Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mitä turasit tänään tallissa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • hopsis
    vastasi
    Joku nolkytluvun perus 16v bensa. Samaa mottia käytetty monessa mallissa.

    Vaan ei ehkä kannata lottoa laittaa. Pidin motivaatiovapaata eilisen päivän ja menin tänään talliin jatkamaan. Otin sekopään auki uudestaan, ajoitin merkkeihin ja laitoin kiinni. Sehän lähti käyntiin.

    On käynyt vissiin tuuri että starttimoottorin voima ei ole riittänyt rikkomaan venttiilejä. En olisi kyllä uskonut mutta nyt se on kasattu, käytetty lämpimäksi, jäähdytysjärjestelmä ilmattu ja auto jo takaisin maantiellä.

    Taitaa olla parempi kun ei sekaannu renaulttiin muuta kun XO:na.
    Viimeksi muokannut hopsis; 3.3.2024, 19:54.

    Leave a comment:


  • Killeri
    vastasi
    Siis mikä Rellu toi on?

    Leave a comment:


  • hopsis
    vastasi
    Jakopään toverin renaulttiin. Siinä kahteen mieheen tehtiin, minä siinä moottorin yläpuolella ja kaveri pyöräkotelon puolella niinkun poikittaismoottoristen kanssa yleensä tarvii sisälokarin takaa tehdä. Tuli sitten jakopään jälkeen ensimmäisen käynnistyksen aika ja startti pyörittää kuin tulpatonta mopoa, ihan kun ei olisi puristuksia ollenkaan.

    "Kai sää laitoit sen dampperipyörän ja kunkkupultin paikalleen?" Ehdin kysymään ja siinä vaiheessa kaveri sanoo että "ei täällä tapahdu mitään, ei toi hihna pyöri".

    Että semmosta. En tarkistanu itte, olis varmaan ehkä kannattanu. Tossa moottorikonstruktiossa kampuran hammaspyörä on pelkällä dampperin ja pultin kitkalla kiinni kampiakselissa. Siinähän se kampiakseli iloisesti pyörii kun startti pyörittää ja hammaspyörä pysyy paikallaan. Tallista valot pois ja huomenna ajottaan uudestaan (yksinään) jako paikalleen ja mittaileen puristuksia. Lähtöoletus on että vähintään kahdesta mukista on venttiilejä mutkalla. Kuulen jo paalipuristimen äänen.

    Leave a comment:


  • Pönni
    vastasi
    4f etulaakerin vaihto. 8v vetonivelen vaihto. Oli aikalailla naps und kops.

    Leave a comment:


  • hopsis
    vastasi
    Vaihdoin kutoseen takaiskarit. Eipä ole kovasti vaikea operaatio mutta C8/4K:ssa on sellainen hölmö muovikläpsä alatukivarren ympärillä haitoilla ja kuraa keräämässä. Kun 20 asteen pakkasesta ajaa auton sisälle ja alkaa heti askartelemaan siitä lukitustappeja auki niin nehän meni säleiksi samantein. Vaan näyttäis se rakenne vähän kertakäyttöiseltä muutenkin ja saa ne pelkät lukitusnatsat vaihdettua jälkeenpäin erikseenkin. Tällä hetkellä suojamuoveja pitää väliaikaisen pysyvästi kiinni nippusiteet.

    Leave a comment:


  • Audiowille
    vastasi
    Siistille näyttää jo konehuone pikkukoppasessa

    CB:n kuukausia pätkissä jatkunut kytkinremppa etenee, piti tilata kytkimen keskimutterin avaushylsy ja kytkimen kiinnipitotyökalu, mutta silti piti leikata se auki. Ahtaat paikat mutta halppisvingulla jopa onnistu

    Leave a comment:


  • Drunkenmunky
    vastasi
    Sovittelin hieman muoviosia paikoilleen konehuoneeseen, alkaa olemaan kyseiset suojat melko hankalia löytää
    Attached Files

    Leave a comment:


  • pta
    vastasi
    Allroadin etupussi tuli vaihdettua ja ylätukivarret siinä samalla, kun oli tolppa valmiiksi kädessä. Lopuksi ennen kuin otin auton nosturilta alas ihmettelin mihin 18 mm hylsy oli kadonnut.... No tolppa uudestaan pöydälle ja sieltä iskarin yläpäästähän kupin alta se hylsy löytyi.

    Oireena siis oli, että pakkasella alkoi etunurkka pudota vuorokaudessa tonttiin, eikä meinannut lopulta edes nousta ylös. Pussi oli alareunasta pykinyt ja toiselle pouolell olin vaihtanut jo aiemmin uuden pussin, joten vikaa ei tarvinnut etsiä O-renkaista.

