
Tuossa riittävillä ajoväleillä olisi vasemman puolen kaverit tippuneet väliin huomaamatta suoran aikana ja ketään ei olisi vituttanut :)
Comment
-
On nää liian mystisiä tosiaan, ei väittelemällä parane, saati punaniskana valekiilaamalla :)
Kuitenkin oltiin samalla minuutilla kiilaajienkin kanssa kuortin abc asemalla eli aika paljon nopeammin pääsin ja sitä piti provosoida kiilauksin :) Näköyhteys säilyi koko ajan, kun en ohituskaistoilla lähtenyt kiskomaan turhuuksia.
Pidin muuten suoran loppujonossa riittävää väliä, että vasemman kaistan ajajat pääsivät sujuvasti mukaan. Se taisi takana ajavalle olla liikaa, ainakin hajurako puskuriini oli olematon :)
Comment
-
No joo muutamasta kommentista jopa täälläkin tarkasteluna, ei enää valekiilaukset yllätä. Porukka on siis oikeasti tosissaan, joten onnea matkaan vaan !
Jatkossakin vetoketkutilanteessa päästän kanssa toverin sujuvasti liittymään peruskaistalle ja ajan itse kaistat loppuun. Valekiilaukset ja perseessä väkisin roikkumiset jätän näille muille kansakunnilla ;)
Hyvää jussia vaan, kohta ajetaan taas takaisin päin ja taistelu alkakoon !
Comment
-
Mielenkiintoisia kommentteja. Mie en enää moneen vuoteen ole juhannusliikenteessä itseäni stressannut. Jään mielummin kotiin ja juon vaikka viinaa.
Parin viikon päästä, kun loma yleensä alkaa, niin sitten tielle, nokka joko etelään tai pohjoiseen;)
ps. jos minusta olis kiinni, niin aina pohjoiseen)
Hyvää Jussia silti kaikille.
Comment
-
Joo vähällä ruuhkalla pääsi tänä vuonna, yleensä en ruuhka aikaan aja eli joko aamulla tai illalla menot.
Tämä asia ei ole juhannusruuhkaa vaan ylipäätänsä omankaistan reviirin väkisin pitäminen jos ruuhkaa syntyy. On sitten työmatkaa tai tietyötä. Tuota ulkomaalaisetkin ihmettelee täällä ajaessa, joustavuuden puutetta ja vahvaa reviiriominaisuutta.
Saksassa varmaan sulkukaistan läpi oikealle kaistalle ryntäyksestä saa sakkoja ? Eli siellä kaistojen yhdistymisessä monesti oli sulkuviiva kaistojen välissä loppuun asti ja sieltä vasta sai siirtyä oikealle kaistalle. Siinä olisi Lusinkin suoralla jannuilla ihmettelemistä, kun sakkoja tulisi liukuhihnalla :)
Ruuhkaa tulee joka tapauksessa riittävällä automäärällä, siinä ei perseessä roikkuminen nopeuta menoa tai hajurako pidennä menoa, aikaa kuluu jokatapauksessa enemmän ja sujuvuus tämän asian parissa kun puuttuu yleensä aina suomessa.
Comment
-
Tuo turvaväli on sellainen juttu, että ketä jää pois, kun tien kapasiteetti on jo saavutettu? Puolet autoista pitää jäädä kotiin ja mennä mökilleen vasta aattoiltana tai ottaa vapaata töistä keskiviikkona, jotta sinne saadaan mahtumaan ne turvavälit.
Kyllä minä olen sitä mieltä, että kaistat ajetaan loppuun asti. Tämä ei tarkoita, että ei ennakoida lainkaan vaan ajetaan kunnes iskee paniikki, että nyt tämä kaista loppui. Ja minusta on toissijaista onko siellä ruuhkassa isot välit jatkuvasti vai ei, kun se ongelma ei synny siitä vaan joustamattomuudesta. Kun jokainen miettii vain omaa nenäänsä niin liittyvällä kaistalla kuin jonottavallakin, niin silloin ei edetä mihinkään. Tai sitten päinvastoin, että päästetään kaikki nokan eteen.