    Leave a comment:


  • henkkasavosta
    vastasi
    Se tunne, kun coiloverin lukitusmutteri on kiinni. Toinen puoli ymmärsi luovuttaa voiman edessä, mutta kuskin puoli on kovaa kiinni. Ja klemmarit loppui tallista…..

    Leave a comment:


  • VanhaLuuska
    vastasi
    Lauantait näyttää olevan itsellä ABS- anturi aikaa… pojan A3 TQ 8L, kesästä alkaen mittaristossa loistanut ABS valo viimein sammunut :) Vika paikoitettiin yleismittarilla mV mittaamalla, muista antureista kertaluokkaa suurempi jännite fillaria pyörittämällä. (huhu, ilmeisesti jostain vuosimallista alkaen uudempien anturit ei jännitemittausta kestä?)

    Terroristiristolle kiitokset vielä virallisesta varmistuksesta, että ko. nurkasta ei nopeussignaalia tullut.

    Olipa pultti kiinni ja on edelleen, ei lähtenyt akkukoneella iskemällä, ei lyöntimeisselillä, ei lyöntituurnalla, kanta porattu pois, ei pidä nylocit liimattuna ja hankala potero saada kunnon pihdeilläkään kiinni. Satula pois, levy pois ja vanha anturi ulkoa lyömällä pois ja uusi tilalle ”vanhaan pinnapulttiin” ja jo toimii.

    Samalla etulevyt ja palat uusiksi, mäntien herkistelyt ja uudet nesteet joka nurkkaan ja uusintanäytön varaus konttorille.

    Leave a comment:


  • Pönni
    vastasi
    Vaihdoin Rouvan 8V:hen takajouset ja sisälämmittimen lisälämmitinvastuksen. Oli likellä, ettei olisi auto palanut.
    ​​​​​

    Leave a comment:


  • pta
    vastasi
    Tein M6 kierteen ja tuli vaan metallin palasia mukana. Murskasin loput muovit pois.

    Leave a comment:


  • Lipponen
    vastasi
    Jos anturi on itsellä hajonnut irrottaessa oon rukannut puuruuvin kiertää sinne vanhaan anturin jämään ja sillä vetänyt raadon pois

    Leave a comment:


  • pta
    vastasi
    Juuri torstaina tuskailin C5 quattron taka-anturin kanssa. Ensin meni se M6 pultti poikki ja sitten piti porata/pilkkoa/murskata/nyppiä vanha anturi reiästä pois varoen samalla, ettei poraa pulssikehään saakka. Sopivan paksuinen poranterä oli niin pitkä, ettei mahtunut akkukoneen kanssa lokasuojan sisälle, joten aikamoista nyhräämistä tuo oli. Jos olisi ottanut suosiolla vetarin pois, niin olisi voinut lyödä sen vanhan anturin reiän läpi pois.

    Vetarin suojakumin vaihto eteen oli lopulta paljon nopammin tehty.

    Leave a comment:


  • TomVi
    vastasi
    ABS anturin vaihto. Miksi ne ei ikinä lähde ehjänä irti? Ainakaan mk4 pohjaisista.

    Leave a comment:


  • peeki
    vastasi
    Click image for larger version

Name:	B8BC5C59-952A-4424-9184-1E989CD30532.jpeg
Views:	1652
Size:	214,7 Kt
ID:	1963628 Kennon vaihto…

    Leave a comment:


  • Makrilli
    vastasi
    Ajelin tallille ja tarkoitus oli vaihtaa talvirenkaat, korjata ovenkahvojen valoja ja muuta pientä.
    Urakka hieman eskaloitui ja päätin että nyt on hyvä hetki myllyttää auto ja laittaa keraaminen pinnoite.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • rigel
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja +RISU Näytä viesti

    Ei ihan noin paljoa kuitenkaan, piti ihan puntarilla mitata, 18 lb tasan yksi noita laattoja ja se 70 kertaa tekee 1260lb. Se on kiloina 571.5kg. Vaan onhan sekin tietysti aika herkku määrä kiveä.
    Emäntä törmäsi vironperällä tuttuihi. Avensiksessa n. 400kg kontissa. Audissa lähemmä 500kg. Et jotain iloa on ilmajousituksesta...kumpakohan tullia kiinnostaa enemmän :)

    Leave a comment:


  • vier
    vastasi
    Lisälämmittimeen uuden pakoputken ja tuli sopivasti itse tehdyn näköinen. Tarvii lyhentää myöhemmässä ajankohdassa.
    On se nyt silti parempi kun on enemmän putkea kuin reikää.

    Leave a comment:


  • henkkasavosta
    vastasi
    Viime viikonloppuna, ensimmäisen kerran 15 vuoteen, ajoin vanhalla volkkarilla.




    Viimeksi muokannut Killeri; 17.10.2023, 11:36. Perustelu: Tapatalk-allekirjoitus poistettu.

    Leave a comment:


  • Killeri
    vastasi
    +RISU ne meksikolaisten tekemät laatat sielläpäin on ohuempia ja kevempiä kuin täällä :D

    Leave a comment:


  • +RISU
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja pta Näytä viesti
    30 x 30 x 5 cm pihalaatta painaa 11 kg eli 770 kg lasti. Varmaan aika toimiva madallussarja. Oliko "Saat ilmaiseksi, kun viet kaikki kerralla" -tarjous? :D
    Ei ihan noin paljoa kuitenkaan, piti ihan puntarilla mitata, 18 lb tasan yksi noita laattoja ja se 70 kertaa tekee 1260lb. Se on kiloina 571.5kg. Vaan onhan sekin tietysti aika herkku määrä kiveä.

    Leave a comment:


  • hopsis
    vastasi
    Appiukko halus peräkärryä taannoin lainaan, olis pihalaattoja vieny mökille. Ei siinä muuten mitään mutta appiukon Focuksen rekisteriotteessa lukee max perävaunumassan kohdalla 490kg. Toi kuomukärry painaa vissiin jotain vajaan 200kg tyhjänä. Ja ne oli isoja laattoja. Ja niitä oli joku nelisenkymmentä. Laskin että 8 laattaa sais lain mukaan laittaa kerralla kärrylle ja että helpompaa on nostaa ne suoraan sinne focuksen konttiin. Tai vetää edes jollain oikeella autolla jossa on vetomassaa sen verran mitä jarruttomaan kärryyn saa laittaa.

    Hyvä että satuin kysyyn mitä varten sitä kärryä tarvittiin. Muuten sen olis vaan joku lempannu laitoihin asti täyteen ja lähdetty repiin foortilla mökille.

    Leave a comment:


  • pta
    vastasi
    30 x 30 x 5 cm pihalaatta painaa 11 kg eli 770 kg lasti. Varmaan aika toimiva madallussarja. Oliko "Saat ilmaiseksi, kun viet kaikki kerralla" -tarjous? :D

    Itse laitoin viidettä päivää peräkkäin kuskin oven saranaan Chesterton 723 Spasolvoa siinä toivossa, että sarana herkistyisi edes vähän. Tuntuu olevan aika jumissa.

    Leave a comment:


  • +RISU
    vastasi
    Ei tallissa, vaan takapihalla lauantaina. Autot tykkää siitä, että niitä käytetään. Nuo seitsemisenkymmentä pihalaattaa tuolta kontista ladotuksi tuonne takapihalle meni noin 5 tunnissa. Ja voi veljet että oli taas joka paikka kipiänä sen jälkeen. Seuraavaksi olisi toinen vastaavanlainen pläntti laitettavana, paitti että kaksi kertaa tuon kokoinen, voipi olla että joutuu tekemään kahdessa osassa...
    Attached Files

    Leave a comment:


  • vV8m5
    vastasi
    Kaikkea ne kehvelit keksii, ei riitä että katalysaattoreita kähveltävät, nyt pitää jo tunkea kaikenmaailman hyrriä pakoputkeen kolisemaan.
    Click image for larger version

Name:	Screenshot_20230902_005708_com.android.gallery3d.jpg
Views:	2200
Size:	98,9 Kt
ID:	1960780

    Leave a comment:


  • Pönni
    vastasi
    Vaihdoin tytön B7 (alt) öljynpaineanturin

    Leave a comment:


  • Drunkenmunky
    vastasi
    Taas vähän remontintynkää. Aamulla kattelin että lammikko auton alla, ekana mielessä että onko viime remontissa jääny ohjausvaihteen banjo löysälle tms. No ei ollutkaan öljyä vaan jäähdytinnestettä. Oli sen verran salakavala vuoto, kun ei näkynyt missään selkeää vuotojälkeä. Lopulta vika löytyi sisäkennolle menevästä o-renkaasta. Lopuksi vaihdoin talouden japanilaiseen moottoriöljyt.
    Attached Files
    Viimeksi muokannut Drunkenmunky; 12.8.2023, 14:40.

    Leave a comment:


  • Coupevesqu
    vastasi
    Ajoneuvosaksinosturin ajosiltojen ruosteenpoisto ja uudelleen maalaus. Muutaman vuoden kesti kiinanpoikien maalaukset. Laiton Mastonin pensselillä levitettävää maalia tilalle. Saas nähdä kuin kauan kestää. Vähän Miranolin tyyppistä koostumukseltaan eli kuivaa varmaan viikon :-)

    Leave a comment:


  • anselmi123
    vastasi
    B8 allroadiin nyt sit etupäähän pyöränlaakerit. Alkuun vaihdoin taakse kun äänti selvästi sieltä, mutta sit rupes edestä ulina kuulumaan. No nyt on sit joka nurkkaan vaihdettu uutta.

    Leave a comment:

Working...
X