Tai itseasiassa tuossa kukaan ei juuri mieti omaa etuaan, sillä joustamattomuudella nimenomaan se oma ajo ei etene.
Itse päästän ruuhkassa aina yhden tai korkeintaan kaksi autoa tarpeen mukaan eteen. Jos joku vielä änkee, vedän kyllä välin selvästi kiinni. Eikä siinä tarvitse olla etukäteen mitään välejä. Jos jono ei liiku, on sama onko väli etukäteen vai ei. Lopputulemana kukaan ei kuitenkaan liiku.
Ainoa tapa saada ruuhkat loppumaan on vissiin lopettaa oma vittuuntuminen siitä, että miten kukakin ajaa :)
Comment
-
Noin se menee :)
Turvaväli ruuhkassa on eri asia kuin 120 lasissa, ruuhkassa riittää kun ei imuroi toisen takakonttia ja siten joudu ajamaan koko ajan jarru päällä. Pieni väli edellä ajavaan ja siihen tarvittaessa voi saada tilaa liittyvälle autolle mutta ei pidä mitään usean auton väliä tietenkään. Noiden jarrukaverien perässä on muutenkin rasittava ajaa, helsingin työmatkoilla saattaa päästä lähes perille pienellä turvavälillä koskematta jarruun, kun taas edellä oleva imurikaveri istuu jarrulla.
Joustamattomuus ja vitustus, siinä vitsaukset :)
Nämä imurikaverit (usein myös samalla keskarijannut tai valekiilaajat) saattavat työruuhkassa jonossa ajaen ajaa aivan takakontissa ja vähän väliä käydä keskikaistan tai reunaosuuden puolella poukkoilemassa, ikään kuin katsomassa mikä siellä maksaa. Sinänsä dorkaa puuhaa kun näkee jonoa loputtomiin (jos edes vähän jättää väliä edellä ajavaan) tai kun saavuttavat loputtoman jonon ensimmäisen kerran.
Liikenteestä saa kyllä loputtomat väittelyt aikaiseksi.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja audiq Näytä viestiYkköstiellä porukka veti kunnon sateessa/myrskyssä 120km/h aivan toistensa persuksissa kiinni ohituskaistaa. Kiva maksella tuollaisten urpojen peltejä vakuutusmaksuina...Viimeksi muokannut marre; 24.6.2011, 17:45. Perustelu: Calvados/kirjoitustaidottomuus ja sisällön tarkastus
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja marre Näytä viestiTapahtuiko montakin mälliä? Jos näit enemmän kuin yhden, niin luovun kaikista autoista ja ryhdyn jalkamieheksi.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011...40096_uu.shtml
Kyllähän peräänajoja oli Juhannusliikenteessä sattunut useampiakin. Noista lähtökohdistahan ne herkästi syntyvät, että vedetään edellä ajavan nostattamassa vesisumussa ja ei pystytä seuraamaan, mitä siellä edessä tapahtuu.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja audiq Näytä viestiMeinasitko, että ihan turvallista touhua on roikkua tuollaisessa kelissä toisen kontissa kiinni?
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011...40096_uu.shtml
Kyllähän peräänajoja oli Juhannusliikenteessä sattunut useampiakin. Noista lähtökohdistahan ne herkästi syntyvät, että vedetään edellä ajavan nostattamassa vesisumussa ja ei pystytä seuraamaan, mitä siellä edessä tapahtuu.
Comment
-
Pieni nauru kohtaus eilen autossa. Oltiin menossa satamaan katselemaan kokkoa ja viereisellä kaistalla ajeli uudempi taxi ford forcus. Taksi suhari kaiveli nenäänsä oikein antaumuksella ja söi myös räkänsä. Tämä toistui muutaman kerran. Kiva seurata viereisellä kaistalla ja odotella valojen vaihtumista xD Piristi hyvin alkanutta iltaa joka päättyi lyhyeen... (lisää ottaa päähän topicissa)
Comment
-
No tämmönen pääs tässä meikäläisten parkissa sattumaan.
Joku oli varmaan tökänny naapurin legendasta 205 Pösöstä tankin puhki ja mitä lie mielessä ollut. Bensaa varmaan.
N.40 litraa ehti valua sadevesiviemääriin ja asfaltille, ennenkuin huomattiin.
Kyllähän siitä hyvä juhannuskokko ois pamahtanu, kun joku vaikka tupakin ois heiittäny sinne kaivoon.
Ei muuten, mutta PikkuMyy on siinä vieressä parkissa;) (no vitsi)
Comment
-
Leppävirta-iisalmi välillä vastaan paineli jopa 6x 8N TT:tä joista jo pelkästään Leppävirralla 4. (mustia, 2x cabrio ja 2x coupe ja 2x harmaa coupe) Viimeisessä oli jotenkin käsittämättömästi pinkit vanteet alla.
Pulkkilassa ABC:n risteyksessä sain kiinni edellä menneen pikkurenun. Katoin että onko se peräänajettu vai muuten vaan luukku istuu valoihin ihan päin peetä. No sehän selvisi äkkiä kun pökötti lähti ouluun päin niin luukku lävähti auki ja tyypit jatkaa vaan matkaansa melkein kilometrin vaikka kontti on täynnä rojua. Ihme että mitään ei tippunut.
Comment
-
Puhallusratsia havaittu tänään!
Aamulla moinen ihme oli Lauttasaaren vanhalla sillalla, jossa keskustaan päin menevä liikenne pääsi puhkumaan.
Eipä muuten, mutta en ole puhallusratsiaa nähnyt varmaan kymmeneen vuoteen vaikka lähes päivittäin autolla ajelen. Itseasiassa hetken jo epäilin puhalluttavan poliisin olevan joulupukkiin verrattavissa olevan satuolennon. Mutta näemmä olin taas väärässä.
Comment
-
Etpä ilkka vissiin ilta/yöaikaan liikuskele. Mä olen nimittäin öiseen aikaan viikonloppuina useammankin kerran päässyt puhisemaan poliisin pilliin.
Tuosta farmari ja takakontti auki jutusta - näin toissa viikolla a3 SB:n taittamassa matkaa luukku apposen auki kehä I:llä. Kauempaa katselin että mikä kumman kapine tuolla kulkee. Sinne se motarille kohti Lahtea/Porvoota lähti. Luulisi että voi hiukan humista kabiinissa.
Comment
-
Hammaslahden taajamassa W123 -koppaista mersua tuli vilkaistua syrjäsilmällä, hetkinen piti kelata ja sitten piti katsoa toistekin -ja kävellä vielä varmistamaan, että näin todellakin oikein: kyllä, malli oli pickup, eli suoraan b-pilarin takaa alkoi lavaosasto. En ole moista ennen nähnyt edes elokuvissa.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja jtlukkari Näytä viestiHammaslahden taajamassa W123 -koppaista mersua tuli vilkaistua syrjäsilmällä, hetkinen piti kelata ja sitten piti katsoa toistekin -ja kävellä vielä varmistamaan, että näin todellakin oikein: kyllä, malli oli pickup, eli suoraan b-pilarin takaa alkoi lavaosasto. En ole moista ennen nähnyt edes elokuvissa.
Comment
-
Tuosta peräkontti auki ajelusta tuli mieleen, kun pariviikkoa sitten lähdin ajamaan seat cordoban perässä jossa oli luukku auki.
Huvikseen ajelin perässä ja mietin että missä nopeudessa luukku menee kiinni (auto oli porrasperäinen)
Moottoritielle tultaessa ja nopeuden nousevan 100km/h luukku laskeutui ja meni nätisti kiinni.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja jtlukkari Näytä viestiOhjaamo oli kuitenkin normaalin korkuinen siihen saakka, kunnes lava alkoi. Takavalotkin olivat originaalisti paikallaan, vain matkustamo puuttui.
Comment
-
Comment